הדובים בלייקרס למשחק מס' 4 בינוני ברמתו / אבי טרכטמן

יש לי תחושה עמומה שהמשחק הזה יהיה אנטי קליימקס אחרי המשחק העצום בו צפיתי בחדר העיתונאים ונגמר ממש הרגע כאחד המשחקים הגדולים שראיתי אי פעם בפלייאוף, בטח משחקן אחד (לעזאזל, באטלר הוא עכשיו האיש שקלע הכי הרבה נקודות במשחק פלייאוף בודד במדי ההיט, יותר מלברון ווייד!!) אבל אני מתגורר בחוף המערבי וכל שאני יכול לעשות הוא לקוות למשחק ברמה גבוהה גם כאן.

יש תמונה יותר טובה בסוף הכתבה

אז בעד מי אבי?

הרגע עליתי במעלית יחד עם עוד איש מדיה, ומפעילת המעליות (כן כן! יש כאלה כאן בקריפטו, משל היינו הפור סיזנס) שאלה אותי: He's Lakers, who are you with. בטעות פירשתי את כוונתה לכך שהשני בעד הלייקרס, אז אמרתי בלי להתבלבל, הווריורס. אבל אז היא תיקנה אותי ואמרה שהתכוונה לשאול עם איזה גוף מדיה. וכמובן שעניתי בגאווה "Some Israeli website".

אבל ברצינות, יש לי בעיה כאן. אני ממש לא רוצה שלברון ייקח עוד אליפות, ואני גם לא מעריץ גדול של הגבה (או של די-לו) אבל מצד שני, ממפיס היא קבוצה ממש מגעילה, שלא לומר הקבוצה עם הדם הכי רע בליגה (מה שנקרא beef, ע"ע הסדרה המעולה בנטפליקס) עם הקבוצה שאותה אני כאמור אוהד, הווריורס. אז בעד מי אני במפגש בין השטן הגדול לשטן הקטן?

אולי השאלה היא את מי אני מעדיף שהווריורס יפגשו בסיבוב הבא (בהנחה הלא מובנת מאליה שגולדן סטייט תעלה) וכאן צריך לומר שהווריורס כבר ניצחו את ממפיס בתצורתם הנוכחית בפלייאוף, אבל הלייקרס היא קבוצה שביום נתון יכולה גם איכשהו לקחת אליפות אם הכל מתחבר לה. אז אולי אני בכל זאת מעדיף את ממפיס. אבל בחיי, כמה שהם מגעילים אותי (בניגוד לקבוצה של מרק גאסול, קונלי, טוני אלן ורנדולף, שהיתה מאמי).

מצד שלישי, אני לא באמת חושב שיש סיכוי שממפיס תנצח בלוס אנג'לס את הלייקרס. אז אולי עדיף להיות בעד הקבוצה המקומית כדי לא להתאכזב? לא יודע, אני מבולבל.

כך או כך, איזה משחק היה במיאמי, יא-אללה…

ואולי פשוט ניתן למשחק לדבר:

א. ג'ארד ונדרבליט שבפעם האחרונה שראיתי אותו בחי, אמרתי שהוא השחקן הכי בלתי מורגש שאי פעם ראיתי משחק כדורסל ,קולע 10 מתוך 14 הנקודות הראשונות של הלייקרס (הגבה ולברון עם 0), ובעיקר חושף בעיה רצינית בהגנה של ממפיס. הם מתמקדים באמצע ומזניחים את הפינות ואת הוויק סייד ואם הם ימשיכו כך, זה לא יהיה טוב.

ב. רגע, שכחתי. הלייקרס העשירים חילקו מגבות מטבח. כן, כן, מגבות מטבח במקום חולצות. בחיי. על כל כסא הונחה מגבת מטבח ממותגת. אז נכון, המטרה היא לנופף בה במהלך המשחק, אבל בסופו של דבר, מדובר במגבת מטבח. כלומר, כזאת שמיד אחרי השימוש הראשוני שלה בתור נפנף למנגל שהוא הלייקרס, השימוש הבא יהיה בתור מגבת ידיים אחרי נפנוף של מנגל אמיתי. קהל פראייר? אולי אבל מצד שני, הלוואי על הפוזשן הכי מלהיב בתולדות הקליפרס לקבל חצי מהתשואות שמקבל פוזשן לייקרסי ממוצע. הקהל אוהב את הלייקרס, הקהל מגיע לקליפרס מחוסר ברירה. זה מאד מובהק, מאד ברור. ולפחות היום יש פשוט אווירה נהדרת בקהל, כן, גם ברבע הראשון. כמעט כמו האווירה שהיתה בחדר העיתונאים כשבאטלר הוביל את הקאמבק המדהים שלו במשחק המוקדם.

ספיישל למנגל של יום העצמאות

ג. אני אגיד זאת כך. הגריזליס, התקפית, היא קבוצה מוגבלת ברמה שקשה לתאר. אולי אלו גם הלייקרס קצת שמשבשבים אום, אבל בחיי שפשוט אין להם כלים התקפיים נורמליים שמשחקים בשטף. מוראנט הוא לא ממש שחקן שמשחק בשטף של הקבוצה, ואילו ביין הוא יום עסל יום בסל, ובימי הבסל שלו כשאין סל בסל, ממפיס מתקשים מאד.

ד. בשביל רבע שני, יש מיליון הפסקות. ועוד צ'אלנג', ועוד אחד. אולי חלאס. עוד נסיים בחצות בקצב הזה. בשני הצ'אלנג'ים אגב, ניצחה הלייקרס, מה שגם לפרץ שאגות של הקהל. כי אתם יודעים, זה לא הקליפרס פה היום. הקהל אגב מריע בתשואות גם כל פעם שהלבן הזה שלהם (אוסטין ריבס) עושה איזה חצי קרוס אובר. והוא עושה הרבה חצאי קרוס אוברים, אבל איכשהו יש לי תחושה שאם הוא לא היה נראה כמו רואה חשבון, הוא היה מקבל פחות תשואות, שהן בעיקר קולות של הפתעה מהרואה חשבון הזה.

ה. סתם שאלה מסקרנת שלא קשורה לכלום. בהנחה שלברון לא יעשה עוד אליפות עם הלייקרס, האם החולצה שלו תהיה תלויה באולם עם הפרישה?

ו. ממפיס חוזרת למשחק דרך ההגנה שלה, וגם בגלל שביין קצת פחות בסל, ויותר עסל ב-סל ואני עוד שאלה. האם מוראנט על כל הרעש והצלצולים הוא בסופו של דבר, רק הדור הבא של טוני פארקר? בחיי, הוא מהיר בערך כמוהו, וגם הוא בערך כמוהו עושה בעיקר טיר דרופים. אז נכון, הוא קופץ קצת יותר גבוה, אז מה? כרגע אני לא חושב שיש השוואה טובה יותר בליגה. אגיד זאת כך, ג'ה מוראנט אולי חושב שהוא היה מת להיות אלן אייברסון, אבל האמת היא שאם הוא ייתן קריירה שהיא חצי מזו של טוני פארקר, הוא עשה את שלו בליגה. וטוני פארקר, חבר'ה היה רק השחקן מס' 2 בקבוצה גדולה. לא מס' 1.

ז. ובסימן זי"ן, אני יום אחד אבין למה כל מיני קבוצות ליגה לוקחות פרפורמרים ליגה זי"ן לעשות מופע במחצית. עכשיו יש איזו אחת שיודעת לעשות האלי הופ כמו ב"הדאסקר פרוקסי", וזה מעניין את הקהל בדיוק כמו שזה מעניין אתכם. לא חבל על השניים וחצי דולר ששילמו לה? לא ברור

ח. מצד שני, עכשיו יש איזו קבוצת חצוצרות שמחצצרת את יצירת המופת של סיסטם אוף א דאון "TOXICITY" . אני חושב שבגלל שהיום גם מציינים את יום השואה הארמנית או משהו (וסיסטם אוף א דאון היא להקה ממוצא ארמנית ומוצאה מהשכונה הארמנית של לוס אנג'לס – גלנדייל). אני תוהה עם אני היחיד באולם שהבין את הקשר. אבל אני שומע שלושה אנשים מריעים, אז אולי לא. והנה עכשיו הם מחצצרים יצירת מופת אחרת – CARRY ON WAYWARD SON של קנזס. לא ידעתי שגם הם ארמנים 🙂

Disorder, disorder, disorder!!!

ט. זאת לא הפעם הראשונה שאני אומר את זה על משחקים של הלייקרס השנה .הכדורסל לא טוב. וזה חבל, כי יש כל כך הרבה אווירה ושמות נפלאים והכל, אבל הכדורסל לא טוב. הוא מבולבל, הוא לא מנצל חולשות, הוא לא אינטנסיבי מספיק, הוא לא מדויק והוא פשוט לא כדורסל טוב. המדהים הוא שהמשחקים של הקליפרס שראיתי בלייב לאחרונה היו כן נפלאים (כולל זה שראיתי ביום חמישי בהפסד מול פניקס), אבל מה לעשות שבעיר הזאת יש רק קבוצה אחת, והקבוצה הזאת היא צהובה סגולה. בכל מקרה, ממפיס משחקת משחק בינוני מאד (פרט לביין ולהגנה של גג"ג) ובכל זאת חוזרת עד יתרון בן 4 נקודות מול הלייקרס שהיא מוכשרת יותר בכמעט כל עמדה, אבל סובלת מאז הדקות האחרונות של הרבע השני, ממשהו שאני לא יכול להגדיר אחרת פרט לאימפוטנציה. קחו ויאגרה, חבר'ה. קחו ויאגרה.

20 ריבאונדים יהיו לבחור בתמונה בסוף המשחק.

י. לא כתבתי על זה עדיין, אבל דייויס, לפחות נכון לאמצע הרבע השלישי מזעזע היום. זה בגלל ההגנה של טריפל ג'י, וגם בגלל שהוא נראה פשוט אנמי. הנה, עכשיו הוא קלע רק את הנקודה השישית שלו, והקהל הריע (כי זה מה שהקהל של הלייקרס עושים), אבל לא כך נראה מישהו שחושב שיש לו קייס לגבוה הטוב בעולם.

י"א. לא יודע מי זה הקריין של המשחק, אבל הוא ממשיך לומר וואן פלוס וואן one plus one על כל שחקן שמגיע למגרש. אז או שהוא תקוע בשנות התשעים המוקדמות בחוקי הליגה הישראלית או שהוא פשוט ממש אוהב את חברת הטלפונים הסינית. לא ברור.

שזה מצחיק, כי כל המשחק הזה היה פשרה אחת גדולה

י"ב. אני חוזר בי ממה שכתבתי בהתחלה. לא משנה מי משתי הקבוצות האלה תשחק מול מי משתי הקבוצות שהן הקינגס או הווריורס, הקבוצות מהסדרה ההיא ינצחו את אלו מהסדרה הנוכחית. איזה כדורסל רע. מזל שיש ביין במשחק טוב, כלומר עסל. (ובצד השני קצת אוסטין ריבס. אבל באמת שחוץ מהשניים האלה קשה לדבר על מישהו).

י"ג. טוב, שתי מילים על די-לו. בעצם, בינתיים שלוש. שלשה, שלשה, שלשה.

י"ד. כמה שג'ה מוראנט מטומטם. עושה בעיטת קראטה מכוונת על לברון. חבל שלא נפצע בדרך, היה מגיע לו עם הקשקוש הזה. וקצת אחר כך, די-לו מראה שהוא שכח לקלוע, ואילו אנתוני דייויס מראה שהוא שכח איך לקפוץ.

ט"ו. בהארכה לברון והגבה נזכרו שהם שחקני כדורסל, ושהכשרון של הלייקרס בכל זאת גבוה מזה של ממפיס פי שלוש ארבע כזה, והלייקרס מנצחים ב-6 נקודות כדי לקבוע 1-3. ריבס היה היחיד שהיה טוב לאורך רוב המשחק בלייקרס וסיים עם 23. לברון רק עם 22, אבל נתן הארכה חזקה ובעיקר לא פחות מ 20 ריבאונדים. ראסל עם אותן 3 שלשות, דייויס, ונדרבילט שקלע 10 בשתי הדקות הראשונות ורק 5 בכל המשחק אחר כך ושרודר הוסיפו דאבל דאבלים. מנגד, ביין במשחק עסל עם 36 (אבל רק 3-12 מהשלוש), מוראנט עם 19, ג׳ בשלישית עשה 14 בריבוע, טילמן וברוקס הוסיפו דאבל דאבלים משלהם.

אוסטין ״ריבס״ באטמן נגד ביין

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה אבי, דווקא נהנתי מהמשחק. היה שואו, דרמה, מה צריך יותר.

    לגבי סעיף ה. – גם אם יפרוש עכשיו החולצה של לברון תהיה תלויה שם. הוא לא "לייקר" ברמה של הכי גדולים שם, אבל הוא גדול מספיק וגם הקהל ירצה את זה. בכל זאת הביא אליפות

  2. הכל מדויק אבי, תודה רבה, חוץ מזה שלברון בטוח יהיה שם למעלה, זה אינטרס של שני הצדדים, ושאין קשר בין טוני פארקר לבין מוראנט, מאחר ואמנם שניהם מהירים וחובבי מידריינג', אבל טוני הוא שחקן אינטליגנטי וקבוצתי, בעוד שמוראנט, נכון לעכשיו, הוא ואריאציה של ווסטברוק, על כל הזוועה המשתמעת מכך.

    1. מדויק. טוני שחקן חכם שגם ידע להפעיל את הקבוצה ובטח שלא היה מנסה לקפוץ לתוך הגוף של לברון ג'יימס. יותר גרוע אפילו מווסטברוק

  3. אני מצטער שיצא לך לראות את זה. חרא משחק מה שכן מותח אבל עוד עשר דקות ביציאה.
    טוני פארקר לתקופה מסויימת היה צלף השלשות הכי טוב בליגה. הוא היה המנוע בהתקפות המושן הכי מושלמת שנראתה והבלו פרינט ללוחמים והמלכים של ימינו. הוא פיתח את הטירדרופ למושלמות והיה המפתח שלה. הוא היה הסלברטי הראשון שקפץ ראש לעסקי כדורסל הנשים.
    ג'ה מוראנט לעומתו קופץ ראש לתוך המגינים. החטיא בלי הפסקה והיה הגורם הישיר להפסד. אין קשר בינהם.

  4. תודה, אבי!

    אבל, ברצינות – העובדה שאתה אוהד ג"ס מקהה את חושיך – איך אתה יכול להגדיר את המשחק הזה "בינוני ברמתו" ועוד בכותרת? והסיקור שלך נותן רושם שהיה משחק די בינוני. אני מציע לכל אוהד כדורסל לצפות במשחק הזה מההתחלה ועד הסוף. בחייאת, אבי!

    1. זאת באמת דעתי. זה היה משחק של המון טעויות וביצוע ברמה נמוכה
      הנה, אני לא חובב גדול לא של הקליפרס ולא של פניקס והקאפקייק שלה, אבל המשחק בו צפיתי ביום חמישי היה משחק ברמה גבוהה
      זכותי לדעתי ונימקתי את דעתי בכתבה. תקראו לי הייטר אבל זה פשוט לא קשור
      מה גם שאני לא היחיד שחשב כך. עיינו בתגובות

      1. ממוצע אחוזי שדה בפלייאוף עד כה: 46.5%
        אתמול: 39.5%

        ממוצע מהשלוש עד כה בפלייאוף: 35.5%
        אתמול: 24.3%

        איבודים / חטיפות עד כה בפלייאוף: 1.83 (כלומר, חלק גדול מהאיבודים הם ״מוצדקים״)
        אתמול: 2.33

        זריקת עונשין עד כה בפלייאוף: 42 למשחק.
        אתמול: 52

        שאמשיך או שנתתי מספיק אינדיקציות מספריות לכך שהיה משחק לא טוב. אישית, אני חושב שמגיעה לי התנצלות גם ממך וגם מ etayef פה למטה.
        ושוב, לא טוב לא אומר שלא היה מתח. בטח שהיה מתח, והסל המשווה של לברון היה מקסים (ובכלל הוא נתן משחק טוב בשני צדי המגרש), אבל זה לא אומר שזה היה משחק טוב, וזכותי המלאה לחשוב כך.

        ״מהימנה״ עאלק. זה סובייקטיבי להחריד, ניסיתי להפוך את זה לקצת יותר אובייקטיבי עם המספרים כאן למעלה.

  5. תודה על הסיקור, אבל קצת קשה כאן עם רמת המסקרים.
    זה משחק בינוני ברמתו?
    משחק פלייאוף אדיר ומותח, של שתי קבוצות שלא רצו להיכנע.
    לברון, נתן משחק נשמה, עם הקרבה, סחיטת עבירות תוקף וסגירה בריבאונד, משל היה דריימונד + שתי כניסות שהובילו להארכה ולניצחון.
    אבי, תשאיר את ההייטריות לתגובות. קח כדור וכשתרפא מהמחלה שפשטה כאן באתר, מהממסד עד הטפחות, תוכל ליהנות מכדורסל.

    1. מהמסד ועד הטפחות*.
      אין ספק שהמשחק לא התעלה לרמה התקפית גבוהה (ברמה ההגנתית, זו אחת הסדרות הגדולות שראינו בשנים האחרונות, בטח בסיבוב הראשון), ההתקפה לא שטפה ולא זרמה ויותר הסתמכה על הירו בול, וזאת בניגוד לסדרה בין הקינגס לדאבס למשל.
      ברמת המתח והפלייאוף, זו באמת סדרה שמזכירה שלבים מאוחרים, זה נכון

    2. עיין בתגובתי לשלהבת. זכותי לדעתי
      הנה המחלה האמיתית באתר. כל פעם שלמישהו יש דעה שלילית באשר למשהו, גם אם היא מנומקת להפליא, הוא מיד הופך להיות 'הייטר'
      אז לא, היו משחקים של הלייקרס שסיקרתי ואמרתי שהיו מצוינים והיו המון משחקים של הווריורס שסיקרתי ואמרתי שהיו חרא. ואם אתה ממש צריך, אוכל בקלות למצוא דוגמאות

      אז אנא ובמטותא. זכותי לדעתי וזה ממש מעצבן לקום בבוקר ולקרוא שמישהו קורא לך 'הייטר' רק בגלל דעה מנומקת

      1. לכתוב כותרת כזו על משחק כזה, זה לראות את המשחק דרך החור הצר שבו אתה מביט.
        אין בעיה בתגובות, אבל בפוסט היה נחמד אם היית מנסה להיות קצת יותר אובייקטיבי בהיכן אתה ממקד את תשומת הלב.
        אין שום מחלה באתר בכל הקשור לשליליות. בבלוג החי זה מפגן שליליות של אנשים שבעיקר מקיאים את התסכולים שלהם, כל אחד וסיבותיו. אם זה לא הפך למנטרה, לא "מתנפלים" עליו.
        זכותך לכתוב מה שבא לך, ולהביע דעה, וכו' וכו'.
        זכותך גם להצטרף לחבורת הזבל שדי הרסה את תרבות הדיון והתגובות כאן.
        אם לא היה פער כל כך גדול בין החוויה מהמשחק לסיקור שלך, לא הייתי טורח לכתוב כלום.

        1. ואני חושב שזו תגובה חצופה

          אני לא אומר לך שאתה מביט במשחקים דרך חור צר. וזכותי להביע את דעתי על המשחק.
          מי אתה שתגיד לי אם הדעה שלי נכונה או לא, באופן אובייקטיבי.
          מי אני שאגיד לך שהדיעה שלך לא נכונה? ואני אכן לא אומר, זכותך לחשוב שהמשחק היה מעולה, זכותי לחשוב שלא (ואני גם הבאתי קצת סימוכין סטטיסטיים למעלה, מה אתה עשית?)

          מי אתה שתגיד לי שבגלל שהחוויה שלך היתה x, אני צריך לחשוב בסיקור שלי גם x ולא y? מי שמך?

  6. ראיתי חלק ניכר מהמשחק. אכן היה בינוני- ברמתו.
    ממפיס גרועה מאוד יותר משהלייקרס טובה (היא לא – היא בינונית).
    תוך כדי משחק מצאתי את עצמי עובר מלהיות בעד ממפיס ללרצות בנצחונה של הלייקרס.
    וזה בגלל ג'ה.
    אני חושב שממפיס כזאת גרועה בגללו.
    נראה לי שלשחקנים האחרים נמאס ממנו לחלוטין, והוא מביא וייב רע מאוד כשהוא משחק.
    מעבר לאישיות הדפקטית, הוא פשוט גם מחרב אותם על המגרש.
    הגנה – מתפקד כמלווה בשכר ועסוק ללא הרף ביצירת חורים.
    התקפה – ממזמז את הכדור בלי הפסקה ומייבש את כולם, ואז קופץ ראש על איזה שחקן.
    פארקר? אין שום קשר, פארקר היה גאון כדורסל והמנוע של הקבוצה, ג'ה הוא ההנד-ברקס.
    ההשוואה הטובה ביותר לג'ה היא גירסא מתקדמת של ראס.
    מה שאומר כמו ראס אבל אפילו גרוע יותר.
    מה שאומר יותר דביל מקפץ מראס, פחות קליעה, פחות דרייב, יותר בכיינות ורמאות, ופחות מוח.
    מה שאומר רבע מוח (לראס יש חצי).
    אם ממפיס חפצה חיים, היא חייבת להטריד אותו בקיץ.
    לברון? השחקן השנוא עלי ביותר, בדרך כלל, נתן משחק טוב, בו התרכז בכדורסל נטו ועשה פעולות לטובת הקבוצה.
    שמר (יחסית), ריבאונד, היה אחראי בניהול המשחק, מסר, ועשה את הדרייבים כשצריך.

    1. עניין ההגנה, הוא מדהים. כמו שכתבת, זה לא רק שהוא לא שומר, הוא גם ממש יוצר את החורים בהגנה בתזוזות שלו על המגרש

    2. מוראנט הד-קייז רציני.
      אפילו בשכונה בברונקס , על סל אחד , הוא היה יוצא פיתה.
      ווסטברוק לידו גאון כדורסל . ראס עושה הרבה שטויות , אבל גם הרבה דברים טובים . טועה לפעמים בקבלת החלטות , עם קליעה לא יציבה , אבל משחק כדורסל.
      איפה הוא ואיפה ג'.ה. הדביל.

  7. אבי תודה רבה, אחלה סיקור.
    מבין את התחושות לגבי הקבוצות.
    הלייקרס שלקחו אליפות בבועה עם רשימת שחקנים שבאו לפי קורות חיים היו מלאי נשמה כמו מפלגת מרכז ישראלית ממוצעת… אבל מאז הם עברו דרך חתחתים ועונה שלמה שבה היו בדיחה מהלכת. פתאום קל לחבב אותם. לראות אותם מול הגריזליס רק הופך אותם ליותר כיפיים לצפיה.
    .
    ממפיס משחקים כדורסל שקשה לצפות בו ורוב המשחקים שלהם נראים ככה.
    .
    ללברון עדיין מגיע שיפרישו את החולצה שלו. FMVP ומלך אסיסטים ושבר שם את שיא הנקודות. וחוץ מזה – זה טוב לעסקים שלהם.
    השאלה היא עד כמה עונת הבלהות ההיא תישאר בזיכרון…

  8. תודה רבה על הסיקור אבי!
    אני נמצא באתר כבר כמה שנים למרות שלא מגיב הרבה..
    .
    מי שלא טוב לו הפוסט שפרסמו שישתוק ויעלה אחד משלו.
    מישהו עבד על זה וגם אם זו לא דעתך זו דעתו. אתה יכול להביע את דעתך גם בלי לפקפק במהימנות של הכותב..
    ממש חבל שגם לשם מגיעים.

  9. משחק ברמה בינונית ומטה בהחלט גה הרס את החוויה של הכדורסל אבל נתן תמורה מלאה בבידורסל צחקתי כל הבוקר מהקיפוצים שלו על אנשים ועם אפקט השיער שעף לצדדים. האשך צודק הוא עם השיער הזה כדי למשוך יותר שריקות אוויר השיער מתעופף עם הזריקת ראש וזה נותן אפקט יותר משמעותי לכאילו עבירה.
    כמו שהאשך ציין השקץ היה בסדר

    1. אתה והאשך החמאתם ללברון היום בנדיבות ובגלויי.
      מדובר ברגע היסטורי ומרגש שייזכר לדורות.
      זה גרם לי להזיל דמעה😢😢😢😢😢
      רק על זה ג'ה הוא הgoat.
      אנצור את הרגע הזה כל חיי, ואזכור תמיד איפה הייתי כשזה קרה.
      ולתפארת מדינת השיקוצים😈😈

כתיבת תגובה

סגירת תפריט