שבת בבסיס: "להההה!", חלק ב' / יוני לב ארי

אם אתם עדיין לא מאזינים קבועים שלנו – A Kosher Hot Dog, פודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל, אז הכתבות מהשבוע שעבר וזו מהיום חייבות להפוך אתכם לכאלה. באוגוסט 2021 התחלנו בפוד שלנו בפינה חדשה – סיפורים שייגרמו לכם להגיד "לההההה". ליקטתי את הסיפורים הטובים ביותר מאלה שאני הבאתי לפינה – והנה לכם היום החצי השני והאחרון.

גו איזוטופס – פרטים בתחתית הכתבה (צילום: DailyEdge)
  • הסיפור שלנו התרחש ב-30 במאי 1922, השבוע לפני 100 שנה בדיוק. השיקגו קאבס והסיינט לואיס קארדינלס נפגשו לממוריאל דיי דאבל הדר בשיקגו. המשחק הראשון הסתיים ב-1:4 לקאביס, ומייד אחריו החליטו שתי הקבוצות על טרייד, כשמקס פלאק, שפתח במשחק הראשון במדי שיקגו ואף השיג RBI, נשלח לסיינט לואיס בתמורה לקליף הית'קואט, שהיה 0 מ-3 במשחק הראשון במדי הקארדינלס. כשעה מאוחר יותר, פלאק עלה ליד אוף במדי הקארדינלס, ואף השיג היט, והית'קוט חבט חמישי במדי הקאבס והשיג שני היטס, נגד האקסית.
  • ה-13 באפריל 2009. יום קריר ונעים בדטרויט, הטייגרס מארחים את הווייט סוקס. זאק מיינר, הפיצ'ר של הטייגרס, לא ידע שהוא ייכנס תיכף להיסטוריה, מהצד הלא נכון של הדף. אינינג שני, בסיסים ריקים, אין אאוטס, ג'רמיין דיי מטיס כדור של מיינר לסנטר – לפט פילד – להום ראן ה-300 שלו בקריירה. נייס. החובט הבא – פול קונרקו. בום! טיל ללפט פילד – להום ראן ה-300 בקריירה שלו. מה הסיכוי?
גם זה סוג של דאבל הדר (צילום: pinterest.com)
  • סמי סוסה העיף במהלך הקריירה שלו שלוש פעמים למעלה מ-60 הום ראנס. ב-1998 הוא העיף 66, ב-1999 הוא העיף 63, ב-2001 הוא העיף 64. באף אחת מהעונות האלה הוא לא הוביל את הנשיונל ליג בהום ראנס. ב-1998 היה זה מארק מגוואייר עם 70, ב-1999 שוב מגוואייר, עם 65, וב-2001, כמובן, בארי בונדס, עם 74. אאוץ'.
  • בתחילת המילניום כיכב, בעיקר בטווינס ובווייט סוקס, תופס חביב בשם איי.ג'יי פרזינסקי. את עונת 2002 סיים פרזינסקי במדי הטווינס, עם ממוצע חבטות 300., 49 RBI, ושלושה סקריפייז פלייס. גם את עונת 2009 הוא יסיים, הפעם במדי הווייט סוקס, עם 300., 49 ו-3. וב-2015? ניחשת נכון, 300., 49 ו-3, הפעם עם הברייבס. לא רק שהוא היחיד שסגר שלוש עונות עם שלושת המספרים האלה בדיוק, לא היה עוד אף שחקן בהיסטוריה של המשחק שסגר אפילו עונה אחת עם 300., 49 ו-3. זה קרה שלוש פעמים – כולן של איי.ג'יי.
היה בחור קונסיסטנטי, איי.ג'יי… (צילום: WBEZ)
  • Donora, פנסילבניה, היא עיירה קטנה עם אוכלוסיה של 4,781. ממש מעט יותר מ-קדימה צורן. ולמרות זאת, ממנה צמח האחד והיחיד, סטן מיוסיאל. אבל זו לא הפואנטה. סטן "דה מאן" נולד בדונורה  ב-21 בנובמבר 1920. באותה דונורה, ב-21 בנובמבר, אבל 1969, נולד לא אחר מאשם קן גריפי ג'וניור. מה הסיכויים… אחד מכונה "דה מן", השני מכונה "דה קיד".
  • מי יכול לשכוח את הסצנה מסיינפלד, כשאבא של ג'ורג' כועס על ג'ורג' סטיינברנר, כשזה בא לנחם אותו על מות בנו:

Why The Hell Did You Trade Jay Buhner For?

אז הטרייד המפורסם שלח את ביונר לסיאטל, תמורת קן פלפס. אך נראה שהטענות של האדון קוסטנזה כלפי הבוס, איך נגיד, לא ממש מוצדקות. שימו לב מה השניים האלה עשו באותה 1988 אחרי הטרייד:

ביונר, במדי סיאטל: ממוצע חבטות 224., עשרה הום ראנס

פלפס במדי היאנקיז: ממוצע חבטות 224., עשרה הום ראנס

קטע בלתי נשכח
  • ה-29 באוגוסט הוא תאריך של דה ז'-וו. שימו לב: ב-29 באוגוסט 2001 ניצחה סרינה וויליאמס משחק ב-US OPEN, אלברט פוהולס העיף הום ראן, ו-ולדימיר גררו סיניור, קרייג ביג'יו ודאנטה בישט השיגו היט.

ב-29 באוגוסט 2022: סרינה וויליאמס ניצחה משחק ב-US OPEN, אלברט פוהולס העיף הום ראן, ו-ולאדימיר גררו ג'וניור, קוואן ביג'יו ובו בישט השיגו היטס.

  • בעונת 1982 גנב ריקי הנדרסון 130 בסיסים לבדו – שזה יותר מכל קבוצת בייסבול שלמה בעונת 2021. את הליגה הובילו הרויאלס עם 124, שש פחות ממנו… 13 מהקבוצות במייג'ורס גנבו פחות מחצי מהנדרסון… בלתי נתפס ובלתי נגנב. אגב, הפעם האחרונה שקבוצת בייסבול שלמה הצליחה לעבור את הנדרסון ביותר משישה בסיסים גנובים – היו אלה הברוורס ממילווקי אי שם ב-2016, עם 181.
מלך הגנבות. הנדרסון (צילום: USA Today)
  • לטוני גוון, לאורך הקריירה, יש יותר Four Hit Games מאשר Two Strike Out Games. כוכב הפאדרס השיחק לא פחות מ-36 משחקים עם ארבעה היטס, שמונה חמישה ואחד עם שישה. לעומת 32 עם שני סטרייק אאוטס, ואחד, רק אחד, עם שלושה.

רוצים עוד קצת? בעונת הרוקי שלו, בה הוא שיחק 155 משחקים והעיף 52 הום ראנס, נפסל ארון ג'אג', אולי הכוכב הכי גדול של הליגה כיום, 208 פעמים בסטרייק אאוט. טוני גוון נעצר על 188 סטרייק אאוטס לאורך כל שנות ה-90, ב–744 משחקים.

זכה לכבוד. ריצ'ארדסון (צילום: The New York Times)
  • בובי ריצ'ארדסון שיחק את כל 12 העונות בקריירה שלו במדי היאנקיז. ב-1960 הוא הגיע עם הקבוצה לוורלד סירייס, חבט 367., הביא הביתה 12 רצים, הגיע ל-OPS של 1.054 עם שני דאבלס, שני טריפלס והום ראן אחד, וזכה ב-MVP של הוורלד סירייס. ובכך הוא הפך ליחיד, עד היום, שזוכה ב-MVP מהצד של הקבוצה המפסידה. את אותה סדרה הפסידו היאנקיז לפיטסבורג 4:3.
  • תכירו את John Paciorek. הבחור, אאוטפילדר, היה במיינורס של יוסטון קולט 45 בתחילת שנות ה-60, מחכה לצ'אנס שלו שיגיע. עונת 1963 היתה די גרועה עבור יוסטון, שסיימה אותה תשיעית עם מאזן 96:66. במשחק האחרון של העונה, נגד הניו יורק מטס, קיבל החבר שלנו סוף סוף הזדמנות, ופתח בליינאפ של הקולטס, ב-רייט פילד. הוא רשם באותו היום שורה סטטיסטית של: 3 מ-3, שני ווקס ושני RBI. יום די מוצלח.
שלוש משלוש זה לא רע. פאקיורק (צילום: Pinterest)

הסתיימה העונה, 1964 יצאה לדרך בספרינג טריינינג, והחבר שלנו לא הצליח להוכיח את עצמו, וחזר למיינורס. מאז, פציעה פה, פציעה שם, והוא מעולם לא שב לשחק במייג'ורס. הוא האדם היחיד בעולם עם ממוצע חבטות ו-OBP מושלמים, עם יותר משני אט-באטס.

  • ב-1917, הפיצ'ר של הרד סוקס ארני שור פסל 27 שחקנים ברציפות. מבלי לאפשר לאף אחד לעלות על בסיס. ועדיין – הוא קיבל על זה Combined No Hitter בלבד. הנה הסיפור:

ב-23 ביוני 1917 הבוסטון רד סוקס שיחקו נגד הוושינגטון סנאטורס. הפיצ'ר הפותח עבור הסוקס – בייב רות'. הראשון שעלה מולו – ריי מורגן – הולכה. רות' כנראה לא אהב את ההחלטות של בריק אוואנס האמפאייר, והחלה מהומה בין השניים. רות' הורחק, ועוד הספיק להנחית כאפה מכובדת על אותו אוואנס מסכן (אם כי אולי הגיע לו? סתם…), בדרכו החוצה.

ארני שור זורק וטוב לו (צילום: alchetron.com)

כמו כן, גם הקאצ'ר של בוסטון, פינץ' תומאס (איזה שם אגדי) הורחק. החבר שלנו שור עלה במקומו של רות', וכיוון שהוחלפו גם הפיצ'ר וגם הקאצ'ר, מורגן, שהיה על הבסיס הראשון, ניסה לנצל את המצב ולגנוב בסיס – אך נתפס. ומכאן שור המשיך ופסל את 26 החובטים הבאים – בוסטון ניצחה 0:4 והנה לכם פרפקט גיים שרשום בספרים כ-No Hitter…

  • בין 1998 ל-2002 רשם רנדי ג'ונסון האגדי חמש עונות רצופות עם 300 סטרייק אאוטס או יותר. מ-2002 ועד היום? היו בסך הכל עוד חמישה כאלה בליגה כולה!

קלייטון קרשואו עם 301 ב-2015

כריס סייל עם 308 ב-2017

מקס שרזר עם 300 ב-2018

גאריט קול עם 326 ב-2019

וג'אסטין ורלאנדר עם 300 ב-2019.

ואגב, הכי נמוך של ה-ביג יוניט ברצף הזה היה 329. אף אחד לא הגיע לזה מאז.

לא יכולה להיות כתבה כזו בלי שהשם שלו יופיע (צילום: Heavy.com)
  • קבוצת ה-AAA של הקולורדו רוקיס, ה-אלבקרקה איזוטופס, קרויה על שם… הספרינגפילד איזוטופס מהסדרה האלמותית – הסימפסונס. השם הזה הוזכר לראשונה בעונה השניה, כשהומר סימפסון הפך ל-מאסקוט של ה-"ספרינגפילד איזוטופס". הפעם השניה היתה בעונה הרביעית, בפרק ששודר ב-4 במארס 2001, כשהומר ניסה לבטל את רוע הגזרה – שהקבוצה תעבור לאלבקרקה, כשהוא שובת רעב. כמה חודשים מאוחר יותר ה-אלבקרקה טריביון פתח בסקר לשם חדש ל-קאנונס, שהגיעו מקאלגרי והחליפו בדיוק בית, כש-67 אחוזים מ-120,000 ההצבעות הלכו על ה-איזוטופס.
  • הרמן "ג'רמני" שייפר היה שחקן בייסבול יוצא דופן. הוא אוהב לעשות מהלכים מיוחדים, מסוג השחקנים שקונים כרטיס כדי לראות. ב-4 באוגוסט 1911 קבוצתו, הוושינגטון סנאטורס, התארחה אצל הווייט סוקס. כששייפר היה על בסיס ראשון, ורץ אחר על בסיס שלישי, גנב החבר שלנו לבסיס שני, בעיקר מתוך מטרה לסייע לרץ בבסיס שלישי לגנוב הביתה.
צפו בהומר שובת רעב…

זה לא עבד, והרץ נשאר על בסיס שלישי. אז שייפר ניסה דבר אחר – וגנב בחזרה את הבסיס הראשון. והוא היה סייף! אחר כך, כשהוא ניסה שוב לגנוב את הבסיס השני, הוא נתפס. הרבה בעקבות שייפר החוק הזה שונה, ואסור היה לגנוב יותר בסיסים ברברס.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תענוג ממש. אפילו סירנה ויליאמס מוזכרת כאן. את איי ג'יי אני זוכר מהעונה ההיא. 2001 או 2002?
    ואת "ו-עונת 1982 גנב ריקי הנדרסון 130 בסיסים לבדו – שזה יותר מכל קבוצת בייסבול שלמה בעונת 2021" אני זוכר היטב. פיצ'רס וקצ'רס י-ד-ע-ו שהוא עומד לגנוב ובכ"ז לא הצליחו לשרוף אוץו. איזה אתלט עליון הוא היה!
    לי זה תענוג ממש לקרוא ולהיזכר (כם את דייויד ווינפילד אני זוכר כאילו היה לפני שבוע), אןו ללמוד דברים חדשים.
    תודה גדולה

    1. יש בספר של ארל וויבר, המנג׳ר האגדי של האוריולס שתי התייחסויות לשני שחקנים לא שלו, האחת היא שהוא לא מאמין במומנטום, אתה יכול לנצח חמש רצוף ובשישית לפגוש את נולאן ראיין, והשניה כשהוא מסביר על טכניקות למניעת גניבות בסיס הוא מציין שבסופו של דבר כל הטקטיקות לא יעבדו אם ריקי הנדרסון על הבסיס. האיש היה תופעת טבע, ואצלי הוא בטופ 5 אולי אפילו טופ 3.

  2. תודה יוני, כפי שאמרת, אם ממש חופרים אין שחקן שלא עשה משהו ״היחיד בהיסטוריה״, אבל בין כל אלה, מאוד כיף למצוא את אלה שעשו דברים בלתי נתפסים, או חד פעמיים, או הזויים לגמרי, וכמובן שיש את השחקנים שכל הקריירה שלהם הזויה. טוני גווין למשל, אדם שחבט for average כאילו הוא בתקופת הדד-בול. 8 פעמים לקח batting title שהוא משווה את ההישג של אחד, הונוס ווגנר מ1911, או רנדי ג׳ונסון שהסיבה היחידה שלנולאן ראיין יש ״יותר״ מהכל ממנו היא כי ראיין זרק 27(!) שנים ורנדי ג׳ונסון ״רק״ 22 שנה כי בממוצע לרנדי ג׳ונסון היו 30 סטרייקאאוטס יותר לשנה… וזה גם מדהים לקלוט שכמו שהיו אגדות פעם, ופעם פעם, ופעם פעם פעם, הרי שג׳ונסון, וגווין, והנדרסון ואחרים הספקנו לראות בחיינו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט