שבת בבסיס – רואים שש שש / יוני לב ארי

בעוד שבוע מהיום – נהייה כבר בתוך עונת 2023 של המייג'ור ליג בייסבול, וכל ההמתנה הארוכה הזו תגיע לסיומה. אז עד כה סיקרנו את מצבם של חמישה בתים, וכעת נותר הסיקור של הבית השישי והאחרון – הבית המערבי של האמריקן ליג. מצד אחד, מהבית הזה הגיעה האלופה מיוסטון. מצד שני, הוא גם ייצר את הקבוצה החלשה באמריקן ליג, מכיוונה של אוקלנד. כך שגיוון לא חסר פה.

הנה, היא עולה. האלופה, האלופה, של המדינה (צילום: newscinema.in)

יוסטון אסטרוז

מאזן ב-2022: 56:106.

פלייאוף? כן, זכו באליפות.

עזבו: ג'אסטין ורלאנדר, כריסטיאן ואסקז, ג'ק אודוריזי, יולי גוריאל, וויל סמית' וטריי מאנסיני.

הצטרף: חוסה אבראו.

בכמה מילים: מצד אחד, האסטרוז התחזקו התקפית, כשחוסה אבראו הצטרף לאלופה. שחקן הבסיס הראשון, שהיה מסמלי הווייט סוקס, ישתלב מהר במכונת ההתקפה של דאסטי בייקר, אם כי כדאי לזכור שהוא כבר בן 36, ולך תדע מתי תגיע הנפילה. בכל מקרה, הוא אמור להיות שדרוג על פני יולי גוריאל. מצד שני, האסטרוז פותחים את העונה בלי חוסה אלטובה, שנפצע ב-WBC, ואלוהים יודע מתי ואיך הוא יחזור.

הוא יחזור להיות מייקל ברנטלי של פעם? (צילום: Houston Chronicle)

פיצ'ינג ווייז – יוסטון נחלשה. ג'אסטין ורלאנדר, מסמלי השושלת עזב, ולא באמת הגיע חיזוק. אם כי כדאי לזכור, שגם כשגאריט קול עזב חשבנו את אותו הדבר, והנה אנחנו פה היום… הרוטיישן של יוסטון יתבסס שוב על ראמבר ואלדז, לואיס גארסיה, כריסטיאן חאווייר וחוסה אורקוויד, בהחלט רביעייה מבטיחה. ראיין פרסלי בן ה-34 ימשיך לנעול משחקים, ויוסטון תמשיך לנצח 100 כאלה בעונה.

שחקן מפתח: מייקל ברנטלי. העוגן ב-לפט פילד בין 2019 ל-2021 עבר עונה קשה, ונאלץ להסתפק ב-64 הופעות וחמישה הום ראנס בלבד. אם ביוסטון חושבים על עוד ריצה לתואר, בטח אחרי הפציעה של אלטובה – הם חייבים לראות את ברנטלי בן ה-35 חוזר לפורמה שלו מ-2019, כשהוא חבט 311. והעיף 22 הום ראנס. בגיל הזה קשה לדעת אם זה הימור הגיוני…

הימור: 64:98.

אחלה עסקת דד ליין שבעולם. לואיס קאסטיו (צילום: bigsportnews.com)

סיאטל מארינרס

מאזן ב-2022: 72:90.

פלייאוף? כן, הדחה ב-ALDS.

עזבו: מיץ' האניגר, קרלוס סנטנה, אדם פרייזר, מאט בוייד, אריק סוואנסון, ג'סי ווינקר, אברהם טורו וקייל לואיס.

הצטרפו: טרוור גוט, ת'אוסקר הרננדס, קולטן וואנג, טומי לה סטלה ואיי.ג'יי פולוק.

בכמה מילים: אחרי שכל כך הרבה כסף שנפך על רובי ריי (פגרה קודמת) ולואיס קאסטיו (טרייד דד ליין האחרון), היה קשה לדמיין את סיאטל מחתימה פרי אייג'נט משמעותי בפגרה הנוכחית. ואכן, בסיאטל התרכזו בטריידים שיחזקו את הסגל פה ושם. ואין ספק שת'אוסקר הרננדס וקולטן וואנג הם אפגרייד לאדם פרייז'ר וג'סי ווינקר, בעיקר אחרי ששני האחרונים עברו עונה לא מוצלחת.

בצד של הפיצ'ינג, לסיאטל יש את אחד ה-1-2 פאנצ'ים הטובים בליגה, עם ריי וקאסטיו. אך הם חייבים עזרה מאחור מלוגן גילברט (יותר מכולם), מרקו גונסאלס וג'ורג' קירבי, כדי לייצר תחרות מול האסטרוז על הפסגה. פול סיוואלד הוא קלוזר טוב פלוס, אך לפניו יש חלל די גדול, כשאנדרס מוניוז הוא הסט אפ האמיתי היחיד, ומדובר בילד בן 24…

האם נראה את הפוזה הזו הרבה בשנה הקרובה? (צילום: greeleytribune.net)

שחקן מפתח: אגניו סוארז. שחקן הבסיס השלישי של המארינרס מייצר פאוור דומה לאורך רוב הקריירה. אך אחת הסיבות שסיאטל עלתה בעונה שעברה לפלייאוף לראשונה מזה 20 שנה, היתה ה-WAR שלו. ממינוס 0.7 ב-2021 הוא התרומם לפלוס 4, כשהוא משתפר כמעט בכל מדד. אם הוא ימשיך כך – לסיאטל יהיה קל יותר לחזור לאוקטובר שנה שניה ברציפות.

הימור: 70:92.

הנה לכם, כל הגב של האיינג'לס (צילום: Halo Hangout)

לוס אנג'לס איינג'לס

מאזן ב-2022: 89:73.

פלייאוף? לא.

עזבו: מייקל לורנזן, קורט סוזוקי ואלחנדרו הידלגו.

הצטרפו: טיילר אנדרסון, קרלוס אסטבז, ג'יו אורשלה, האנטר ריינפרו, מאט מור וברנדון דרורי.

בכמה מילים: הכל תלוי בבריאות. המשולש הקדוש של האיינג'לס, שוהיי אוטאני, אנתוני רנדון ומייק טראוט, עדיין לא הצליח לייצר עונה שלמה (פחות או יותר) בריאה, ועד שזה לא יקרה לא נדע מה הם שווים ביחד. ולאור העובדה שאוטאני שחקן חופשי בעונה הבאה, סיכוי סביר שזה הצ'אנס האחרון. ברנדון דרורי, ג'יו אורשלה והאנטר ריינפרו הם בהחלט תוספות מצוינות, לקבוצה שהמשולש שלה בריא.

יש קשר לברנדון וולש? (צילום: ocregister.com)

גם בפיצ'ינג היה שדרוג, כשטיילר אנדרסון מגיע אחרי עונה טובה פלוס. ליד אוטאני, פטריק סנדובל, חוסה סוארז ורייד דטמרס, לאיינג'לס יש רוטיישן לא רע. להתמודד מול סיאטל ויוסטון? לא ממש. אבל מול הריינג'רס בהחלט כן. קרלוס אסטבז, עוד חיזוק, אמור לנעול משחקים. אם הוא יעשה את זה, אולי יש לנו קבוצה של 500.

שחקן מפתח: ג'ארד וולש. הבחור, שיחגוג יום לפני הדד ליין את יום הולדתו ה-30, עבר שנה לא קלה. אחרי 29 הום ראנס, ממוצע חבטות 277. ו-OPS של 850. ב-2021, העונה המלאה הראשונה שלו בקריירה (תוגמל בהופעה באול סטאר), וולש הידרדר ל-15, 215. ו-642. בלבד. וכשרנדון וטראוט פצועים, כמה אוטאני יכול להילחם בכולם לבדו? וולש של 2021 נחוץ להצלחה של לוס אנג'לס.

הימור: 81:81.

חתיכת רכש. אם הוא בריא. דגראם (צילום: clutchpoints.com)

טקסס ריינג'רס

מאזן ב-2022: 94:68.

פלייאוף? לא.

עזבו: מאט מור וקול קלהון.

הצטרפו: ג'ייקוב דגראם, אנדרו היני, ג'ייק אודוריזי, וויל סמית', רובי גרוסמן, איאן קנדי, קלינט פרייז'ר וניית'ן אוואלדי.

בכמה מילים: לריינג'רס יש חמישה סטארטרים, שיכולים לקחת אותם, שימו לב, לפלייאוף. ויכולים להוריד אותם, תקשיבו טוב, למקום אחרון בבית. מרטין פרז של 2022 לא דומה לזה של כל הקריירה. ג'ייקוב דגראם וניית'ן אוואלדי יכולים לתת עונה שלמה, ואז הם מהטובים שיש (בעיקר הראשון), אך אף אחד לא יופתע אם הם יזרקו ביחד חמישה משחקים. גם אנדרו היני הראה דר' ג'קל ומיסטר הייד לאורך הקריירה. ואודוריזי? כבר לא ילד (32). אולי דווקא ג'ון גריי הוא החוליה הבטוחה ביותר ברוטיישן של טקסס.

אז זו היתה הבלחה? פרז (צילום: si.com)

דווקא ההתקפה של טקסס מדאיגה יותר. אחרי שבפגרה הקודמת עבדו בעיקר על הצד הזה, עם החתמות סטייל מרכוס סימיין וקורי סיגר, עושה רושם שהשניים האלה צריכים יותר עזרה מהאחרים. אדוליס גארסיה וניית לואו סייעו עם 27 הום ראנס כל אחד, אך מעבר לרביעייה הזו לא ראינו יותר מדי תקווה. מיץ' גראבר בריא יכול בהחלט לקדם את המצב. אבל אין ספק שהיה חסר גם פה עוד חיזוק, עם כל הכבוד לרובי גרוסמן וקלינט פרייז'ר.

שחקן מפתח: מרטין פרז. ה-"אייס" של טקסס בעונה שעברה נסק ל-WAR של 5. כשלעומת זאת, אפילו אם מחברים את שש העונות שלפני כן ביחד, לא מגיעים ל-5… (4.8). האם זו היתה הבלחה חד פעמית? רבע גמר ה-WBC מחזק את המחשבה שאולי כן. אך אין ספק שדגראם חייב את פרז של 2022 לצידו, אם טקסס רוצה להפתיע פה מישהו.

הימור: 84:78.

לא קיבלו עליו מספיק. מרפי (צילום: lastwordonsports.com)

אוקלנד את'לטיקס

מאזן ב-2022: 102:60.

פלייאוף? לא.

עזבו: צ'אד פינדר, שון מרפי, ג'ואל פייאמפס, איי.ג'יי פוק וקול אירווין.

הצטרפו: טרוור מיי, ג'ייס פטרסון, אלדמיס דיאז, מאני פינייה, ג'יי.ג'יי בראדלי ודרו רוסינסקי.

בכמה מילים: לא ראינו הרבה מהקבוצה עם המאזן השני הכי גרוע במייג'ורס ב-2022, והכי גרוע באמריקן ליג. ואם כבר ראינו משהו – הוא לא חיובי. האייז שלחו את אחד הכלים הכי משמעותיים שלהם – הקאצ'ר שון מרפי, כשהם מקבלים פחות או יותר שום דבר משמעותי בתמורה. מרפי היה אחד התופסים היותר מבוקשים בליגה, האייז היו אמורים להוציא יותר מערימת צעירים שלא מככבים בשום רשימה.

שם של כל-בו וסליידר של אייס. ירס (צילום: athleticsnation.com)

בפיצ'ינג, אפשר לצפות לעונה טובה מג'יי.פי סירס, שהגיע במקומו של פרנקי מונטאס בטרייד דד ליין. החוליה המשמעותית היחידה שהיתה אמורה להיות לצידו – קול אירווין, עזב גם הוא, ונשארנו עם ג'יימס קפריליאן ופול בלקבורן – שום דבר לכתוב עליו הביתה. התקפית הרוב ייפול על סת' בראון, כשהוא היחיד שנותר בסגל הזה עם למעלה מ-13 הום ראנס ב-2022.

שחקן מפתח: ג'יי.פי סירס. מאז המעבר מהיאנקיז לאוקלנד סירס התקשה לתפקד. נכון, לאצטדיון יש השפעה, ונכון, כשהקבוצה שמאחוריך היא הגרועה באמריקן ליג – זה משפיע גם עליך. אך יהיה מאוד מעניין לראות אם סירס יציג משהו מהיכולת שלו בברונקס לפני שנשלח בטרייד.

הימור: 100:62.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. כמה קשה הפציעה של חוזה אלטובה מה-WBC??? כשהוא נפצע זה לא נראה טוב.
    האיינג'לס? מצד אחד אוטני הוא אוטני, ומוכן לעונת שיא. מצד שני ריחמתי ממש על מייק טראוט. האיינג'לס חייבים אותו במיטבו אבל המכה שחטף ב-WBC עלולה לפגוע בו לזמן רב. הוא נראה מסכן ממשד כחובט.
    כיף לקרוא אותך וללמוד, לאחד שכבר לא עוקב אחרי בייסבול כמו פעם כי הראש לא מסוגל לקלוט שמות חדשים, תנועות שחקנים, וכו'. אז הגעתי למצב שאני קצת מבין ויודע, אבל בעיקר סתם אוהב לראות משחקים טובים כשרק הכוכבים הגדולים עדיין מוכרים לי. אבל את המשחק עצמו אני אוהב כמו תמיד ולשמחתי יש לי פרטנר – גייל אשתי – שמוכנה לוותר על הכל כשהמטס שלה משחקים.

    1. לגבי אלטובה, מדברים על חודשיים, גיב אור טייק, טראוט אני לא דואג לו, לא הגיע בפורמה לWBC, אבל הוא יתן את המספרים שלו בעונה, הוא שחקן מספיק גדול ולאורך 162 משחקים יהיו לו נפילות ועליות, אבל הממוצע יהיה כרגיל אצלו אי שם באזור ה1.000 OPS

  2. תודה יוני, רואים שאתה סופר את הימים לעונה…
    הרבה אין מה להוסיף, כל הקבוצות פה מגיעות עם סימני שאלה, שלסיאטל זו צריכה להיות העונה של ״פנינו לאן״, האם הבית הזה הולך להיות יוסטון ועוד 4, או שסיאטל היא חברה לגיטימית במועדון הגדולות.
    מנגד, ליוסטון אין סימני שאלה, הלך וורלנדר, אלטובה פצוע. הספינה שטה. כל עונה מאז האליפות מתחילים עם ״איך הם יסתדרו עם/בלי/למרות/בגלל״ וכל עונה הם מסתדרים. הlosing season האחרונה שלהם היתה 2014, לפני תשע שנים. מאז 2017 כולל הם פעם אחת ירדו מה100 נצחונות, ב2021 ונחשו לאן הם הגיעו. עוזבים, באים, עולים, יורדים, השעיות, סקנדלים, הספינה שטה.

  3. נהדר!
    בעיניי נוטים לזלזל בטקסס, שהתחזקה בצורה די משמעותית. המון תלוי בבריאות של הרוטיישן, אם יצליחו לחבר 130 סטארטים בין חמישתם יש לטקסס סיכוי אפילו להגיע לוויילד קארד לדעתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט