שבת בבסיס: מינורי, אבל לפניך / יוני לב ארי

בפרק מספר 116 של A Kosher Hot Dog, פודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל, סיפרתי על ה-אלבקרקי איזוטופס, קבוצת המיינור ליגס שקרויה על שם קבוצת בייסבול מהסדרה האלמותית "הסימפסונס". במהלך הדיון הוזכרה העובדה כי לא חסרות קבוצות עם שמות משעשעים במיינורס, ואולי מתישהו צריך לתת להן את הבמה. אז הנה, זה קורה, 20 קבוצות המיינורס (ושאר הליגות הנמוכות) עם השמות המשעשעים ביותר.

המאסקוט של הסוד פודלס (צילום: The San Diego Union-Tribune)

Amarillo Sod Poodles

ליגה: קבוצת ה-AA של אריזונה, Double-A Central

מיקום: אמארילו, טקסס

כל שם שהמילה "פודל" נמצאת בו – אני בעדו. ובהחלט – מדובר באחד הלוגואים החביבים ביותר שנתקלתי בהם.

צילום: SportsLogos.Net

Auburn Doubledays

ליגה: Perfect Game Collegiate Baseball League

מיקום: אוברן, ניו יורק

הקבוצה הזו קרויה על אבנר דאבלדיי, שיש הטוענים כי הוא המציא את הבייסבול, וסביבו קיים "מיתוס דאבלדיי" המפורסם. שמות של שחקנים שעברו שם: לואיס גונזאלס, קני לופטון, בילי וואגנר, יוהאן סנטנה ורוי אוסוולט.

צילום: Minor League Baseball

Binghamton Rumble Ponies

ליגה: קבוצת ה-AA של המטס, Double-A Northeast

מיקום: בינגהאמטון, ניו יורק

שמעתם פעם על פוני רועם? הפוני בלוגו של הקבוצה הזו נראה לכם רועם? תכלס הוא לא ממש נראה פוני… המנג'ר שלהם, רייד ברניאק, הוזכר בפוד בפרק מספר 115 על ידי אלון ליישמן. הקבוצה זכתה בשלוש אליפויות, האחרונה ב-2014.

גם כן פוני… (צילום: 981thehawk.com)

Burlington Sock Puppets

ליגה: Appalachian League (Collegiate)

מיקום: ברלינגטון, צפון קרוליינה

מדובר בקבוצה שהחלה כמיינור ליג, ונקראה "רויאלס", אך כשהם איבדו את הקשר לקבוצת מייג'ורס הרשו לעצמם בברלינגטון להשתטות קצת, והלכו על בובת גרב.

צילום: YAHOO!

Carolina Disco Turkeys

ליגה: All American Amateur Baseball Association

מיקום: ווינסטון – סאלם, צפון קרוליינה

כשאתה שומע שאתה הולך לראות משחק של ה-דיסקו טורקיז, הדבר הראשון שברור לך הוא שחולצה של הקבוצה הזו חייבת להיות שלך בסוף היום הזה. אם רק היה דוכן קריוקי ביציע…

זה פשוט אדיר (צילום: yadkinripple.com)

Colorado Springs Sky Sox

ליגה: המועדון לא פעיל בימים אלה

מיקום: קולורדו ספרינגס, קולורדו

נכון, מדובר במועדון ז"ל, ועדיין השילוב בשם שווה התייחסות. מצד אחד Sky, בשל גובהה של קולורדו. מצד שני Sox, בשל העובדה שהקבוצה היתה ה-A של הווייט סוקס, אי שם בשנות החמישים… גם פה עברו כמה שמות מעניינים, דוגמת נולאן ארנאדו, סנדי אלומאר ג'וניור, אלברט בל, ג'ו ג'ירארדי, טוד הלטון, מאט הולידיי וג'ים תומי.

מלחיץ משהו (צילום: Brew Crew Ball)

Florence Y'alls

ליגה: Frontier League (Independent)

מיקום: פלורנס, קנטקי

לא, הקבוצה הזו לא משחקת בפירנצה, ומשחק מול פיורנטינה לא ייחשב לדרבי… ה-"יאלס", שהוקמו ב-1994 הספיקו לזכות בשלוש אליפויות, אם כי אף אחת מהן לא כשהקבוצה בקנטקי, אלא ב-ג'ונסטאון, פנסילבניה, כשהם עוד היו תחת שמות משעשעים אחרים.

המאסקוט החביב של פלורנס (צילום: kentuckytourism.com)

Frisco RoughRiders

ליגה: קבוצת ה-AA של הרייג'נרס, Double-A central

מיקום: פריסקו, טקסס

מארק טשיירה, אדריאן גונזאלס, מרטין פרז, כריס דייויס ואלוויס אנדרוז, כל אלה לבשו את מדי הקבוצה. השם מגיע מיחידת חיל הפרשים המתנדבים הראשונה של צבא ארה"ב במלחמת ארצות הברית – ספרד, שהוקמה על ידי הנשיא לעתיד, ת'אודור רוזוולט.

סוג של פרש… (צילום: Ballpark Digest)

Gastonia Honey Hunters

ליגה: Atlantic League (Independent)

מיקום: גסטוניה, צפון קרוליינה

תאמינו או לא, אך כך בדיוק נראה המאסקוט של הקבוצה, גירית דבש שיצאה מכוורת. הרעיון הוא הקשיחות של החיה, והרצון להוציא את הטוב ממצבים קשים. מדובר באחת הקבוצות הראשונות שניסו את הרובוט אמפאייר.

צילום: wbtv.com

Hartford Yard Goats

ליגה: קבוצת ה-AA של הקולורדו רוקיז, Double-A Northeast

מיקום: הארטפורד, קונטיקט

יש שני צדדים ל-Goat: או קללה שייקח למעלה ממאה שנה להסיר, או ראשי התיבות החביבים: Greatest Of All Time. בהארטפורד, ואולי יותר מזה בקולורדו, מקווים יותר לשני מאשר לראשון.

מי לא היה רוצה כזה? (צילום: stadiumgiveawayexchange.com)

Jacksonville Jumbo Shrimp

ליגה: קבוצת ה-AAA של המארלינס

מיקום: ג'קסונוויל, פלורידה

השם, שמזכיר קצת יותר את "פורסט גאמפ" מאשר קבוצת בייסבול, לפחות מתחבר עם העובדה שמדובר בעיר לחופי האוקיאנוס, המשמשת כקבוצת AAA לקבוצה בשם מארלינס, עם לוגו של כריש…

צילום: baseballgroundsjax.com

Las Vegas 51's

ליגה: קבוצת ה-AAA של אוקלנד, Triple-A West

מיקום: לאס וגאס, נבאדה

פה אנחנו קצת מרמים. שם הקבוצה התחלף ל-Aviators, אך השם הקודם היה יוצא דופן מספיק כדי שנעצור עליו. מדובר באזכור של Area 51 הידוע לשמצה, שממוקם כ-80 ק"מ ממגרש הקבוצה. המאסקוט, כמה מפתיע, נראה כמו חייזר.

"טייק מי טו יור לידר" (צילום: Las Vegas Review-Journal)

Lehigh Valley Iron Pigs

ליגה: קבוצת ה-AAA של הפיליס, Triple-A East

מיקום: אלנטאון, פנסילבניה

ללא ספק, מהשמות המשעשעים ביותר, בטח של קבוצת טריפל איי. השם, שלקוח מעולם תעשיית הפלדה, נבחר כיוון שהאיזור בו ממוקמת הקבוצה ידוע בתעשייה זו.

צילום: lvc.edu

Norwich Sea Unicorns

ליגה: Futures Collegiate Baseball League

מיקום: נורוויץ', קונטיקט

חד קרן זה סבבה, אבל חד קרן ימי? החיה בלוגו, אגב, היא בכלל חדשן חדקרן, Narwhal באנגלית, הזכור ממשחק הקלפים האדיר טאקו, קאט, גואט, צ'יז, פיצה (חובה למי שלא מכיר). ה-סי יוניקורנס היו קבוצת מיינורס עד 2021, אך שינוי בשיטה של ה-MLB גרמו להם לאבד את הזכות הזו.

צילום: Ballpark Digest

Quad Cities River Bandits

ליגה: קבוצת ה-A של הרויאלס, Midwest League

מיקום: דבנפורט, אייווה

קוואד סיטיס זהו אזור שכולל כמה ערים במדינות אייווה ואילינוייס. הבנדיטים מהנהר זורקים שם כדורי בייסבול כבר מ-1879, לא יאמן. חלק מהשמות שעברו שם: ג'ו מאוור, ג'אסטין מורנו, יוהאן סנטנה, קרלוס קוריאה, אלכס ברגמן, מאט קרפנטר, ג'ים אדמונדס, ג'ו מאדן, מארק מאלדר, ג'ורג' ספרינגר ופרנק תומאס.

תכירו את הבנדיטים (צילום: quadcities.com)

Reno Aces

ליגה: קבוצת ה-AAA של אריזונה, Triple-Awest

מיקום: רינו, נבדה

מה שקסום בשם הזה הוא השילוב בין בייסבול (אייסים, פיצ'רים מצוינים) למה שרינו מזוהה איתו יותר מהכל – הימורים (עיר ההימורים השניה בגודלה בארה"ב אחרי לאס וגאס).

צילום: nevadasportsnet.com

Richmond Flying Squirrels

ליגה: קבוצת ה-AA של הג'איינטס, Double-A Northeast

מיקום: ריצ'מונד, וירג'יניה

כמה מכם ראו אי פעם סנאי מעופף? אם לא, זה כנראה כיוון שלא הייתם במשחק של הפליינג סקווירלס.

זה נחשב למעופף? (צילום: Richmond)

Rocket City Trash Pandas

ליגה: קבוצת ה-AA של האיינג'לס, Double-A South

מיקום: מדיסון, אלבמה

ללא ספק – אחד הגדולים. לפני הכל: שם הקבוצה. לא קוראים לה מדיסון, כמו רוב האחרות – על שם העיר, אלא רוקט סיטי, שבכלל לקוח מהעיר השכנה Huntsville, והקשר שלה לעולם החלל. אך גם הכינוי והלוגו – מדובר ברקון, שידוע ביכולותיו לזהות את הטוב בשבילו בזבל.

צילום: WHNT

Round Rock Express

ליגה: קבוצת ה-AAA של הריינג'רס, Pacific Coast League

מיקום: ראונד רוק, טקסס

מדובר בקבוצה שהוקמה על ידי רייד ראיין, הבן של נולאן, אגדת בייסבול בכלל ובין היתר גם בריינג'רס. כינויו היה The Ryan Express, אז אפשר להבין מאיפה הגיע השם… ראיין מחזיק בקבוצה עד היום.

צפייה במשחק של הראונד רוק. השקיעה קנתה אותי (צילום: do512.com)

Vermont Lake Monsters

ליגה: Futures Collegiate Baseball League

מיקום: ברלינגטון, ורמונט

הצפיה במשחקי הקבוצה מגיל 16 בלבד… עם שם מאיים כזה, שהתקבל, אגב, בתחרות Name The Team, אני לא בטוח שהייתי רוצה לדעת כיצד נראה המאסקוט שלהם…

ולסיום סיומת… (צילום: The Burlington Free Press)

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. פשוט תענוג לקרוא אותך, ויכגולתך למצוא נושאים חדשים לכתיבה היא מעל ומעבר. השקעה לא נורמלית ממש. אגב, DOUBLEDAY נוסדה בגרדן סיטי, העיר בה גרתי 40 שנה, והבניין המקורי עדיין עומד על תילו ובועט, וישנם שם משרדים

  2. וואו, על מיינור ליגס אפשר לכתוב טור בפני עצמו, עולם ומלואו, וכמובן שעשינו לשם גיחונת בסיקור על בול דורהאם, הסרט שנתן את הריספקט למיינור ליגס, אבל יש עוד המון קבוצות עם שמות כל אחד מעולם אחר, בכלל מרגיש שיש שלושה סוגים של שמות. אלה המשמימים, שהמייג׳ור ליג אפילייט פשוט אמר להם ״מהיום אתם אוקלהומה סיטי דודג׳רס/סירקיוז מטס/מיסיסיפי ברייבס. למה? ככה״. יש את אלה שסתם הלכו על שם, דורהאם בולס, בירמינגהאם בארונס כאלה, ואז, יש את אלה שבזכותם התכנסנו לפה.
    גם פה יש כמה וכמה ניואנסים. הרבה מהשמות האלה באים ללמדנו על העיר שבה משחקים ומה מיוחד בה, למשל הבינגהאמטון ראמבל פוניס, שגם אפילייט של המטס, וגם אחלה שם, הRumble Ponies הם הכינוי לאותה קרוסלת סוסים מוכרת שבינגהאמטון מלאה בהן, ושזיכו אותה בתואר ״בירת הקרוסלות העולמית״.
    עוד דוגמה מעניינת היא הAltuna curve, מסתבר שמסביב לאלטונה, פנסילבניה יש curve ענק, ממש פרסת סוס של רכבות שהפכה לסמלה של העיר, והלוגו בהתאם הוא נהג קטר ״כמו פעם״.
    יש גם משחקי מלים נהדרים, ציינת את האייס מרינו, אבל גם הלואיוויל באטס, שזה גם רפרנס לlouisville slugger, יצרנית המחבטים האגדית, וגם עטלפים, שהם הסמל של הקבוצה (שהיא אפילייט של הרדס, הלו אלון ליישמן!)
    אגב, פך מעניין, האינדיאנפוליס אינדיאנס בכלל לא קשורים לקבוצה מקליבלנד, והשם הוא כמובן משוייך לשם העיר (והמדינה). מה שכן, מכל הקבוצות שמתהדרות בשמות שקשורים לאמריקן אינדיאנס (ברייבס, צ׳יפס, בלקהוקס, סמינולס) זו אולי הקבוצה עם הכי הרבה כבוד לאינדיאנס האמיתיים, והלוגו שלה הוא אמנות אינדיאנית אמיתית, ולא קריקטורה. ואם כבר קריקטורה, הרי שהדמות החביבה בלוגו של הrough riders הוא טדי רוזוולט בכבודו ובעצמו…
    עוד כמה יציאות אהובות, אומהה storm chasers על שם הפסיכים שמתעדים טורנדואים, האל פאסו צ׳יואוואס, על שם מדבר Chiuhuaha שמשתרע מאל פאסו ועד מקסיקו ושנתן למחוז המקסיקני את שמו, רק שהלוגו הוא אותו כלבלב שמי שנתקל פעם בגזע, מדובר בעכברון על סטירואידים שמשוכנע שהוא מינימום דוברמן, יש את הרדינג fighting phils, אפילייט של הפיליס, רק שהלוגו הוא יען מתאגרף, והכי מוזר הם הורצ׳סטר רד סוקס, מוורצ׳סטר מסצ׳וסטס, השם לא יצירתי במיוחד, אבל הלוגו? פק-מן מחייך עם גרביים אדומות. ביזאר.
    ואיך אפשר בלי המונטגומרי ביסקיטס, ממונטגומרי אלאבאמה, שלא רק שנקראים על שם אותה עוגיית חמאה חביבה, אלא גם המאסקוט שלהם הוא בצורת העוגייה, והשילוב כל כך מוזר שהפך לתופעת רשת מה שמכנים ״ויראלית״ שוודאי מאוד שימחה את החברה ממונטגומרי.

  3. אגב, רבים מהשמות נבחרים במשאל בקרב אוהדים, וכך למשל הטריפל איי אפילייט של היאנקיז (שים לב יונתן) הם הScranton/Wilkes-Barre RailRiders מפנסילבניה, הרייל ריידרס זה רפרנס לכך שהאזור היה הראשון שהונהגה בו רכבת קלה (tram), אבל הלוגו, קיפוד עצבני על מסילת רכבת הוא שריד לכך שבמשאל על הלוגו בכלל זכה השם porcupines וכך קיבלנו קיפוד על מסילה, שלא פלא שהוא נראה כל כך עצבני…

  4. ענק.
    מתלבט איזו משתי הקבוצות לאהוד, אבל צפון קרוליינה בהחלט לקחה כמה קבין של יצירתיות. גם הגרביים וגם הדיסקו זו יציאה למופת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט