שבת בבסיס: כל התהילה לסקוט רולן / יוני לב ארי

אין הרבה דברים שמייצרים עניין בפגרת הבייסבול. יש איזה גל של החתמות מעניינות, טרייד פה, DFA שם, אבל בגדול, החל מה-1 בנובמבר, כולנו מחכים ל-1 באפריל. אבל, בין לבין, מגיע הרגע בו מתפרסמת רשימת ההצבעות להיכל התהילה. והופ – פתאום קיבלנו מעט אקשן.

אז השנה זה קרה ב-24 בינואר, השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי. ובבוקר קמנו לעולם חדש, כשאל פרד מגריף, שייכנס להיכל דרך ועדה שהתכנסה לפני כחודשיים, מצטרף סקוט רולן, אחד משחקני הבסיס השלישי הטובים ביותר שידע הדור של סוף שנות ה-90 ותחילת המילניום.

סקוט רולן (צילום: freep.com)

בשישי לשישי

אז קודם כל, קצת על ההצבעה עצמה. לרולן היה זה ניסיון שישי (מתוך עשרה אפשריים) להיכנס להיכל, כשבשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית באחוזים: 10.2 אחוזים ב-2018, 17.2 ב-2019, 35.3 ב-2020, 52.9 ב-2021, 63.2 ב-2022 ו-76.3 השבוע, כשסוף סוף הוא עובר את ה-75 הנכסף.

רולן, כאמור, היה היחיד שהצליח לעבור את ה-75 אחוזים הנדרשים. מי שהגיע ממש קרוב היה טוד הלטון, עם 72.2, כשזה יהיה הימור מחושב להגיד שהוא ייכנס בשנה הבאה. גם בילי וואגנר (68.1) ואנדרו ג'ונס (58.1) היו קרובים. קרלוס בלטראן היה הנכנס החדש עם הקפיצה המשמעותית ביותר – 46.5.

נתראה בשנה הבאה? הלטון (צילום: usatoday.com)

איזה דיקי…

ממי ניפרד? לג'ף שנט היה זה הניסיון העשירי והאחרון (46.5), כשהשמות הבאים קיבלו פחות מחמישה אחוזים, ולכן נגרעו מהרשימה לשנה הבאה: ברונסון ארויו, אר.איי דיקי, ג'ון לאקי, מייק נאפולי, יוסטון סטריט, מאט קיין, ג'קובי אלסברי, אנדרה אית'ייר, ג'יי.ג'יי הארדי, ג'וני פראלטה, ג'ארד וויבר וג'ייסון וורת'. אף אחד מהם לא קיבל יותר מקול אחד – 0.3 אחוזים.

למעט בלטראן, היחיד ששרד את השנה הראשונה היה פרנסיסקו "קיירוד" רודריגז, עם 10.8%.  היתה זו השנה השניה ברציפות ששחקן אחד בלבד נכנס להיכל, אחרי שדייויד "ביג פאפי" אורטיז עשה זאת ב-2022. ב-2021 לא נכנס אף אחד.

ביוש, ג'ף (צילום: autos.yahoo.com)

"מנסה להיות הטוב ביותר"

נחזור לרולן, שיוצג, כאמור ביחד עם פרד מגריף, ב-23 ביולי בקופרטאון, ניו יורק. "במהלך הקריירה אתה לא חושב על זה", סיפר הת'רד בייסמן בן ה-47. "אתה רק מנסה להיות טוב יותר בכל יום מחדש, לשחק עבור הקבוצה שלך ולתת את הכל. זו דרך מאוד ארוכה, מעולם לא חשבתי על היכל התהילה".

רולן החל את הקריירה במדי הפילדלפיה פיליס, שם הוא שיחק בין 1996 ל-2002. הוא זכה ברוקי השנה ב-1997 (עם 21 הום ראנס ו-OPS של 846.), כשבתקופה בעיר של רוקי זכה רולן בשלוש כפפות זהב (הראשונה כבר בעונתו השניה), חבט 282. עם OPS של 877. פלוס 150 הום ראנס.

שחקן הגנה אדיר. רולן (צילום: primeraedicioncol.com)

יש אליפות לסיינט לואיס!

משם הוא עבר לתחנה המשמעותית השניה בקריירה – סיינט לואיס. במדי הקארדינלס שיחק רולן בין 2002 ל-2007, כשהשיא הגיע ב-2006 עם האליפות היחידה בקריירה. הוא הוסיף עוד ארבע כפפות זהב, חבט 286. עם OPS של 879. וירה 111 הום ראנס. ב-12 בינואר 2008 נשלח רולן לטורונטו, תמורת טרוי גלואס, אך נשאר שם שנה וחצי בלבד. התחנה האחרונה הגיעה במהלך עונת 2009 – כשהבלו ג'ייז שלחו את הת'רד בייסמן בן ה-34 לסינסינטי, שם הוא בילה את שלוש וחצי העונות האחרונות בקריירה, עם כפפת זהב נוספת לסיום.

בארבע תחנות השיג רולן 316 הום ראנס, ממוצע חבטות 281., OPS של 855. ו-WAR של 70.1 (לפי בייסבול רפרנס). תוסיפו לזה שמונה כפפות זהב ורוקי העונה, כל זאת ב-2,038 משחקים. יש שיגידו שאלו מספרים גבוליים להיכל התהילה, אך נראה שיכולות ההגנה שלו הרימו אותו אל מעל לרף הנדרש.

עבר תמורת רולן. גלאוס (צילום: manginphotography.net)

העמדה מוזנחת

רולן יהיה הת'רד בייסמן ה-18 בלבד בקופרסטאון, והתשיעי בלבד שנבחר בהצבעה ולא דרך ועדות. זו ללא ספק העמדה הכי פחות מיוצגת בהיכל. "שיחקתי כשורט סטופ וקצת כפיצ'ר בתיכון", סיפר רולן, "ובהמשך ניסיתי גם כמה עמדות באאוטפילד. היה איתי בתיכון עוד ילד ששיחק שורט סטופ, אז נאלצתי לחפש פתרון אחר". זו הפעם הראשונה, אגב, ששחקן מקבל בניסיון הראשון פחות מ-15 אחוזים (10.2), ועדיין מוצא את דרכו להיכל התהילה, שלא דרך ועדות מיוחדות.

"כשהכדור מגיע לכיוונך בהגנה, אתה משפיע על יכולת הקבוצה שלך מיידית", הסביר רולן מדוע הגנה היתה תמיד הדבר הכי חשוב מבחינתו. "אתה משפיע על הפיצ'ר, על הקבוצה, אתה מונע ריצות מהיריב".

הבא בתור? בלטרה (צילום: albat.com)

יו, אדריאן!

אז במבט קדימה, איך צפויה להיראות ההצבעה ב-2024? קודם כל, כפי שכבר צוין, טוד הלטון כנראה ייכנס לקופרסטאון בניסיון הבא. עוד שמות שעשויים להיכנס ב-2024 הם בילי וואגנר, אנדרו ג'ונס ואולי גם גארי שפילד. הקלוזר המצוין קפץ העונה מ-51 אחוזים ל-68.1, ונראה שהוא צריך עוד פוש קטן כדי להיכנס. גם ג'ונס, אולי הסנטר פילדר הטוב בדורו, עלה מ-41.4 ב-2022 ל-58.1, אך הדרך מבחינתו מעט יותר ארוכה. לשפילד, שקיבל 55 אחוזים, תהייה זו ההצבעה האחרונה.

השם החם ביותר מבין המצטרפים החדשים בשנה הבאה יהיה אדריאן בלטרה, עוד ת'רד בייסמן נפלא, עם 477 הום ראנס ו-WAR של 93.5, הכי הרבה בעמדה הזו למעט מייק שמידט ואדי מת'יוס. שמות חדשים מעניינים נוספים: ג'ו מאוור, צ'ייס אטלי, דייויד רייט, מאט הולידיי, חוסה באטיסטה, ברטולו קולון, ויקטור מרטינז, אדריאן גונזאלס וחוסה רייס. בהחלט "קלאס" מרשים.

איפה אתה רוג'ר…. (צילום: supplementoo.com)

איפה בארי?

כאמור, בלטראן החל עם כניסה די מרשימה – 46.5 אחוזים, ויהיה מעניין לראות האם הוא יצליח להיכנס כבר בסיבוב השני. סוגרים את רשימת השמות החדשים: ברנדון פיליפס, דנארד ספאן, צ'ייס הדלי, ג'יימס שילדס, יובאני גייארדו, דאג פיסטר, בראד זיגלר, ראיין מאדסון, פיל יוז, ברנדון מוורואו, כריס טימלין, ג'ים ג'ונסון וסנטיאגו קאסייה.

ובנימה אישית, שאני די בטוח שמייצגת רבים. ארגון שאמור לתת כבוד לגדולים ביותר במשחק, מקבל לשורותיו את סקוט רולן, אך משאיר בחוץ שמות כמו: בארי בונדס, רוג'ר קלמנס, אלכס רודריגז, פיט רוז ו-"שו לס" ג'ו ג'קסון? מדובר במוזיאון יפה, ששווה ביקור. לא מעבר. ועדיין, להתייחס צריך.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מעולה יוני, סיכמת יפה את הסיפור.
    עם זה שבונדס, קלמנס ודומיהם עפו מהסיפור מחד והבחירה הדי מוזרה ברולן מאידך, אני מודיע שאני עם ההול אוף פיים גמרתי, חביבי. אלה לא חברותיים. יום עסל יום בסל. דה גול דה אופסייד. רק מאלה שלא שם אפשר לבנות הול אוף פיים לא פחות מרשים ממה שיש בקופרסטאון. אז שלום שלום ושילכו לעזאזל שמה.

    1. כמדומני שמאמנים שחקני אינפילד, בעיקר בסיס שלישי ושורטסטופ באחיזות של פאסטבול כדי שלא יצא להם איזה סקרובול אלא שהכדור יעוף כמו פאסטבול, מהר, ישר ומדוייק לידיים של הפירסט בייסמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט