הפגרה לא עצרה את ירושלים, מכבי הוציאה עצבים על גליל עליון – סיקור מהשטח / אילן אגינסקי

הקהל שמילא את האולם. צילום: אילן אגינסקי

המחזור ה-18 בליגת העל הפגיש את מחזיקת הגביע ואת הפועל תל אביב שהפסידה לירושלים ברבע גמר הגביע. הפסד זה היה אחד מההפסדים היחידים של הפועל תל אביב העונה כשבליגה הייתה ערב המחזור במאזן 3-14 ובאירופה היא במאזן 4-10. האווירה באולם קבוצת שלמה תמיד חמה ולמרות החשש שאוהדים רבים ילכו להפגנות שמתרחשות כמה קילומטרים מהאולם והעובדה שהמשחק נערך שעה בלבד אחרי צאת השבת – דבר שהקשה על אוהדים שומרי שבת האולם היה מלא עד אפס מקום ב-3,450 צופים קולניים.

הרבע הראשון הסתיים בתוצאה 15-19 למארחים. המחצית הסתיימה ביתרון קל למארחים 32-34. למרות הפיגור הקטן התוצאה הנמוכה מתאימה לירושלים שמורידה את יריבותיה העונה לפחות מ-80 נקודות למשחק. במהלך הרבע השלישי היו עימותים בין אוהדי הפועל לספסל של הפועל ירושלים והובאו סדרנים שיחצצו ביניהם. אוהדי הפועל תל אביב אף זרקו במהלך הרבע מצית או חפץ כלשהו לפרקט. הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 50-54 לאורחים. ברבע הרביעי האורחים התעוררו גם מבחינה התקפית. קאדין קריגנטון שלא ירד מהפרקט ברבע האחרון היה עם 0/2 משלוש עד הרבע האחרון קלע ברבע האחרון 4/4. 68-80 לירושלים בסיום.

אלכסנדר דזיקיץ' מאמן הקבוצה המנצחת: "המשחק היה כמצופה, שתי הקבוצות לא שיחקו מדהים. כולם חזרו מהפגרה וצריכים לחזור למסלול. כשנותנים להם לשחק הם מאוד מוכשרים וזה משהו שנצטרך לעבוד עליו ולתקן". לגביי החוזה שלו שהוארך שבוע שעבר בשנתיים אמר דזיקיץ' "אין דרמה, הם הציעו הארכת חוזה ואני הסכמתי". הוא נשאל האם בעקבות הארכת החוזה התחיל כבר לתכנן את העונה הבאה "זה לא פייר כלפיי השחקנים שנמצאים פה כרגע לתכנן את העונה הבאה בשלב הזה".

אור קורנליוס: "הפועל ת"א קבוצה מאוד מוכשרת, שמח שהיינו צמודים אליהם והצלחנו להפוך ולנצח. אנחנו באים לעשות את העבודה כל יום, זה המפתח שלנו מהיום הראשון. קאדין הוא מסוג השחקנים שיכולים להתפוצץ ברגע. כל יום זה יכול להיות מישהו אחר".

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב: "אחרי שבועיים פגרה, לא ידעתי איזו קבוצה אני אקבל. הקבוצה הראשונה שלקחה צעד אחורה בפיזיות הפסידה. ברבע הרביעי ניסינו בכוח אבל לא היינו בשטף הנפשי לקחת את הזריקות האלו". לשאלה האם הם יביאו חיזוק השיב "אני לא חושב שנעשה יותר מדי דברים (חיזוק) יש לנו 6 זרים. חיזוק זר לא יוכל לשחק איתנו באירופה. לשאלה האם יש לקבוצתו בעיה מול האגרסיביות של ירושלים ענה "כל משחק כזה יעשה אותנו טובים יותר לקראת השלבים המכריעים של העונה. צריך למצוא את המצ'אפים הנכונים לכל קבוצה".

תומר גינת: "קריגנטון נכנס לזון ומשם זה כבר היה קשה. עשינו המון טעויות, מקווה שפעם הבאה שנפגוש אותם נעשה משהו אחר".

יתר משחקי המחזור ה-18:

3/3:

הפועל חולון – הפועל חיפה 99- 77

5/3:

מכבי תל-אביב – הפועל גליל עליון 73-104 

מכבי תל אביב הגיעה למשחק אחרי התבוסה למונאקו בחמישי האחרון ביורוליג כשלפניה השבוע עוד שני משחקים חשובים מאוד ביורוליג.
לפני המשחק קיימה מכבי הפנינג תחפושות לילדים וטקס לגיא פניני על טיפוס לראש טבלת ההופעות בליגה עם 513 משחקים בקריירה.

קרדיט: מנהלת הליגה – עודד קרני

המשחק שהחל בשעה יחסית מוקדמת (18) נפתח באווירה מנומנמת כשהקהל מורכב ברובו מהורים וילדים מחופשים. הרבע ראשון הסתיים בתוצאה 16-28 למארחים. ברבע השני נרשם שוויון בנקודות (22) והוא הסתיים בתוצאה 38-50. בסוף הרבע השלישי התוצאה כבר טיפסה ליתרון 19 למארחים (55-74) שחילקו דקות רבות לשחקני הספסל שלא משחקים ביורוליג, רפי מנקו, יפתח זיו וג'ייק כהן שהיו היחידים ששיחקו למעלה מ-20 דקות.
באמצע הרבע הרביעי הפער כבר עמד על 31 נקודות. תומר אגמון בן ה-18 נכנס לשחק בשורות המארחת ששיחקה עד סוף המשחק עם חמישייה ישראלית והמחישה שוב את היותה הקבוצה שנותנת הכי הרבה דקות לישראלים בליגה וגליל עליון היא במקום השני בקטגוריה מכובדת ומוערכת זו, אך לצערה היא חסרה הערב את הישראלי המוביל שלה וכוכב הנבחרת נמרוד לוי עקב פציעה.

עירוני קריית אתא – עירוני נס ציונה 75-78

6/3:

19:00 הפועל אילת – הפועל גלבוע/גליל

19:30 הפועל באר שבע – בני הרצליה

הטבלה מאתר מנהלת הליגה

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה אילן סיקור מצוין. כאוהד הפועל ת"א אותי באופן אישי י-ם יותר מדאיגה ממכבי כרגע. מתוך 3 משחקים שהיו בין הקבוצות בערך שניים וחצי היו בשליטת י-ם ( למרות הניצחון של הפועל בסיבוב הראשון). נראה שי-ם בפיזיות והקשיחות שלה מקשה על האדומים מת"א מאוד.

    1. תודה.
      אכן היו בטוויטר מי שתהו מי בליגה מסוגלת לנצח את ירושלים.
      האם חולון מסוגלת? אם חולון לא תנצח מחר את ירושלים במסגרת האירופית היא מסיימת את העונה שלה באירופה.
      ולגביי הפועל תל אביב, עושה רושם שפרנקו ילמד מהמשחק וינסה להסיק מסקנות לגביי המפגשים הבאים מול ירושלים.

  2. י-ם גם מחזיקה במאמן הטוב בליגה נכון לעכשיו. היכולת של דזיקיץ' להתאים בצורה מושלמת את השחקנים שהביא לשיטת המשחק שלו ולייצר חיבור ולכידות קבוצתית שלפחות כלפי חוץ נראית מצוינת היא מעוררת הערכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט