שבת בבסיס: "להההה!", חלק א' / יוני לב ארי

אין כמו ענף הבייסבול לייצר לנו סיפורים גדולים. לאורך השנים נאספו נתונים סטטיסטיים בכמות בלתי ניתנת לתפיסה, או סתם סיפורים מיוחדים שאף ענף ספורט לא מסוגל לייצר. החל מאוגוסט 2021 פתחנו, אני וארז שץ, בפינה חדשה בפודקאסט שלנו – A Kosher Hot Dog. שמה היה "לההה", ובה סיפרנו בכל שבוע סיפור מהענף שהיה גורם לכם להגיד: "לההה". אספתי את המובחרים מאלה שאני סיפרתי:

הכובע בכניסה לאיינג'ל סטדיום (צילום: plas-tal.com)
  • גיילורד פרי היה פיצ'ר כמעט ללא יכולת להעיף הום ראנס. עד כדי כך, שהמנג'ר שלו, אלווין דארק, אמר עליו: "עוד ינחיתו אדם על הירח לפני שהוא יעיף הום ראן". את הדינגר הראשון שלו, העיף פרי בדיוק שעה לאחר נחיתתה של אפולו 11 על הירח….
  • מי לא מכיר את הקסדה הענקית בכניסה ל-"איינג'ל סטדיום", קשה לפספס את הדבר הזה. אך מה שאני לא בטוח שאתם יודעים – זה שגם הכובע הזה הוא רשמי של חברת New Era, וגם לו יש מידות. אם שלכם לרוב הוא סביב ה-7 ו-3/8, המידה של זה בכניסה לאיינג'ל סטדיום הוא 649 ו-1/2.
הצוות של אפולו 11 חתום על כדור בייסבול (צילום: iconicauctions.com)
  • ב-15 ביוני, 1976 האסטרוז אמורים היו לארח באסטרודום, שכזכור סגור עם גג, את הפיירטס. גשמים חזקים והצפות גרמו לכך שלאוהדים לא ניתן להיכנס לאצטדיון, וכך נדחה המשחק…. שאמור היה להתקיים תחת גג…

אבל, זה עוד לא הקטע הבאמת גדול באותו הערב. בגלל שהשחקנים הגיעו מוקדם, עוד לפני שהודיעו על ביטול המשחק, הם מצאו את עצמם בתוך האסטרודום, ולכן הקבוצה ארגנה ארוחת ערב, שהתקיימה סביב הבסיס השני, בה נכחו גם כעשרים אוהדים שכן הצליחו להיכנס איכשהו.

מיליון דולר גראנד סלאם
  • לפעמים, במהלך משחק, יש כל מני פעילויות שהקבוצה הביתית עושה עם הקהל. ב-11 ביולי 1999, נבחרה אוהדת של אריזונה, גיילין הוייל. היא היתה צריכה להמר על שחקן ספציפי, שיעיף גראנד סלאם. אני מדגיש, גראד סלאם, באינינג ספציפי, תמורת מיליון דולר. היא הלכה על ג'יי בל, באינינג השישי.

האינינג החל, בל היה רחוק שישה חובטים מלעלות לחבוט. קלוש. סטיב פינלי עלה עם דאבל. טראוויס לי נפסל, וואן אאוט. דייויד דלוצ'י ירה דאבל, ודמיאן מילר קיבל הולכה. אומאר דאל עם באנט, שני אאוטס. טוני וומאק עלה – עוד הולכה. והנה, ג'יי בל עלה. 3 בולס, 2 סטרייקס, כמה פאולים – ובום! ההום ראן היקר בהיסטוריה. מעניין אם ג'ימי היינס, הפיצ'ר של אוקלנד, היה פה בתוך העסקה…. כי מייד לאחר מכן הוא הוחלף.

סיפורו של ווינפילד והשחף
  • ב-4 באוגוסט 1983 התארחו היאנקיז בטורונטו למשחק מול הבלו ג'ייז. הרייט פילדר של ניו יורק, דייב ווינפילד, התחמם בין האינינגים, ובטעות כדור שהוא זרק פגע בשחף… והרג אותו.

במהלך המשחק האוהדים של טורונטו קיללו אותו בגלל האירוע הזה וזרקו עליו דברים, ובסיום המשחק, הגיעה משטרה… ועצרה אותו על התאכזרות בבעלי חיים. ווינפילד כמובן שוחרר בסופו של דבר, ואחרי הפרשה אמר המנג'ר שלו, בילי מרטין: "They say Winfield hit that bird on purpose. They wouldn't say that if they saw some of the throws he's been making all year".

עלה לטווינס בארוחה. ווינפילד (צילום: Pinterest)
  • לאותו ווינפילד, מסתבר, יש לא מעט סיפורים. במהלך עונת 1994, עונת השביתה, נשלח ווינפילד בטרייד מהמינסוטה טווינס לקליבלנד אינדיאנס. כ-רנטל עד לסיום העונה, בתמורה ל-Player To Be Named Later.

אך העונה לא חודשה, מאז הטרייד לא שוחק ולו משחק אחד, אף "פלייר טו בי ניימד לייטר" לא עבר למינסוטה, וכך המעבר של ווינפילד לקליבלנד, שם הוא בכלל לא שיחק באותה העונה, היה תמורת כלום.

אבל משהו מגיע גם לקבוצה ממינסוטה, לא? כך יצא שראשי הטווינס נפגשו עם מקביליהם מקליבלנד לערב במסעדה, אותו שילמו אנשי האינדיאינס, וכך נסגרה העסקה, ו-ווינפילד הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שנשלח לקבוצה אחרת תמורת ארוחה.

נכנס להיסטוריה. טוני קלארק (צילום: AZ Snake Pit)
  • עד לעונת 2008 כולל, לא קרה ולו פעם אחת, לאורך כל ההיסטוריה של המשחק, שחובט העיף הום ראנס משני צידי הפלייט באופנינג דיי. 0. ב-6 באפריל 2009, זכה לכבוד שחקן הבסיס השני של האריזונה דיבאס, פליפה לופז, שהעיף על הראש של ארון קוק הרייטי באינינג הראשון, ועל הראש של גלנדון ראש הלפטי ברביעי.

עד כאן הכל סבבה. אך שימו לב לזה: ממש באותו המשחק, הפירסט בייסמן של אריזונה, יו"ר איגוד השחקנים ד-היום, טוני קלארק, ירה על אותם שניים, אחד מכל צד, והיה לשני. תוך אינינג אחד. וואו.

נא לשמור על השירותים לאחרי המשחק (:
  • לקח שכדאי שכל רוקי ילמד – לא ללכת לשירותים במהלך משחק. בעונת 2010, באחד ממשחקי הפלורידה מארלינס מול הפילדלפיה פיליס, נכנס הרליבר הרוקי של הקבוצה, חוסה סדה, jose ceda, לשירותים של הבולפן, ולא הצליח לצאת משם עד לסיום אותו האינינג. כל שהיה צריך זה כמה שקי חול, שיפוע, וחבורת רליברים שמחפשת לעשות ממנו צחוק.
  • ותודה למאזין הנאמן עופר רימסקי עם הנתון המטורף הזה: ג'ון לסטר שיחק תשע שנים בבוסטון רד סוקס ושש שנים בשיקגו קאבס.

ה-ERA שלו בבוסטון: 3.64.

ה-ERA שלו בקאבס: 3.64.

ה-Winning % שלו ברד סוקס: 63.6 אחוזים.

ה-Winning % שלו בקאבס: 63.6 אחוזים.

דוקטור ג'ון ומיסטר לסטר (צילום: sportsmockery.com)
  • בארי בונדס היה אלוף ה-walks, את זה אנחנו יודעים. עונת 2004 היתה עונה עם שיאים בלתי נתפסים של הסלאגר, גם את זה אנחנו יודעים. אחד הנתונים שיותר מזוהים עם בונדס, היה אינטנשנל ווקס. ב-2004 בונדס השיג בסך הכל 232 ווקס, מתוכם 120 במתכוון. 120. מי שהוליך את האמריקן ליג כולה באותה העונה, בווקס, לא אינטנשנל, ווקס ברוטו, היה אריק שאבז, שהשיג בסך הכל 95. מדהים.
  • בואו נחזור קצת בזמן, ל-25 באפריל 1901, המשחק הראשון אי פעם של ה-דטרויט טייגרס. המילווקי ברוורס מתארחים ב-בנט פארק, לעיני 8,000 אוהדים חדשים. בסיום האינינג התשיעי העליון, הברוורס הוליכו 4:13, כשהם משייטים לניצחון קליל. אך אז החל קאמבק מהסרטים, הטייגרס הורידו ל-13:12, כשפרנק דילון יורה 2 אאוט, 2 ראן ווק אוף דאבל – ומשלים קאמבק של עשר ריצות – 13:14. עד היום, כמעט 120 שנה אחרי, אף קבוצה לא חזרה מפיגור של עשר ריצות או יותר באינינג התשיעי. לא אופנינג דיי, לא סתם משחק, אף פעם
עשו היסטוריה. הטייגרס של 1901 (צילום: Pinterest)
  • ל-נולאן ראיין יש 5,714  סטרייק אאוטס, מן הסתם, הכי הרבה במייג'ורס, בפער. אך שימו לב לשני נתונים: גם אם נוריד את כל הסטרייק אאוטס שהוא השיג לפני גיל 30 (הוא החל את הקריירה בגיל 19…), הוא עדיין יעמוד על 3,629 קייז, 11 בלבד פחות ממה שטום סיבר השיג בכל הקריירה, ובמקום השביעי בכל הזמנים

נתון נוסף: במהלך הקריירה זרק ראיין לשלושה שחקנים ששברו את שיא כל הזמנים בהום ראנס לעונה: רוג'ר מאריס, מארק מגוואייר ובארי בונדס. שלושתם ביחד השיגו במהלך הקריירה שלהם מול ראיין: 5 מ-28, שזה ממוצע חבטות 179., אפס הום ראנס, אפס אקסטרה בייס היטס, ו-11 סטרייק אאוטס. וואו.

לא קל למצוא נתונים שנולן ראיין יפתיע אותנו איתם (צילום: Houston Chronicle)
  • בהיסטוריה של המשחק, נרשמו עד היום בסך הכל שלושה שחקני מייג'ורס שעונים לשם אאורליו. או שענו, נכון יותר:

אאורליו מונטגודו, ששיחק בין 1963 ל-1973, נהרג בשנת 1990, כשהוא בן 46, אחרי שמשאית שהוא נהג סטתה לנתיב ממול והתנגשה בטריילר.

השני, אאורליו לופס, שיחק בין 1974 ל-1987, נהרג ב-1992, יום לאחר יום הולדתו ה-44, כשהוא עף ממכוניתו, ומכונית אחרת דורסת אותו.

האחרון, אאורליו רודריגז, שיחק בין 1967 ל-1983, נהרג בשנת 2000 כשהוא בן 52, כשמכונית עלתה על מדרכה ופגעה בו, בזמן שהוא חתם למעריצים…

גם הם בליינאפ הזה. מנטל ומאריס (צילום: goldinauctions.com)
  • אלו הם תשעת השחקנים הראשונים שזכו פעמיים ברציפות ב-MVP:

יוגי ברה – קאצ'ר, 1954-55

ג'ימי פוקס – בסיס ראשון, 1932-33

ג'ו מורגן – בסיס שני, 1975-76

ארני בנקס – שורט סטופ, 1958-59

מייק שמידט – בסיס שלישי, 1980-81

מיקי מנטל – אאוטפילד, 1956-57

רוג'ר מאריס – אאוטפילד, 1960-61

דייל מרפי – אאוטפילד, 1982-83

האל ניוהאוזר – סטארטר, 1944-45

הרכב שלם.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. בספר הסיפור שאינו נגמר יש פסקה שמתארת איש שיושב וזורק קוביות של פאותיהם יש אותיות, ונאמר כי אם יזרוק אותם אין סו, פעמים בסופו של דבר נקבל תוצאה של כל סיפור שאי פעם סופר או יסופר.
    אז נכון, גם לעונת בייסבול יש סוף, אבל כנראה שאם ימשיכו לשחק את המשחק נמשיך לקבל את הסיפורים הנהדרים האלה.
    תודה יוני.

  2. תשמע יוני, לא נעים לי, אבל אני תמיד חשבתי שזה ״לאאאאאאאאא״ ולא ״להההההה״. קצת מוזר לגלות אחרי שנים שכל הזמן הגיתי את זה לא נכון 🙁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט