דירוג עוצמה לקראת הפלייאוף / רועי עזריה

דירוג עוצמה לקראת הפלייאוף / רועי עזריה

נשארו לנו שלושה שבועות עד לסיומה של העונה הסדירה בNBA ונראה שהפלייאוף הקרוב יהיה מעניין מתמיד, אז לנו לא נותר דבר מאשר להתכונן אליו. לכן, החלטתי לדרג את עשרת הקבוצות שיגיעו לפלייאוף הזה הכי מוכנות/טובות (חלק מהפרמטרים הם כושר נוכחי, יתרון ביתיות, פציעות וכו').

נשארו בחוץ: דאלאס מאבריקס שלא מצליחה למצוא את עצמה לאחר הטרייד על קיירי וגולדן סטייט ווריורס שלא מצליחה לנצח בחוץ.

10: לוס אנג'לס קליפרס

סיבה לשמוח: לאחר פתיחה מעורערת של קוואי נראה שהוא מצליח לנקות מעליו את החלודה שהצטברה וחוזר להיות השחקן שהיה לפני הפציעה. 

סיבה לדאגה: הקבוצה הזו פשוט לא מצליחה לייצר רצף אמיתי של ניצחונות, ועם המערב הצמוד הם יכולים למצוא את עצמם מחוץ לפלייאוף שוב פעם. גם אם יהיו בפלייאוף, ככל הנראה לא יהיה להם יתרון ביתיות לאורך כולו.

נכנס לכושר

9: ממפיס גריזליס

סיבה לשמוח: יש לך את טריפל J שנראה כמו שחקן ההגנה של השנה הקבוצה כולה מאוחדת ומשחקת בתור יחידה אחת. משחקת ללא הכוכב הטוב ביותר שלה ועדיין נמצאת במקום השלישי במערב הצפוף.

סיבה לדאגה: ג'ה מוראנט

לאחר התקרית המדוברת נראה שהראש של ג'ה לא נמצא במקום הנכון, וגם אם הוא יחזור בקרוב (מה שאמור לקרות) נראה שהוא לא יהיה מסוגל להוביל את ממפיס להישג ממשי בפלייאוף הקרוב.

מדאיג את הגריזליס

8: פיניקס סאנס

סיבה לשמוח: יש לך את קווין דוראנט ודווין בוקר.

למרות הפציעה של דוראנט, בכמה המשחקים הבודדים ששיחקו ביחד הם ניראו בלתי עצירים, כשקווין דוראנט מציג את היעילות הטובה בקריירה שלו ודווין בוקר נמצא בעונת שיא מבחינה אישית.

סיבה לדאגה: הבריאות של קווין דוראנט.

נראה שמאז הפציעה ההיא בגמר 2019 דוראנט לא מצליח לשמור על הבריאות. העונה הוא כבר נפצע פעמיים, ונשאלת השאלה האם הוא יהיה מסוגל להחזיק בפלייאוף? כי בלעדיו לסאנס אין סיכוי להשיג את התואר הנחשק.

יצליח להישאר בריא?

7: ניו יורק ניקס 

סיבה לשמוח: העונה כולה

אני לא חושב שאף אחד ציפה מהניקס להיות כאלה טובים השנה, ועם כל הכבוד לג'וליוס רנדל, מי שגורם להפתעה האמיתית הזו הוא ג'יילן ברונסון שמתגלה בתור החתמה אדירה ונותן עונת שיא בנקודות אסיסטים וחטיפות.

סיבה לדאגה: הכושר של השחקנים 

תום ת'יבודו ידוע בתור מאמן שלא מאמין ברוטציה רחבה, ולכן הישגיו בעונה הסדירה נראים נהדרים, אך כשמגיע הפלייאוף כל השחקנים שלו נראים עייפים. עכשיו צריך לראות האם זה יקרה גם העונה.

סוחף את ניו יורק אל הפלייאוף

6: קליבלנד קאבלירס

סיבה לשמוח: דונובן מ'יצל 

לפני הטרייד על מ'יצל היו כאלה שאמרו שהוא לא שווה כל כך הרבה בחירות, אבל עכשיו נראה שההחתמה הזו לוקחת את קליבלנד שלב קדימה בריבילד המוצלח מאוד שלה.

סיבה לדאגה: ניסיון בפלייאוף 

מלבד דונובן מיצ'ל, אף אחד מהכוכבים שלה לא שיחק בפלייאוף, ולמרות שהקבוצה הזו נראית נהדר סביר שהניסיון ישפיע והם לא יגיעו כל כך רחוק.

הטרייד השתלם

5: סקרמנטו קינגס

סיבה לשמוח: העונה כולה שנראית כמו חלום אחד גדול בשביל האוהדים שחוו כל כך הרבה סבל, ונראה שלאחר 16 שנים הם סוף סוף בדרך לארץ המובטחת שנראית פלייאוף. בנוסף לכך, בכל פעם שמגיע הרבע הרביעי נראה שדיארון פוקס הופך למלצת שלא מסוגלת להחטיא.

סיבה לדאגה: האם זה יספיק?

סקרמנטו יגיעו לפלייאוף הזה עם שני שחקנים אדירים בדמות סבוניס ופוקס, אבל כדי לזכות באליפות אתה צריך מישהו שהוא מסוגל להיות רמה אחת מעל כולם לאורך כל המשחק, וזה משהו שנראה שאין לקינגס.

מלך הרבע הרביעי של העונה

4: דנבר נאגטס

סיבה לשמוח: יש לך את ניקולה יוקיץ.

כשייש לך את אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם אתה תמיד יכול להיות שמח, במיוחד אם הוא משחק ביעילות כל כך אדירה ומעמיד ממוצע של טריפל דאבל בתור סנטר.

סיבות לדאגה: הכושר הנוכחי

אחרי פתיחת עונה נהדרת, בתקופה האחרונה דנבר מרבים להפסיד, במיוחד בגלל יכולת רעה של כל הסובבים את יוקיץ. כמו בשנתיים הקודמות, יוקיץ לא יהיה מסוגל לעשות את הכל לבד, והוא יצטרך ששאר הקבוצה תתחיל לשחק טוב יותר.

נמצאים בתקופה לא טובה

3: פילדלפיה 76

סיבה לשמוח: הכושר הנוכחי של הקבוצה וג'ואל אמביד בפרט.

פילדלפיה נמצאים ברצף של שישה ניצחונות רצופים, ורחוקים רק שני משחקים מתחת למובילה מילווקי באקס. הארדן נראה טוב מתמיד, ומעל כולם נמצא ג'ואל אמביד שמוביל את הליגה בנקודות ,ופשוט לא מפסיק לקלוע כשהוא שובר את השיא למשחקים של 30 נקודות בעונה בתור סנטר.

סיבה לדאגה: הבריאות של אמביד

בכל אחת מחמשת השנים האחרונות אמביד נפצע בפלייאוף, ולמרות שהעונה לא סבל משום פציעה רצינית והמעיט לפספס משחקים נשאלת השאלה למה לא גם השנה? מה היא הסיבה שהוא לא יפצע בדיוק כמו שהוא נפצע בשלב הזה של העונה בכל אחת מחמשת העונות האחרונות.

אולי הפעם הם יצליחו

2: בוסטון סלטיקס 

סיבה לשמוח: הצמד הטוב בליגה משחק אצלך

בראון וטייטום נראים כמו הצמד הכי טוב בליגה כשהם מעמידים בממוצע ביחד 56.7 נקודות, הכי הרבה בליגה מלבד קיירי ולוקה, אבל לעומתם שניהם גם שחקני הגנה נהדרים.

סיבה לדאגה: הכושר הנוכחי 

אחרי שנראו כמו הקבוצה הטובה בליגה בחצי הראשון של העונה, הסלטיקס מרבים להפסיד ולא מצליחים לייצר רצף של ניצחונות, טייטום ובראון לא עקביים, ואם הכושר הנוכחי יימשך אל תוך הפלייאוף זה יכול לעלות להם בעונה.

הצמד הטוב בליגה

1: מילווקי באקס

סיבה לשמוח: יש לך את השחקן הטוב בליגה.

יאניס אנטטוקומפו מיקם את עצמו בתור השחקן הטוב בליגה בשנים האחרונות, דבר שלא קרה הרבה זמן ששחקן נחשב לטוב בליגה לאורך מספר שנים רצופות, וכמו כל השחקנים שהחזיקו בסטטוס זה נראה שהוא מופיע בדיוק בזמן המתאים כד להשיג לקבוצה שלו תואר שני. 

סיבה לדאגה: בריאות

בשנה שעברה ברוק לופז החמיץ את מרבית העונה והגיע לפלייאוף חלוד, מידלטון נפצע והחמיץ את הסדרה מול הסלטיקס ואת מרבית העונה הזו, יאניס מרבה להחמיץ משחקים בתקופה האחרונה, ונראה שהדבר היחיד שיכול להרוס למילווקי את העונה הזו זה פציעות.

הטוב בעולם בשיאו

הדירוג הוא דירוג על עשר הקבוצות שמגיעות לפלייאוף הזה במצב הטוב ביותר ולא על הקבוצות בעלות הסיכוי הגבוה ביותר לזכות באליפות.

מוזמנים לרשום בתגובות את הטופ 10 שלכם.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. הי רועי. אני לא יודע בדיוק מי אתה אבל תודה על פוסט משובח. הדרוג שלך נראה די כפי שאני הייתי מדרג את הקבוצות. אולי כבר כתבת לנו ואני החמצתי, אז עבורי זה הזמן לברך את בואך לאתר, והמשך לכתוב לנו!!!

  2. תודה רבה רועי.
    אצלי הטופ 10:
    1. מלווקי 2. פילי 3. דנבר 4. בוסטון 5. פיניקס
    6. קליפרס 7. לייקרס 8. גולדן סטייט 9.קליבלנד 10.ממפיס

    1. קשה לי לשים את גולדן פה בגלל העובדה שהם לא מסוגלים לנצח בחוץ ובסדרה של הטוב משבע לא יהיה להם יתרון ביתיות פלוס העובדה שוויגינס לא עומד לחזור בקרוב בגלל הבעיות המשפחתיות שלו
      מסכים איתך לגבי הקליפרס אבל אני צריך לראות עוד כמה משחקים שלהם ביחד עם ראס

      1. עדיף לשים אותם פה מאשר את הניקס (ולדעתי גם סקרמנטו הם בלוף עונה סדירה.)
        אני מודה שמאזן החוץ מפתיע אותי, ראיתי אתם מס' פעמים והם שונים לגמרי בין בית וחוץ,
        אבל הם כ"כ מנוסים ובמידה והפצועים חוזרים (JP2 וויגנס) יש להם עומק והכוכבים בצד שלהם.

  3. תודה רבה רועי.
    אני חושב שהסאנס קבוצה מאוד מוגבלת, כי הם תלויים ברגליים החלשות של דוראנט שספק אם יהיה בפליאוף, וגם באייטון שנראה גרוע ביותר, ולטעמי ציפו ממנו להיות הרבה יותר מאשר הוא עושה בפועל, וזה עוד בלי להזכיר את כריס פול שמזדקן וכבר לא נראה אותו שחקן.
    אני חייב לומר גם שאני לא רואה מועמדת ודאית לאליפות כי זה נראה שכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה ביום נתון.

  4. בס"ד
    תודה רועי.
    פוסט מצויין. לפי ההגדרה שללב איזו קבוצה מגיעה מוכנה, אני מצדיק את העובדה שהלוחמים בחוץ.
    אם היית מדרג סיכוי לאליפות, אולי זה היה שונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט