הערב: עונת 2023 יוצאת לדרך! / יוני לב ארי

פיצוחים יש? בירות הכנתם? לפחות נקניקיה כשרה במלאי? עונת 2023 תצא הערב (ה') לדרך, כשכל שלושים הקבוצות ייקחו חלק בערב החגיגי, החל מ-20:05 ועד ל-05:10 לפנות בוקר, אז ייצאו לדרך שני המשחקים האחרונים, אי שם בחוף המערבי.

הדשא ב-אופנינג דיי ירוק יותר (צילום: Sports Illustrated)

רפורמת האמפאיירס

אבל לפני הכל, כמה מילים על החוקים החדשים שצפויים לנו בעונה הקרובה. נתחיל עם שעון הפיצ'ינג, לו חיכינו כל כך הרבה זמן (לפחות אני): בין אט באט ל-אט באט יחלפו מעתה מקסימום 30 שניות. ללא רצים על הבסיסים, לפיצ'רים יינתנו 15 שניות להתחיל תנועה מהרגע שהתופס מחזיר להם את הכדור. עם רצים – 20 שניות. גם על החובטים להתייצב בזמן – על כל חובט להיכנס ל-באטרס בוקס שמונה שניות לפני סיום שעון הפיצ'ינג. אם לא – הפיץ' הבא יהיה סטרייק אוטומטי. "פיק אופס", ניסיונות של הפיצ'ר לתפוס רצים על הבסיסים יוגבלו – לשניים בלבד בין פיץ' לפיץ'.

גם נושא ה-שיפט קיבל "שיפט", כאן, אגב, הדעות יותר חלוקות לגבי בעד או נגד. כל הגנה חייבת למקום שני אינפילדרים בכל צד של האינפילד, כשהבסיס השני הוא החוצץ בין הצדדים. אסור לאף אחד מהאינפילדרים לעמוד באאוטפילד. כמו כן הבסיסים גדלו ל-18 אינץ' רבוע (במקום 15 עד כה). אנחנו בעיקר סקרנים לראות כיצד השחקנים יסתגלו לחיים החדשים.

סנדי אלקנטרה (צילום: Marlin Maniac)

אז מה יהיה לנו שם?

המשחקים ייצאו לדרך ב-20:05 שעון ישראל, עם שני קרבות מעניינים: הסן פרנסיסקו ג'איינטס, שיתארחו בניו יורק אצל היאנקיז וגאריט קול, והברייבס מאטלנטה, שיגיעו לוושינגטון, שם יחכו להם הנשיונלס. המשחקים האחרונים יחלו ב-05:10 לפנות בוקר, כשהדודג'רס יארחו בלוס אנג'לס את אריזונה דיימונדבאקס, והגארדיאנס מקליבלנד יתארחו בסיאטל אצל המארינרס.

כבר בערב הראשון קיבלנו כמה מצ'-אפים סופר מעניינים בגזרת הסטארטרים. ג'ייקוב דגראם, הרכש הנוצץ של הריינג'רס מטקסס, יזרוק מול ארון נולה הוותיק של הפילדלפיה פיליס. המארלינס ממיאמי ישלחו את הסיי יאנג הטרי, סנדי אלקנטרה, כדי שזה יעצור את הניו יורק מטס, שמצידם יציגו את מקס שרזר האיום.

ליישמן, משמאל, מתארח בפודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל

גם במשחק בסיינט לואיס יש לנו קרב מעניין, כשהקארדינלס זורקים את מיילס מייקולאס המוכשר. מולו יעלה אלכ מנואה הפנטסטי, שייצג במשחק הזה את הבלו ג'ייז מטורונטו. במשחק האחרון של הערב יש לנו אולי את הדו קרב החזק מכולם, כשסיאטל שולחת את לואיס קאסטיו, אל מול עוד זוכה סיי יאנג בעבר, שיין ביבר של הגארדיאנס.

ומה עם נציג שלנו? אז כן, מעבר לעובדה שדין קריימר הישראלי פותח עונה שניה במייג'ורס, ברוטיישן של הבולטימור אוריולס (אחרי עונה סופר מוצלחת), קיבלנו חיזוק בדמותו של אלון ליישמן, שעבר את כל הדרך מקיבוץ גזר ועד לתפקיד עוזר הפיצ'ינג קואוץ' של הסינסינטי רדס! הרבה כבוד, והמון הצלחה, מיסטר ליישמן.

האזינו לפרק האחרון

רשימת המשחקים המלאה:

20:05: ניו יורק יאנקיז – סן פרנסיסקו ג'איינטס

20:05: וושינגטון נשיונלס – אטלנטה ברייבס

21:05: בוסטון רד סוקס – בולטימור אוריוס

21:20: שיקגו קאבס – מילווקי ברוורס

22:10: דטרויט טייגרס – טמפה ביי רייז

23:05: טקסס ריינג'רס – פילדלפיה פיליס

23:10: סינסינטי רדס – פיטסבורג פיירטס

23:10: סיינט לואיס קארדינלס – טורונטו בלו ג'ייז

23:10: קנזס סיטי רויאלס – מינסוטה טווינס

23:10: מיאמי מארלינס – ניו יורק מטס

02:08: יוסטון אסטרוז – שיקגו ווייט סוקס

04:40: סן דייגו פאדרס – קולורדו רוקיז

05:07: אוקלנד את'לטיקס – לוס אנג'לס איינג'לס

05:10: לוס אנג'לס דודג'רס – אריזונה דיימונבאקס

05:10: סיאטל מארינרס – קליבלנד גארדיאנס

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. יש לי הצעה לחוק חדש, שהמשחק הראשון של המטס *לא* יהיה משחק חוץ מול המארלינס. חלאס, כמה אפשר?
    ואם כבר, יאנקיז ג׳איינטס סבבה לשמונה, במיוחד שג׳אדג׳ יוכל לעשות להם נא מול כל הצופים באמריקה, אבל מה בדיוק השוס בברייבס אצל הנאשיונלס? אולי בגלל שזה אופנינג דיי וכולם באים לא צריך להשקיע בסדרות מעניינות אז בואו ניפטר מהבררה מה שיותר מוקדם? בכל מקרה, בהצלחה לכולם, חוץ מאלה שלא בהצלחה להם.

    1. בהמשך לדיון שלנו מקודם, הידעת שכל ההגשות ב-at bat האפי של אוטאני וטראוט היו pitch clock violations? מה הבעיה לבטל את ה-save situations

      1. אוקי, אבל גם לפני התשיעי רוב הזריקות לא היו תוך 20 שניות, והחובטים לא בדיוק עמדו בזמן. אז למה רק בסייב? בעונה הקודמת כל הפלייאוף היה משחקים של 4 שעות, מה שאומר שרוב הזריקות לא עמדו בשעון, אז נבטל בפלייאוף? אולי גם בשבוע האחרון של ספטמבר, או אולי במשחקים על דירוג בספטמבר, אולי גם באוגוסט, כל המשחקים מפגרת האולסטאר! אבל רגע, הרי אם קבוצה עושה ריצה של 10-0 ביולי, זה שם אותם במקום הראשון, אז מפגרת האולסטאר, אלא אם הקבוצה בריצה של יותר מ5 נצחונות רצוף! אבל איך יגיעו ל5 נצחונות אם לא יעשו 4? אז בכל משחק שאחת הקבוצות לפחות עם נצחון אחד, כלומר רק עם שתי הקבוצות אחרי הפסד. אוי, אבל זה לא פייר, איך יתאוששו מההפסד, אז בוא נבטל לגמרי.
        ואז נזכה לראות שוב אט-באט של 5 דקות עם 7 זריקות כי זה לא שאם נבקש יפה יקרה משהו.

        1. למה בפוטבול יש חוקים שונים לריוויו בדקות האחרונות? למה בכדורסל אותו דבר + כל מה שקשור לעצירת השעון, כדור מהצד ופסקי זמן? אפשר גם לשאול "למה עם רצים על הבסיסים יש יותר זמן" אבל נגיד שיש איזו הצדקה בייסבולית לזה שלא קשורה לסייב כן או לא, למרות שלדעתי יש דמיון בין הטיעונים גם כאן

          1. אחלה דוגמאות, אתה שם לב ששעון הזריקות בכדורסל לא משתנה, שטאצ׳דאון בפוטבול הוא עדיין 6 נקודות גם בפלייאוף. משמע במשחק עצמו לא נוגעים. עובדה ששרקו את העבירה ההיא בסופרבול ולא אמרו ״בסופרבול לא שורקים״, ושש עבירות זה הרחקה גם בגיים 7 של הגמר. עכשיו, מה זה סייב? סייב זה פיקציה. הפרש שלוש ריצות זה סייב, הפרש 4 זה לא. העלית שלושה רצים והרביעי השיג גראנד סלאם זה שוויון, אבל זה לא היה סייב. אם ארבע ריצות תעשה intentional walk ותחליף זורק והופ, סייב. אגב, אתה מעלה רליבר בשביעי, הוא בסייב סיטואיישן, אם יזרוק שלושה אינינג רצוף, התוצאה יכולה להיות הפרש 10 ריצות זה סייב. וחוץ מזה שכל רליבר ב3 הפרש זה סייב. אז אתה אומר ״אם באינינג התשיעי ההפרש שלוש ריצות ומטה, תבטלו את השעון״ למה ולטובת מי? בגלל שהחזקת אותי על 3 ריצות הפרש מגיע לך בונוס? למה שאני לא אקבל לבחירתי באינינג השלישי אינינג בלי שעון, אולי זה בדיוק מספרי 3-4-5 שלי ואני רוצה לחבוט בלי שעון, אולי להפך, שכל קבוצה תקבל לבחירתה אינינג ללא שעון?
            אין הצדקה ספורטיבית להעדפה של אינינג אחד על פני אחר. זה שהתשיעי מסיים את המשחק יופי, אבל אם חבטתי 10 ריצות ברביעי, אז פתאום האינינג התשיעי פחות רלוונטי. אתה רוצה שאלמנטים חוץ משחקיים כמו צ׳אלנג׳ים, או חילופים, או 3 batter rule ישתנו באינינג האחרון, סבבה. אתה לא יכול שאט-באט בתחילת המשחק יהיה שונה מאט-באט בסיומו, זה לא. כמו שלא מחליפים את הכדור באמצע המשחק, או מגדילים את הטבעת ברבע האחרון או שמוסיפים דאון בחמש דקות האחרונות ככה לא משנים חוקים שהם חלק מהמכניקה של המשחק באמצע.

          2. גם עצירות שעון (כולל בפוטבול שצוות השיפוט יכול להחליט עליו גם אם היה מהלך ריצה קודם) וכדור מהצד בחצי המגרש של היריב זה שינוי של המשחק. לכן שני הטיעונים לגיטימיים בעיניי וכל אחד והעדפותיו

        2. אין מה לעשות, שמעתי הצעה של טרק וונדל, שאמר שהכי פשוט, תחזירו את הסטרייק זון מהבית שחי לברכיים. זה יקצר את הזמן כי כל החובטים יהיו חייבים לנסות לחבוט בכל כדור ולא יוכלו to take והתוצאה שהמשחקים ייגמרו מהר מאד. והוא הוסיף שכמובן שאף אחד לא יעשה את זה כי רוצים לחזק את ההתקפה, לא להחליש אותה, אבל זה פחות העניין. הרעיון הוא שברגע שאתה בא לשנות מצב קיים במשחק, זה חייב להיות חוק שפוגע באופי שבו המשחק מתנהל. אסרו על גלישה למגן, זה מונע מהרצים לשבור דאבל פליי, אסרו על הקצ׳ר לחסום את הצלחת, זה מונע מתופסים למנוע ריצות. הגבילו חילופי זורקים, אז זה פוגע ביכולת של מנג׳רים לשלוח זורק שמאלי מול חובט שמאלי ולהחליף אותו שלא יזרוק מול ימני. הגבילו את השיפט אז זה פוגע ביכולת של קבוצות למנוע היטס. גם סטרייק זון אוטומטי ימנע מהקצ׳ר לעשות פריימינג ומהזורק לנצל את הנטייה של האמפייר לתפוס כדורים למעלה כסטרייק וכאלה. אפילו ההילוכים החוזרים פוגעים בכל מני טקטיקות שנצלו את זה שהאמפייר על הבסיס לא רואה הכל.
          אף אחד מהשינויים האלה לא קרה כי למישהו היתה אלרגיה לכיף, אלא כי נוצר מצב שבו ההנאה מהמשחק נפגמה בגלל שמשהו הפך לנורמה שהפכה חלק מהמשחק ללא מהנה לצפיה, ועל כן אין ברירה אלא לשנות אותו. כשמשחקים עם החברה כדורסל אין שעון זריקות כי באנו להנות וכל הזמן זורקים לסל. בכדורסל המקצועי לא באנו להנות אלא לנצח ואם צריך להחזיק כדור חצי שעה, נחזיק כדור חצי שעה, אז קבעו שעון זריקות. ואני בטוח שכולם צעקו שזה נגד רוח המשחק ויפגע במשחק האמיתי ובגמר שנה לפני כל המתח היה כי זרקו פעם אחת ברבע האחרון ובלי זה כל הנשמה תצא מהמשחק, וכל הטקטיקה הולכת לפח והפכו את השחקנים לרובוטים שעכשיו יצטרכו לקלוע כמו חמורים והרגו את המשחק החושב והפכו אותו למשחק ילדים וכל הזמן סלים סלים סלים סלים בלי שום משמעות לקליעה כדי לרצות את האהבלים שחושבים שכדורסל זה משחק התקפי ובעצם כל הכיף במשחק זה הגנות והתמסרות של 10 דקות.

          1. סליחה שאני לא מתייחס כרגע ממש למה שרשמת (אנסה בהמשך) אבל תענה לי אתה, בשביל מי עשו את השינויים האלה? בשביל הצופים נכון? אז מה ישרת יותר את הצופים, ביטול של זה באינינג האחרון או לא? אני אומר ככה ואני אחרת. להגיד "אבל זה לא כמו באינינג הקודם או עם הפרש של 4" זה לא מעניין אף אחד כשבאים לקבוע את השיקולים של זה אלא האספקט הבידורי של המשחק

            1. אי אפשר גם וגם, אם ישרת את הצופים בלי שעון באינינג האחרון, משמע שהוא פוגע במשחק ולא טוב ולכן יש לבטל אותו לגמרי. אם הוא משרת את הצופים 8 אינינגס הוא בסדר גמור לאחרון. אם אתה טוען שבאינינג האחרון צריך לא להשתמש בו משמע שאתה חושב שזה משהו שלא תורם. תשמע, במודל חמשת השלבים עברת את הdenial, עברת את הanger ואתה עכשיו בשלב הbargaining. עזוב. מה שטוב לבייסבול 8 אינינגס יהיה טוב לו בתשיעי. לפני 40 שנה כולם שיחקו ככה ולא הפריע לאף אחד. התרגלנו 20 שנה לאט-באטס של 5 דקות פתאום לקצר את זמן הפיץ׳ זה אנטי בייסבול. משחקים נמשכו שעתיים לא כי לא חבטו, אלא כי לא חיכו חצי דקה בין זריקה לזריקה. זה כל הסיפור, הקהל נהנה, המשחק זרם, היה אחלה בייסבול.

            2. הייתי איתך עד שהתחלת לנתח אותי פסיכולוגית

          1. מה ההבדל? מה יהיה יותר או פחות טוב מבחינת הבייסבול? אתה חושב שבעשרים שניות אקסטרה יקרה איזה משהו, איזו פיית בייסבול תגרום לטראוט לא לעשות סווינג או לאוטאני לא יצא הכדור? מה יהיה ההבדל?

            1. ההבדל הוא שבמצב כזה יש יותר מתח ו-stakes אז אפשר לתת להם עוד 5 או 10 שניות כל הגשה להיות יותר רגועים ובמיטבם וכך זה עדיף גם לצופים בשלב הזה של המשחק

    1. בדיוק באתי לרשום את זה. חדשות אדירות, שמעקרות מתוכן את החוק ה-"Save America’s Pastime".
      ניצחון גדול לשחקנים (וגם לטיי קלי שלנו, שהיה ממובילי המאבק)!
      .
      עם זאת, חשוב לשים כוכבית – מכיוון שמדובר על הסכם שכר חדש לגמרי, בעלי הקבוצות ביקשו זמן לעבור עליו מבחינה משפטית, מה שאומר שההסכם כרגע "על תנאי".

    2. רק על מנת להבין את משמעות השינוי:

      Complex league: From $4,800 per year to $19,800
      Low-A: $11,000 to $26,200
      High-A: $11,000 to $27,300
      AA: $13,800 to $30,250
      AAA: $17,500 to $35,800

      Players will be paid almost year-round, aside from a six-week break in the winter.

      זה כמובן לא כולל גם את הכסף (אש"ל) שהם מרוויחים בזמן הספרינג טריינינג, ולא פחות חשוב – כל השחקנים יקבלו דיור במהלך העונה.

        1. השכר במיינורס הוא קבוע, ההבדל הוא ב"בונוס חתימה" שאתה מקבל. הבעיה? רק שחקנים שנבחרו בדראפט (שקוצר משמעותית) ושחקנים בכירים ב-AAA מקבלים אותו (ברוב המוחלט של המקרים). הרוב המוחלט של השחקנים קיבל גרושים ורבים נשארו לישון במתקני האימונים כי לא היה להם מקום אחר להיות בו (במיוחד שחקני ה-Complex league).
          העליה בשכר, בנוסף להקצאת מקום מגורים, בהחלט הופכת את המיינורס לליגות מקצועניות (בניגוד לSEMI-PRO) ומאפשרות לשחקנים שלהן לחיות רק מלשחק בייסבול, במקום לחפש מקומות עבודה נוספים במהלך הפגרה.

  2. תודה יוני.סוף סוף זה מגיע כמה חיכינו לזה
    מאחל המון הצלחה לקרמר (ולשאר ה"ישראלים" בליגה) אבל קשה לי לאחל הצלחה קבוצתית לאלון במיוחד לא היום כשאנחנו משחקים נגדם:)…מקווה מבחינה מקצועית שיצליח ועדיין יהיו מתחתינו (אלא אם כן יסיימו בראשות הבית ואנחנו מקום שני ביקום מקביל כמובן)
    עוד משחק שלדעתי ממש מעניין זה יוסטון עם ואלדז מול דיילן סיס המוכשר מהווייט סוקס…הם חייבים "נקמה" על הפלייאוף של 2021…ואבראו שהפעם ילבש כתום
    סנדי אלקטרה היה ממש מזעזע בwbc מעניין אם יתאושש מול המטס
    דוקא לג'איינטס עם לוגן ווב(ופידרסון?) יהיה מה למכור מול היאנקיז…אלא אם כן ג'אדג' ימשיך את מה שהוא עשה עונה שעברה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט