אירועי דיומא – 9.1.23 – כדורגל וסנוקר

כדורגל / עמיחי קטן:

ליגת העל בכדורגל – מחזור 17:

20:30 הפועל באר שבע – הפועל תל-אביב:

סגנית האלופה ומחזיקת הגביע תחזור הביתה אחרי הפסד החוץ למכבי חיפה בשבוע שעבר, כשאחרי שרצף של ניצחונות החוץ נקטע הם יקוו לייצר רצף משמעותי של ניצחונות בית ולצמצמם חזרה את הפער מהפסגה ל-7 וממכבי תל-אביב לנקודה. מולם נמצאת קבוצת החוץ הגרועה בליגה עם 5 נקודות בלבד בחוץ, אבל עם מאזן בית סביר (11/24) כך שהפועל תל-אביב נמצאים כרגע במקום ה-11 אם אפשרות לקפוץ עד למקום השמיני עם ניצחון. שווה לציין שרק בית"ר ספגו יותר מתל-אביב, ואילו רק מכבי תל-אביב ומכבי חיפה כבשו יותר מבאר-שבע.

סנוקר/ אסף צרפתי

סנוקר טורניר המאסטרס  – אלכסנדרה פאלאס, לונדון.

הסנוקר חוזר אלינו, אחרי הפסקה ארוכה לחגים הנוצריים, ובגדול.

המאסטרס הינו מהטורנירים היוקרתיים בעונת הסנוקר. הראשון בשנה הקלנדרית, טורניר אליו מוזמנים שישה עשר השחקנים המובילים בדירוג העולמי ועליו נאמרת הקלישאה "כל משחק הוא גמר".

 השמות הנוצצים ביותר מתחרים זה בזה במפגשי הטוב מ- 11 פריימים החל משלב שמינית גמר ואילך עד ליום ראשון הקרוב. אלא שבעת כתיבת שורות אלו עדיין לא ברורה עוצמת השערורייה שמטלטלת את הענף ב 24 השעות האחרונות.

בין שישה עשר המדורגים ישנם ארבעה שחקנים סינים והם חלק מעשרה שחקנים סינים בסך הכל שהושעו באופן מידי מכל תחרות בגין חשדות חמורים למכירת משחקים בריונית ושיטתית. מעט מאוד פרטים נמסרו וגם באולפן יורוספורט נרשמה מבוכה.

בסיקור השבועי אעקוב אחרי המתרחש, אך כוונתי להתמקד במשחק עצמו, שמסמל עדיין (או שאני אופטימי מידי) משחק טהור וג'נטלמני.

במשחקי אתמול הייתה דרמה לא קטנה כאשר שון מרפי והמאסטר המכהן ניל רוברטסון התמודדו במשחק המוקדם. המשחק התפתח לקרב עצבני מלא בשגיאות קטנות אותן ניצל מרפי ליתרון 5-1. אז התעורר רוברטסון ובשלושה ברייקים ללא מענה ממשי צימק ל 5-4. הפריים העשירי היה צמוד ועל אף הובלה של רוברטסון שאיים לעפות פריים מכריע הצליח מרפי לשמור על יתרונו ולהדיח את האלוף כבר במשחק הפתיחה.

במשחק הערב התמודדו מארק סלבי ואחד ה"מרוויחים" מהשעיית הסינים האיראני הנהדר חוסיין ואפאי לו עונה נהדרת עד כה, עם סגירת הגיליוו סלבי מרדים את הקהל עם יתרון 1-0.

משחקי היום : היום השני לתחרות מזמן לנו שני משחקים נהדרים, שניהם מפגישים אגדת סנוקר ושחקן צעיר התקפי ומבטיח :

15:00  – רוני אוסאליבן – לוקה ברסל

00 :21  – ג'ון היגינס – ג'ק ליסובסקי

את הרוקט והיגינס באמת שאין צורך להציג, שניים משלושת הדינוזאורים המופלאים (יחד עם מארק ווילאמס). מחזור 1991 הבלתי נגמר.

במשחק המוקדם נראה את ברסל הבלגי, שחקן התקפי, לעיתים פזיז שאני בספק שיעשה צרות מרובות לרוני, לו זה טורניר בית (ובו זכה מספר שיא של שבע זכיות). במשחק המאוחר ג'ק ליסובסקי הוא שחקן אנגלי כבר לא צעיר כל כך שנמצא בצמרת הסנוקר (אך לא צמרת גבוהה) כבר כמה שנים. ניצחון מול היגינס במעמד כזה יהיה הישג אדיר. אבל לא הייתי מהמר נגד השועל הסקוטי.

שידורים ביורוספורט 1 ו 2

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. עמיחי ופאקו, תודה רבה. מעורבות עבריינים בסנוקר הוא סוד די גלוי וקשה להאשים חלק מהשחקנים, שחוששים להסתבך עם אותם גורמים. כך קרה גם לג'ון היגינס, בעת שנכח בבבית מלון בקייב, לפני כעשור, "כשהתבקש" להטות מספר פריימים על ידי אנשים מפוקפקים.

  2. תודה רבה לכולם על התגובות, לפאקו אין מחליף אבל לכבוד הוא לי למלא את מקומו.
    השלמתי עכשיו את התקציר של המשחק המאוחר ונהנתי מאוד מוואפאי, ניצח בצדק והרוויח את מקומו ביושר בצמרת הגבוהה של הענף.
    מזל שדינג לא ברשימה זה בכלל היה מבאס, הוא מהדור הישן ופורץ הדרך של הסנוקר בסין, המנטור וההשראה לשחקנים הצעירים ואגדה בסין. מעבר לזה הוא עושה רושם של אדם ממש מקסים והוא והרוקט חברים טובים.

      1. תדה רבה אשך, מעניין מאוד ונמשיך לעקוב.
        חשבתי על זה שרק לפני שנה ז'או ז'ינגטוג זכה באליפות בריטניה בצורה כל כך משכנעת, רוני עצמו השווה אותו לפדרר ואמר שזה כנראה השחקן הגדול הבא. ומאז… כלום, כשלון אחרי כשלון בכל הטורנירים בהם שיחק. לאור החדשות האחורונת זה פתאום מקבל משמעות מחרידה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט