הקינגס יתארחו בברוקלין, הת'אנדר מגיעים לקנדה ושלושה משחקים נוספים בפריוויו חמישי / רותם אלרן

מנת השף

1:30 – ברוקלין נטס (30-39) VS סקרמנטו קינגס (27-41)

המשחק הגדול של ליל משחקים לא מרתק בליגה (למרות ששווה לשים עין על פתיחת המארץ' מדנס ב-NCAA, ממליץ לקרוא את הפריוויו של יהלי אולמר) יגיע אלינו מברוקלין, שם הנטס, המגיעים מהמקום השישי במזרח, יארחו את הקינגס, אשר יגיעו מהמקום השני במערב.

הנטס מגיעים כשבידם ליל מנוחה לאחר ההפסד שנחלו לת'אנדר במשחקם האחרון, בעוד הקינגס באים למשחק שני ביומיים, לאחר שבלילה האחרון ניצחו את הבולס במשחק צמוד אשר נגמר בתוצאה 117-114. ברוקלין מחזיקה ביתרון הביתיות ובמנוחה ארוכה יותר, אך היתרונות האלו מתגמדים כאשר מסתכלים על הפרשי הרמות בין הקבוצות – מאז הטרייד על קיירי אירווינג הנטס הצליחו לנצח רק ב-7 מ-17 משחקיהם, בעוד הקינגס מחזיקים ב-12 ניצחונות ב-17 משחקיהם האחרונים. מיקאל ברידג'ס מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי ככוכב התקפי כאשר הוא קולע מעל 26 נקודות לערב ב-14 משחקיו עם הנטס, אך המספרים האלו אינם מיתרגמים ליעילות התקפית, כאשר הנטס מחזיקים ברייטינג ההתקפי ה-26 בטיבו בליגה במהלך תקופה זו.

ההגנה של הנטס סבירה ומסוגלת להחזיק מעמד באופן מספק מול קבוצות מסוימות, אך כאן מדובר על מפגש עם הקבוצה ההתקפית הטובה ביותר ב-NBA, מה שיציב את ברוקלין בעמדה קשה. אין לנטס מגני קו אחורי מצוינים או אפילו טובים, וכאשר מולם ניצב דיארון פוקס, אחד מהרכזים ההתקפיים המובילים בליגה, המחסור הזה יקשה עליהם מאוד הלילה הקינגס מגיעים למשחק מעמדת עליונות מובהקת וכאשר הם מחזיקים בשני השחקנים הטובים ביותר בו, כך שלמרות היתרונות הקטנים בהם מחזיקה ברוקלין, קשה לי לראות אותה יוצאת עם ידה על העליונה כאן.

ההימור שלי הוא על ניצחון של סקרמנטו ב-13.

שאר המשחקים

1:00 – דטרויט פיסטונס (54-16) VS דנבר נאגטס (23-46)

המשחק המוקדם של הלילה יתרחש במישיגן, שם הפיסטונס, המחזיקים במאזן החלש ביותר בליגה, יארחו את הנאגטס, אשר יחפשו ניצחון לאחר שהפסידו בארבעת משחקיהם האחרונים.

למזלם של הנאגטס, הפיסטונס יגיעו למשחק כשמטרתם הראשית היא להפסיד, כפי שראינו מהם לכל אורך העונה – בעונה שבה עומד על הפרק ויקטור וומבניאמה כמועמד לבחירה הראשונה לדראפט, הבחירה הראשונה בו היא כזו ששווה להקריב עונה שלמה למענה, וכך גם עושה דטרויט. הלילה היא תמשיך בקו ההשבתות שלה, כאשר בויאן בוגדנוביץ', אלק ברקס, אייזיאה ליברס, אייזיאה סטיוארט, חמידו דיאלו, מרווין באגלי וג'יידן אייבי לא צפויים לעלות לשחק, מה שהופך את הניצחון של הנאגטס לכמעט ודאי.

דנבר נקלעה לתקופה לא טובה לאחרונה, כאשר כאמור נקלעה לארבעה הפסדים רצופים, והמשחק הזה הוא הזדמנות פז עבורם להשיג ניצחון קליל. דנבר קבוצת ההתקפה השנייה בטיבה בליגה העונה, וכאשר מולה ניצבת ההגנה השלישית בחולשתה ב-NBA סביר להניח שנראה התפוצצות התקפית מצד דנבר הלילה. ג'מאל מארי מוגדר כ-Probable, אך גם במידה וייעדר במשחק זה אני מאמין שהנאגטס ייצאו עם ידם על העליונה בלי יותר מדי קשיים.

ההימור שלי הוא על ניצחון של דנבר ב-11.

1:30 – טורונטו ראפטורס (36-33) VS אוקלהומה סיטי ת'אנדר (35-34)

המשחק הבא יפגיש בין המדורגות במקום התשיעי בכל אחד מאיזורי הליגה, כאשר כל אחת מהקבוצות תצטרך את הניצחון על מנת להבטיח הישארות בתמונת הפלייאין, כאשר הראפטורס נמצאים במרחק של 1.5 משחקים בלבד מעל שיקגו ומשחק בודד מפריד בין הת'אנדר והג'אז.

למרות שמדובר במפגש בין שתי קבוצות מרכז טבלה בליגה, זהו אחד המשחקים המעניינים ביותר של הלילה, ולו רק בשל כך שמדובר כאן במפגש של קבוצות בעלות רמה דומה, כאשר שתיהן שואפות לשמור על מקומן בפלייאין ולכן גם צריכות את הניצחון כאן. אוקלהומה היא ככל הנראה הטובה יותר מהשתיים כאן, כאשר היא מחזיקה ברייטינג ההתקפי העשירי בטיבו בליגה וברייטינג ההגנתי התשיעי בטיבו, בעוד טורונטו ממוצעת למדי בשתי הקטגוריות ולא מציגה רמה גבוהה באופן מיוחד באף אחת מהן. שיי גילג'ס אלכנסדר מספק עונה נפלאה, ואף על פי שמהצד השני עומד מולו פסקל סיאקם, גם בהיבט הזה הת'אנדר צפויים להתעלות על טורונטו.

ההימור שלי הוא שהת'אנדר ינצחו ב-8.

2:00 – מילווקי באקס (19-50) VS אינדיאנה פייסרס (38-31)

לאחר ששלשום הפכה לקבוצה הראשונה ב-NBA להשיג 50 ניצחונות העונה, הלילה מילווקי תארח את הפייסרס, אשר נמצאים רק במרחק חצי משחק מכניסה לפלייאין וינסו להתקרב אל היעד המיוחל.

הבאקס עשויים לשחק הלילה ללא ברוק לופז, ג'יי קראודר, גרייסון אלן וגוראן דראגיץ', אך למרות החיסורים הללו הם מגיעים כפייבוריטים מובהקים למשחק זה – הם מחזיקים בהגנה הטובה ביותר בליגה העונה, כאשר המסוגלות שלהם להציב גופים גדולים תוך כדי שמירה על ורסטיליות הגנתית מאפשרת להם להגן ביעילות על כל קבוצה וקבוצה בליגה, ואין סיבה שזה יהיה שונה במקרה של הפייסרס. טייריס האליברטון אמנם נותן עונה נפלאה, אך הלילה הוא ייאלץ להתמודד מול ג'רו הולידיי, ואני מאמין שבשל כך נראה את האליברטון מסיים עם פחות מ-40% מהשדה הלילה. השלישייה המובילה של אנטטקומפו, מידלטון והולידיי בריאה, לא מאורע שקרה הרבה העונה, כך שגם ההתקפה של הבאקס צפויה להיראות מצוין וככל הנראה לא להתקשות יותר מדי מול הפייסרס הצעירים.

אינדיאנה פתחה את העונה טוב, אך לאורך תקופה לא קצרה נראית לא טוב, מתקשה לשמור על יציבות ובעיקר מפסידה, כפי שאפשר לראות מכך שהפסידה ב-9 מ-15 משחקיה האחרונים. ההתקפה אמנם שומרת על רמה גבוהה והקבוצה מדורגת במקום ה-10 בליגה במדד הרייטיגנג ההתקפי, אך ההגנה מדשדשת בתחתית הליגה ומורידה את כמות הניצחונות שאולה יחד איתה, מה שגם מציב את הפייסרס בעמדת נחיתות הלילה. מיילס טרנר אמנם מגן מצוין ונותן עונת שיא אישית, אך הסבירות שיצליח להתמודד הגנתית עם משחק הצבע של יאניס, אחד משחקני ההתקפה הדומיננטיים ביותר בליגה כולה, נמוך מאוד.

ההימור שלי הוא על ניצחון של מילווקי ב-19.

4:00 – פיניקס סאנס (32-37) VS אורלנדו מג'יק (41-28)

המשחק האחרון של הלילה יגיע אלינו מאריזונה, שם הסאנס נטולי דוראנט יארחו את המג'יק הצעירים.

הסאנס אמנם באים למשחק ללא השחקן הטוב ביותר בסגל שלהם, אך אין ספק שהם הפייבוריטים הברורים בו – יש להם סגל עדיף פי כמה וכמה על זה של המג'יק, כאשר הם מחזיקים בשחקן הטוב ביותר במשחק, אשר טוב מהאחרים בו בפער לא קטן בכלל. עם כל הבעיות שהיא חווה העונה, פיניקס עדיין קבוצה הגנתית מצוינת ומדורגת במקום השישי בליגה במדד הרייטינג ההגנתי, כאשר גם במדד הרייטינג ההתקפי היא לא רעה ומדורגת במקום ה-14 בליגה. גם אם המיקום או המאזן שלה לא מרשימים במיוחד, היא לחלוטין מספיק טובה בשביל לנצח בקלות את אורלנדו.

אורלנדו תגיע למשחק ללא ג'ונתן אייזק (שגמר את העונה) וכאשר גארי האריס נמצא בספק, אך פרט לשניים האלו היא מגיעה בסגל מלא ובריא לחלוטין. למרות שתגיע בסגל מלא, אני בספק אם היא תצליח להציב אתגר של ממש לבוקר ולפיניקס, במיוחד לאור כך שלא תוכל להציב מול בוקר מגן איכותי, מה שיאפשר לו להתפוצץ ואולי אף להגיע ל-40+ נקודות הלילה. היתרון המרכזי של אורלנדו בהתקפה הוא עצם היותו של פאולו באנקרו בסגל הקבוצה, וכאשר מנגד עומד דיאנדרה אייטון, מגן צבע מצוין שמסוגל להאט משמעותית את באנקרו, יתרון זה מצטמצם באופן ניכר.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסאנס ב-12.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. רותם תודה רבה על אחלה פריוויו. הערה קטנה – אין אף שחקן בעולם כולל אלה ששיחקו בעבר וישחקו בעתיד – אפילו מייקל ג'ורדן ירום הודו – ששווה להקריב עונה שלמה כדי לקבל סיכויים של 14% בהגרלה כדי לבחור אותו. ויקטור יבחר בבחירה הראשונה מן הסתם וגם לקבוצה שתהיה במקום האחרון לא יהיה יותר מ 14% סיכוי לבחור אותו.
    ניחושים
    קינגס
    דנבר
    מילווקי
    הפיניקס סאנס
    טורונטו

    1. הכונה שלי היא שגם אם דטרויט יסיימו אחרונים ובהנחה שויקטור יבחר ראשון יהיה להם רק 14% סיכוי לקחת אותו כחומר 86% סיכוי שהם לא יקחו אותו גם אם יסיימו אחרונים. כלומר לא מקריבים עונה שלמה בשביל זה.

      1. זה למעשה הרעיון של הרפורמה ההסתברותית (או ברוח הימים האלה המהפכה ההסתברותית כל איש לפי טעמו) שיזם אדם סילבר שהיתה אמורה להעביר מהעולם את הטנקינג.

  2. מונטי חייב להחזיר את בלוכר כי המשחק בורח לו ואין מי שיזרוק ראש. אפילו קיפי שכח מה למד בבית אבא.

  3. מונטי קארלו נראה משועשע, הם הרי עובדים על זה בסדנאות המובחרות של קיפי, איך ליפול נכון ודרמטית כדי שהשופטוט יקנה ואוקוגי תלמיד מצטיין.

  4. מצחיק לראות את דיאודוראנט עם אותם הבגדים שלבש למשחק הקודם
    השאלה היא האם מאז שלשום הוא התרחץ ושם דיאודורנט או שהוא כמוני טבעי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט