חדשות השבוע בNFL

אייקוני, ג'יי ג'יי ואט

אז שחר דלאל לקח חופשה קצרצרה מסיכום השבוע בNFL(אל דאגה, הוא חוזר במהרה) ולא יכולנו להשאיר אתכם ללא עידכון (כמעט) כל מה שקורה בזמן הקריטי הזה בליגה.
אז הנה סקירה קצרה:

1. אחד מגדולי שחקני הNFL  בעשור וקצת האחרונים הודיע השבוע על פרישה מהNFL. ג'י ג'י וואט, שהתחיל את הקריירה שלו ביוסטון והפך לאחד מציידי הק"ב היעילים והמוערכים בליגה והיה בין המהירים בליגה להגיע ל75 סאקים לאחר שהשיג מעל 20 סאקים בעונה בפעמיים בתוך הארבע עונות הראשונות שלו, החליט לתלות את הנעליים.
וואט, שהקריירה שלו קצת  נבלמה בגלל פציעות שגרמו לו לאבד הרבה זמן משחק, קיווה לשנות אווירה ואולי להגיע לשיאים מקצועיים גבוהים יותר עם קבוצה שבשעתה נראתה בדרך הנכונה להצלחה, ועבר לאריזונה קארדינלס לפני כ3 שנים.
אבל גם הקבוצה וגם היכולות שלו לא הצליחו לחזור למסלול הנכון וזו כנראה חלק מהסיבה שהקריירה של וואט מגיעה לסיומה המוקדם.
וואט, שחקן נשמה שנתן את כל כולו למשחק, יתנחם בזה שאחיו הצעיר, טי' ג'ייי ואט,  הולך בדרכו ועושה חייל בפיטסבורג.

ג'יי ג'יי וואט ובחירת הדראפט הראשונה ב 2042


2. ומשחקנים פורשים מרצון, לכאלו שהקבוצה שלהם התייאשה מהם. אחרי שהתבשרנו לפני שלושה שבועות על הסיפסול של מרכוס מריווטה אשר בתגובה נעלב ועזב את הקבוצה, שני שחקנים ותיקים נוספים הצטרפו לרשימת הPersona non grata .
הריידרס החליטו שהאשמה העיקרית בעונת הזוועות שלהם היא הק"ב דרק קאר והודיעו לו שהוא מסופסל. קאר, שפתח עבור האוקלנד ריידרס (שהפכו ללאס וגאס) 10 עונות מלאות שבהן נעדר רק ממשחק אחד! התבשר על ידי המאמן ג'וש מקדניאל שהקבוצה כבר לא צריכה את שרותיו. בתגובה קאר ביקש לא להיות עם הקבוצה לשארית העונה וככל הנראה יתחיל בחיפושים אחרי קבוצה אחרת. ההימורים המוקדמים הם על אינדיאנפוליס קולטס.
מי שיחליף את קארר בעמדת הק"ב של הריידרס הוא ג'ארט סטידאהם, שחקן שנה רביעית שבילה 3 שנים בניו אינגלנד שם לא עשה יותר מדיי. סטידהאם צפוי ליום קשה בפתיחה הראשונה שלו מול הגנת סן פרנסיסקו הקשוחה.

ישר לקלחת הרותחת, ג'רט סטידהאם




3. מי שקיבל קשה את הספסול של דרק קאר הוא חברו לקבוצה, התופס הסופרסטאר דבונטה אדאמס, שבעברו היה גם יחד איתו בקבוצת הקולג' שלהם. אדאמס קונן על זה שהסיבה שבה הוא הגיע לריידרס היא בגלל דרק קאר ומה הוא יעשה עכשיו?
בתגובה, ברנדון איוק, תופס הניינרס, שנגדם לאס וגאס משחקים השבוע בתגובה:




4. שחקן נוסף שקיבל את המגף אחרי שעזר לעורר את הקבוצה מנקודת שפל, הוא טיילר היינקי מהוושינגטון קומנדרס. היינקי שנכנס כמחליף לקרסון וונץ הפצוע באמצע העונה והפיח קצת חיים ותקווה בהתקפת וושינגטון הכבויה, שיחק 9 משחקים, ניצח 5, השיג שיוויון אחד ושלושה הפסדים כשהאחרון בהם, מול סן פרנסיסקו, גרם להחלפתו על ידי וונץ ברבע הרביעי.
מאמן הקומנדרס, רון ריוורה, החליט שהפתיחה מול קליבלנד, בשלב קריטי זה של העונה, תחזור לידי קרסון וונץ.

לא סתם קוראים לו ריבר בואט רון


5. השבוע גם התבשרנו על הצעד הראשון במסגרת מה שעתיד להיות "יום שני השחור", היום שני     שמגיע לאחר המחזור האחרון של העונה ונודע בשמו זה בגלל שזה היום שבו דרך כלל מאמני ומנהלי קבוצות כושלות בעונה מקבלים את מכתב הפיטורים.
אז דנבר לא חיכו לסוף העונה ופיטרו השבוע את המאמן הראשי הטירון נתניאל האקט, שמשלם את המחיר עבור הפיאסקו שהפך הטרייד על ראסל ווילסון.
ווילסון, שעבר לדנבר תמורת חצי המלכות ו250 מליון דולר מובטחים  ב5 שנים, ועורר תקוות ענקיות, גרר את התקפת הקבוצה לתהומות שגם בתקופת הקרוסלה הגדולה של ק"ב חסרי עתיד שעברו על הברונקוס בשנים האחרונות, לא נודעו כמוהם.
אז כרגע האקט, ובצדק חלקי, משלם את המחיר והנהלת דנבר עדיין טוענת שראסל ווילסון הוא בר תיקון. לא מאשים אותם. עבור מה שהוא מקבל ומה שהוא עושה לתקרת שכר שלהם, הם חייבים להנסות הכל לפני שהם זורקים רבע מיליארד דולר לפח.
אבל הבעיה היא לא רק הכסף כשהשמועות מדנבר טוענות שווילסון, איך לומר את זה בעדינות, הוא חרא של בן אדם, שלא מעניין אותו להנהיג את הקבוצה אלא רק ההצלחה האישית שלו.

6.   בשנת 2020 היו שתי קבוצות ממש גרועות בNFL, ג'קסונוויל ג'אגוארס והניו יורק ג'טס.
ולקראת סיום העונה החל בינהן מה שנקרא המירוץ לטרבור לורנס. לורנס, אחד הפרוספקטים המבטיחים ביותר בעמדה מאז ימי אנדרו לאק, הודיע על צאתו לדראפט הNFL והיה צפוי להילקח בבחירה הראשונה של איזו קבוצה שלא תהיה הגרועה בליגה.
שבוע 16 ל העונה, שתי הקבוצות במאזן של 14-1 ואפילו האוהדים מתפללים שהן ימשיכו להפסיד כדי לקבל את הבחירה הראשונה בדראפט.
אבל בעוד הג'אגוארים נכנעים ללא קרב ממשי לשיקגו, הג'טס גוברים על קליבלנד, והלורנס בול מוכרע לטובת ג'קסונויל וניו יורק מסתפקת בבחירת הדראפט השניה בה הם בחרו את זאק ווילסון.
אז עכשיו, שנתיים אחרי, אחרי התחלה צולעת משהו, העשן מתחיל להתפזר וטרבור לורנס מלא לנגד עיניינו את ההבטחה שנתלתה בו ומצעיד את הג'אגוארס לראש בית הAFC  דרום ברצף של ניצחונות שמראות על רוח חדשה בקבוצה שהייתה בתחתית הבאר של הליגה שנים רבות.
ובג'טס? זאק ווילסון לא מצליח להתרומם מקצועית וגרוע מכך, נכשל קשות בהתנהלותו מול חבריו לקבוצה ומול העיתונות הניו יורקית הקשוחה.
אז אף  פעם אל תזלזלו בהשפעות ארוכות הטווח של משחקי NFL. גם אם הם נראים חסרי חשיבות בין קבוצות גרועות.

חיכה בבית, לורנס


7. ומבחירה ראשונה לפני שנתיים לבחירה הראשונה הבאה. לראשונה מזה 75 שנה. מאז שנת 1947,  יש סיכוי ממשי שהשיקגו ברס יזכו לבחירה הראשונה בדראפט 2023.
סביר להניח שהם ינצלו זאת לטריידים והשגת בחריות דראפט נוספות, אבל עדיין, היסטוריה (מפוקפקת) בהתהוות.
בשביל זה הם צריכם כמובן להמשיך להפסיד ושיוסטון, שהפתיעה את טנסי השבוע, תנצח איזה משחק או שניים בשארית העונה כשהיריבות שנותרו הן ג'קסונויל ואינדיאנפוליס.



8. סיפור מחמם לב מהשבוע הוא אוהד ניו אינגלנד פטריוטס שהיה צריך לראות את קבוצתו מפסידה ברגע האחרון ללאס וגאס ריידרס ממהלך הזריקה לאחור (לאטארל) המטופש של ד'יקובי מאיירס וזכה לצרחות פרובוקציה בהמיות מאוהדת לאס וגאס ועדיין שמר על קור רוח מרשים, קיבל, כהוקרה על סבלנותו וייצוג הולם של דרף ארץ בקרב אוהדים, הזמנה אישית למשחק של הפטריוטס מבעלי הקבוצה, רוברט קראפט ואירוח כיד המלך בסוויטת הכבוד.

איך זה התחיל…
איך זה נגמר…







9. מצד שני, המהלך הזה של מאק ג'ונס, הק"ב של הפאטס, זכה להמון ביקורות והוגדר כמלוכלך.
 

מהלך מלוכלך?


10. ולסיום, אני לא יכול שלא להיות קצת הומר.
סטיסטיקה מעניינית היא קבוצות ששיחקו נגד סן פרנסיסקו השנה הן במאזן של 13-1 בשבוע שאחרי המשחק.
תנחומיי לוושינגטון.

מענישים, פרנסיסקו פורטי ניינרס.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה רבה, מדהים איך בNFL יש כל שבוע מספיק סיפורים לעונה שלמה.
    עוד משהו, היום בריידי חוגג יותר ימים בNFL מאשר ימים מחוץ לNFL (מעניין אם כשפרסמו את זה התחשבו בפרישה הקצרה הקיץ).
    נתון כל כך מופרך כשזה קורה בNFL.

  2. תודה רבה, אחלה פוסט. לגבי דבונטה אדאמס – זה נשמע כאילו הוא מתכוון שקאר והמסירות שלו הם אלו שגרמו לו להגיע ל-NFL, ולא ספציפית ללאס וגאס.

    1. לא, אדאמס ביקש לפני תחילת העונה טרייד לריידרס כדי שיוכל לשחק עם חבר שלו דרק קאר , גרין ביי הציעו לו אותו סכום להישאר עם ארון רוג'רס

  3. אחלא פוסט, תודה! ריספקט לאוהד של הפאטס שעמד בכבוד מול הבהמה הדוחה שצרחה מולו. 99% מהמקרים זה היה נגמר לגמרי אחרת…

    1. לא ממש , לוקחים דוגמא אחת ועושים ממנה ביג דיל, דברים כאלה קורים כל שבוע בכל איצטדיון ואוהדי הפאטס ידועים בליגה כדושבאגס הכי גדולים שיש , היית פעם במשחק של הפאטס בפוקסבורו כאוהד של קבוצה אחרת? ישתו לך את הדם עם קשית ואם תעז לאמר משהו 20 שיכורים יקפצו עלייך

      1. מעולם לא טענתי שכל האוהדים של קבוצה מסויימת נם קדושים שמקומם בגן עדן מובטח. הבחור הזה עמד באיפוק מול יצור דוחה במיוחד והרוויח ביושר את מנת הכבוד שלי (ושל רבים אחרים)

  4. מה שאתה אומר על הג'טס והג'אקס הוא לא ממש נכון, כדי שהג'טס יבחרו ראשונים הם היו צריכים לעשות עונה של 0 נצחונות , כי לג'אקס היה מאזן יותר גרוע בקונפרנס ואם שתי הקבוצות היו באותו מאזן אז ג'טס היו בוחרים שני בכל מקרה
    מה ששינה זה היה שבוע לפני הנצחון של הג'טס בחוץ על הראמס , המשחק נגד קליבלנד לא שינה ממש כי זה היה ברור שג'קסונוויל עמוק בטנק ולא הולכים לנצח יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט