שבת בבסיס: שלושים בעקבות אחד / יוני לב ארי

יום חמישי, ה-30 במארס, 20:00 שעון תל אביב. גאריט קול מה-ניו יורק יאנקיז זרק את הכדור הראשון לכיוונו של למונטה ווייד ג'וניור, ה-ליד אוף היטר של הג'איינטס מסן פרנסיסקו, ועונת 2023 יצאה לדרך. מאז עבר כמעט חודש, שכלל בתוכו, כמו שרק בייסבול יודע לייצר, הרבה הפתעות. ניסיתי לאסוף את הנתון הבודד שיצביע על הכיוון של כל אחת מהקבוצות בליגה, לפי הסדר הטבלאי שלהן.

שחקני הפיירטס חוגגים (צילום: upi.com)

נשיונל ליג מזרח

אטלנטה ברייבס

רונאלד אקוניה ג'וניור בקצב של 81 גניבות בעונה.

הנה נתון שמסמן, אולי יותר מכל הנתונים כאן, את הבייסבול החדש. הספידסטר של הברייבס הספיק לגנוב בחודש לא פחות מ-13 בסיסים, כשהשיא שלו בקריירה, שנרשם אי שם ב-2019, נעצר על 37 בלבד. בקצב הנוכחי הוא יעבור את ה-40 עוד לפני הפגרה.

בדרך לעוד בסיס מרוצה. אקוניה ג'וניור (צילום: elemergente.com)

ניו יורק מטס

ארבעה הפסדים ברציפות לראשונה מאז ה-26 בספטמבר 2021. ועוד למי? אחרי שהמטס ניצחו בלוס אנג'לס את הדודג'רס 1:2 בסדרה, ואף לקחו את שני המשחקים הראשונים בסן פרנסיסקו משהו השתבש. שני הפסדים נוספים לג'איינטס, ועוד שניים ממש מביכים, בבית לוושינגטון החלשה, מדליקים נורות אדומות.

משהו לא מסתדר לבאק (צילום: sportskeeda.com)

מיאמי מארלינס

ה-ERA הגרוע ברוטיישן? של סנדי אלקנטרה. נכון, מדובר רק בחמישה משחקים. ועדיין, שהוא ירשה 17 ריצות ב-30.1 איניגים ויגיע ל-ERA של 5.04?? עם שלושה הום ראנס ותשע הולכות? מזכיר לכם שמדובר בזוכה הסיי יאנג הטרי.

אלקנטרה ואל מטר (צילום: enelterrenodejuego.com)

פילדלפיה פיליס

ברנדון מארש וברייסון סטוט חובטים 338. ו-339. בהתאמה. אז עם כל השמות הנוצצים בליינאפ של הפיליס, בסוף מי שעושים את העבודה הם מארש וסטוט, שמדורגים במקומות 6 ו-7 במייג'ורס בממוצע חבטות.

והכי חשוב – לא ל-סטוט מהברייסון (צילום: nbcsports.com)

וושינגטון נשיונלס

במקום האחרון בסטרייק אאוטס עם 170 בלבד. כן כן, זו לא טעות. הנשיונלס, שנועלים את הבית המזרחי עם 37.5 אחוזי הצלחה, וצפויים להישאר שם עד לסיום העונה, הם אחת הקבוצות שהכי קשה לפסול ב-K.

מתנה לגולשי האתר – פוסטר של ויקטור רובלס (צילום: Pinterest)

נשיונל ליג מרכז

פיטסבורג פיירטס

מובילים על הקארדינלס בשמונה משחקים. הפיירטס תופסים את המקום הראשון בנשיונל ליג עם מאזן של 8:18. סיינט לואיס? את ה-לפני אחרון עם 16:10. אני לא יודע מה יותר מדהים, ועדיין, מי פה מהמר שבסיום העונה פיטסבורג תישאר מעל הקארדינלס?

הכניס בפיירטס חיים מחודשים. מקאצ'ן ( צילום: chatsports.com)

מילווקי ברוורס

ה-OBP של כריסטיאן ייליץ' הוא כמו ממוצע החבטות של ויקטור קראטיני (321.). נכון, הקאצ'ר עם תשעה אט באטס בלבד, ועדיין. כל מי שקיווה לראות את ייליץ' סוף סוף נוסק, זה לא קורה, עם ממוצע חבטות 221. ו-OPS של 675. בלבד.

ייליץ' אמר להרים ידיים (צילום: Chicago Tribune)

שיקגו קאבס

קודי בלינג'ר חובט 300.. הקאבס הימרו עליו, ויש מצב שזה היה חכם. האאוטפילדר החל את העונה בצורה הטובה ביותר מאז 2019, ואולי אולי סוף סוף חוזר לעצמו. OPS של 930. פלוס חמישה הום ראנס. לא רע בשביל 25 משחקים.

כיף בשיקגו. בלינג'ר (צילום: yahoo.com)

סינסינטי רדס

מקום חמישי בנשיונל ליג עם 231 סטרייק אאוטס. כמעט עשרה קייז לתשעה אינינגים (9.6), נראה שאלון ליישמן שלנו עושה משהו נכון אי שם באוהיו, עם רוטיישן לא קל לעבודה.

ליישמן מציג את מה שלמד אצלנו בפוד

סיינט לואיס קארדינלס

הרשו 241 היטס, שלישי הכי הרבה במייג'ורס (ראשון בנשיונל ליג). זה שאוקלנד תוביל את הליגה בקטגוריה הזו – זה הגיוני. אבל שהקארדינלס העוצמתיים, שתמיד העמידו רוטיישן מהסרטים – זה שהם יהיו במקום השלישי? סיינט לואיס הרשתה כמעט עשרה היטס למשחק עד כה (9.3)…

עוד אחד מהרוטיישן של הקארדס שלא פוגע. מייקולס (צילום: Redbird Rants)

נשיונל ליג מערב

אריזונה דיימונדבאקס

זאק גאלן מחזיק ברצף של 28 אינינגים מבלי לחטוף ריצה. כן כן, הדי-באקס, שהרשו לעצמם לשחרר את מדיסון באמגארנר האגדי, מוליכים את הבית המערבי. וזה הרבה בזכות האייס בפוטנציה, שפתח את העונה כמו אש, כשהוא יורה 51 סטרייק אאוטס ב-37 אינינגים (מוביל את המייג'ורס).

אייס אוף בייס. גאלן (צילום: si.com)

לוס אנג'לס דודג'רס

מקס מאנסי מוביל את הקבוצה ב-OPS, הום ראנס, RBI והולכות. מאנסי הוא אחלה שחקן, ועדיין, איפה מוקי בטס (רק שלושה הום ראנס), פרדי פרימן (4) וג'יי.די מרטינז (4)?

פתח מצוין, אבל איפה היתר? מאנסי (צילום: Dodgers Way)

סן דייגו פאדרס

במקום האחרון בליגה בממוצע חבטות קבוצתי – 215.. למען ההוגנות, הם חולקים את המקום הזה עם הרויאלס. עם כל השמות הנוצצים, ולצד פתיחת עונה מצוינת של קסנדר בוגארטס (חובט 316.), הפאדרס נועלים את הקטגוריה הזו. ה-225. של מצ'אדו וה-183. של חואן סוטו בטח לא עוזרים.

מתי הוא יתעורר כבר? סוטו (צילום: matrix-developments.com)

סן פרנסיסקו ג'איינטס

ת'אירו אסטרדה מוביל את הקבוצה עם WAR של 1.4. להגיע תוך חודש ל-WAR כל כך גבוה – זה שמור לכוכבים הגדולים של המשחק. אסטרדה, לפחות בינתיים, לא נחשב לכזה.

יש בו משהו מיוחד. אסטרדה (צילום: gray-kolo-prod.cdn.arcpublishing.com)

קולורדו רוקיז

היחידה במייג'ורס שעדיין לא השיגה טריפל. אחרי שהווייט סוקס טריפלו לראשונה לפנות בוקר, קולורדו נותר היעד היחידי בליגה בו עדיין מחכים לראשון שיגיע עד לבסיס השלישי בזכות חבטה אחת.

גם לכריס בראיינט עדיין אין טריפל העונה (צילום: flipboard.com)

אמריקן ליג מזרח

טמפה ביי רייז

פתחה את העונה  עם מאזן ביתי של 0:12. להגיע עד ל-25 באפריל בלי הפסד בית, ובלי שביתה, זה חתיכת הישג. תוסיפו לזה פתיחת עונה של 0:13, ותקבלו ריצה מטורפת של קבוצה שידענו שתהייה טובה, אבל לא עד כדי כך. ועדיין, האם הרייז יגיעו ל-95 ניצחונות העונה? נחכה ונראה.

ביתם הוא מבצרם (צילום: magostolla.pakasak.com)

בולטימור אוריולס

חורחה מתיאו וסדריק מאלינס גנבו ביחד יותר בסיסים משני שליש מקבוצות הליגה. כל אחד מהם עם עשרה, כשבמקום ה-11 בליגה נמצאת יוסטון עם 19 בלבד. במקום האחרון? הטווינס, עם שתי גניבות בסיסים בחודש, לא ממש התאימו את עצמם למשחק החדש.

מי שמביט בי מאחור לא יודע מי אני. מאלינס (צילום: winmyfantasyleague.com)

טורונטו בלו ג'ייז

אלכ מנואה עם WAR שלילי. בעונה שעברה היה זה חוסה באריוס שאכזב (וממשיך באותה המגמה), העונה חברו לרוטיישן לא נכנס טוב, עם WAR של מינוס 0.1 ועם ה-ERA הכי גבוה ברוטיישן של הקבוצה מקנדה – 5.13.

אולי בגלל זה מנואה לא פוגע? (צילום: blogto.com)

ניו יורק יאנקיז

השיגו את היט אחד יותר מהאוקלנד אייז. 196 חבטות מוצלחות בלבד, עם כל הליינאפ המפוצץ הזה – זה משהו בלתי מתקבל על הדעת. לנשינלס (203) יש יותר בשני משחקים פחות. ואל תגידו לי שזה בגלל שסטנטון נפצע. יש לו גם היום יותר היטס מקורדרו, קיינר פלאפה, קאלהון, היגשיוקה או היקס.

עוד דוגמה לכישלון ההתקפי של היאנקיז. היקס (צילום: Yanks Go Yard)

בוסטון רד סוקס

בטופ 6 בליגה כולה ב: ראנס, הום ראנס, RBI ודאבלס. אבל, הם במקום הרביעי מהסוף ב-ERA עם 5.13, ובמקום השביעי בממוצע חבטות של היריב (264.). בקיצור, אם אתם מחפשים אקשן – לכו לפנוויי.

רוצים לראות ריצות? זה היעד שלכם (צילום: parkingaccess.com)

אמריקן ליג מרכז

מינסוטה טווינס

סוני גריי מוביל את הסטארטרים בכל המייג'ורס עם ERA של 0.62. ובכלל, הפיצ'ינג של הטווינס פשוט נפלא. ERA קבוצתי של 3.42 – במקום הרביעי במייג'ורס, לא פחות מ-256 סטרייק אאוטס, הכי הרבה מכולן. וגריי, שהוכיח מזמן שכל מה שהוא צריך זה לא לשחק בעיר גדולה – נראה ממש כמו אייס.

חמישים גוונים של סוני (צילום: newsday.com)

קליבלנד גארדיאנס

מקום אחרון באמריקן ליג עם 13 הום ראנס בלבד. ג'וש בל הצטרף לג'וש ניילור? רמירז האריך חוזה? בקליבלנד ציפו להרבה יותר מאשר 0.52 הום ראנס למשחק. ועדיין, מקום שני בבית, שני משחקים מהטווינס.

זה עדיין לא זה. בל (צילום: gray-wtvg-prod.cdn.arcpublishing.com)

דטרויט טייגרס

השחקן עם ממוצע החבטות הגבוה ביותר בקבוצה – חובט 271. בלבד. מדובר באריק האס, שהשיג 16 מתוך 177 ההיטס העלובים של דטרויט (מקום אחרון בליגה כמובן).

האס פן תחבוט (צילום: millersportstime.com)

שיקגו ווייט סוקס

במקום ה-27 בליגה ב-OPS. הווייט סוקס רחוקים כבר שמונה משחקים מהטווינס שבפסגה, וה-OPS הקבוצתי שלהם, שנעצר על 662. עלוב, מראה כל.

מה יהיה איתך, אילואי? (צילום: The Baltimore Sun)

קנזס סיטי רויאלס

במקום האחרון בליגה בהולכות, עם 58 בלבד. חולקים עם אריזונה, למען ההגינות. זה מביא אותנו לממוצע של 2.23 ווקס בלבד למשחק, לעומת ה-4.38 של הדודג'רס, שבקצה השני של הטבלה.

אין הרבה סיבות לחייך. ניקי לופז (צילום: Kings of Kauffman)

אמריקן ליג מערב

טקסס ריינג'רס

במקום הראשון בבית, שהיה מספיק למקום האחרון באמריקן ליג מזרח. הריינג'רס, בדיוק כמו יוסטון, אגב, מחזיקים במאזן של 11:14. זה בהחלט נחד, ולהיות בראש הבית תמיד כיף. אבל אם הם היו מוגרלים העונה לאמריקן ליג ווסט, יש שם כרגע ארבע קבוצות עם מאזן טוב מהם.

גם הפתיחה המצוינת של אדוליס גארסיה לא היתה מספיקה למזרח (צילום: cnn.com)

יוסטון אסטרוז

חוסה אבראו עדיין עם אפס הום ראנס. הרכש הנוצץ (243 דינגרס בקריירה), שאמור היה לרשת את מקומו של יולי גוריאל, עדיין מחפש את עצמו עם ממוצע חבטות 240. ו-OPS של 554. בלבד.

יהיה לו בסוף הום ראן? אבראו (צילום: flipboard.com)

לוס אנג'לס איינג'לס

ממוצע החבטות נגד אוטאני – 102. (וזה אחרי שלפנות בוקר היה לו משחק לא טוב). מה שהבחור הזה עושה, זה להפוך את המושג "בלתי נתפס" למחודש בכל פעם מחדש. ERA של 1.85, כשהיריבים חובטים נגדך 102. עלוב. וואו.

מי יעצור אותו? (צילום: albat.com)

סיאטל מארינרס

ה-ERA של לואיס קאסטיו עומד על 1.52. של שאר הרוטיישן? 4.63 (גם זה אחרי תצוגת שיא של ג'ורג' קירבי לפנות בוקר). הפציעה של רובי ריי שיבשה משמעותית את התכניות של סיאטל, ומה שהאייס הנפלא נותן כנראה לא מספיק.

היחיד שפוגע (צילום: sportingnews.com)

אוקלנד את'לטיקס

חטפה עד כה 113 ריצות יותר מאשר השיגה. זה היה ידוע שהאייז לא ייאבקו על האליפות העונה. אבל להפסיד כל משחק בהפרש ממוצע של 4.34 ריצות? זה כבר וואו.

למארק קוטסאי אין כרגע פתרונות (צילום: baseball.realgm.com)

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. סיכום נהדר של החודש הראשון. נותן תאבון להמשך. אטלנטה נותנת לאוקונה צ'אנס אחרי צ'אנס והוא ממשיךת לפשל. מה שקורה לאטלטיקס מאוקלנד לא מוגן ממש. קבוצת טריפל A הייתה עושה טוב יותר.
    תודה יוני וחבל שאתה מופיע ביום ששי, יום עם 8 כתבות חדשות.

  2. מעולה יוני, עבודה נהדרת.
    שמישהו יסביר לי איך לרוקיז אין טריפל, עם האאוטפילד סנטרל פארק שיש להם שמה שמגנים מגיעים לכדורים עם מפה ומצפן. זה פשוט אומר שלא חובטים שמה בסגול.
    אוהטאני בדרך לעונה שתשבור את כל השיאים שלו. וצריך שוב להזכיר, לזורק נטו זה הישג מרשים, אז למישהו שאם הוא זורק בבית, אינינג ראשון במקום להתחמם בבולפן או להתרווח בדאג-אאוט הוא צריך לחבוט ולפעמים לעמוד דקות ארוכות על בסיס, ורק אז הוא עולה לזרוק, ועדיין מתפקד כאייס לכל דבר. זה לא נתפס.
    אלקנטרה פתח ממש גרוע את העונה. אני לא אתפלא אם יתברר שהוא זורק עם משהו שמגביל אותו, שיתפתח לכדי פציעה ואז יגידו שבעצם מתחילת העונה הוא עם זה, אחרת קשה להסביר מה קורה שמה.
    המטס בעונה הקודמת פתחו את הליגה, חודשיים ראשונים או ככה הם לא הפסידו סדרה, לא הפסידו שאט-אאוט, לא הפסידו שניים ואז שלושה רצוף, הכל כבר קרה העונה, ועוד כל מני דברים שלא קרו עונה קודמת. אפילו ההגנה שהיתה בונקר ובאנקר התפוררה להם מול הנאשיונלס. זו פתיחת עונה לא טובה במושגים של המטס ובאק שוולטר, מה שכנראה אומר שלפחות אליפות הנאשיונל ליג בדרך, ע״ע מה קורה לכל מי שפותח לא טוב את העונה בנאשיונל ליג איסט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט