צופה מהצד: יומן צפייה מהפוסט סיזון (1) / יאיר זעפרני

1.

כמו סרט שאת סופו מישהו כבר גילה לך ועכשיו כל מה שנותר לך זה לראות את הדרך לשם, כך היה משחק הפלייאין הבוקר בין הלייקרס השנואה למינסוטה האהובה והעלובה. לא היה בליבי ספק שמינסוטה הולכת להפסיד את המשחק הזה, השאלה הייתה האיך.

ואצל מינסוטה כמו מינסוטה האיך היה קרב הירואי וראוי להערכה ובסיומו חרקירי מפואר (וזה למרות שהיפני היה בכלל בצד השני), שלא נאמר שביקה טוטאלית החל מאמצע הרבע האחרון ואל תוך ההארכה. הזאבים אכן הגיעו בפליאוף מוד שלהם, זה שכולל לחימה, אכפתיות והשקעה אבל גם בעיית עבירות של טאונס שהורסת את המשחק ואיבוד של יתרון דו ספרתי.

לפחות הלקח מהמשחק האחרון בעונה מול ניו אורלינס ומהעונה כולה נשמר – עדיף לקבוצה בלי רודי גובר ועכשיו רק צריך להחליט מה עושים עם 95 מיליון הדולרים שנותר לשלם לשודד בטרנינג ביתר החוזה שלו. אולי שארלוט תסכים לקחת?

עוד לקח על טריידים שאפשר ללמוד מהמשחק הוא זה שהפקיד את מפתחות עמדת הרכז של הוולבס בידי מייק קונלי במקום דיאנג'לו ראסל. די-לו אולי הרשים עד כה בלייקרס ונראה כמו הציוות האידיאלי ליד לברון אבל כמו שאומר הביטוי הידוע כשהמים רותחים – הנקניקיות צפות. ודיאנג'לו סיים את המשחק הערב עם 1 מ-9 (אם כי תרם 8 אסיסטים). בצד השני קונלי היה ההבדל בין מינסוטה מובסת לבין כזו שהגיעה עד לתוספת זמן בשביל להפסיד. אז נכון שהוטרן בין ה-35 פצוע סדרתי ומזייף גם בהגנה, אבל כשצריך מבוגר אחראי הוא מספק את הסחורה וזה האיש שמיני הייתה זקוקה לו בעמדת הרכז.

ואפרופו מבוגר אחראי, אז כלשצידו משחקים שני ילדודס שעוד לא התבגרו, אחד שבאמת נתן הכל על המגרש אבל גם יותר מדי עבירות משהוא יכול היה לתת במה שהוציא אותו מפוקוס בדקות האחרונות ואחד, שפשוט לא הופיע הערב (זה היה נראה שבמקום לשחק אדוארדס מנסה להבין מה ג'ראד ונדרבליט וביסלי עושים במדים של הקבוצה היריבה או צופה בהתפעלות בלברון ג'יימס) – אז באמת מינסוטה לא יכלה לבקש הרבה יותר מהפסד מכובד במשחק החוץ בקריפטו.

עכשיו נשאר לקוות שגם את הסוף של הסרט של משחק הפלייאין הבא, מול ניו אורלינס אולי, כבר ראינו ביום ראשון האחרון. ועם זאת, נדמה לי שמה שמינסוטה עוד תראה זה את הפליאוף מהבית…

אנתוני אדוארדס צופה בלברון ג'יימס. בערך מתמצת את תרומתו הלילה…

2.

לעומת מינסוטה, הלייקרס יצאו מהמשחק עם תובנות חיוביות. לברון ג'יימס שוב הזכיר סיכוי לאליפות במסיבת העיתונאים אחרי המשחק והאווירה בלה-לה לנד ממשיכה להיות חגיגית גם אחרי ניצחון דחוק מול זאבים פצועים וקצרים.

הנרטיב הלייקרסי כבר מדבר מזה זמן על כך שמאז הטרייד דד-ליין האחרון הם עם המאזן הטוב במערב ועל זה שהמקום השביעי הוא רק מקום. וכאן, יש להזכיר לחבורה הזו שני דברים. הראשון, שגם בעונה שעברה הקבוצה עם המאזן הכי טוב בחלק האחרון של העונה, סיימה שביעית במערב, מה שלא הספיק לה בסדרה מול ממפיס (כן, אני שוב מדבר על מינסוטה. צר עולמי כעולם אנט-מן). והשני, שלמרות הנטייה שלהם להשוות את עצמם ללייקרס של האליפות בבועה, יש יותר הגיון בלהשוות אותם ללייקרס של לפני שנתיים, אלה שעברו בפלייאין את הווריירס (במשחק דומה להפליא למשחק הלילה) ועפו בסיבוב הראשון מול פיניקס אחרי שדיוויס נפצע מוקדם בסדרה. ריד מיי ליפס, יש הרבה יותר סיכוי לתרחיש הזה מאשר להתמודדות על משהו רציני.

האמת המצערת (תלוי את מי) היא שהלייקרס לא מרשימים. וגם סדרה של ניצחונות על קבוצות שגמרו את העונה לא תשכנע אותי שמדובר בקונטנדרית. קצת כמו לברון, יש להם שם גדול ומפחיד אבל הווה שהוא בעיקר טוב מספרית אבל לא נראה מספיק משכנע לאינטנסיביות של הפליאוף. שלא נדבר על כך שקצב המשחק של ממפיס, עלול להתיש את לברון ועמיתו עם הגבה. אליפות זה אולי חלום יפה ומטרה שחשוב להגיד אותה כחלק מהDNA של המועדון, אבל אם אני אוהד לייקרס (חס וחלילה, חס ושלום), לא הייתי בונה על זה יותר מדי.

אנתוני דיוויס. אליפות? יותר סיכוי שזה ייגמר עם פציעה.

3.

המשחק הראשון של הפלייאין, בדגש על המחצית הראשונה שלו, היה משחק שמפאר את המורשת של אריק ספולסטרה. לא חלילה כי הקבוצה שלו שיחקה טוב או משהו בסגנון אלא כי אין דרך אחת להסביר איך אותו חומר שחקנים אפור וחלש הגיע בעונה שעברה כפסע מגמר ה-NBA (ולגמר עצמו לפני 3 שנים) זולת האפשרות שמאמן ההיט הוא קוסם.

מקס סטרוס, גייב וינסנט, קיילב מרטין – לא להאמין שהם היו שחקנים משמעותיים בקבוצה מועמדת לאליפות. באם אדאביו? לא נראה כמו אחד שהוא אולסטאר אפילו בליגה הישראלית. שלא נדבר על ג'יימי באקט שנראה יותר כמו ג'יימי שבועט בבאקט ובכל הזדמנות שהייתה לו לנגוס בהפרש של ההוקס נוצלה על ידו לעוד החמצה מזעזעת.

מיאמי נראתה כמו גרסת ה-NBA 2k של הקבוצה שמופעלת בידי שחקן שזו לו פעם ראשונה להחזיק קונסולה. החטיאה לייאפים, פספסה לחלוטין את העיקרון לפיו לקיחת ריבאונד תורמת לסיכויים לנצח וחטפה סלים של ילדים קטנים. אלמלא קייל לאורי, שהריח פליאוף ונראה כמי שלגם ממעיין הנעורים, הם אפילו לא היו מתקרבים בשום שלב.

עכשיו מהציוות ההיסטורי של לאורי-דרוזן וטורונטו תצא הקבוצה שתתכבד ותעשה את מה שהקבוצה ההיא של הראפטורס נהגה לעשות – לחטוף סוויפ מהקבוצה הכי טובה במזרח.

מהצד השני, אטלנטה נראתה כמו שהעונה שלה נראתה. יותר מדי עליות וירידות במהלך המשחק. פחות מדי היגיון בציוות בין דז'ונטה מארי וטרה יאנג והרבה כישרון שרק מחכה ליד המכוונת הנכונה. אם קווין סניידר יצא מלך ויסוג מתכנית המשחק הרגילה שלו בשביל לתת יותר דקות לאנשים כמו סדיק ביי, ג'יילן ג'ונסון, אונייקה אוקונגו ובוגדן בוגדנוביץ' (שאני לא אובייקטיבי לגביו) אז לאטלנטה יש סיכוי להוציא משהו מול הסלטיקס.

אונייקה אוקונגו. צריך להיות יותר על המגרש.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה זעפרני. מסכים איתך לגבי מיאמי. זו אניגמה רצינית איך אותו חומר שחקנים שהשתחל לגמר המזרח (אחרי שחיסל את ההוקס בסדרה חד צדדית) נראה ככ מוגבל. הטפטופים של שמעון על ״כח אש מוגבל״ השפיעו סופסוף. שמעון שאפו. מיאמי נראו גמורים, ההוקס בהפוך על הפוך יכולים להציק לבוסטון

  2. יפה כתבת יאיר.
    לפי הכותרת, אני מבין שאתה ממשיך איתנו ל-post season, וטוב שכך.
    (רק אני מקווה שזה לא תלוי בזאבים).
    ברוך שובך!

  3. נקווה שאטלנטה תראה יותר כמו שנראתה כל העונה, מאשר כמו אתמול. התפקיד שלהם בפלייאוף הזה, לפחות מבחינתי, הוא לנופף לשלום לסלטיקס בזמן שאלה חולפים על פניהם. אני מאוד מקווה שהאוקס לא מתכננים לחרוג מגבולות הגזרה שהגדרתי כאן, יהיו לך השלכות מרחיקות לכת.
    תודה רבה יאיר

  4. נהדר יאיר
    נהנתי מכל מילה. צודק לגמרי לגבי הלייקרס, הם אריות נייר שיפלו בפני ממפיס המוגבלת בעצמה. אני לא רואה את AD עובר סדרה אינטנסיבית בקצב גבוה (שתי הקבוצות בטופ 10 בקצב משחק) בלי פציעה שתספסל אותו לשני משחקים לפחות. ללברון הפתרונים.

  5. הלייקרס זאת בדיחה , קבוצה חלשה , איך הם מדברים על אליפות ???
    למרות 30 נק של לברון , הוא בכלל לא דומיננטי …דיוויס רך מאוד…אין שם כלום. סתם אויר חם.
    סדיק ביי זה שחקן כדורסל , שמתי עליו עין כבר בדטרויט. יש לו סייז טוב מאוד לתפקיד שלו .
    אטלנטה קבוצה עמוקה עם סגל טוב , מה שהיה חסר שם זה כנראה מאמן שיחבר את הדבר הזה ביחד. אולי סניידר.

  6. מסכים לגמרי לגבי הלייקרס, אבל הייתי מנסח שצריכים להעלות את הרמה בשביל להתאים לציפיות שלהם. עד עכשיו לא הראו יכולת של קונטנדרית.
    מינסוטה קבוצה עם ציפיות אחרות, ולפעמים הציפיות מייצרות מציאות. בסוף הלייקרס רצו יותר

  7. תודה יאיר
    האמת הייתי בטוח מהסגנון שזה טור של שמעון בכלל (שים לב שאין שם בכותרת).
    חבל שאתה ממעיט מהערך של באם. אישית אני לא חושב שהוא שווה את החוזה שלו אבל לזלזל בו ככה? הוא מגן אדיר מנהל משחק טוב מאוד ובסוף גם מייצר נקודות ממשחק עומד, שיודע לקלוע מהמידריינג' ולהוריד את הכדור לרצפה. בכלל הצורך הזה לקביעות נחרצות אחרי משחק אחד לא ברור לי. תקן אותי אם אני טועה אבל לא אתה אמרת שהיית לוקח את באטלר לפני יאניס בכל מצב לפני איזה 2 פלייאופים? שהוא שחקן שהוא קילר בפלייאוף? אז אם אני לא טועה, לכמה זמן תופסות הקביעות הנחרצות הללו. בלי קשר למיאמי יש טיילר הירו ודאנקן רובינסון שלא ברור הייבוש שלו על ספולסטרה.
    אותו הדבר לגבי גובר – כן זה היה מהלך תמוהה מאוד מלכתכילה בטח במחיר של 4 בחירות דראפט והעומק של מיני. אני חשבתי שהם חייבים להריץ ניסוי של שנה לפחות עם טאונס ב4 ולהביא רים פרוטקטור לצורך הניסיון (סטייל ג'אבל מגי) אבל איך אתה יכול לדעת על הכישלון של העונה הזו עם טאונס היה שיחק פחות מ30 משחקים?

    1. תודה חגי, ההתייחסות שלי לגבי אדבאיו היא לגבי המשחק הספציפי, הוא נראה נורא ומאזן הריבאונדים של המשחק מוכיח את זה. גם באטלר שחקן אדיר שהיה לו ערב רע מאוד, עם זאת יש שם באמת חבורה שהכישרון של המאמן הביא אותה רחוק, הרבה יותר מהכישרון שלהם עצמם.
      ולגבי גובר – בגדול אתה צודק, בקטן, נראה לי שגם המדגם הקטן שהיה מספיק בשביל להבין לאן נושבת הרוח.

    2. אי אפשר לדעת בזמן אמת זה חכמה בדיעבד לגבי אדביו וגובר 🤣🤣🤣

      כבר בזמן הבדיחה בחוזים שלהם הייתה די ברורה. אדביו נגר קצת משופר עם המון מגבלות לרמות הגבוהות קיבל חוזה מקס שבפועל הוא שווה חצי מזה.

      גובר וטאונס זה אסון התאומים ואתה רוצה להריץ איתם עוד שנה 🤣🤣🤣🤣 צריכים למנות אותך להנהלה של מיני או לסוכן של גובר.
      גובר זה שחקן ששוה בשיאו 10 מיליון לעונה ואני לארג מפנק מפנק מפנק פה. חוזה מקס לגובר 🤣🤣🤣

      כמובן שלא ניתן היה לדעת בזמן אמת וזאת חכמה בדיעבד😉

  8. תודה יאיר על פוסט מעניין , מקווה שנראה עוד בהמשך…אני ראיתי היום את הלייקרס ביום חלש של השחקנים המשלימים – ריבס, האצימורה, ביזלי, במבה, ראסל במיוחד…למזלם היה להם את שרודר הנפלא שתמיד אפשר לסמוך עליו, דיויס שנתן תפוקה סולידית ואחד, מושמץ במיוחד, לברון ג'יימס שנתן לטעמי משחק מעולה והנצחון הזה רשום בעיקר על שמו…האם לברון מסוגל להשיל מעל עצמו את השנים ולתת פלייאוף ברמה הזאת גם במשחקים הבאים? קשה להמר על זה אבל ככה נכתבות אגדות…יכול להיות שאנחנו הולכים לחזות בלייקרס מיוחדת…כשחקני המשנה יתנו תפוקה סבירה יהיה מאוד קשה לעצור אותם

    1. כשאתה כותב על מסוגלות לברון להשיל את השנים.
      אתה מתכוון לסמים האסורים שלברון לוקח לפני כל פלייאוף גדול שלו?! אותם סמים מדור חדש שהבדיקות טרם מצליחות לגלות…
      אני מאמין באמת ובתמים שזה מה שלברון עושה לאורך הקריירה שלו.
      ולא מעניין אותי שצוחקים עליי.
      בסוף זה יתפוצץ כמו במקרה לאנס ארמסטרונג.

      1. הקונספירציה הזו תקפה רק לגבי לברון או שאתה טוען שכל שחקן ששלט בליגה בזמנו – מייקל, מגיק, בירד, קובי, ווילט, ראסל ……והרשימה עוד ארוכה הוא תוצאה של סימום מתוחכם שאף אחד לא עלה עליו ורק צחי הגאון יודע יותר טוב מכולם? מה לגבי ענפי ספורט אחרים? מסי מסומם? רפאל נדאל? אורית סטרוק? (ההשגים המדהימים שלה כח"כ חייבים להחשיד בשימוש בחומרים משפרי ביצועים)…מה לגבי מאיר שלו? גם הוא לקח סמים לא ידועים (הוא כתב ספרים כל כך מעולים)….בן גוריון? (הקטע הזה עם עמידת הראש חייב להבדק)…שמשון ויובב? (איך בעלי חיים יודעים לדבר כל כך יפה ועוד עברית)…מה לגבי שימון פה ואשך? הם כותבים כל כך הרבה פוסטים רעילים שאני בטוח שהם על אובר דוז של ממשהו ממריץ ומלוכלך…חייב להיות…פשוט עוד לא גילו את זה…אבל אל תדאג…אני בטוח שבסוף כל האמת תצא לאור וכולם יראו שצדקתי כל השנים. עכשיו סליחה אני צריך לקחת את הכדורים שלי

    2. ואומר אמן…
      השחקנים המשלימים יתאפסו על עצמם בסדרה, במיוחד ראסל ולדעתי ההתמודדות מול ממפיס תוכרע סביב מספר איבודי הכדורים – אם הלייקרס ישכילו לבנות תכנית משחק ולהגדיל את התיאום בינהם – יש להם סיכוי ממשי

  9. תודה יאיר. מסכים איתך לגבי הלייקרס, למרות שיש להם את הפוטנציאל להיראות טוב נגד ממפיס ומשם לצבור מומנטום. לגבי אטלנטה ובוסטון, יהיה מעניין לראות האם טריי יאנג יצליח להעניש את החילופים בהגנה, ואז יש פוטנציאל לסדרה צמודה.

  10. תודה יאיר.
    לצערי מסכים לגבי הלייקרס. בתור אוהד יש בי עדיין תקווה קלושה שמשהו ישתנה, אבל המיינד סט שהם משדרים (רצים לאליפות?!?) לא מאפשר להכיר בבעיות ולכן לטפל בהן

  11. טוב לקרוא אותך שוב. אם גובר היה בריא הוא לא היה מושהה, ואם לא היה מושהה מיני היו מנצחים. בהגנה אין ימים חלשים. נקווה שתגיעו לפלייאוף, לדעתי יש לכם יופי של קבוצה.

  12. אחלה פוסט.
    הלייקרס חיים בסרט … מצד שני, זה לא סרט רע כ"כ. איכשהו הפכו את ראס לונדרבליט, ביזלי והגנה.
    תמיד יהיה מי שינדב להם כוכב תמורת שקית במבה. מועדון שחצן וכוחני.

  13. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    לגבי הספקולצייה ששארלוט תסכים לקחת את השודד ולשלם לו.
    נזכיר שבזמן אמת שימון אמר שהתרייד המטומטם הזה מראה בעצם כמה מי שמנהל את מיני מקצוען.
    זה השופרא דופרא של הפשלונרים. ואיינג פשוט חיכך ידייו בהנאה רבה איך שהפריירים לא מתים.
    נשאלת רקק (רפש) השאלה, מי הפרייר הבא שייפול לידיו?

  14. תודה זעפרני, תמיד כיף לקרוא אותך!
    אני עדיין מחזיק מגובר, הטרייד כנראה גרוע בגלל התמורה שניתנה עבורו. אבל גובר יכול להצליח, בקבוצה אחרת בוודאי, ואולי גם במיני. לדעתי מיני תנצח את אוק'.
    הלייקרס באמת לא כאלה חזקים כמו שהם חושבים על עצמם. לברון היה טוב מאוד מול מיני, לא יודע איך הוא עושה את זה בגילו, אבל היה ברור שהוא קורס מעייפות במאני טיים. בקיצור, הכל בידיים של AD.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט