רבע אחרון יוצא דופן מעניק למכבי ניצחון על אנדולו – סיקור ובלוג חי / עמיחי קטן

מכבי תל-אביב (9- 7) – אנדולו אפס (8-8) 80- 72:

ג'וש ניבו היה הראשון לקלוע, אבל בובואה וזיזיץ' העלו את אנדולו ליתרון, וכך גם אלייז'ה ברייאנט אחרי שלשה משווה של ג'יילן אדאמס. קולסון השווה שוב בשלשה וברייאנט הגיב ב-2 שהעלו את הטורקים ל-10- 8, אך ב-3 וחצי הדקות הבאות הם לא קלעו כלל, בזמן שאדאמס ו-2 שלשות של לונרזו בראון נתנו למכבי ריצת 11- 0 ויתרון 9.

קלייבורן עצר את הריצה עם 1/2 מהקו לפני שקולסון קבע יתרון שיא של 10, אבל שלשות של מ’באייה וקלייבורן צמצמו קצת. דיברתולומאו היה האיש של מכבי באותן דקות עם שלשה וסל מחצי מרחק, אך ה-MVP של המפעל ב-2021, ואסיליה מיצ'יץ', היה זה שקבע את תוצאת הסיום של הרבע – 26- 19 למכבי ת"א ברבע שבו הצהובים קלעו ב-5/11 מחוץ לקשת (4/4 מצד ימין של הקשת) לעומת 4/9 של הטורקים.

גם ברבע השני ג'וש ניבו היה הראשון שקלע, הפעם עם 2 הנקודות הראשונות של שיין לארקין העונה בתגובה, והיליארד החזיר את ההפרש ל-9 עם 2 קליעות עונשין. שלשה של מיצ'יץ' ועוד 3 נקודות של קלייבורן נענו ב-2 של לורנזו בראון בין לבין ואסיסט שלו לניבו לאחר מכן, אבל סל של פלייס ושלשה של קלייבורן צמצמו ל-34- 32 בלבד ושלחו את קטש לקחת פסק זמן.

ג'ארל מרטין הגיב עם 2/2 מהקו, אבל מיצ'יץ' וקלייבורן המשיכו בשלהם וקבעו שוויון. ג'ונדי הגיב בשלשה, אך הפעם התשובה הטורקית הייתה ריצת 7- 0 מבית היוצר של מ’באייה, ברייאנט וקלייבורן, והטורקים עלו ליתרון 4. ג'ייק כהן סחט עבירה ודייק פעם אחת מהקו, והלחץ על כל המגרש אחרי העונשין הניב חטיפה של דיברתולומאו ונקודות של בראון. בובואה ובראון קלעו עוד 2 נקודות עבור כל צד כדי לקבוע את תוצאת המחצית על 45- 44 לזכות האורחים.

בסך הכל במחצית הראשונה, מכבי עמדו על 16/35 מהשדה ו-6/16 לשלוש לעומת 18/31 מהשדה ו-6/13 לשלוש של הטורקים. אם מסתכלים על שחקנים ספציפיים, אז בראון הוביל את מכבי עם 12 נקודות ו-5 אסיסטים, דיברתולומאו קלע 8 ואדאמס 7, ואילו אצל אנדולו קלייבורן הוביל עם 15 נקודות ומיצ'יץ' וברייאנט היו עם 7 כל אחד.

מכבי עלו בתחילת המחצית השנייה עם דיברתולומאו, סורקין וג'ייק כהן לצד קולסון ובראון, וסורקין היה הראשון לקלוע ולהחזיר את היתרון למכבי. שלשה של בובואה הפכה שוב את התוצאה, אבל דיברתולומאו הגיב עם 2 קליעות עונשין ועוד סל אחד, כשבין לבין מיצ'יץ' עשה 1/2 מהקו, ושוב מכבי ביתרון נקודה. מיצ'יץ' ענה ב-2 נוספות מהקו וג'ונדי וג'ייק ירדו לנוח, אז ג'ארל מרטין תפר שלשה, אבל מיצ'יץ' ומ'באייה ענו באחת לכל אחד ושלחו את קטש לפסק זמן בפיגור 57- 53.

אחרי כמעט 2 דקות ללא סל של מכבי, אדאמס הצליח למצוא את ניבו לסל חשוב, אבל כזה שרק עצר את הריצה הטורקית באמצע, כי בובואה יצא לריצת 6- 0 עצמאית בדקות המנוחה של לורנזו בראון בסוף הרבע, ולארקין הוסיף 2 מהקו כדי לקבוע יתרון שיא טורקי של 10. בראון חזר למהלך ההתקפי האחרון של הרבע, אבל דווקא אדאמס היה זה שהלך עד הסוף וסיים בסל שקבע 65- 57 טורקי לקראת 10 הדקות האחרונות.

מרטין וניבו פתחו את הרבע אגרסיביים במאבקי הצבע, אבל החטיאו ולקחו ריבאונד שוב ושוב עד שניבו סחט עבירה ודייק פעם אחת מהקו. הטורקים המשיכו להחטיא ומרטין צמצם ל-4 בלבד עם שלשה, אבל גם מכבי התקשו לקלוע ואלייז'ה ברייאנט קבע 67- 61 עם 2 קליעות עונשין מוצלחות. דיברתולומאו וקולסון חזרו למשחק, ומיד אחרי מהלך סל ועבירה של בראון הלחץ שלהם על כל המגרש הניב חטיפה ודאנק של בראון וההפרש ירד לנקודה בלבד.

הטורקים המשיכו להחטיא שלשות ולאבד כדורים, דווקא בדקות שבהן גם מכבי התקשו התקפית, אבל בסופו של דבר בראון שבר את הבצורת והמשיך למעשה את הריצה האישית שהפכה ל-7- 0, ומכבי השלימו מהפך נוסף ששלח את ארגין עתמאן לקחת פסק זמן. מכאן ואילך, מכבי כבר החלו להשתחרר התקפית כשאדאמס עם 2 וקולסון עם שלשה הגדילו עוד יותר את היתרון שהגיע כעת ל-73- 67.

שני המהלכים הבאים של מכבי הגיעו שוב לבראון, והוא סיים עם עוד שני סלים שהביאו אותו ל-11 נקודות אישיות ברבע ואת מכבי להשוואת יתרון השיא של 10 מהרבע הראשון. הטורקים הכריזו על כניעה באופן לא רשמי כשלארקין נכנס במקום מיצ'ץ' לדקה וחצי האחרונות, ודווקא אז קלייבורן דייק פעמיים מהקו ועצר ריצת 22- 2 של מכבי שהיא גם 16- 0. קולסון סגר רשמית את הסיפור עם סל ועבירה, וקלייבורן רק תפר את סל השדה היחיד של אנדולו ברבע בשלשה. בסיום – 80- 72 למכבי.

בסך הכל, הרבע האחרון הסתיים בתוצאה 23- 7 למכבי כשבמדד המשוקלל התוצאה הייתה 30- 0. הטורקים גם היו עם 1/14 מהשדה ברבע ועם רייטינג התקפי של 38.8. בצד השני, לורנזו בראון לבדו קלע 11 נקודות ברבע. במשך 11 וחצי דקות הטורקים לא קלעו ולו סל שדה אחד, כאשר באותו פרק זמן מכבי עמדו על 10 סלי שדה. למעשה, מאז אותו סל של בראון שהשלים את המהפך ועד להחטאת שלשה כ-16 שניות לסיום, מכבי עמדו על 6/6 מהשדה.

בראון הוביל את מכבי עם 23 נקודות ב-10/19 מהשדה, יחד עם 4 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 2 חטיפות ופלוס 17 בדקות שלו על הפרקט, דיברתולומאו קלע שיא עונתי של 12 עם 2 חטיפות, והוא עומד על ממוצע של 7.3 נקודות במשחקי בית לעומת 3.8 במשחקי חוץ, אדאמס קלע 11 עם 3 אסיסטים, קולסון קלע 11 עם 3 חטיפות ופלוס 18 בדקות שלו על הפרקט, ניבו קלע 10 עם 8 ריבאונדים, מרטין קלע 8 עם 9 ריבאונדים, למרות משחק של 2/9 מהשדה, סורקין והיליארד קלעו 2 כל אחד וג'ייק כהן קלע נקודה בודדת. הולינס שיחק 13 דקות ולא קלע, ואילו מנקו וזיו לא שותפו בזמן שפניני לא נרשם בסגל למשחק.

את אנדולו הוביל קלייבורן עם 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-2 חטיפות כשהוא גם סחט 11 עבירות מתוך ה-20 שעשו שחקני מכבי במשחק, בובואה קלע 14 עם 2 חסימות ומיצ'יץ' קלע 13 עם 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

נקודות מהמשחק:

  1. משחק שני ברציפות שבו מכבי סופגים רק 7 נקודות ברבע האחרון, מתוכן 5 בדקה האחרונה אחרי שהמשחק כבר הוכרע, כך שב-2 המשחקים האחרונים מכבי עצרו יריבות על 2 נקודות בלבד ב-9 הדקות המכריעות של המשחק. זה לא יימשך ככה, אבל ייתכן שקטש מצא את ההרכב והשיטה המתאימים לרגעי ההכרעה.
  2. 10 שחקנים שונים קיבלו דקות, וכולם שיחקו 10 דקות או יותר, בזמן שבראון ו-35 הדקות שלו הוא היחיד שקיבל יותר מ-25 דקות. בלעדיו מכבי עדיין לא מסתדרים כל כך, ועוד יותר בזמן שבולדווין פצוע, אבל נדמה שמתגבשת רוטציה ברורה אצל הצהובים.
  3. המשחק הזה השווה את השיא העונתי של אנדולו במשחק עם הכי מעט נקודות שלהם העונה, אבל בפעם הקודמת הם ניצחו די בקלות את הכוכב האדום במשחק איטי הרבה יותר במחזור הפתיחה. ב-8 וחצי הדקות הראשונות של הרבע האחרון, אלו שהכריעו את המשחק, הרייטינג ההתקפי של אנדולו עמד על 12.9 בלבד.

הפריוויו:

אתר היורוליג

אחרי 3 שבועות היעדרות, שכללו את שלבי ההכרעה של המונדיאל, חנוכה ועוד, הבלוג החי של משחקי מכבי ביורוליג חוזר היום יחד עם החזרה של מכבי הביתה אחרי 3 משחקי חוץ, כך שלמעשה הפעם האחרונה שהיה בלוג חי נפרד למכבי הייתה במשחק הבית הקודם של הצהובים. בשבוע הבא יסתיים הסיבוב הראשון של העונה הסדירה של היורוליג, ואנחנו מקווים לעשות סיכום חצי עונה מסודר, כמו גם סיכום לסיבוב הראשון של ליגת ווינר שיסתיים בקרוב.

נשמח כמובן גם לשמוע ממי מקוראינו שעוקב או מתעניין אחרי הכדורסל הישראלי והאירופי – על מה הייתם רוצים לקרוא (כמובן בנוסף לסיקורים מהשטח שאנחנו מעלים בכל פעם שמישהו מייצג אותנו בשטח והבלוגים החיים של מכבי ביורוליג אותם אנחנו לרוב מעלים).

21:05 מכבי תל-אביב (8- 7) – אנדולו אפס (8- 7):

גם בעונה שעברה, מכבי אירחו את אנדולו במחזור ה-16 של היורוליג, אך אז הסיטואציה הייתה שונה כשמכבי היו בעיצומו של רצף של 8 הפסדי יורוליג. מה שהיה זהה זה העובדה ששתי הקבוצות הגיעו למפגש אז עם אותו מאזן (7- 8 שלילי), תרחיש שחוזר על עצמו גם הפעם, אם כי הפעם מדובר במאזן 8- 7 חיובי. המומנטום האחרון של מכבי, שניצחו 3 מתוך 4 משחקי היורוליג האחרונים, כולל 2/3 בחוץ, קצת הרגיעו את הלחץ, וזה לא המשחק שישלח את קטש הביתה אם וכאשר הקהל יצא מאוכזב בסיום הערב.

בזמן ששיין לארקין צפוי לשחק לראשונה העונה אצל אלופת אירופה, אחרי פציעה ארוכה, מכבי תחסר שוב את וויד בולדווין הפצוע, וכמובן גם אלכס פוית'רס שייעדר כמה חודשים לפחות, אבל היא יכולה להתעודד מהנתונים המשופרים ב-4 המשחקים מאז שפוית'רס נפצע. כך למשל, מכבי ספגו בהם רק 72.8 נקודות למשחק לעומת 83.7 נקודות קודם לכן והרייטינג ההגנתי השתפר מ-119.5 ל-107.1 ב-4 המשחקים האחרונים.

גם בקרב שותפיו של ג'וש ניבו לקו הקדמי יש כמה נקודות שיפור. רומן סורקין קיבל את ההזדמנויות גם לפני זה, אך ב-4 המשחקים האחרונים הוא השתדרג ל-7.5 נקודות, 4 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים ו-1.3 חסימות ב-72.2% מהשדה ו-100% מהקו לעומת 6.7 נקודות, 3.7 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים ו-1.2 חסימות ב-63% מהשדה ו-50% מהקו.

השיפור המשמעותי יותר מגיע אצל שני הבאים שיוזכרו, ונתחיל עם ג'ארל מרטין. היחיד מבין הזרים של מכבי שלא שיחק באירופה קודם לכן חווה קשיי התאקלמות ועד לפציעה של פוית'רס הוא עמד על 15:17 דקות, 4.7 נקודות, 3.1 ריבאונדים, 0.4 אסיסטים, 0.4 חטיפות ו-0.3 חסימות ב-42.1% מהשדה ו-26.7% מהשדה, אך ב-4 המשחקים האחרונים הוא עלה ל-19:54 דקות והגיב עם שיפור ל-11 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-0.8 אסיסטים, חטיפות וחסימות ב-48.4% מהשדה ו-41.2% לשלוש.

האחרון שיוזכר כאן בהקשר הזה הוא ג'ייק כהן, שעד לפציעה של פוית'רס שותף ב-3 משחקים בלבד, בהם הוא שיחק 12 דקות ו-36 שניות במצטבר ועמד על 1/2 מצטבר מהשדה. מאז הפציעה של פוית'רס, כהן הוקפץ לרוטציה ואחרי משחק אחד כבר לחמישייה, וכמות הדקות שלו עלתה ל-15:18 בממוצע למשחק, זמן שבו הוא מספק 5 נקודות ו-3 ריבאונדים למשחק ב-53.3% מהשדה ו-33.3% לשלוש, ושוב הוא הזכיר לנו שמדובר אולי בגבוה הישראלי היחיד שמהווה איום קליעה קבוע מבחוץ.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. למה לא לתת לקלייבורן לנוח עוד ערב אחד? דווקא היום הוא צריך לחזור? נקווה לטוב. אפעס קבוצה יותר טובה מהמאזן שלה, מכבי פחות או יותר דומה, אולי הבית יעזור להקטין את הפער.
    (בנוגע לשאלה: הייתי שמח לקרוא כל תוכן על הכדורסל המקומי והאירופי, אבל זה אתר של מתנדבים, ברור שאי אפשר לכסות את הכל. במיוחד שלא בטוח כמה היורוליג מעניין כאן אנשים).
    תודה רבה על הפריוויו המצויין ויאללה מכבי

    1. אני לא חושב שאנחנו יכולים לכסות את הכל, גם כמתנדבים וגם בגלל כוח אדם מצומצם יחסית שעוסק בכדורסל האירופי באתר (תמיד פתוחים למקומות נוספים אם יש רצון), אבל כל פידבק יכול לתת לנו כיוונים.

  2. גם שבוע שעבר מכבי הראתה הרבה אופי, יכול להיות שקבוצת כדורסל התחברה לה יחדיו כאן.
    בעניין נושאי הכתיבה, עמיחי, אני מקווה שזה לא בא על חשבון שיעורי בית…

    1. לא יודע אם שמתם לב לזה, אבל בין סיכום המונדיאל שעלה לפני 10 ימים ובין פריוויו של NBA אתמול, העליתי רק פסקה אחת בדיומא על המשחק של מכבי נגד אלבה בשבוע שעבר, ככה שאני יודע להוריד הילוך בזמנים עמוסים יותר.

  3. רבע רביעי מופתי של מכבי. במשך שמונה דק' בערך אפס קלעו שתי נק'. אם אני לא טועה היו דקות הערב שמכבי שיחקה עם כהן, סורקין וג'ונדי יחדיו, גם זה סוג של הישג

  4. קטש כמעט הרס את המשחק בסוף השלישי עם ההרכב ההזוי שלא יכל לשים סל אבל אולי המנוחה לבראון נתנה לו כוחות לסוף. איזה טירוף של הקהל, פשוט מדהים לראות את העניין הזה וזה גם גורם לשחקנים ביורוליג לכבד ולפחד ממכבי.

    רקאנטי ובעיקר הפדרמנים תעשו טובה ותמכרו למישהו עם יכולות ואנרגיות חדשות. זה לא בסדר לנהל ככה את הפוטנציאל של המועדון ואפשר שהאוהדים יקדמו את הנושא. למכבי יש בראנד חזק שאני רואה אותו ברחבי הנ.ב.א וצריך תקציב שמתאים להצלחות ביורוליג.
    תנו לדייויד לנצח !

  5. משהו בנוגע לקטש – מקצועית הוא עושה הרבה דברים טובים בתקופה האחרונה, אבל הדבר הכי חשוב שהוא נותן למכבי לדעתי זה שקט ויכולת לא להיכנס לפאניקה. בשנתיים הקודמות דובר לא מעט, גם כאן, על זה שמכבי מתקשה פעם אחר פעם ברגעי הכרעה ושהשחקנים נכנסים לפאניקה, ואת זה קטש יודע למנוע. לא בכדי מכבי כבר הכריעו כמה משחקים עם ריצות ברבע האחרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט