פריוויו סוויט 16 / יהלי אולמר

16 הוא מספר לא חשוב במיוחד אבל כן נפוץ למדי בעולם שלנו. רוב החיילים יחזיקו ברובה M-16 (ארוך או קצר) במהלך הטירונות שלהם ו-16 הוא גם המספר המקסימלי של שכיבות סמיכה שניתן להוריד אליו חייל סורר בטירונות. בתחומים אחרים, גיל 16 הוא הרף המינימלי להוצאת רישיון נהיגה בארץ ואחת מקלטות הילדים המפורסמות ביותר שהיו אי פעם נקראת "הכבש השישה עשר".

במעבר לקולג' באסקטבול, שלב 16 האחרונות הוא הזמן שבו 64 התקוות לזכייה באליפות מצטמצמות ל-16 חלומות לגזירת הרשתות באפריל. ככל שהטורניר מתקדם, יותר ויותר אנשים צופים בו ולכן נתכונן למשחקים עצמם בעזרת התמקדות בהיבט אחד שיכריע כל אחת מ-8 ההתמודדויות שצפויות לנו בלילות של יום חמישי ושישי. תבלו:

איזור מערב תיכון:

יוסטון קוגארס (1) – מיאמי הוריקיינס (5):

מה יכריע את ההתמודדות: השלשות של מיאמי. תראו, הקיינס אמנם ניצחו את דרייק על אף שקלעו רק 6/18 מדאונטאון. אבל בואו, זה רק דרייק. אינדיאנה בסיבוב השני הייתה אופרה אחרת ושם 9 מ-23 הניסיונות שלהם צללו פנימה, שיפור נאה. מצד שני, הגנה על השלשות זה דבר רנדומלי, אך יוסטון מרשה ליריבותיה לקלוע רק 27.4% מבחוץ, שזה מעט פחות רנדומלי. אממה, 43.5% מהזריקות שנזרקות כנגדם מגיעות מאחורי הקשת, מקום 339 במדינה (כשהמקום האחרון, 363, מאפשר הכי הרבה זריקות לשלוש). כלומר, אם הקלעים היציבים והטובים של ג'ים לארנגה, כמו אייזיאה וונג, ג'ורדן מילר, נייג'ל פאק ו-ווגה פופלר צולפים את המבטים הטובים שהם יקבלו, החבורה מקוראל גייבלס תתן פייט לזאת שמתעתדת להתקרב ניצחון אחד מהבטחת הפיינל פור הביתי שלה.

הימור: תשמרו את הזיקוקים למקום אחר. יוסטון ב-6 לאחר קרב עיקש.

טקסס לונגהורנס (2) – אקסבייר מוסקטירס (3):

מה יכריע את ההתמודדות: הלחץ הטקסני על הכדור. רודני טרי אוהב שהכתומים שלו כופים איבודים והם עושים זאת בתדירות ה-19 הכי גבוהה במדינה, 22.4% קליניים. זה משמעותי במיוחד כשלכחולים יש רק 2 יוצרים משמעותיים מהכדרור- סולי בום הנפיץ וקולבי ג'ונס המגוון. שניהם יכולים להתפזר לעיתים, כשגם קבוצתם היא לא מופת של שמירה על הכדור (מקום 99 באחוז איבודים, 17.2%). הלונגהורנס פייבוריטים כאן וההגנה הפיזית, היסודית והקשוחה שלהם תעשה הרבה נזק למוסקטרים מהביג איסט.

הימור: טקסס ב-11, קל.

איזור מערב:

UCLA ברואינס (2) – גונזאגה בולדוגס (3):

מה יכריע את ההתמודדות: הגנת הפנים של הברואינס. שתי הקבוצות נפגשות לראשונה מאז הסל האלמותי של ג'יילן סאגס ששלח הביתה את הדארלינג של הטורניר ב-2021. שתיהן הוסיפו פנים חדשות אך המהות של כל קבוצה נשארה, בייחוד אצל גונזאגה: דרו טימי והפוסטאפים שלו הם הדלק מאחורי ההתקפה הטובה באמריקה. הסיניור רושם עונת קריירה בכל הקשור לנתוני הווליום שלו באיזור האותיות והזאגס קולעים מבפנים באחוז השני הכי טוב בארה"ב (58.7%). בכל הקשור להגנה על טימי, ההזדמנות הגדולה של מיק קרונין לעצור את האול-אמריקן הייתה בשנה שעברה, עם הסנטרים המנוסים מיילס ג'ונסון וקודי ריילי. כעת, שניהם עזבו את הקמפוס בווסטווד והעוגנים בהגנה הם אדם בונה החסון אך בוסרי ומאחוריו מחכים קנת' ניובה ומאק אטיין, שני סנטרים עם חלב על השפתיים. טימי אמור להתעלל בהם וליצור מספיק לחבריו כדי לסחוף את גונזאגה לשלב הבא.

הימור: על אף שההגנה של UCLA היא השנייה במדינה, אני הולך על ה(מיני) אפסט. גונזאגה ב-4.

האם הוא יאט את טימי? אדם בונה.

קונטיקט האסקיז (4) – ארקנסו רייזורבאקס (8):

מה יכריע את ההתמודדות: איזה האסקיז יופיעו למשחק. מכירים את הקבוצות שנראה כאילו הן סובלות מפיצול אישיות? אז קונטיקט. חניכיו של דאן הארלי פירקו כל דבר שזז מהטיפ הראשון של העונה עד תחילתה של השנה האזרחית ומפברואר עד לימינו אנו. ההגנה שלהם חזקה, מכוונת את היריבים לזריקות מיד ריינג' מהכדרור כמו שכתוב בספר וההתקפה שלהם שיתופית, מאמינה בריווח וקוטפת הזדמנויות שניות בעזרתו האדיבה של אדאמה סאנוגו, יש להם רול פליירס חביבים והכל דופק חבל על הזמן. אוקיי, חוץ מינואר. יוקון פתחו את השנה האזרחית עם 5 הפסדים מ-8 משחקים. גם אם רובם היו לקבוצות חזקות בחוץ, דבר כזה פשוט לא יכול לקרות לקבוצה שרואה את עצמה, בצדק, כמועמדת בכירה לגזור רשתות באפריל.

הימור: בזמן האחרון קונטיקט חזרה לגרסה שראינו בתחילת העונה, אך אני לגמרי אבין את אלו שיבחרו ברייזורבאקס כאן. עד אז, קונטיקט ב-9.

איזור דרום:

אלבמה קרימסון טייד (1) סאן דייגו סטייט אצטקס (5):

מה יכריע את ההתמודדות: יום הקליעה של האצטקים. ההתייחסות לאלבמה מזכירה קצת ממה שקרה (ועדיין קורה) עם השושלת של הגולדן סטייט ווריורס ב-NBA: השיטה ההתקפית שלהם כל כך ייחודית, "פשוטה" ומודרנית כך שהיא לוקחת את כל תשומת הלב שמגיעה להגנה הנהדרת שלהן. הקבוצה של נייט אוטס מגבילה את יריבותיה ל-28.1% לשלוש (3 במדינה) ו-40.9% לשתיים (מקום ראשון ביי פאר!) ובקושי מאפשרת לזרוק שלשות נגדה. גם סאן דייגו סטייט נהדרים בהגנה על הקשת אך פחות מצטיינים בלהעניש משם בצד השני של המגרש. כוח האש של בריאן דוצ'ר וחבורתו הוא ממוצע מינוס ביום טוב וזה נותן כיוון ברור לאן המשחק הזה הולך.

הימור: הקרימסון טייד ימשיכו לנצח בצורה משכנעת, גם אם לא בהפרש הכי גבוה. אלבמה ב-13.

קרייטון בלוג'ייז (6) – פרינסטון טייגרס (15):

מה יכריע את ההתמודדות: ענייני מומנטום. פרינסטון, הסינדרלה שכולם אוהבים לאהוב מחזיקה ברצף של 6 ניצחונות שהביאו אותה עד הלום והם נראים כקבוצה בכושר הכי טוב אולי בהיסטוריה של הקולג' שלהם. החבורה מאומהה אמנם ביתרון עצום במחלקות הכישרון אך לאלופת האייבי ליג עדיין יש סיכוי מולה (20% לפי ההערכות) בטח אם המומנטום הנהדר שהיא מצויה בו יישמר בפתיחת המשחק.

הימור: השעון יראה חצות וקרייטון יכו בטייגרס, קרייטון ב-12.

איזור מזרח:

טנסי וולונטירס (4) – פלורידה אטנלטיק אוולס (9):

מה יכריע את ההתמודדות: פיזיות+שליטה בקצב. אם תרצו להמר על המשחק עם התוצאה הכי נמוכה מבין 8 המשחקים כאן, סביר להניח שתשימו את הכסף על הקרב ההגנתי הזה. במשחק שיזכיר לנו קרב חפירות ממלחמת העולם הראשונה יותר מאשר כדורסל בשנת 2023, כל פוזשן נוסף או זריקת עונשין מוצלחת יהיה שווה יותר מבדרך כלל עבור שני הצדדים. טנסי משחקת בקצב השלישי הכי נמוך מבין הקבוצות שנשארו לרקוד והאוולס במקום טוב באמצע ברשימה הזאת. השופטים יכולים לשחק כאן תפקיד משמעותי אם ידם תהיה קלה על המשרוקית עם הפיזיות של הוולס. אם אתם אוהבים כדורסל אולדסקול, זה המשחק בשבילכם.

הימור: מי יותר טוב בלנצח קרב חפירות? הקבוצה שמורגלת לכך יותר. זאת תהיה טנסי ב-10.

ג'מאיי מיישאק קיבל הזדמנות בעקבות פציעתו של זאקאי זיגלר והוא נהנה מכל רגע.

קנזס סטייט ווילדקאטס (3) – מישיגן סטייט ספרטאנס (7):

מה יכריע את ההתמודדות: הכתבת קצב. אתם לא טועים, קצב המשחק יהיה נדבך מרכזי בשני המשחקים באיזור המזרחי. למעשה, במשחק הזה הוא יהיה עוד יותר משמעותי. החבורה של טום איזו משחקת רק 65.4 פוזשנים במשחק, השני הכי נמוך מבין הקבוצות שעוד בחיים. לעומתם, חניכיו של ג'רום טאנג משחקים 70.6 פוזשנים בכל התמודדות, פער של יותר מ-5 בין הקבוצות. זה עשוי בהחלט להיות ההבדל ביניהן, כשהבדלי הרמות כאן כמעט אפסיים ולכל אחת מהן יש סיכוי שווה (כמו הטלת מטבע) לקחת את המשחק הזה.

הימור: הטלתי מטבע דמיוני בראש שלי ויצא קנזס סטייט ב-4.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מצויין יהלי. כאילו שרק עם יוסטון ואלבמה לא היו הפתעות, אבל הן יתחילו עכשיו. לכן זה נקרא MARCH MADNESS. קלעת בול ברוב המשחקים אבל הפתעות תיגרמנה ללא ספק.

  2. תודה יהלי.
    .
    עכשיו, אחרי ששתי האחיות לבית גרזון הודחו, נותרנו עם שלושה ישראלים בטורניר (ירין חסון – יוקון, בן שטוצלברג – קרייטון ושארפ – יוסטון), יהיה מעניין לראות מי יגיע הכי רחוק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט