אירועי דיומא – 27.01.2023 – מכבי ביורוליג, טניס ושחמט

יורוליג / עמיחי קטן:

21:30 אולימפיאקוס (13- 7) – מכבי תל-אביב (11- 9):

בשבוע הקרוב, מצפים למכבי 3 משחקי חוץ קשים, נגד אולימפיאקוס, ולנסיה וברצלונה, כשנזכיר שמאזן החוץ של מכבי עומד על 2- 8 לעומת מאזן 9- 1 בבית. הצד החיובי שבדבר הוא שאפילו ניצחון אחד מבין ה-3 הבאים ישאיר את מכבי במאזן חיובי כש-7 מתוך 11 המשחקים של השליש האחרון של העונה יהיו בבית. את המשחק ביד-אליהו ניצחו מכבי בזכות רבע אחרון של 27- 15, בפעם הראשונה ולא האחרונה העונה שמכבי הופכים משחק ברבע האחרון ומשיגים ניצחון אחרי 3 רבעים פחות טובים.

בכל הנוגע לסגל הצהוב-כחול, לורנזו בראון הפצוע לא יקח חלק בהתמודדות, מה שכנראה יחזיר את ג'יילן אדאמס ודארון הילארד לתפקיד משמעותי יותר, בזמן שבקו הקדמי צפוי לעלות סולימאן בריימו להופעת בכורה, מה שככל הנראה יפגע בעיקר בכמות הדקות של ג'ייק כהן, שעשוי עדיין לעלות בחמישייה גם הערב, אלא אם יקרה משהו מפתיע. מכבי בלי לורנזו בראון, כאמור, מה שהופך את היוונים לפייבוריטים מובהקים, אבל ראינו במשחק הקודם בין הקבוצות שכמה דקות טובות יכולות להפוך את הקערה על פיה.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה – חצי גמר הגברים

לפני שנתייחס למשחקי הגברים, נציין כי ילנה ריבאקינה וארינה סבאלנקה העפילו לגמר טורניר הנשים, שיתקיים בשבת, לאחר שגברו על ויקטוריה אזרנקה ומגדה לינט, בהתאמה. ריבאקינה, טניסאית רוסיה שמייצגת את קזחסטן, היא, כזכור, אלופת ווימבלדון המכהנת. סבאלנקה הינה שחקנית בלארוסית, שמדורגת מזה מספר שנים בצמרת העולמית (כיום במקום החמישי) ואתמול, לראשונה, הצליחה להעפיל לגמר טורניר גרנד סלאם.

05:30: סטפנוס ציציפאס (יוון) – קארן חצ'אנוב (רוסיה): התמודדות שתעמוד, בין היתר, בסימן מכות הפתיחה החזקות של שני השחקנים, שייתכן כי יביאו עמם מספר רב של אייסים ואולי שובר שובר שוויון אחד או שניים. היווני בן ה-24, שמדורג רביעי בעולם, העפיל לפני 4 שנים לשלב זהה במלבורן. בנוסף, ציציפאס שיחק פעם אחת בגמר גרנד סלאם, ברולאן גארוס 2021, אז נוצח בידי דג'וקוביץ'. חצ'אנוב, מספר 20 בעולם, שומר ב-2023 על כושרו הטוב מסוף העונה שעברה, אז העפיל לראשונה בחייו לחצי גמר טורניר מייג'ור, באליפות ארה"ב. מלבד הגשותיו החזקות, ציציפאס ישתמש בחבטות גב-ידו המעולות, שמבוצעות (ביד אחת) בעוצמה רבה ובדיוק, בעוד שיריבו יפעיל את החוזקות שלו, שכוללות, כאמור, את מכות הפתיחה וחבטות כף-היד החזקות שלו, שייתכן ויקשו על ציציפאס. חשוב לציין כי על אף גובהם של שני הטניסאים, למעלה ממטר ותשעים, הם נעים מהר מאוד ובזריזות על המגרש (תכונה שאופיינית לשחקני "הדור החדש", שאותה ציין מנחם באחת מתגובותיו בעבר).

10:30: נובאק דג'וקוביץ' (סרביה) – טומי פול (ארה"ב): חובבי הטניס בארה"ב לא העמידו, כפי הנראה, את פול בן ה-25 (35 בעולם) בראש הטניסאים בני ארצם, שמועמדים להעפיל לשלבים המתקדמים במלבורן. שחקנים כמו פרנסס טיאפו, טיילור פריץ וסבסטיאן קורדה נחשבו לעדיפים על פול. עם זאת, האחרון שיחק מעולה לאורך הטורניר והבוקר, שעון ישראל, יתמודד מול אלוף הטורניר לא פחות מתשע פעמים, שמעולם לא הפסיד בחצי הגמר בכל תשע הופעותיו בשלב ארבעת האחרונים. פול חובט מעולה בכף ידו, נע היטב על המגרש ובעל מכת פתיחה חזקה, אך מעברה השני של הרשת יעמוד אחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים, שיהיה מועמד גם להעפיל לגמר.

טורניר טאטא סטיל בשחמט / עמיחי קטן:

מחר יתקיים הסיבוב ה-11, כשאנחנו מתקרבים כבר לשלבי ההכרעה של הטורניר.

משחקי הסיבוב ה-11 (לבן-שחור):

מגנוס קרלסן (6) – ווסלי סו (6)
פראגנאננדה ראמשבאבו (5) – פרהאם מקסודלו (4)
ארג'ון אריגייסי (3.5) – דומארדג'ו גוקש (4)
לבון ארוניאן (5.5) – פביאנו קרואנה (5.5)
וינסנט קיימר (3.5) – ריכרד ראפורט (5)
דינג לירן (4.5) – יורדן ואן-פורסט (4)
אניש גירי (6.5) – נודירבק אבורסטורוב (7)

שני המשחקים המרכזיים הם כמובן אלו של גירי נגד נודירבק, שני המובילים בתחרות כרגע, ושל קרלסן נגד סו, כששניהם בשוויון על מקומות 3-4. ארוניאן וקרואנה, המחזיקים במקומות 5-6, גם מתחרים ביניהם ראש בראש, אבל הסיכוי של מי מהם להדביק את המקומות הראשונים הוא נמוך מאוד, על אף שהמנצח ישמור לעצמו סיכוי סביר.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. נובאק נגד טומיפול.
    כל הנקודות במשחק מהרקטה של נובאק. ווינר או טעות.
    טומיפול כרגע תורם למשחק מספר טעויות ויראלי הכי ארוך של חמש חבטות.
    זה נראה כמו בייגלה במערכה ראשונה

  2. נובאק משחק אול אין התקפה. חבטות משוגעות ברמת סיכון פסיכית במהירות הכי גבוה שהוא הכה כל הקריירה.
    גם ציציפאס שיחק ככה היום. (חוץ מנקודות המשחק… )

  3. במצב של 5:1 טומי פול שבר אחת חזרה.
    המהירות הממוצעת של פורהאנד טופספין זה 130קמש. טומי פול עלה על הבמה. יש משחק!

  4. קצת על טקטיקה בטניס…
    כשאני אומר שנובאק אגרסיבי. זה עדין לא ברמות של פדרר וואוורינקה שמורידים כדור על הקו בזויות חדות.
    או פדרר אזטרנקה או איגה שעומדים בתוך המגרש לוקחים את הכדור מוקדם.
    המטרה זה לקחת זמן מהיריב ולגרום לו לקחת מכה שהוא לא מוכן . ואז לקבל כדור קצר .
    נובאק עושה את זה בהורדת טופספין כדורים יותר שטוחים. יותר מהיר אבל גם יותר טעויות.
    טומי פול העלה את הרמה ונשאר עם נובאק. הוא חבט שטוח וחזק כמו נובאק.

    טומי פול שבר פעם שנייה. אנחנו על סרב עכשיו.

  5. לצערי הייתי עמוס מידיי ופיספסתי את נולה עולה לגמר.
    תודה עידו על העידכונים ממקור ראשון והפרשנויות דליקטס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט