פריוויו פלייאוף 2023 – קליבלנד קאבלירס (4) – ניו-יורק ניקס (5) / עמיחי קטן

אנו פותחים באופן רשמי את ההכנות לפלייאוף שיתחיל במוצ"ש הקרוב, ונפתח עם סדרה בין שתי קבוצות שמעדיפות לאורך כל העונה לשחק בקצב איטי, מה שאולי יוביל לסדרת פלייאוף קשוחה וצמודה. ההגנה של קליבלנד סיימה את העונה כהגנה הטובה ביותר בליגה, והם יתמודדו עם ההתקפה הרביעית בטיבה, זו של הניקס שרשמו עונת שיא התקפית כמותה אוהדיהם לא ראו מזמן.

מאזן העונה: 3- 1 לניקס. קליבלנד ניצחו את הראשון באוקטובר, אך הניקס ניצחו אחד בדצמבר, אחד בינואר ואחד לפני פחות משבועיים.

מאזן כל הזמנים בפלייאוף: 3- 0 לניקס. סוויפ של 2- 0 בסיבוב הראשון ב-1978, ניצחון 3- 1 ב-1995 וסוויפ של 3- 0 ב-1996.

קליבלנד קאבלירס:

מאזן: 51- 31.

חמישייה: דריוס גארלנד, דונובן מיטשל, אייזק אוקורו, אוון מובלי, ג'ארט אלן.

מחליפים בולטים: ריקי רוביו, קאריס לאברט, דני גרין, צ'די עוסמן, למאר סטיבנס, דין וויד.

היסטוריה: אליפות ב-2016 ועוד 4 גמרים עם לברון ב-2007, 2015, 2017 ו-2018. חוץ מזה, גמר מזרח ב-1976 ו-1992 ועוד אחד עם לברון ב-2009.

העונה: 8 ניצחונות רצופים קבעו את הטון בפתיחה, למרות 5 הפסדים רצופים מיד אחר כך. 5 ניצחונות רצופים בדצמבר ו-7 בפברואר קיבעו את הקאבס בצמרת המזרח, והם שמרו די בקלות על המקום הרביעי, אך לא הצליחו לאיים על 3 הראשונות בשלבים האחרונים של העונה.

למה כן: ההגנה הטובה בליגה זה כמעט תמיד מתכון טוב להצלחה בפלייאוף, בטח כשיש סקורר כמו דונובן מיטשל שהוכיח את עצמו בפלייאוף לא אחת. מיטשל עצמו מגיע בכושר נהדר ויוכל להיעזר בגארלנד כסקורר ומנהל משחק ובצמד הגבוהים שיקלע בצבע ויגן עליו בצד השני. כמה שחקנים מנוסים על הספסל יכולים לתת בפלייאוף עומק משמעותי, בעיקר בקו האחורי, והקבוצה ששיחקה הכי לאט בעונה הסדירה בדרך כלל יודעת לנצל את זה בפלייאוף.

למה לא: חוסר ניסיון והטראומה של העונה שעברה. מבין החמישייה של קליבלנד, מיטשל היחיד שהיה בפלייאוף בעבר, והאחרים סוחבים אולי טראומה של הדחה בפליי-אין בעונה שעברה כשמיטשל חווה סדרה מזעזעת נגד דאלאס במדי יוטה בפלייאוף שעבר. הספסל כולל כמה שחקנים מנוסים יותר, אבל הויתור על קווין לאב יציק להם כשהם יזדקקו למישהו מנוסה שכבר היה שם, כשדני גרין הוא אולי המועמד היחיד, אבל הוא עוד מתאושש מעונה מלאה בפציעות.

ניו-יורק ניקס:

מאזן: 47- 35.

חמישייה: ג'יילן ברונסון, קוונטין גריימס, אר ג'יי בארט, ג'וליוס רנדל, מיטשל רובינסון.

מחליפים בולטים: עמנואל קוויקלי, ג'וש הארט, מיילס מקברייד, אובי טופין, אייזאה הרטנשטיין

היסטוריה: 2 אליפויות ב-1970 ו-1973 ועוד הפסדים בגמרים של 1951, 1952, 1953, 1972, 1994 ו-1999. עלו לגמר המזרח לאחרונה ב-2000.

העונה: 8 ניצחונות רצופים בדצמבר העלו את הניקס מעל ל-50% הצלחה, אבל הם עדיין היו קרובים מאוד לשם כשג'וש הארט הצטרף בטרייד דדליין. את 9 המשחקים הראשונים של הארט הניקס ניצחו, ומאז הם עשו מה שצריך כדי להבטיח מקום בפלייאוף ולעקוף גם את ברוקלין ולסיים במקום החמישי.

למה כן: בניגוד לפלייאוף הקודם שלהם ב-2021, אז ההתקפה שלהם הייתה בינונית בעונה הרגילה ורעה מאוד בפלייאוף, הפעם יש להם התקפה מצוינת ורכז שלא היה בתפוח הגדול כבר הרבה שנים שמוביל ומנהל את העסק. ג'יילן ברונסון הפך בניקס לכוכב של ממש, וניסיון הפלייאוף שלו יהיה משמעותי, יחד עם זה שהניקס בנויים טוב יותר מאשר בביקור הקודם בפלייאוף והפעם הם פחות תלויים ברנדל.

למה לא: ההגנה פחות טובה מאשר ב-2021 ורנדל כרגע בספק לתחילת הסדרה. הניקס אמנם הסתדרו בלעדיו בסוף העונה הסדירה, אבל נגד יריבה כמו קליבלנד הם יהיו חייבים למצוא דרך לייצר נקודות קלות, ובלי הנציג שלהם שנבחר לאולסטאר זה יהיה קשה. ההגנה של קליבלנד גם יכולה לגרום להתקפה של הניקס להיראות כמו בתקופות הרעות בעונות הקודמות לפרקים.

מאצ'-אפים מרכזיים:

דונובן מיטשל נגד ג'יילן ברונסון. הם כנראה לא ישמרו אחד על השני, אבל בסופו של דבר, שניהם בתפקיד הגארד הסקורר שהצטרף לקבוצה בקיץ שעבר ואמור להיות היוצר המרכזי של הקבוצה בסופו של דבר. בפלייאוף שעבר ברונסון ניצח את מיטשל ב-3 המשחקים בהם דונצ'יץ' היה פצוע בסדרה בין דאלאס ליוטה, אבל מיטשל נמצא עכשיו בסיטואציה נוחה יותר ולאורך סדרה שלמה הוא גם אמור להצליח יותר.

אוון מובלי נגד ג'וליוס רנדל/אובי טופין. כרגע רנדל בספק, אז טופין אמור להחליף אותו. בכל מקרה, הפורוורד הבכיר של קליבלנד יקבל משימה הגנתית לא פשוטה נגד סקורר עם יכולות, בזמן שהוא יצטרך גם לנצל את ההזדמנויות בהתקפה. בצד השני, רנדל וטופין יצטרכו למצוא את הדרך לייצר נקודות נגד הגנת הצבע המצוינת של קליבלנד ולא לאפשר לקאבס יותר מדי בצד השני.

ג'ארט אלן נגד מיטשל רובינסון. הגבוה שמגן על הצבע ומשיג נקודות קלות בצבע ובריבאונד התקפה אצל שתי הקבוצות. אלן הוא השחקן שנחשב לטוב ויציב יותר, וגם נבחר לאולסטאר בעונה שעברה, אבל הפוטנציאל ההגנתי של רובינסון והיכולת שלו לאטום את הצבע לפרקים יכולה להיות משמעותית יותר.

קאריס לאברט וריקי רוביו נגד ג'וש הארט ועמנואל קוויקלי. שני המחליפים הבכירים של כל אחת מהקבוצות צפויים לקבל לא מעט דקות בקו האחורי. לאברט על תקן הסקורר ורוביו על תקן מנהל המשחק אצל קליבלנד, ואילו קוויקלי משלב בין שני הדברים האלה כשהארט עושה את כל העבודה השחורה, גם בהגנה וגם בהתקפה.

למאר סטיבנס נגד אייזאה הרטנשטיין. המחליף המשמעותי ביותר של שתי הקבוצות בקו הקדמי. סטיבנס מאפשר לקליבלנד הרכבים נמוכים יותר עם אחד מבין מובלי או אלן בלי לאבד את האחיזה בצבע, ואילו הרטנשטיין ממלא את מקומו של רובינסון בתור ההוא שיש לו יותר ריבאונדים מנקודות וזה שמייצר איום בצבע או הגנה עליו.

הביתיות. קליבלנד מדורגת 6 במאזן בית העונה עם 31- 10 לעומת 20- 21 שלילי במשחקי חוץ (מקום 8-10 בתיקו עם הלייקרס ומינסוטה). לעומת זאת, הניקס הם היחידים מלבד שארלוט וסקרמנטו לרשום מאזן טוב יותר דווקא במשחקי חוץ, כאשר בגארדן הם במאזן 23- 18 (שוויון במקומות 14-20 עם ברוקלין, דאלאס, קליפרס, לייקרס, סקרמנטו ויוטה), ואילו מחוצה לו הם במאזן 24- 17 (מקום 5). יתרון הביתיות בסדרה שייך לקליבלנד, ויהיה מעניין לראות האם הביתיות תשפיע ולאיזה כיוון.

תחזית:

אני מאמין ביכולת של ברונסון והחברים שלו לייצר סדרה צמודה, אבל ההגנה הטובה בליגה מחוזקת בדונובן מיטשל זה מתכון לקונטנדרית והניקס עוד לא שם. קליבלנד ב-6 משחקים צמודים.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. ניתוחים מצויינים, תודה רבה עמיחי.
    .
    לא ידעתי שרנדל פצוע, אם הוא לא בשיאו קשה לי לראות את הניקס תחרותיים בסדרה.
    .
    לטעמי הרקורד של דונובן מיטשל בפלייאוף אינו מרשים במיוחד, אאל"ט הוא ניצח את אוקלהומה של ווסטברוק, ג'ורג' וכרמלו, אבל הפסיד ליוסטון של הארדן ודנבר של יוקיץ', כלומר לא זכור לי שהוא ניצח קבוצות טובות באמת.
    .
    העונה זה בכלל נראה רע כשהוא קולע כמו שליש מהקבוצה וזורק כמו חצי ממנה. לא יודע אם הניקס יצליחו לעצור את השיטה הלא מאוזנת הזו, אבל בטוח שמילווקי ובוסטון יצליחו בכך. להירו-בול הזה יש מגבלות ברורות בפוסטסיזן, ודונובן מיטשל פחות טוב מלוקה והארדן. אם יש לקליבלנד צ'אנס בסיבוב השני וצפונה, זה בכך שישנו את המודוס אופרנדי הזה, ולא יודע אם זה אפשרי בשלב זה של העונה.

    1. זה בגלל שאתה עסוק במעקב אחרי אחוזים ולא משחקים…
      למיצ'ל היו מבחינה אישית שני פלייאופים ראשונים זוועה אבל אז הוא פיצה עליהם מעל ומעבר. הצלחה כפי שאנחנו יודעים היא עניין קבוצתי.נראה שהקאבס בנויים יותר טוב מהג'אז.

    2. תודה מאנו. רנדל נפצע לפני כשבועיים ואמרו שמצבו יוערך מחדש בעוד שבועיים, כלומר השבוע.
      היו למיטשל 2 סדרות רעות נגד הרוקטס בשנים הטובות שלהם – 2018-9, אבל הוא היה טוב מאוד נגד אוקלהומה ב-2018, היסטורי נגד דנבר ב-2020 ומעולה נגד ממפיס והקליפרס ב-2021. בשנה שעברה שוב הייתה לו סדרה רעה נגד דאלאס, אבל לניקס אין שומר אישי בסדר גודל של פי ג'יי טאקר או פיני-סמית, ויש לקליבלנד יותר אפשרויות ממה שהיה ליוטה.

  2. תודה. נראית לי אחת הסדרות המאוזנות אבל ראנדל כן / לא גורם מפתח. מיטצל חייב להראות שחוסר ההצלחה שלו בפליאוף נשאר ביוטה.

  3. לא רואה את הניקס מצליחים להפריע כאן יותר מדי. חושב שרנדל יחזור באמצע הסדרה אם הניקס יצליחו לגנוב אחד בקליבלנד. יש מצב גם שייתנו לו לעלות במשחק הראשון – לדעתי זה יתנקם בהם, הוא נוטה לפציעות.

    1. זה באמת מעניין. זה לא בגלל שהם קולעים כל כך טוב אלא יותר בגלל שהם ממעטים לאבד ולוקחים הרבה ריבאונד התקפה.

  4. הערה לגבי פרסי מצטיני העונה. מה ערך יש לפרסים כמו MVP ומאמן העונה אם אלו שקיבלו אותם עפים בסיבובים המוקדמים של הפליאוף?

      1. זו תשובה לכל היותר לגבי ה MVP .
        אין פרס למאמן על זכיה באליפות. ב 2015 -2014 בודנהוצר זכה בתואר רק כדי להפסיד לבלאט בפליאוף ולראות את קר, שהקפיץ את ג"ס בעונה הרגילה ל 67 נצחונות, זוכה באליפות.
        גם בראיה של ה MVP כפרס לעונה היה קצת מגוחך בשנה שעברה לראות את יוקיץ זוכה בפרס ועף בסיבוב הראשון. הפרס חייב לכסות לפחות את הסיבוב הראשון בפליאוף.

  5. עם כל האהבה שלי לניקס אני מאוד מקווה לניצחון שלהם בסדרה.
    בלי האהבה נראה שזה של קליבלנד
    🤷🏻‍♂️
    תודה על הסקירה

  6. מקווה שרנדל יהיה כשיר לסדרה. אם לא, תיבודו יצטרך לחשוב מחוץ לקופסה, ואני לא בטוח שזה אחד התחביבים שלו.
    תודה רבה על הפריוויו לסדרה, איזה כיף שהגענו עד הלום 🙂

  7. בס"ד
    תודה רבה.
    בלי רנדל יהיה קשה מאד לניקס, איתו כולך להיות תחרותי לדעתי.
    בכל מקרה בעיניי קליבלנד פייבוריטים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט