סיקור משחקי הפלייאוף של ראשון / עמיחי קטן

4 משחקי 1 היו לנו הלילה, ואני שומר על הפורמט של סיקור בלי ספויילר בכותרת או בכותרת המשנה. התוצאה הסופית של כל אחד מהמשחקים מודגשת כשמגיעים אליה בסיקור.

ממפיס גריזליס – לוס אנג'לס לייקרס:

אנתוני דיוויס הוביל את הלייקרס לפתיחה טובה עם 8 נקודות ו-3 חסימות ברבע הראשון, והם כבר עלו ליתרון שיא של 10 שנחתך ל-5 בסיום הרבע. ברבע השני היה זה ג'ארן ג'קסון שקלע בו 11 עם 2 חסימות והוביל מהפך של ממפיס, חלק ממנו אחרי שדיוויס נפצע ביד וירד לחדר ההלבשה כדקה ורבע לפני המחצית שהסתיימה ביתרון 6 לממפיס. החזרה של דיוויס לפרקט החזירה את המומנטום ללייקרס, אך המהפך הושלם רק כשרוי האצ'ימורה תפר 4 שלשות בזו אחר זו.

ממפיס הצליחו להישאר קרובים ברבע האחרון, במיוחד בעזרת עוד דקות טובות של ג'קסון, אבל ניסיון התעופפות של מוראנט על דיוויס הסתיים בעבירת תוקף ופציעה של מוראנט שלא חזר לדקות האחרונות של המשחק. ממפיס הצליחו שוב לצמצם לנקודה, אבל מהשלב הזה הם לא פגעו ואוסטין ריבס הוביל ריצת 15- 0 של הלייקרס. בסיום, 128- 112 ללייקרס שעולים ליתרון 1- 0 בסדרה.

האצ'ימורה הוביל את קלעי הלייקרס עם 29 נקודות ב-11/14 מהשדה ו-5/6 לשלוש, ריבס קלע 23, דיוויס רשם 22 ו-12 עם 3 חטיפות ו-7 חסימות, לברון רשם 21, 11 ו-5 עם 3 חסימות וראסל קלע 19 עם 7 אסיסטים.

אצל ממפיס, ג'קסון קלע 31 עם 2 חסימות, ביין קלע 22 עם 6 אסיסטים ב-6/18 מהשדה, מוראנט קלע 18 וברוקס קלע 15.

מילווקי באקס – מיאמי היט:

ג'ימי באטלר פתח היטב וקלע 14 נקודות ברבע הראשון, תוך כדי שהוא מוביל את ההיט ליתרון שיא של 14 וליתרון 9 בסיום הרבע. יאניס, שנפגע ברבע הראשון, ניסה לחזור לשחק, אבל סבל מכאבים בגב התחתון ולא חזר לשחק מעבר לזה, ובלעדיו מידלטון ופורטיס ניסו לשמור על מילווקי בתמונה, אבל באטלר המשיך לככב וקלע עוד 10 ברבע השני שהסתיים ביתרון 13 של ההיט ובפציעה של טיילר הירו ששבר את היד וכנראה גמר את העונה.

ברבע השלישי באטלר עבר להתמקד באסיסטים וחילק 6 כאלה, בזמן שאדבאיו קלע 11 וקווין לאב הוסיף 10 נקודות ברבע, וההפרש קפץ לשיא של 15 בתחילת הרבע האחרון. מידלטון לקח על עצמו את האחריות ברבע האחרון וקלע 13 נקודות ברבע, מה שסייע לבאקס לצמצם, אבל הם החטיאו כמות גדולה של שלשות מומנטום אפשריות, והפעם זה היה גייב וינסנט שקלע 3 שלשות וחילק 3 אסיסטים ברבע, והיתרון של מיאמי נשמר. בסיום, 130- 117 למיאמי שעולים ליתרון 1- 0 בסדרה.

ג'ימי באטלר הוביל את מיאמי עם 35 נקודות, 11 אסיסטים ו-3 חטיפות, אדבאיו רשם 22, 9 ו-7, קווין לאב קלע 18 עם 8 ריבאונדים, וינסנט קלע 15 עם 6 אסיסטים, קיילב מרטין קלע 15 והירו הספיק לקלוע 12 לפני שגמר את חלקו בסדרה הזאת.

אצל מילווקי, מידלטון קלע 33 עם 9 ריבאונדים, פורטיס רשם 21 ו-8, הולידיי קלע 16 עם 7 ריבאונדים ו-16 אסיסטים, גרייסון אלן קלע 12 ולופז קלע 10 עם 3 חסימות. כדאי לציין שמיאמי קלעו ב-60% לשלוש (15/25) לעומת 24.4% של מילווקי (11/45).

פיניקס סאנס – לוס אנג'לס קליפרס:

ההגנה של הקליפרס כיכבה ברבע הראשון בו אריק גורדון קלע 12 לעומת 18 של כל פיניקס, ואילו ווסטברוק ודוראנט היו עם 0/5 ו-0/4 מהשדה בהתאמה, ויתרון 12 לאורחים בסיומו. הרבע השני כבר היה בסימן דוראנט ובוקר שקלעו 17 ו-10 בהתאמה, והרבע נגמר בריצת 9- 2 של פיניקס שהורידה אותם בפיגור 5 למחצית, שבה הספסל של הקליפרס ניצח 14- 2 והיה אחד מהגורמים ליתרון.

ריצת 15- 0 של פיניקס ברבע השלישי הפכה פיגור 6 ליתרון 9, אבל דקות טובות של הרכב קוואי והמחליפים של הקליפרס החזירו את האורחים למשחק ושוויון 81 בסיום הרבע השלישי הבטיח לנו רבע אחרון מעניין. דוראנט, שלא זרק לסל ברבע השלישי, אך חילק 6 אסיסטים, קלע 10 ברבע האחרון, וקיבלנו קרב ישיר בינו ובין קוואי שקלע 13.

3 דקות לסיום, 101- 100 לקליפרס, וטיירון לו לוקח פסק זמן. המהלך הראשון אחרי זה הוא אמנם איבוד של ווסטברוק, אבל אחרי החטאה של פול, קוואי ירה שלשה, אייטון הגיב עם 2 וקוואי תפר עוד אחת מבחוץ. שוב אייטון הגיב עם 2, והפעם קוואי מצא את גורדון לשלשה. דוראנט מיד הגיב בשלשה משלו ופול צמצם לנקודה את הפער, מעט יותר מדקה לסיום.

ווסטברוק הצליח לדאוג ל-3 כדורים חוזרים באותה התקפה, שבסיומה הוא דייק פעמיים מהקו, ובצד השני הוא הצליח לחסום את בוקר ולהרוויח את הכדור החוזר. גורדון דייק פעמיים מהקו, בוקר הושאר פנוי וקלע ליי-אפ שצמצם ל-3, עם 3 שניות לסיום, אבל ווסטברוק עם עוד מהלך טוב מצא את מאן למסירה על כל המגרש והוא סיים בהטבעה שקבעה את התוצאה הסופית. בסיום, 115- 110 לקליפרס שעולים ליתרון 1- 0 בסדרה.

קוואי הוביל את הקליפרס עם 38 נקודות ו-5 ריבאונדים ואסיסטים, גורדון קלע 19, פאוול קלע 14, זובאץ' רשם 12 ו-15, מאן קלע 10 וראס רשם משחק הגנה מעולה, אליו הוא הוסיף שורה סטטיסטית של 9 נקודות ב-3/19 מהשדה, 1/6 לשלוש ו-2/3 מהקו, 11 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 2 חטיפות ו-3 חסימות. בסך הכל במשחק, הספסל של הקליפרס ניצח 34- 10 וההרכב של קוואי והמחליפים רשם המון הצלחה נגד הרכבי מחליפים של פיניקס.

אצל פיניקס, דוראנט התאושש מפתיחה של 0/5 וסיים עם 27 נקודות ב-7/15 מהשדה ו-10/10 מהקו, יחד עם 9 ריבאונדים, 11 אסיסטים ו-2 חסימות, בוקר קלע 26 עם 4 חטיפות ו-3 חסימות, קרייג זכה למבטים פנויים ממקומו בחמישייה ליד פול, בוקר, דוראנט ואייטון, וקלע 22 ב-9/12 מהשדה, אייטון קלע 18 עם 8 ריבאונדים וכריס פול קלע 7 ב-2/8 מהשדה, אך הוסיף 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים.

דנבר נאגטס – מינסוטה טימברוולבס:

אחרי 3 הפתעות, שבהן המדורגת הנמוכה יותר השיגה ניצחון חוץ ולקחה את יתרון הביתיות, הגיע משחק שבו מדורגת 1 מנצחת בקלות את המדורגת 8, אבל החדשות המפתיעות הן שזה נעשה דרך ההגנה של דנבר יותר מאשר דרך ההתקפה. הנאגטס סגרו את המחצית הראשונה בריצת 8- 2 שפתחה יתרון שיא של 11 ופתחו את השנייה בריצת 9- 1 שהגדילה את הפער ל-19. ההמשך לא היה טוב יותר מבחינת מינסוטה כשרבע של 32- 14 הביא את ההפרש לסביבות ה-30, ומשם כבר לא היה על מה לשחק. בסיום, 109- 80 לדנבר שעולים ליתרון 1- 0 בסדרה.

מארי הוביל את דנבר עם 24, 8 ו-8, פורטר רשם 18 ו-11, קולדוול-פופ קלע 15, ברוס בראון קלע 14, גורדון קלע 13 ויוקיץ' רשם 13, 14 ו-6.

אצל מינסוטה, אדוארדס קלע 18 עם 5 אסיסטים, ג'יילן נאוול קלע 12, קייל אנדרסון קלע 11 וטאונס רשם 11 ו-10 ב-5/15 מהשדה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. סביר להניח שעכשיו יגיעו 4 ניצחונות של מילווקי, בטח עם הפציעה של הירו, אבל מיאמי נתנה משחק שהזכיר את הקבוצה של העונה שעברה. באטלר הוא הטופ של הטופ, תמיד שם כשצריך אותו.

      1. כמות הבחירות הרעות של פילי בשנים האחרונות היא באמת מרשימה – מאז שבחרתם את איגי לפני 20 שנה היו לכם רק שתי בחירות טובות – אמביד ומקסי (אני מחשיב גם את סימונס אבל זו חכמת בדיאבד). כל השאר זה לכל היותר סביר (תייבול) או בבירור נפילה (אוון טרנר, פולטס, אוקאפור, נואל), או שבחרתם טוב וידעתם להעביר את זה לאחרים (ווצ'ביץ', ברידג'ס). זה הכל חכמת בדיאבד, אבל וואללה, בהחלט הישג מרשים.

  2. תודה על הסיקור.
    ממפיס בלי אדאמס וקלארק אלה חבורת ילדים בלי הרבה שכל.
    שיחקו כ"כ לא חכם ולא פלא שהפסידו.
    ושוב פציעות הורסות את התחרות (הירו, יאניס, ג'ה) ואנחנו רק במשחק ראשון…

  3. ראס שוב דאג במחצית שירחיקו אוהד מהמשחק , הסיבה היא שהאוהד קרא לו ווסטבריק
    זה בזיון,אני במקום האוהד תובע,הליגה צריכה להרחיק את ווסטברוק.
    לא יכול להיות שהוא קובע שמרחיקים אוהדים.
    שנה שעברה 15 אלף צעקו בטורונטו פאק יו אמביד משחק שלם ולא קרה כלום ,שלא לדבר על הדברים שעושים בבוסטון או פילי

    1. זה מגוחך. יש סיבות להרחיק אוהד על קללות, וווסטבריק זה אפילו לא מתקרב לרף שאמור לאיש אבטחה להפנות אליו מבט. לא סתם הוא הסתדר עם דוראנט, צמד חמד של נעלבים

      1. רק נדגיש הוא כן נכנס לעימות עם אוהד (ובאופן לא ברור היה חייב להחזיק את הביצים לכל אורכו…) אבל זה לא הלך לשום מקום מעבר.

        1. חשבתי שהוא גרם לו להיות מורחק אבל הבנתי בסוף שלא, הוא רק נכנס לתא שלו והתעמת איתו שזה לא פחות דפוק

          1. אז גם אם הפעם זה לא קרה, זה כבר קרה, והתחיל להיהפך לטרנד.
            טרנד נוראי במיוחד, השמור לשחקנים נוראיים במיוחד.
            הכל אשמת הליגה ששוב ושוב נותנת לשחקנים כל מה שהם רוצים ולא שמה להם גבולות.

            1. אז מותר לאוהד להגיד לשחקן כל דבר אבל כל דבר? כי שחקן לא יכול סתם גכה לבחור אוהד ולהגיד תעיפו אותו.

            2. אתה מתכוון לפעם שאנחנו לא יודעים מה נאמר בה?
              זה אמריקה ויש הגדרות מאד ברורות של מה אפשר ומה אי אפשר להגיד לשחקנים.
              אפשר לשער בסבירות גבוהה שקבוצה לא תיקח את הסיכון להרחיק אוהד שסתם התגרה ביכולת של השחקן על המגרש כי הוא פשוט יתבע להם את הצורה וגם יזכה.

            3. בהחלט יודעים, היה וידאו.
              לא זוכר בדיוק אבל היה ממש איזה שטות רגילה.
              אה כן תוך כדי שאני כותב אני נזכר – זאת הייתה תנועה של לנענע את התינוק.
              מזעזע ומרתיח הסיפור הזה.
              זה התחיל עם לברון (כמובן), המשיך עם ראס, ונדמה לי שגם קיירי כבר עשה משהו דומה?
              זה טרנד שיילך ויתפשט ככל שימשיכו להיכנע לשחקנים החצופים האלה.

            4. זה רק מה שראו בסרטון.
              אתה כרגיל תניח שאתה יודע הכל.

            5. נכון זה מה שראו בסרטון.
              ולזה אנו מתייחסים כי אלה העובדות כרגע.
              אתה רוצה תביא עובדות אחרות ברורות כמו הסירטון שמביאות משהו אחר שמוכיח שהאוהד אמר משהו כ"כ חמור ששחקן צריך לעצור את המשחק, ללכת להביא את השופט ביד, לקחת סמכות לא לו ולהרחיק אוהד.
              עד אז זה מה שאנחנו יודעים, מר עידו בינארי.

            6. אז בוא נתייחס למקרים שבהם הורחקו אוהדים והייתה התייחסות רשמית – או שהיה אופי גזעני לדברים או שהיו איומים כלפי בני משפחה. עכשיו בוא לא נשלה את עצמנו שאלו היו איומים אמיתיים. אבל אלה הדברים שבהם אוהד חורג מקוד ההתנהגות המותר (שבעצם קניית הכרטיס הוא למעשה חותם עליו באותיות הקטנות).
              אתה משתמש הרבה במילה בזו בינארי כדאי שתנסה פעם להבין מה המשמעות שלה – היא יושבת עליך בול.

    2. בושה וחרפה שמרחיקים אוהדים.
      רק באמריקה. לטוב ולרע.
      לא מבין למה ווסטברוק נעלב. הוא האמ אמא של הווסטבריק.
      אתם רוצים להגיד שמותר לשחקנים להעיף אוהדים?
      מה זה הדבר הזה? משחק "העף את האוהד שלא מוצא חן בעיניך"?
      אם הייתי האוהד הייתי משתולל מזעם ודורש את הכסף חזרה.

  4. תכלס מגוחך, מה עוד שדיבר אמת לאור 3 מ-19 מהשדה של ראסל. מה שכן המהלך ההגנתי האחרון שלו על בוקר החזיר הכל.
    תודה עמיחי על הסיקור המשובח. ראיתי את לייקרס-ממפיס ואת פיניקס-קליפרס, לגבי הלייקרס שוב הוכח שהשחקן הכי חשוב שלהם כרגע זה דיוויס והסליחה עם לברון. ריבס נפלא כבר תקופה (סוג של קארוסו משופר) אם האצ'ימורה יצליח לתת לאורך הסדרה 15-17 נק' לערב עם קליעה יציבה מבחוץ הוא יכול עוד להפוך לאקס פאקטור של הלייקרס בה. בממפיס מצד שני צריך לראות מה קורה עם ג'ה (למרות שכבר הראו לא אחת שיודעים לנצח בלעדיו), צריך לתת סטירה לדילון ברוקס כל פעם שהוא זורק מבחוץ ומדברים הרבה על טריפל J הגנתית בצדק אבל גם התקפית הוא מאוד השתדרג השנה, עדיין מרגיש לי שממפיס תיקח את הסדרה לצערי כאוהד לייקרס.
    פיניקס מול קליפרס היה משחק פלייאוף כהלכתו, קאווי הצליח לא רע להגיע למקומות שהוא אוהב בהתקפה, העומק של הקליפרס יכול להיות קריטי בסדרה הזו, הספסל של פיניקס יצטרך לתרום יותר במשחקים הבאים.

    1. לא בטוח,יש ניצוץ של אופטימיות אצלי.כמו שכתבת ריבס כבר הרבה זמן מתפקד ממש כצלע השלישית,וראסל אני מקווה התאושש משני משחקי הנפל האחרונים שלו(כולל בפליאין).לגבי האצימורה אז לא חושב שיש סיכוי שהוא יסיים את הסדרה ב15-17 נקודות.נקווה שכל פעם יעלה אקס פקטור אחר.
      מה שכן ביזלי מאוד מאכזב אותי,למעט איזה משחק או שניים לא מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי כולל החטאות מרובות מהשלוש ומצד שני ההגנה של ואנדרבילט על מוראנט הייתה מדהימה

  5. יצאתי פיתה . כל ארבעת הניחושים שלי הלכו הפוך . גם לזה צריך כישרון . הנחמה היחידה – אני כנראה לא לבד .

    לעצם העניין , צריך לחכות עוד סיבוב כדי לראות מגמות ברורות .

  6. אותי מפתיע מאוד עד עכשיו הפלייאוף הזה. לא חשבתי שהסאנס עם דוראנט, מילווקי המצוינים (בבית!), ואפילו ממפיס יפסידו.
    לאן זה הולך?

  7. קרדיט לטיי לו שהשאיר את ווסטבריק למרות שהיה גרוע בהתקפה וסאנס היו בריצה לא נכנסו לפאניקה וסמך על ראס שינצח להם את המשחק
    עשה אחלה רוטציות עם ההרכבים הקליפרס יפלו על התפוקה שהספסל תיתן להם. שצריך לתת קרדיט ניתן

  8. ראיתי את הלייקרס ממפיס ופיהיקס קליפרס.
    פיניקס יכולים לשחק הרבה יותר טוב. לא הייתי מתרגש, בוקר ודוראנט עדיין בחצי כח.
    מדהים ששחקן שקולע כל כך גרוע ומאבד כל כך הרבה עדיין מביא במו ידיו את הניצחון עם ריבאונדים, קליעות עונשין ומהלך הגנתי ענק.
    ממפיס, מצד שני לא מרשימים בכלל חוץ מ JJJ. הרי אם לברון קצת יותר טוב זה אפילו לא צמוד.
    ואנתוני דייויס יכל להיות ברמה של יאניס אם היה חזק בראש. הוא רכיכה, פשוט עם יכולת מדהימה. לא דורש את הכדור, לא מניע את הקבוצה שלו. הוא יכול כל כך יותר

  9. תודה

    היה משחק גדול אתמול בפיניקס, הרבה אגדות חיות על הפרקט בהופעות גדולות, וכולם הצדיקו במשחק איכשהוא את הנראטיב האגדי שלהם כולל השניות שבו

    קוואי עם האנמיות והיעילות המופתית בסוף.

    דודאנט עם זריקות מדהימות על כל שומר, אבל עם הרכות וההססנות המסוימת שלו שגרמו לו להיעלם בסוף ולא לדרוש את הכדור.

    פולבהזדמנות האחרונה שלו( לא מאמין שהוא בסאנס במקרה של כשלון) הזכיר את הלוזריות שלו מהעבר הרחוק בפלייאוף.

    וראס, דווקא ראס, כמו ראס, היה דווקא הפוך מהנארטיב שלו.
    תמיד הוא קולע הרבה ומפסיד בסוף, היום הוא קלע מעט ונצח את הסוף.

    גילוי נאות.
    הכותב הימר על 4-0 לסאנס, עוד נראטיב של הצלחה בהימורים התפוגג הלילה.

  10. אנטוני דיוויס נראה אתמול כמו ענק בין גמדים ברבע הראשון. הדומיננטיות שלו הייתה יותר גדולה מסך הנק' שלו. ג'יימס, מאידך, היה אנמי מאוד. מניח שזה יעבור לו מהר.
    הפציעות האלה משביזות. רק התחלנו, תנו להנות קצת. מקווה שיאניס יחזור מהר.
    תודה רבה על הסיקור המצויין

  11. תודה רבה עמיחי, נהדר שאתה שומר על כותרות ללא ספויילרים זה לא מובן מאליו ועבורי זה חשוב ומשדרג את החוויה.
    לא ברור למה באמצע הרבע הרביעי כשהוא רותח דוראנט לא נגע בכדור חמש התקפות רצוף… פול זרק שוב ושוב והוציא אפס נקודות בדקות האלו שגמרו את המשחק.

  12. תודה על הסיקור.
    פול אובריידט, בלי בושה עם ה-7 נקודות שלו דפק קלינגים בסוף.
    מאמן חסר הבנה של פניקס צריך היה לתת לדוראנט את הכדור, לדעתי זרק פעם אחת ב5 דקות האחרונות.
    אייטון לא מודע לכוח של עצמו נבהל מהמעמד.
    ושאפו לקליפרס נראה לי אף אחד לא האמין שייקחו משחק בחוץ חוץ מעצמם

  13. מצוין עמיחי תודה רבה.
    .
    נצחונות חוץ זה טוב ליצירת המתח.
    .
    בהנחה שיאניס חוזר מילווקי יעברו ללא קושי, אם לא, ומיאמי בלי הירו, אז זה נהיה מעניין.
    .
    לא ראיתי את הלייקרס, בהנחה שמוראנט חוזר – יהיה מעניין, ויסתיים, לדעתי בניצחון ממפיס, אם לא, לא יהיה כל כך מעניין ויסתיים בנצחון לייקרי.
    .
    דנבר היה פשוט לא כוחות.
    .
    פיניקס קליפרס היה מעניין מאד. שתי הקבוצות לא היו במיטבו, פיניקס נראו לי גם קצרים וגם קצת לא מחוברים, שזה טבעי עם כל מה שקרה העונה. מאמין שיראו טוב יותר בהמשך הסדרה. הקליפרס שיחקו על קוואי, שזה טבעי ונכון, אבל חוץ ממנו היה הרבה ווסטברוק, היילנד ועוד כל מיני לא מחוברים. גם כאן הזמן הקצר מאז הדדליין נותן אותותיו, אבל אני עדיין לא מבין מה הם עשו שם – לוקח את קנארד ורג'י ג'קסון על היילנד וגורדון כל יום בשבוע. ראסל הצליח, באופן מפתיע ולא אופייני, להכריע את המשחק לכיוון הנכון, ועוד בהגנה. באמת כל הכבוד לו, אבל לא יודע אם אפשר להסתמך על זה בהמשך, ויותר מזה – אסור שזה ימנע ממנו להבין את התקלות האחרות שלו בהתקפה הלילה. יהיה מעניין, ובסוף פיניקס תנצח.

  14. הנתון הלא משמעותי אבל עדיין מרשים של משחקי הלילה:
    ניצחון הלייקרס במשחק מול ממפיס היה גם ניצחון הפלייאוף ה-175 בקריירה של לברון ג'יימס.
    .
    יש רק 8 מועדונים בליגה עם יותר ניצחונות פלייאוף ברזומה.
    היה וחלילה הלייקרס יצליחו לשלוף נס מהשרוול, ולהעפיל לפיינלס (והיה ולברון שותף לניצחונות),
    ללברון יהיה מספר ניצחונות פלייאוף כמו לשיקגו בולס ברשימת ניצחונות הפלייאוף של המועדונים)
    .
    במקום הראשון, דרך אגב, הלייקרס. 458 ניצחונות פלייאוף.
    במקום השני בוסטון עם 396

כתיבת תגובה

סגירת תפריט