תארי אמצע העונה ב-NBA / רועי עזריה

תארי אמצע העונה ב-NBA / רועי עזריה

בעונה הזו מתפתחים כמה וכמה מרוצים מעניינים והנה השחקנים שלפי דעתי היו זוכים בהם במידה והעונה הייתה נגמרת היום. הסטטיסטיקה נכונה ל11/1/2023

רוקי השנה: פאולו באנקרו

הפעם האחרונה שבה הבחירה הראשונה בדראפט גם היה רוקי השנה הייתה ב2015 כשקארל אנתוני טאונס עשה זאת (בן סימונס ב2017 לא נחשב מבחינתי כי זה היה שנה אחרי שהוא נבחר) ונראה שהשנה פאולו יחזיר עטרה ליושנה כשהוא מראה למה הוא השחקן הטוב ביותר בדראפט ובעצם הסיבה היחידה לצפות במשחקים של אורלנדו. הוא מדורג במקום השביעי בהצבעות לאולסטאר מה שמראה על העניין הרב שייש לאוהדי הNBA  ואולי גם יצליח להגיע לשם כבר השנה

ראוי לאזכור: בנדיקט מת'ורין

מוכיח את עצמו

השחקן השישי של העונה: ראסל ווסטברוק 

מה לא נאמר עליו איזה קללות הוא לא שמע בעונה שעברה וגם בתחילת העונה הזו עד שדרווין האם במהלך נהדר החליט להפוך אותו לשחקן השישי ומאז הוא פורח. ווסטברוק הוא שחקן שצריך את הכדור בידיים והמהלך הזה של האם נותן לו בידיוק את זה כשהוא מוביל את החמישייה השנייה ומנהל את המגרש בצורה נהדרת. רק לשם השוואה לווסטבוק יש העונה 12 משחקים של 10 פלוס אסיסטים מהספסל לשאר הNBA 10 משחקים 

ראויים לאזכור: בובי פורטיס שנמצא במקום הרביעי בליגה בדאבל דאבל כשהוא עושה זאת מהספסל, בנדיקט מת'ורין הרוקי הנהדר של אינדיאנה

לא מוותר בקלות

מאמן העונה: ז'אק ווהן

העונה יש הרבה מאמנים שמצליחים לגרום לקבוצות שלהם להתעלות על עצמן אבל מה שז'אק ווהן עושה בברוקלין זו רמה אחרת הוא קיבל את המשרה לאחר שהיה עוזר מאמן של סטיב נאש ונאש פוטר וממאזן 3-7 לקח אותם למקום השני בליגה עם מאזן אדיר של 27:13 שכלל רצף של 12 ניצחונות אבל יותר מהכל מה שהכי מרשים זו העובדה שהוא גרם לחבורה של שחקנים בדמות בן סימונס קווין דוראנט וקיירי אירווינג להתרכז בכדורסל ולא במה שמסביב הוא נותן להם שקט ומשרה אווירה רגועה במקום שבו סערות התרחשו על ימין ועל שמאל בשנים האחרונות 

ראוי לאזכור: ג'ו מאזולה מהסלטיקס שבגיל 34 בתור מאמן רוקי מוליך את הסלטיקס למאזן הטוב בליגה

משריר שקט בברוקלין

שחקן ההגנה של השנה: ג'ארן ג'קסון ג'וניור

אולי התואר שהכי היה קל לי לבחור בו למרות שכרגע הוא לא שיחק הרבה משחקים 24 מתוך 40 בגלל פציעה שקרתה בעונה הקודמת האימפקט ההגנתי שלו הוא כל כך מטורף כשהוא חוסם 3.3 זריקות במשחק!!! וחוטף חטיפה אחת והוא עושה את כל זה שהוא משחק רק 26 דקות למשחק. טריפל J גם לקח את ממפיס מהמקום ה19 בדירוג ההגנתי לפני שהוא חוזר כל הדרך למקום הראשון בליגה ועוזר להם להגיע למאזן של 27:13 אין ספק שהוא הראוי ביותר לתואר

ראויים לאזכור: ברוק לופז ויאניס אנטטוקומפו ממילווקי

עוצר את כולם

שחקן הקלאץ' של השנה: דיארון פוקס

התואר הזה הוא תואר חדש שנוסף השנה על ידי הליגה והוא תואר על שמו של ג'רי ווסט האגדי לתואר הזה יש הרבה מועמדים נהדרים SGA מאוקלהומה שכבר יש לו שני גיים ווינרים השנה ולוקה שתמיד מתעלה בקלאץ או דמאר דרוזן שמוביל את הליגה בנקודות בקלאץ עם 109 כאלו אבל מעל  כולם יש אחד ושמו דיארון פוקס שנמצא במקום השני בנקודות בקלאץ עם 99 כאלו וקולע אותם ב61% איפה נשמע דבר כזה דווקא ברגעים שלשחקנים אחרים רועדות הביצים דיארון מתעלה וקולע באחוזים מטורפים כשייש לו כבר שני גיים ווינרים מטורפים השנה ומי יודע אולי היכולת האדירה הזו תעזור לסקרמנטו להגיע לפלייאוף לראשונה מאז 2006 (השנה שבה נולדתי) ולשבור את הבצורת?

אולי הפעם הם יצליחו

MVP: לוקה דונצ’יץ

העונה אנחנו רואים את המירוץ הגדול בהיסטוריה לתואר הMVP כשייש לנו שישה שחקנים שכל אחד מהם יכול לזכות בתואר זה מתחיל בדוראנט שמוליך את הנס למקום השני בליגה עם עונה אישית נהדרת או טייטום שסוף סוף מראה כמה טוב הוא באמת יש גם את יאניס שתמיד נמצא במירוץ וסוחב את מילווקי הפצועה על הגב או אמביד שלא מפסיק לקלוע ויש גם את יוקיץ הMVP המכהן שרוצה להפוך לראשון מאז לארי בירד ב86 שזוכה בMVP שלוש פעמים ברציפות אבל מעל כולם יש אחד ושמו לוקה דונצ'יץ שפשוט לא מפסיק להדהים זה כבר שנה שלישית שבלפני העונה לוקה נחשב למועמד המוביל לזכות בתואר אך בגלל עונות יותר טובות של יוקיץ ומיקום נמוך בטבלה זה לא התאפשר רק שהעונה אנחנו חוזים במשהו אחר. דאלאס של השנה היא בכלל לא קבוצה טובה במיוחד בהתחשב בעובדה שהשחקן השני הכי טוב שלהם בעונה שעברה (ג'יילן ברונסון) עזב ללא תמורה לאחר ההגעה לגמר המערב,אבל עדיין לוקה נותן את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו ונראה שהוא עלה עוד שלב בדרגת הרמות כשהוא לוקח את דאלאס למקום הרביעי במערב הוא מוביל את הליגה בנקודות עם 34 כאלו (הכי הרבה מאז קובי בראיינט ב2006) הוא קוטף 9 ריבאונדים ומחלק תשעה אסיסטים הוא נמצא במקום השני בטבלת הטריפל דאבל הוא מוביל את הליגה עם 9 משחקים של 40 נקודות והקצפת שבדובדבן המשחק נגד הניקס ב28/12 אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריה של הNBA כשדונצ'יץ אחראי על הקאמבק האדיר של דאלאס ולשלוח את המשחק להארכה שם הוא קבע את השורה הסטטיסטית הבאה 60 נקודות 21 ריבאונדים ו10 אסיסטים.

פשוט משוגע

מוזמנים להסכים או לחלוק בתגובות ולשתף בבחירות שלכם.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. נהדר רועי
    הבחירה שלי לשחקן המצטיין זה יוקיץ', אבל גם לוקה זה בחירה נהדרת, בטח אם המאבס מגיעים ליתרון ביתיות במערב.

    1. מובן לגמרי אבל מבחינתי בגלל שלא הצביעו ליאניס לmvp שלישי כי לא הצליח בפלייאוף צריך להיות אותו סטנדרט ליוקיץ

      1. מבין את הרציונל אבל MVP זה תואר של עונה סדירה בלבד. פלייאוף לא קשור לדעתי וגם לא צריך להתחשב בהישגים בפלייאוף כמוצא אחרון בדיוני ה-MVP של העונה הסדירה. בשביל זה יש MVP של הקונפרנסים בפלייאוף (הפרס החדש) ושל הגמר.

        1. כן אבל אי אפשר לתת לשחקן שרק לפני שנתיים לא הצביעו לו לmvp כי הוא לא הצליח בפלייאוף ואז עם שחקן אחר להעמיד סטנדרטים שונים

      2. טיעון מאוד מענין שאני מסכים איתו.
        יאניס עדיין השחקן הטוב בעולם אבל בסוף השנה יש מצב שזה כבר ישתנה

  2. אין שום קשר בין לוקה לMVP בקושי מחזיק מאזן חיובי. כרגע זה טייטום ויוקיץ בלי תחרות בכלל.
    אצלי טייטום ראשון גם בגלל ההגנה ואחריו גוקר. היתר לא במשחק. אחריהם הרחק זה אמביד.

    שחקן ההגנה שלי זה מובלי, כל משחק שראיתי של הקאבס הוא היה אדיר. אבל גם JJJ בחירה מצויינת גם הוא חזק מאד וגם אוקונגו בהוקס מאד טוב.
    בגארדים ניתן לסמארט וטייטום

    1. קשר יש בהחלטמכי אין בדאחאס כטכב רחר ולמרות זאת היא במאזן חיובי, וזה דווקא שיקול לתת ללוקה את התואר כי למרות שאין כוכב אחר בקבוצה, דאלאס במאזן מכובד וזה מראה עד כמה גדול לוקה העונה עד כה.

  3. האיש השישי השנה זה בזיון כי ראס אשכרה נראה כמו בחירה הגיונית. בכל זאת, הייתי נותן למת'ורין כי לתת כל פרס שהוא לראס זה מעבר לכוחותי הנפשיים.

    1. ליבי ליבי עם מי שיצטרכו לבחור את הmvp השנה. יש הרבה ראויים, ואף אחד לא פותח פער בעיניי. יוקיץ'נהדר, אבל אחרי שנתיים רצופות היד תרעד למצביעים כל עוד הוא ממשיך להיות נהדר באופן 'רגיל'. לוקה נהדר, אבל הקבוצה לא משהו והוא נראה כמו one men gang. יאניס הוא יאניס, הכי דומיננטי בשני צדי המגרש, אבל לא נותן עונה חריגה מבחינתו. הוא הרגיל אותנו לרף גבוה. טייטום נותן עונה נפלאה, והוא בא מהקבוצה המצליחה, אבל איכשהו הוא מצליח לעשות את זה כמעט מתחת לראדאר. בקיצור, כאב ראש.
      תודה רבה על הטור המצויין

  4. הייתי שם את בלובנד מאמן העונה. מספיק לחזור למה שנרשם בקיץ – שהקבוצה תדרדר, שהפיטורים ישפיעו ובסוף הקבוצה רק השתפרה (לפחות בעונה הרגילה).
    לוקה MVP כי הוא לוקה – השחקן הכי טוב בעולם. מקווה שיזכה למרות שבדרך כלל בוחרים שחקן מהטופ 2.
    בעיני אין ספק שהוא תורם לדאלאס יותר ממה שטייטום תורם לבוסטון

  5. תודה רועי.
    מסכים איתך על הכל מלבד הmvp שאותו אתן לטייטום.
    הדנה הוא עקבי במיוחד והוא מוביל את בוסטון לצמרת המזרח.

    1. קשה לתת אז זה לטייטום כי יש איתו עוד שחקן בקבוצה שקולע 37 נקודות בממוצע ונכון שטייטום יותר טוב והוא משפיע על המשחק בהרבה דרכים כמו הפליימקינג שלו וההגנה הנהדרת שהוא מציג אבל עדיין יש איתו בקבוצה שחקן ברמה הזאת לעומת יאניס לוקה ויוקיץ שלהם אין עוד מישהו איתם השנה שקולע מעל עשרים נקודות למשחק

      1. התכוונת שג'יילן בראון קולע 27 כמובן. אני מסכים שלטייטום יש יותר עזרה, אבל לוקה ויאניס חולקים 4 זכיות רצופות וקשה יהיה לתת להם שוב אם הם לא יעלו עוד מהרף של עצמם ( מבחינה אישית או קבוצתית).
        לוקה מדהים אבל כרגע המאזן של דאלאס נוטה לחצוי כמעט. ברגע שלא יהיה הבדל משמעותי בין המאזן של דאלאס מול בוסטון זה יהיה של לוקה.
        טייטום השנה משחק בלי ירידות ועליות ושהוא ככה הוא באמת שחקן טופ שבטופ. כמובן שהכל פתוח לכולם, נחכה ונראה…..

      2. נו נו, גם למייקל לארי ומג'יק היו שחקני טופ 50 בכל הזמנים לידם, ואפילו יותר מאחד. זה לא תואר שצריך להנתן לשחקן הבודד ביותר, אלא לשחקן הטוב ביותר.

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    Mvp, מרוץ צמוד השנה, אני אישית הייתי נותן ליאניס.
    אני הייתי מציע פרס חדש, השחקן המשפיע של השנה,
    והבחירה שלי, היא בשחקן שלא שיחק אפילו משחק אחד, ויקטור ששם המשפחה שלו מסובך,
    ובכלל לא משחק בליגה העונה.

  7. אני שונא את תואר הmvp של העונה הסדירה כי הוא פרס סובייקטיבי ופוליטי (וואלה יוקיץ ויאניס נבחרו פעמיים, כמה אפשר אז נבחר אחר).
    אבל בהתחשב בהשפעה של הכוכב על הקבוצה, גם דונציץ וגם דוראנט צריכים לבוא בחשבון. דאלאס כבר במקום ה4 וזה אולי עוד ישתפר. ברוקלין היא הקבוצה הכי חמה בליגה. פחד אלוהים.

  8. ועוד משהו חשוב. הוסיפו השנה כמה פרסים וחייבים להוסיף עוד אחד: פרס הסטיבן אדאמס של הליגה שיינתן לסטיבן אדאמס כל שנה כל עוד הוא משחק..מגיע לו:
    גם סלב (אקווה מן בקולנוע), גם קול, גם צדיק, גם רודף שלום ומפריד ניצים והכי חשוב נמצא בענף הפחות טוב שלו.

  9. רועי אחלה פוסט (מה קרה לסימני פיסוק… נקודה פסיק… מישהו בלע לך אותם?)… סתאם סתאם…

    🙂

    מסכים עם הבחירות שלך ממש יופי של בחירות במיוחד אהבתי את טריפל ג'יי.
    כל עוד סטף שיחק הוא היה הכי טוב בליגה לא רק לדעתי – אפשר לראות את המספרים הפסיכיים שלו אפילו בפנטזי אבל הקבוצה מקרטעת ולכן מסכים שהוא לא מועמד.
    ה mvp שלי זה עדין יוקיץ. דונקיץ' שחקן מטורף יוסג' אדיר אבל הוא לא תמיד יעיל בקליעה אחוזים לא משהו תמיד לכן אני אישית מעדיף את יוקיץ' אבל אין ספק שללוקה יש קייס.
    השחקן השישי בעייני זה מת'ורן. באדי תקוע לו על העמדה הייתי מת לראות מה הוא שווה כפותח כי מה שהוא עושה כשחקן שעולה מהספסל ונוסיף לזה שהוא עדין רוקי(!) זה בהחלט אקסטרא אורדינרי..
    גם אני נותן את הפרס על שם סטיבם אדאמס לסטיבן אדאמס לדעתי אין ראוי ממנו לפרס הזה הוא פשוט מעולה בתפקיד של סטיבן אדאמס ומרגישים שהוא למד את התפקיד היטב.

  10. תודה רועי. בחירות טובות לגבי ה-MVP כתבו כבר אבל אני גם חושב שאי אפשר להתעלם מהישגי הקבוצה ולכן בעיניי גם כמו שכתבו זה בין טייטום ליוקיץ' והייתי מוסיף גם את דוראנט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט