שבת בבסיס: לאס וגאס לעניים / יוני לב ארי

22 קבוצות כבר פתחו את עונת 2023 ב-MLB, כשהראשונות להיכנס לחגיגה הגדולה היו הוושינגטון נשיונלס, הברייבס מאטלנטה, היאנקיז מניו יורק והג'איינטס מסן פרנסיסקו. 162 משחקים, לו"ז חדש, חוקים משונים, רובים חיוביים מאוד, ובסוף בסוף (בהנחה שלא ניתקל בעוד איזו מגפה משונה) תהייה גם אלופה אחת. אך בין לבין יקרו לא מעט דברים, והנה כמה הימורים, שרוב הסיכויים שלא יקרו:

צילום: sudzfundraising.com
  1. האוריולס יגיעו לפוסט סיזן

האמריקן ליג מזרח הוא אחד הבתים הקשים ביותר בליגה. היאנקיז והבלו ג'ייז אמורות לנצח סביב המאה משחקים, אבל בשיטה החדשה גם ממקום שלישי, ולפעמים גם מהרביעי אפשר להגיע לאוקטובר. שני הבתים האחרים בליגה חלשים יותר, וסיכוי סביר פלוס שהוויילד קארד, על רוב גווניו, יגיע מהאמריקן ליג איסט.

שתי המתחרות של בולטימור על המקום השלישי, הרד סוקס והרייז, על הנייר טובות יותר. התחזיות נותנות לטמפה ביי 89.5 ניצחונות, ו-78.5 לבוסטון, כשבולטימור נעצרת על 76.5 בלבד. אך להרגשתי, שתיהן מקבלות כבוד בזכות העבר, יותר מאשר בגלל הסגל הנוכחי. אני בהחלט יכול לראות עונה בה שתיהן מתקשות, ודווקא את הצעירים של האוריולס, בהנהגת דין קריימר שלנו, אני רואה נוסקים למעלה.

הפלייאוף האחרון של האוריולס. אדם ג'ונס ב-2014 (צילום: diamondhoggers.com)

2. קרלוס קוריאה יסיים עם OPS של 650. ומטה

כמה התעסקו בשורט סטופ הנוצץ הזה בפגרה הנוכחית. עובר לג'איינטס? מגיע למטס? ובסוף בסוף, בשל חשש מפציעה עתידית, אך בעתיד הדי רחוק, שתיהן ויתרו על שירותיו, וקוריאה מצא עצמו חוזר למינסוטה. זו לא היתה המטרה שלו בפגרה הזו, בטח לא חוזה לשש עונות בלבד, אבל עכשיו הוא ינסה להוציא את המיטב ממה שיש.

והנה מגיע הבאמפר. כבר העונה קוריאה ייפצע לא מעט, יתקשה להיכנס לקצב משחק רציף, ייעצר על סביבות ה-12-13 הום ראנס, עם ממוצע חבטות שמשפשף את ה-270., וכל זה יוביל ל-OPS הנמוך בקריירה. וכמובן, לעונה נטולת אוקטובר, שלו ושל הטווינס, שוב. בניו יורק ובסן פרנסיסקו כנראה ישמחו…

זו תהייה הפוזה לאורך רוב העונה. קוריאה (צילום: Detroit Free Press)

3. משולש הזהב של האיינג'לס ייצר 95 הום ראנס

מהיום בו מייק טראוט קיבל לחיכו את אנתוני רנדון ושוהיי אוטאני, כולם מחכים לעונה הגדולה המשותפת של שלושתם. כולם – הכוונה כמובן בעיקר לאוהדי האיינג'לס. אבל גם לחובב הבייסבול הממוצע, שלא אוהד קבוצה באמריקן ליג מערב. אז שימו בצד את עונת 2020 המקוצרת, ב-2021 הם נעצרו על 60 הום ראנס משותפים, ובעונה שעברה רק רנדון נעדר מהחגיגה, כשהסך הכולל הגיע ל-79.

אז עונת 2023, כנראה האחרונה של אוטאני במדי המלאכים, תהייה גם החגיגה האמיתית של השלושה, כזו שרק תגרום לנו לדמיין מה היה קורה אילו הם היו נשארים בריאים לפני כן. כל אחד מהם יעבור את 30 ההום ראנס, וכל זה יוביל את הלוס אנג'לס הקטנה יותר בעיר לשחק משחקים חשובים בסתיו, דבר שאוהדי האיינג'לס לא זוכרים כיצד הוא מרגיש…

שלישיית ארבעת החמישיות (צילום: clutchpoints.com)

4. הברייבס יראו את אוקטובר בטלויזיה

בחמש העונות האחרונות אטלנטה שלטה בבית המזרחי של הנשיונל ליג (אליו היא הוגרלה שוב ושוב, משום מה). פעם אחת זה אפילו נגמר באליפות. גם העונה, רוב התחזיות נותנות לברייבס 96 ניצחונות ומקום ראשון בבית, מקסימום שני, ראש בראש מול המטס. את הפיליס, אלופי הנשיונל ליג, פחות סופרים.

אז גם הפעם מייק סורוקה ייפצע, והעזרה שמקס פריד יקבל לא תספיק לו, כשספנסר סטריידר יירד לקרקע. מרסל אוזונה יסתבך בצרות, רונאלד אקוניה ג'וניור ירשום עונת ירידה, מאט אולסן לא יוכל לעשות הכל לבדו, למרות עונת אול סטאר. זה יסתיים במפח נפש מטורף, עם איבוד מקום בפלייאוף בסדרה האחרונה של העונה. אאוץ'.

שוב יהיה שמח איתו. אוזונה (צילום: New York Post)

5. סייה סוזוקי יקבל הצבעות ל-MVP

עונת ההשתלבות של היפני החביב במייג'ור ליג מאחוריו, עם 14 הום ראנס ב-111 משחקים, ו-OPS של 770., נחמד פלוס. לא בשביל זה הוא הגיע עד לשיקגו, ולא בשביל זה הקאבס התרוצצו עד לטוקיו. אז מה דעתכם קצת לשדרג את המנה?

עונת 2023 תיזכר כשנת הפריצה הגדולה של האאוטפילדר מצפון שיקגו, כשהוא יורה 42 הום ראנס, מביא הביתה 112 רצים, חובט 302. ומגיע ל-OPS של 994.. הסיבה היחידה שהוא יקבל "רק" כמה קולות בבחירה ל-MVP של הנשיונל ליג ולא יזכה – עונת שיא מטורפת של פיט אלונסו.

סייה מתכונן לעונה גדולה (צילום: sportsactionzone.com)

6. זאק גאלן יזכה בסיי יאנג

לא חסרים תותחים בנשיונל ליג שיקראו תיגר על התואר הזה. מספיק להסתכל על האחרונים שזכו – סנדי אלקנטרה וקורבין ברנס, כשג'אסטין ורלאנדר, שזכה בתואר הזה באמריקן ליג בעונה שעברה, הצטרף אף הוא לחגיגה הלאומית. כך שלזכות בתואר הזה מבלי שמישהו רואה את זה מגיע – זה הישג כפול ומכופל.

האייס בן ה-27 של אריזונה מושך עיניים כבר כמה שנים. אחרי עונה עם ERA של 2.54 ו-192 סטרייק אאוטס ב-184 אינינגים, גאלן ימשיך בפורמה ואף ישפר את המספרים. זה ייגמר בכמה שיאים שעוד לא ראינו, שמזכירים פיצ'ר אחר שזרק במדבר לפני כעשרים שנה (מי אמר רנדי ג'ונסון ולא קיבל?), ובתואר הנכסף, שאולי יוציא אותו מהמדבר לחירות.

והנה מגיע המבזק של זאק. גאלן (צילום: si.com)

7. ארון בון לא יסיים את העונה בתפקידו הנוכחי

יש כאלה שרואים בזה חדשות רעות, ויש שרואים בזה טובות… בון אמנם מוביל את היאנקיז ל-99, 92, 103 ו-100 ניצחונות (אם לשים בצד את עונת הקורונה) – 98.5 בממוצע לעונה, שזה ממש אחלה. אך באוקטובר אין הישגים, ונראה שבכל פעם שהקבוצה נקלעת למשבר – הוא לא האיש להוציא אותה ממנו. אני ממש ביקשתי שישימו לצידו בנץ' קואוץ' מנוסה, סטייל לו פנילה, ולצערי זה לא קרה, כשגם הסובבים אותו לרוב צעירים חסרי ניסיון.

אני בכלל לא אופתע אם מתישהו סביב יולי יגיע עוד משבר, עם איזה רצף של כעשרה הפסדים, והפעם הסבלנות של האל סטיינברנר תיגמר, אביו ידבר אליו בחלום ובון יירשם ללשכת התעסוקה הקרובה לביתו. אני אשמח להתבדות ולזכות באליפות, כמובן….

הבלון של בון יתפוצץ העונה? (צילום: nj.com)

8. בובי וויט ג'וניור יעיף 45 הום ראנס

מי? תכירו את הכוכב הבא של הקנזס סיטי רויאלס, אם עוד לא הכרתם. וויט ג'וניור, שחקן הבסיס השלישי / שורט סטופ של הכחולים, הספיק להעיף בעונת הרוקי שלו 20 הום ראנס, כשכבר במשחק הראשון שלו הוא הביא את הרץ המנצח הביתה.

עכשיו, כשהוא כבר מכיר את הליגה ויודע מה זה לשחק עם הגדולים, וויט ג'וניור (לא וולטר ווייט ג'וניור, לא להתבלבל), יותר מ-יכפיל את התפוקה, ויהפוך להיות אחד החובטים המפחידים בליגה. אגב, גם את שלושים הבסיסים שהוא גנב הוא יגדיל ל-45…

איפה בינבה ובונבון? בובי וויט ג'וניור (צילום: rbraves.com)

9. פרננדו טטיס ג'וניור ישחק פחות מ-60 משחקים

אולי ההימור הכי פחות פרוע כאן. איך הוא יעשה את זה הפעם – אין לי מושג. אבל תסמכו עליו. כבר לא כל כך ברור מה הכישרון הגדול יותר של הבחור – להעיף הום ראנס או להיעדר מהמגרש. הוא ממש טוב בשני המקצועות האלה, אך נראה שהשני קורץ לו יותר.

בסן דייגו כל כך מחכים כבר לצלע הרביעית, לצד מאני מצ'אדו, קסנדר בוגארטס וחואן סוטו. ב-20 באפריל הוא אמור לסיים את ההשעיה ולשוב למגרש. אך תסמכו על טטיס ג'וניור, הוא ימצא דרך, אם זו פציעה או השעיה חדשה, לחזור לאזרחי ממש מהר. לא רואה אותו מסיים עונה שלמה על המגרש.

כן פרננדו, אמרת הכל (צילום: albat.com)

10. הפיליס זיכו באליפות

אחרי שבעונה שעברה הם הדהימו את כולם (אולי לא לפי התחזיות בתחילת העונה, אבל בהחלט לאור העונה הסדירה) והגיעו עד לוורלד סירייס, הגיע הזמן לעוד קפיצת מדרגה אחת, ממש ממש קטנה. ואם יוסטון לא יעמדו בדרך – זה בהחלט יקל על התהליך.

הפיליס הוסיפו לעצמם את טרה טרנר, גיבור נבחרת ארה"ב ב-WBC, שנכנס איפשהו בין ג'יי.טי ריאלמוטו, ברייס הארפר, רייס הוסקינס, ניק קאסטייאנוס וקייל שווארבר, ליינאפ שיהיה מאוד קשה לעבור דרכו. ארון נולה (מדהים שהוא רק בן 29), ריינג'ר סוארס, טג'ואן ווקר וזאק ווילר יעשו את העבודה בצד השני, ופתאום כל מי שראה את הברייבס והמטס מסיימות ב-1-2 בבית ייתקל בהפתעה, שתימשך עמוק לתוך אוקטובר.

גם אתם שומעים פה מארש לקאסטייאנוס ושווארבר? (צילום: fellajoza.youramys.com)

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

          1. עכשיו נפל לי האסימון, היה צריך להיות קישור לידיעה שאוהד פרץ למגרש להציע נישואים בדודג׳רס סטדיום והמאבטחים כמובן תיקלו אותו. זה ההקשר.

            1. כן, הוא עשה את זה בכוונה וקיבל את העונש המקסימלי

  1. איכס עליק. שתלך האליפות לדודג׳רס, לפאדרס מצדי, לא לפיליס.
    בולטמור – יתכן בהחלט, אבל כרגיל כולם מצפים לעונת ירידה אחרי ההצלחה היחסית המאוד מפתיעה.
    קוריאה וטאטיס – למה לא. לאן הגענו שהימור על בטוח הוא ששני כוכבים לא יגמרו עונה מלאה ו/או עם מספרים ברמה של החוזה שלהם.
    הברייבס בהחלט עלולים לקרוס והרבה לפני סוף העונה. לפני שנתיים הם היו על מאזן שב2022 היה נותן להם מקום שני בבית, משחק אחד מעל הפיליס. הקבוצה ההיא מ2021 עדיין משחקת, מינוס פרימן פלוס אולסן פלוס כמה חיזוקים מהמיינור ליגס, ואותו סגל מאמנים, והכי חשוב, אותה מנטליות שגורסת שהיט הוא הומראן שלא הצליח לצאת מתחומי המגרש. יכולים לסיים עם 110 נצחונות, יכולים בכיף שוב לסיים עם 87, רק שהשנה 87 יקחו אותם גג לווילד קארד וגם זה לא בטוח.

  2. היאנקיס ניראו מפחידים במשחק הפתיחה של העונה. זאק גאלן לא יזכה בסיי יאנג כי לאריזונה אין מספיק חובטים טובים שיצעידו את הקבוצה למעלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט