אירועי דיומא – 25.01.2023 – טניס ושחמט

אליפות אוסטרליה בטניס / עמיחי קטן

ביום השני של משחקי רבע הגמר, ארינה סבאלנקה (5) כבר גברה על דונה וקיץ' ומאגטה לינטה גברה על קרלוינה פלישקובה, והן תיפגשנה בחצי הגמר ביניהן. אצל הגברים, טומי פול מוביל 2- 1 במערכות על בן שלטון בדרבי של ארה"ב, והמנצח שם יפגוש את נובאק דג'וקוביץ' (4) או אנדריי רובלב (5) שיתחרו מאוחר יותר. הדרבי של ארה"ב מבטיח נציגות שלהם בחצי גמר גראנד סלאם, לראשונה מאז ג'ון איזנר בווימבלדון 2018 (אותו משחק שנגמר ב-26- 24 במערכה החמישית לטובת קווין אנדרסון), ולראשונה באוסטרליה מאז אנדי רודיק ב-2009.

טורניר טאטא סטיל בשחמט / עמיחי קטן

היום יתקיים הסיבוב העשירי, ואנחנו כבר מתחילים להתקרב לשלבי ההכרעה של הטורניר. דרך אגב, נעזרתי הבוקר באופן שבו ויקיפדיה מאייתים את השם של נודירבק אבדוסאטורוב, אחרי שבשלבים הקודמים השתמשתי בדמיון בריא.

משחקי היום (לבן-שחור):

ווסלי סו (5.5) – אניש גירי (6)
נודירבק אבדוסאטורוב (6.5) – דינג לירן (4)
יורדן ואן-פורסט (3.5) – וינסנט קיימר (3)
ריכרד ראפורט (4.5) – לבון ארוניאן (5)
פביאנו קרואנה (5) – ארג'ון אריגייסי (3)
דומראג'ו גוקש (3) – פראגנאננדה ראמשבאבו (5)
פרהאם מקסודלו (4) – מגנוס קרלסן (5)

שימו לב בעיקר למשחק בין ווסלי סו לאניש גירי, מקומות 2-3 בטורניר, במיוחד לאור העובדה ששניהם יתחרו נגד אבדוסאטורוב בשני הסיבובים הבאים. כל זה יכול לאפשר לאחד מבין קרואנה, ארוניאן, פראגנאננדה או קרלסן שמדורגים 4-7 בטורניר לצמצם את הפערים ואולי גם לאיים על המובילים.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. עמיחי, תודה רבה.
    אם כך, שתי בלארוסיות תשחקנה בחצי הגמר, כשויקטוריה אזרנקה תפגוש את ילנה ריבאקינה, רוסיה שמייצגת את קזחסטן, וסבאלנקה, כאמור, תשחק מול מגדה לינט הפולניה, שרבים ציפו כי דווקא בת ארצה המעוטרת יותר תגיע לשלבים המאוחרים של הטורניר.

  2. תודה עמיחי, אתה יודע מה קרה אתמול במשחק בין קיימר לעבדוסאטורוב? ראיתי שקיימר היה זכוי לגמרי אבל המשחק נגמר בתיקו.

    1. היה לקיימר יתרון לא משמעותי במיוחד החל מאמצע המשחק, בעיקר בגלל מבנה רגלים טוב יותר, אבל היתרון המשמעותי שלו הגיע בסיום של מלך, צריח ו-2 רגלים צמודים נגד מלך, צריח ורגלי אחד. בעמדה שאחרי המסע ה-79 של השחור, יש 2 דברים עיקריים שהשחור צריך למנוע – אחד הוא להיקלע לפיגור של שני רגלים, שזו עמדה מנצחת, והשני הוא למנוע מרגלי ז' של הלבן להתקדם יותר מדי, כי אז הצריח ייאלץ להקריב את עצמו כדי למנוע הכתרה.
      כלומר, העמדה של הלבן מנצחת כרגע (אחרי המסע ה-79 של השחור), מכיוון שהצריח הלבן שולט בטור ו', בזמן שהמלך צמוד לרגלי ז' ומאפשר לו להתקדם. בעיקרון, הדרך לנצח את העמדה הזאת היא להביא את המלך ל-ז6, להרחיק את המלך השחור לטור ד' ולמקם את הצריח על ה4 ואת המלך על ו5. במצב כזה, לשחור לא נותרת ברירה אלא לוותר על הרגלי שלו, כי המלך הורחק מהאזור והצריח חייב לנסות לבלום את רגלי ז', ואז הצריח הלבן מגן על המלך בטור ו' מפני שחים של הצריח השחור, והרגלי מתקדם בסמוך למלך, עד שהשחור נאלץ להקריב את הצריח, וסיום של מלך וצריח נגד מלך הוא מנצח בקלילות.
      השגיאה של קיימר, שהזיז את הצריח מטור ו', אפשרה לצריח השחור לקחת את רגלי ו' של הלבן ולייצר איום עם רגלי ו' שלו, ובמקביל המלך יכול היה להצטרף להגנה מפני ההכתרה של רגלי ז', מה שלא היה מתאפשר לו קיימר היה בוחר בדרך הנכונה להמשיך, מכיוון שכך הצריח יכול לדחוק את המלך השחור רחוק מההתרחשויות.

    2. בכל הנוגע לדברים הטכניים, לקיימר נותרו כ-5 דקות על השעון אחרי המסע ה-79 של נודירבק, ושם הוא חשב לא מעט זמן, ונותרו לו כ-2 דקות אחרי המסע הבא שלו. ייתכן שהוא חשב שהוא יכול להספיק להכתיר קודם, לאלץ את נודירבק להקריב את הצריח ולחזור עם הצריח שלו בזמן כדי לחסום את רגלי ו', ויכול להיות שהוא החמיץ את זה שאם הוא מקדם את הרגלי זה מאפשר לשחור לעשות שח נצחי, כי המלך לא יכול להסתתר מאחורי הרגלי.

  3. והנה קרלסן מתקדם למקום השלישי בזכות ניצחון נוסף. הוא היחיד בחמישיה הראשונה עם הפסד, ויש לו שניים כאלה. כרגע עם נקודה אחת בלבד מתחת למקום הראשון אך נותרו רק עוד שלושה סיבובים והם לא ממש פשוטים.
    אגב עמיחי נראה לי שבעברית כותבים עבדוסטורוב כמו עבד, עבדול וכן הלאה, בהתחשב בכך שקזחסטן היא מדינה מוסלמית בעיקרה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט