מעורב הופס ליום ה': סיפור האתגר, והאול סטאר / מנחם לס

1.אני קורא לעוד משתתפים לתרום לאתגר

יעשה או לא יעשה את האול סטאר? אני נותן לו 51% סיכויים לעשות את הספסל

************

מישהו כתב שאני "כועס" שכה מעטים נענו לאתגר. אני כלל לא כועס. הסברתי שאני לא מטומטם. אני יודע שהיום זה עולם אחר מאשר לפני 40 שנה כשקיבלתי מעל 1,200 משתתפים באתגר שנתתי. פשוט בקשתי שלצי שיש זמן וחשק, שיגיב היום עד חצות. אם יהיו לנו 25 תשובות לאתגר זה כבר SAMPLE רציני, והממוצעים שעשה הם תשובה די וולידית לנבחרות הזרים והאמריקאיות כיום. זה הכל. אם לא יהיה מספר כזה, פשוט אחשב את המנצח וזהו.

***********

איפה, איפה הימים שהייתי נותן אתגר כזה ב'מעריב' והייתי מקבל אחרי יומיים אלף מכתבים עם תשובות. השיא היה 1,247 תשובות באתגר שנתתי יום אחד והמנצח בו היה ערן הוזיאס, השני היה ערן סורוקה, ומקום שלישי הגיעה 'מועצת החכמים' של "ישיבת ירדן" בבני ברק, שנציגה היה אסף שפעם כתב לנו באתר. פיצצתי את הדואר של חדר אחד בבית ינאי, וצרחו עלי שאני משבש את כל הדואר של הישוב הרגוע על שפת הים.

אני זוכר שמנהל הדואר היה מרוקאי כזה נמוך שצרח עלי. הגבתי, "SO WHAT ARE MY OPTIONS, BOSS???" והוא ענה "תגיד לילדים שיכניסו את התשובות לבקבוקים והגלים יביאו הכל לחוף שלנו".

"אוקיי, בוס", אמרתי. "אעשה זאת בחידון הבא". וזה היה החידון האחרון שעשיתי אי-פעם.

היום חידונים עם האינטרנט זוהי בעייה. ינון מצליח איכשהו לבצע אותם פעמיים בשנה. זהו, עולם אחר.

חשבתי היום 'איך זה שאז יותר מאלף לא התעצלו, ענו על השאלות בכתב, הכניסו למעטפה עם בול, כתובת, והלכו לשלשל בדואר. אם היום אני מנסה דבר כזה ומבקש תשובות בכתב, דרך הדואר, רוב הגולשים לא יודעים איזה בול לשים, היכן ניתן לקנות אותו, האם להדביק אותו בצד ימין או שמאל של המעטפה, והיכן תיבת הדואר.

ועד עתה דברתי על דואר מקומי. אם הייתי מבקש שישלחו לי לכאן, לארה"ב, בדואר, היו שופכים דיו על המסר שלי. אפילו בארץ הייתי מקבל א-פ-ס תשובות. לכאן, לארה"ב? הייתי מקבל מינוס 120 תשובות. הווה אומר "תשובות משפילות", אפילו שאני קשיש שבקושי נושם ושוכח לרכסן את 'החנות' (אם עדיין מכנים זאת כך כמו פעם) אחרי שאני מנסה להשתין (הרבה פעמים יש רצון אך אין יכולת, אם אתם יורדים לסוף דעתי)

והיום הכל באינטרנט. לא צריך דפי כתיבה, עטים (לחצי מכם אין אולי עט דפוקה אחת), מעטפות, בולים, ועדיין קבלתי רק עשר תשובות.

אל תשאלו אותי מה הסיבות. כנראה שאנשים עסוקים מדי. היום אתם הרבה יותר SOPHISTICATED מהקהל הטהור של פעם, וגם ה-NBA עצמו כבר לא "כדורסל מעולם אחר" כמו בשנות ה-80. הכל שונה. אולי אין טעם להציע אתגרים יותר.

פעם האתגרים שנתתי היו להיט
המנצח את הכתר ענד כמו שביט
היום זו בושה
להגיב בתשובה
ובכך אתגרים להמית

אז יאללה. אני צריך עוד כמה תשובות עד חצות שלכם כדי שיהיה לי SAMPLE גדול מספיק לקבוע את המנצח, ואני מבטיח לא לתת יותר אף "אתגר" AND NOT TO EMBARASS YOU ANY MORE!

2. קבלתי עד עתה 10 תשובות לאתגר

עד הדדליין קבלתי 10 תשובות לאתגר. כמה כתבו לי גם את שמם וגם את הכינוי בו הם מופיעים באתר ולא ידעתי איזה שם הם מעדיפים, אז הכנסתי את הכינוי. אם ברצונם להופיע בשמם המלא אנא כיתבו לי היום.

העונים על האתגר עד עתה הם :

יונתן
"הציפור"
אופיר נדב
זיו
אשך
נועם ריף
NBA בדם
עז כהן
סכין בלב האומה
דור

כפרופסור לסטטיסטיקה (בנוסף לביומכניקה כמובן) אני כמובן יודע – כמו רבים מכם – ש-SAMPLE של n=10 הוא קטן מדי כדי לקבוע מסקנות בנוגע ל-POPULATION. אם ברצוננו להכליל ולסכם בקשר לחמישיות והספסלים של הזרים והאמריקאים אצטרך לפחות עוד 12-15 תשובות וזה יהווה SAMPLE מספיק גדול כדי להסיק מסקנות אמיתיות. כמובן שה-SAMPLE שתהוו לא ניבחר ב-RANDOM אז המסקנות שלנו תהיינה אולי SKEWED במידה מסויימת, אבל אני מאמין שרק בצורה מינימלית. בכל מקרה אנחנו לא כאן לבצע בחירה מדעית של הזרים נגד האמריקאים אז לא נהיה "טהורים" סטטיסטית, אבל הבחירה שלנו תהיה מאד טיפוסית, וכנראה לא רחוקה מהמציאות.

בקשה: אלה שיתנדבו לבחור היום עד הדדליין שהוא חצות שלכם היום: נא לבחור את הנבחרים בצורה מאוזנת ולא אנכית, כלומר

זרים: יוקיץ', לוקה…

ולא:

זרים

יוקיץ'

לוקה

הכתובת, שוב, היא

meless1937@gmail.com

3. פוסט שלא גורע ולא מוסיף לאתגר: כוכבי-על יישארו מחוץ לאול-סטאר

דריוס גרלנד. כוכב שכנראה לא יעשה את האול סטאר

הערב יהיו כמה אנשים כועסים מאד. כמה מהם יהיו שחקנים. כמה יהיו מאמנים. כמה יהיו סוכנים. כמה יהיו עתונאים. כמה יהיו אנשי מדיה.

למה כועסים? כי – כל אחד וסיבתו שלו – שחקנים שהם היו בטוחים שייבחרו לשבעת המקומות הנותרים לא ניבחרו. 14 כן ניבחרו. והם לא סתם כועסים; יש להם סיבה טובה לכעוס: שחקנים מצויינים, שהייתה להם עד עתה עונת משחקים כהלכה, לא ניבחרו. בהרבה מקרים כולם יחשבו שכאלה שניבחרו הם פחות טובים מאלה שלא ניבחרו.

תראו, המשחק עצמו הוא נו דיל בכלל. זה שונה לחלוטין משנות ה-80 למשל כשאול סטאר בין מזרח למערב היה קרב בין סגנוני משחק שונים, שחקנים עם דרכי חיים שונות – מצד אחד צווארונים כחולים, אנשי עמל ועבודה קשה ומצד שני צווארונים לבנים, פרימדונות, שואו טיים. היה חייץ ממשי בין מזרח למערב. שחקני המזרח הרגישו שהם לוחמים על הכבוד של העבודה הקשה, הפשטות, הזיעה, והמערביים היו הרבה יותר הוליווד. לארי בירד מפרנץ' ליק אינדיאנה מצד אחד ומג'יק ג'קסון עם החיוך המקסים והמג'יק מצד שני. שיחקו ונלחמו על הכבוד ועל העליונות של כל ה-CONFERENCE.

היום המשחק הוא לא יותר מאימון קליעות והצגה של דאנקים. לשחק במשחק עצמו זה לא ביג דיל, אבל לשחקן כמו לאורי מרקנן למשל להיות במשחק אומר שהוא 'אול סטאר' – כינוי שהוא יורשה להיות מכונה בו מעתה ועד עולם. תמיד, לעולם, ה"אול סטאר" יופיע לצד שמו. לדעתי יותר מ-90% משחקני ה-NBA בכל הזמנים לא יכולים לומר על עצמם 'אול-סטאר' כי הם לא שיחקו באחד, זוהי החשיבות על להיבחר למשחק.

המצב הוא שהיום ישנם הרבה יותר שחקנים שניתן לכנותם "STARS" מאי-פעם. סופר-סטארס הם סופר-סטארס. לגבי 6-9 אין ספק שזה מה שהם. עוד4-5 הם על הגבול. כמה מגיעים אליו די מאוחר בקריירה כמו פול פירס למשל, וכמה הם כאלה לפני שהם משחקים משחק ראשון ב-NBA כמו מג'יק, לארי בירד, או מייקל. מכל השחקנים שניבחרו לחמישיות הייתי אומר שזאיון ויליאמסון הוא היחיד שאינו "סופר-סטאר" מקובל וידוע. לפחות בין אלה שלא ניבחרו בחמישיות ישנם כמה סופר-סטארים. מאחר ואין "הגדרה" לסופר-סטאר – הסופר סטאר הוא, פשוט, סופר-סטאר – לכל אחד מאיתנו ישנן מחשבות שונות בקשר למי הם הסופר-סטארים בין ה-14 שהמאמנים בחרו. כל אחד עם ההבנה שלו. למשל ג'ואל אמביד שלא ניבחר לחמישייה הוא סופר-סטאר בעיני כמעט כל חובב כדורסל. ג'יילן בראון? אם אתה לא בוסטוני או חובב סלטיקס אני מניח שיהיו יותר שיגדירו אותו כ'סטאר' אבל לא עדיין 'סופר-סטאר'. אותו דבר טריי יאנג. לגבי הוא עדיין לא 'סופר-סטאר', ואם תשאלו אותי למה לא, כמובן שאזכיר את ההגנה שלו, אבל אין לי מסגרת אובייקטיבית ששחקן חייב להיכנס אליה כדי להיות סופר-סטאר. זה עניין של טעם, הרגשה, והסתמכות על סטטיסטיקה, וראיית השחקן במשחקים.

במזרח המאמנים ייבחרו 7 מבין אמביד, ג'יילן בראון, ג'וליוס רנדל, באם אדבאיו, טריי יאנג, זאק לוויין, דמאר דרוזן, ג'יילן ברונסון, ג'ימי באטלר, פאולו בנצ'רו, דריוס גרלנד, טייריס הליברטון, ואולי עוד כמה אחרים. ברור שכמה ממורמרים מאד יהיו הלילה. שוב, לא בגלל המשחק עצמו שהוא "NOTHING" כמו שאמר מאמן המזרח מוזולה, אלא בגלל התואר המיוחל. במערב המצב לא הרבה יותר טוב: דומנטס סבוניס, שי-גילגואוס אלכסנדר, לאורי מרקנן, אנטוני דייויס, ג'ה מוראנט, דמיאן לילארד, דווין בוקר, אנטוני אדוורדס, ד'ארון פוקס. ישנם עוד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
IDO
IDO
02/02/2023 1:30:39

זרים: יוקיץ, יאניס, בןשימוש, לארי מר כנען, אמביד
אמריקאים: דוראנט, קארי, קיירי, טייטום, דיים

לא מצאתי סנטר אמריקאי אז שייסתדרו רק עם קלעים.

IDO
IDO
02/02/2023 4:48:29
Reply to  מנחם לס

רק למי שעשה ברית מותר לענות? והשקסע לספסל?

דוקטור רזי הופמן
02/02/2023 3:56:43

הבעייה היא שאין סנטרים אמריקאיים שווים היום.
לא חשבתי שתתרגז כל כך אז אשלח במהלך היום.
מנחם העולם השתנה, אין מה לעשות. היום אין דואר בישראל!!!! אף אחד לא היה מטריד את עצמו ללכת למקום הזה כי צריך לקבוע תור כמה ימים מראש…. אסון

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
02/02/2023 5:13:44

העולם השתנה ונהיה נוח בצורה קיצונית וכך הפך את כולנו לעצלנים

דוקטור רזי הופמן
02/02/2023 5:46:47

זה נכון במידה מסויימת.
אנשים עדיין צריכים לעבוד

birdman
birdman
02/02/2023 12:40:54

just in case גדול!

Avri
Avri
02/02/2023 12:41:51

האבחנה 'נהיינו עצלנים': קצת בומרית ומבוססת על נוסטלגיה מזוייפת. כן, לפני 30 שנה ההורים שלך היו צריכים ללכת לדואר בשביל לשלוח מכתב אבל הם גם סיימו יום עבודה ב4 גג 5 (ולרוב רק אחד מהם), וע אי-מיילים בסופש אף אחד לא חשב. שלא להזכיר שבגיל 40 ומעלה אף אחד לא טרח לעשות ספורט, הרבה אבות לא ממש היו מעורבים במלאכת גידול הילדים, ובשביל לקנות דירה היית צריך לעבוד בערך יומיים וחצי. בקיבוץ בו גדלתי חצי מהחברים (לפחות) גם היו "נחים" בין 2-4. וגם, אני די משוכנע, ההורים שלך הואשמו על ידי הסבים שלך שהם עצלנים כי הם לא חצבו עם טוריות דרכים לגליל. ממש לא טוען שהדורות הקודמים היו עצלנים (ממש ממש לא) אבל אני מסתכל סביבי ולא נראה לי שאנשים עובדים היום פחות קשה מבעבר.

Avri
Avri
02/02/2023 12:42:49
Reply to  מנחם לס

עצלן?!? מנחם אפשר לתאר אותך בכל כך הרבה דרכים אבל עצלן אתה לא.

PhillySpecial
02/02/2023 6:57:35

אנטוני דיוויס מועמד לאולסטאר וזה פחות או יותר מסכם את הבדיחה.
לא רק שבשיאו הוא שחקן בינוני פלוס, העגלה לא שיחק בכלל העונה ונתן אולי 2-3 משחקים ראויים – מהסוג שאמביד מפציץ כל ערב כבר שנתיים.
רק שהוא צמוד למכונת יחסי הציבור של הליגה והליגה היא כולה מעטפת אחת גדולה של יחסי ציבור.
תודה מנחם, אתה אדיר וכביר

IDO
IDO
02/02/2023 7:07:13
Reply to  PhillySpecial

אין סנטר אמריקאי . זה למה

אשך טמיר המקורי
02/02/2023 7:13:28
Reply to  IDO

אדבאיו אמריקאי.
ג'ארט אלן.

IDO
IDO
02/02/2023 7:25:33

אדבאיו נשמע אפריקאי.
גארט אלן לא אולסטאר

אשך טמיר המקורי
02/02/2023 8:43:34
Reply to  IDO

הם הכי טובים שיש לאמריקאיים להציע

אשך טמיר המקורי
02/02/2023 7:07:28
Reply to  PhillySpecial

100+

Jonathan
02/02/2023 8:09:24
Reply to  PhillySpecial

בשיאו הוא היה שחקן מדהים וגם העונה הוא עומד על 26.8 נקודות באחוזים מצויינים, בנוסף ל-11.9 ריבאונדים.

אשך טמיר המקורי
02/02/2023 7:12:23

תודה דוק.
זה שני דברים.
האחד – כשיש אופציות כ"כ הרבה נוחות וקלות, למה שמישהו ירצה לעבוד קשה ומסורבל יותר? כשהמציאו את הטלגרף זנחו את יונות הדואר.
השני – אנו בדור הטיקטוק. טווח קשב וריכוז קצר ביותר. הכל חייב להיות קצר ומיידי. רוצים לכתוב עכשיו, ולקבל פידבק עכשיו.
לאף אחד אין את הסבלנות להתאפק ולשלוח מסר שיחשף רק בעוד כמה ימים, ולהמתין לתשובה. אז פשוט מוותרים ועוברים הלאה. אין טווח קשב ודחיית סיפוקים בכלל.

Avri
Avri
02/02/2023 12:46:28

זה לא תמיד רע שמקצרים הכל. נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר דרש שמזכרים שמגיעים לשולחנו לא יהיו ארוכים יותר מעמוד אחד. אנשים לא יודעים לקצר היום, כותבים דוחות עבי כרס שאף אחד לא מסוגל לקרוא ואפשר היה לתמצת בעמוד.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
02/02/2023 7:39:54

מודה ומתנצל, אני אחד מהעצלנים. תמיד מצאתי את האתגרים האלה, איך לומר? מעט מאתגרים מדי בשבילי…
תודה על המעורב המעולה

Jonathan
02/02/2023 8:05:58

תודה מנחם.
לא בטוח שזו עצלנות. רוב האנשים מתחזקים ברמה מסוימת חשבון פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק… בנוסף להמון קבוצות ווטסאפ של חברים, משפחה, עבודה, ועד בית, כיתות של הילדים…
דעות הן לגמרי כמו חול בימינו והקשב באמת נמוך. זה נהיה פחות משתלם להשקיע בהבעת הדעה, ואם כבר מתייחסים לדעתך אז זה בעיקר כדי להגיד שטעית…

ניר מועלם
02/02/2023 8:23:49

תודה רבה מנחם.
אשתדל להשלים את שתי הקבוצות ולשלוח עד היום בחצות.

Berch
02/02/2023 8:39:55

אחלה מעורב, בעיקר חיצים ופחות בונבונים הפעם
🤣
השיטה היום לסקר זה אונליין
יש פה כמה שעשו סקרים אונליין כאלה… אולי יוכלו לסייע.
בסקר אונליין תקבל המון תשובות

MacLeod 1
MacLeod 1
02/02/2023 9:58:39
Reply to  Berch

+1

ירון, החלום
ירון, החלום
02/02/2023 11:27:30

בס"ד
תראו מה שמעון רשם לפני כמעט 5 שנים:
https://hoops.co.il/?p=120535
בדגש על 3 השחקנים שאמורים להוביל את הליגה היום..

דוקטור רזי הופמן
02/02/2023 12:30:07

יפה
למי שחושב שלשימון אין תרומה לאתר מעבר לקישקושים המשותפים בבלוג החי.
שימון, חזק ואמץ.

Avri
Avri
02/02/2023 12:48:21

כששימעון ניגש למטלה ברצינות התוצאות בהחלט מרשימות. אהבתי בעיקר את התחזית לעניין ביבי, לפיה השנה הוא מוחלף על ידי ניר ברקת. אמן שכך יהיה.

דוקטור רזי הופמן
02/02/2023 13:09:12
Reply to  Avri

נתניהו לא יוחלף, השופטים הולכים לדון בקרוב מאד, לפי השמועות בחודש פברואר, לגבי ביטול התיק בגין הגנה מן הצדק כי יש שם קייס ענק שיכול להפיל את תיק 4000. זה תיק הדגל ואם הוא יסגר בגלל זה אולי תהיה פה מהומה רבתי וביבי עוד יתחזק, אז מדוע שיעזוב?
אני מאד רוצה לראות את מילצן מגיע להעיד לגבי המתנות, הוא הרי שיחרר בלוני ניסוי אז שנראה אותו גם מקיים, ואשמח לראות את נוני מוזס מעיד בבית המישפט כי זה התיק הכי מזדחל.
רוצה לראות גם את וועדת הצוללות מגישה ממצאים חדשים, אם יש….
אין לי סבלנות לחכות ולראות מה יוליד ההר.

Dor
Dor
02/02/2023 15:33:50

הטרלה או שאתה רציני?

Avri
Avri
02/02/2023 17:18:19
Reply to  Dor

מדינת ישראל 2023, קווים לדמותה. 50% מהעם חושב בדיוק כמו רזי, ואלו לא חדשות טובות ל50% האחרים.

דוקטור רזי הופמן
02/02/2023 17:33:43
Reply to  Dor

בוא נראה מה השופטים יגידו על תיק 4000 ונהיה יותר חכמים אחרי זה.
והיה והיק באמ ייגנז בגלל הגנה מן הצדק, זה לא יהיה קשור בכלל בנתניהו טוב או נתניהו רע.
זה יהיה נחשב לפיגוע בדמוקרטיה, כי התיק הזה הוא תיק הדגל בו נתניהו נאשם בשוחד. זה התיק שבגללו קיים המשפט. זה מה ששיכנע את היועץ המשפטי לאשר את המשפט.
מדהים אותי שאנשים לא מבינים את זה שהמהלכים בפרקליטות ובלהב היו לא ראויים ולא מתאימים למדינה דמוקרטית שומרת חוק.

Dor
Dor
03/02/2023 0:32:16
Reply to  Dor

רזי, התיק הזה ימשך אלא אם כן המזימה לביטול המשפט תצליח. יגמר רק בפסק דין או עסקת טיעון. אתה צריך קצת להכיר את המטריה, לא תהיה כאן הגנה מן הצדק כי ביבי לא צודק…לא החזקתי ממך ביביסט, באסה

דוקטור רזי הופמן
03/02/2023 2:32:43
Reply to  Dor

זה לא קשור בכלל בביבי (צודק או לא צודק), זה קשור בשיטות העבודה של להב והפרקליטות!
זה מה שמדאיג אותי כאזרח שומר חוק וזה מה שצריך להדאיג גם אותך.
המשפט יימשך אבל לדעתי, ואולי אני טועה, הצטברה מסה קריטית של ראיות חד משמעיות על פגיעה קריטית בזכויות של מספר נחקרים שעשויה להוביל לביטול תיק 4000 ואז נמשיך עם 1000 ו 2000.
נחייה ונראה.
לא אהבתי את הקטע של ביביסט, באסה כמו שאני לא אוהב את הקטע של שמאלני מסריח. שני הצדדים טועים.

Dor
Dor
03/02/2023 8:52:10
Reply to  Dor

לא, שני הצדדים לא טועים רק צד אחד, אין פה קורלציה, ואני ״מתבאס״ מהביביסטים כי מבחינתי אין לי דבר במשותף איתם (אולי למעט קצת אהבה לספורט..) וכי ״יורד״ לי מאוד מאנשים שחושבים ככה ולגבייך לפחות זה מאכזב

שדות פופ לנצח
02/02/2023 16:23:07

קראתי את הכתבה הישנה ( טוב, לפחות 50%) ולא האמנתי למראה עיניי…טז"מ ודאנקאן שווסטמשהו…שחררו את שמעון טבדי מאיפה ששביתם אותו ותנו לנו להנות מעוד כתבות מעולות מהסוג שפעם הוא כתב…

jefffoster10
02/02/2023 13:01:52

תודה על המעורב מנחם, שלחתי לך

דוקטור רזי הופמן
02/02/2023 13:09:56

שלחתי את הרשימות כמובטח

ניר מועלם
02/02/2023 20:15:21

אני מקווה שיש מספיק למדגם מייצג מנחם.