סיכום שבוע 16 בNFL

אלופי הAFC דרום, בינתיים. ג'קסונוויל ג'אגוארס

מאת צוות הופס פוטבול: שחר דלאל, עידו רבינוביץ' ורביב פייג.

שבועיים לסוף העונה הסדירה ומלבד שמונה קבוצות שנפלו מהמירוץ, הכל עוד פתוח.
אפילו סדר המיקום בצמרת הפלייאוף ואבטחת משחקי הבית הנחשקים לאורך הפלייאוף עדיין פתוחים לשבעה מתוך 8 המובילות בשני החטיבות.
זכינו גם לראות חילופי צמרת בראשות הAFC דרום כשג'קסונוויל ג'אגוארס תפסה יד חמה בזמן הנכון וגנבה מטנסי את הבכורה.
השבועיים הבאים הולכים להיות קריטיים להמון קבוצות וזה אומר שלנו תהיה סיומת עונה מהאגדות.
אבל בינתיים זה מה שהיה בשבוע 16.

מינסוטה וייקינגס (3:12) – ניו יורק ג'איינטס (6:1:8) 24:27

בשבוע שעבר הם נזקקו להארכה וחזרו מפיגור של 33 נקודות על מנת להשיג ניצחון, אז השבוע הווייקינגס בחרו לגוון. לאחר שנים בהם היתה דלת מסתובבת של בועטים בקבוצה, גרג ג'וזף (שגם הוא הסתובב לא מעט) סוף סוף מצא בית והחזיר על האמון שנתנו לו עם שער ניצחון מ-61 יארד. מינסוטה נותרו במירוץ למקום הראשון ב-NFC בעוד הג'איינטס ממשיכים להסתבך אחרי פתיחה נהדרת לעונה.

299 יארד ושלושה ט"ד לקירק קאזינס, אך איש המשחק היה ללא ספק ג'סטין ג'פרסון עם 133 יארד וט"ד, אך גם שבירת שיא היארדים לעונה של רסיבר במדי הווייקינגס (1,756) כשהוא מדיח מהפסגה את רנדי מוס. בצד השני 334 1 ו-1 לדניאל ג'ונס, 84 יארד על הקרקע וט"ד לסקון בארקלי.

שובר שיאים, ג'סטין ג'פרסון

בולטימור רייבנס (5:10) – אטלנטה פלקונס (10:5) 9:17

שתי הקבוצות פתחו עם הק"ב השני שלהם, אך בסיום המארחים הצליחו לשמור על הבית ולהישאר בצמרת בית ה-AFC  צפון בצוותא עם סינסנטי.

במשחק בו שתי הקבוצות לא הבריקו בהתקפה, הרייבנס השיגו את הטאצ'דאון היחיד במשחק ברבע השני וידעו לשמור על היתרון שלהם עד הסיום. לא משהו לכתוב עליו הביתה, אבל כל ניצחון בשלב הזה הוא משמעותי, בטח אם הוא הושג ללא לאמר ג'קסון הפצוע.

115 יארד באוויר וט"ד לטיילר האנטלי, שממשיך לשמור על הספינה, 99 יארד לגאס אדוארדס על הקרקע. 218 יארד לרוקי דזמונד רידר במשחקו השני כק"ב פותח.

עושה מספיק, טיילר האנטלי.

קרוליינה פנת'רס (9:6) – דטרויט ליונס (8:7) 23:37

הליונס, אחת הקבוצות החמות בליגה, חיפשו ניצחון רביעי רצוף שהיה מקרב אותם מאוד אל הפלייאוף, אבל המארחים שפכו עליהם מים קרים אחרי רבע שני סוחף בו השיגו 17 נקודות ומאותו רגע לא איבדו את היתרון.

משחק קרקע משובח של קרוליינה בראשותו של דאונטה פורמן עם 165 יארד וט"ד, כשאליו מצטרף צ'ובה האברד עם 125 יארד משלו. משחק נהדר לסאם דרנולד המושמץ עם 250 יארד וט"ד באוויר, אליהם הוסיף עוד ט"ד על הקרקע. ג'ראד גוף סיים עם 355 יארד ושלושה ט"ד.

320 יארד על הקרקע מול דטרויט, דיונטה פורמן וצ'ובה האברד.

פיטסבורג סטילרס (8:7) – לאס וגאס ריידרס (9:6) 10:13

משחק מרכז טבלה טיפוסי שלא התעלה לגבהים ההיסטוריים במפגשים בין הקבוצות, כשהאירוע המשמעותי במפגש היה הפרשת חולצתו (32) של פרנקו האריס, שהלך לעולמו שלושה ימים לפני המשחק.

העונה הבינונית של הסטילרס מקבלת תפנית חיובית בשבועות האחרונים עם היכולת המשופרת של קני פיקט (244 יארד 1 ו-1) שהפעם אף הוביל את קבוצתו לדרייב ניצחון ראשון בקריירה. בצד השני משחק נוראי של דריק קאר שסיים עם 174 יארד, ט"ד ו-3 חטיפות.

כבוד לאגדת המשחק, פיטסבורג סטילרס.

שיקגו ברס (12:3) – בפאלו בילס (3:12) 35:13

במשחק בו שתי הקבוצות רק רצו לצאת ממנו בריאות ושלמות, המארחים הצליחו לשמור על משחק צמוד במשך שלושה רבעים, ואף הובילו במחצית, אך התעוררות מאוחרת של הבילס סגרה את הסיפור עם תוצאה שתואמת את פערי הרמות בין הקבוצות.

172 יארד לג'וש אלן שאומנם השיג שני ט"ד, אך גם נחטף פעמיים במסירות לא אופייניות. עם זאת, את מירב הנזק באפלו עשו על הקרקע עם 106 וט"ד של דווין סינגלטרי, 99 וט"ד של ג'יימס קוק ו-41 וט"ד של אלן. 119 יארד באוויר וט"ד לג'סטין פילדס, שכמעט ולא רץ במהלך המשחק ואף סיים אותו פצוע והוחלף ע"י נתן פיטרמן.

לא יתפסו אותו, דווין סינגלטרי.

קליבלנד בראונס (9-6) – ניו אורלינס סיינטס (9-6), 17:10

הקדושים התארחו אצל החומים במשחק הקר ביותר בהיסטוריה של קליבלנד וניצחו על מנת לשמור סיכוי לארח משחק פלייאוף ביתי כמנצחת ה-NFC דרום בעונה המוזרה הזו.

הקוורטרבק המנצח, אנדי דלתון, השלים 8/15 מסירות ל-92 יארד ללא ט"ד ועם חטיפה אחת. התקפת הריצה הפושרת של ניו אורלינס הצליחה להתעלות על משחק הריצה הפושר עוד יותר של הבראונס. הסיינטס היו היחידים ששמו נקודות במחצית השנייה עם 2 ט"ד ברבע השלישי וחתמו כך את תוצאת המשחק.

דשון וטסון עדיין נראה רחוק שנות אור מהיכולת שהציג ביוסטון, הוא יהיה חייב להוכיח את עצמו בעונה הבאה ממש על התחלה, כי הסבלנות לשחקן שקיבל מאות מיליוני דולרים פוקעת מהר – תשאלו את ראסל ווילסון.

לא מתרומם, דשון ווטסון

ניו אינגלנד פטריוטס (8-7) – סינסינטי בנגלס (4-11), 22:18

הבנגלס חגגו על הפטריוטס עם 22 נקודות מהירות במיוחד במחצית הראשונה. אולם, לאחר מכן הם החליטו להחזיר מתנות באווירת חג המולד והשאירו את הקבוצה הביתית בעניינים.

פיק 6 של מרקוס ג'ונס, ללא ספק השחקן המחשמל ביותר בסגל של בליצ'ק העלו אותם על לוח התוצאות לאחר חוסר תיאום בין ג'ו בורו לג'מאר צ'ייס, לאחר מכן היה דרייב שהוביל על ידי התופס המוכשר של ניו אינגלנד, קנדריק בורן, שתפס 56 מהיארדים ההתקפיים כולל הסקור ואז הייתה מסירה ארוכה של ג'ונס שנחבטה באוויר אך לבסוף נתפס על ידי ג'קובי מאיירס באנדזון. לצערם, זה לא הספיק והבנגלס נשארו עם הניצחון ועם יכולת להבטיח את ראשות הבית כבר בשבוע הבא.

הפאטס יפגשו עם הדולפינס בשבוע הבא במשחק שכנראה יכריע את זהות המקום השביעי והאחרון בפלייאוף. הפאטס מוכרחים לנצח כדי להשאיר לעצמם סיכוי.

לא מצליחים לסגור משחקים כמו שצריך, הפטריוטס.

טנסי טיטאנס (8-7) – יוסטון טקסנס (12-2-1), 19:14

עוד הפסד מביך של טנסי, הפעם לטקסנס שניצחו רק משחק אחד כל העונה עד כה. הטייטאנס יורדים למאזן שלילי והם ללא הקוורטרבק הפותח שלהם, ראיין טנהיל. הרוקי מאליק וויליס נראה מחריד ולא מוכן לליגה בכלל. הוא מסר ל-99 יארד ו-2 חטיפות ללא סקור.

תוצאה שרעה לשתי הקבוצות כיוון שטנסי כעת יורדים מראשות הבית לראשונה מזה נצח לטובת הג'קסונוויל ג'אגוארס המסקרנים, והטקסנס מסכנים את עצמם עם איבוד הבחירה הראשונה בדראפט לטובת הברס אם ינצחו אחד מהשניים הבאים והברס יפסידו את שניהם.

דריק הנרי כתמיד נתן הופעה טובה עם 126, 5.5 לנשיאה וט"ד אחד. לצערו, זה לא הספיק.

ניצחון פירוס, יוסטון טקסאנס

דאלאס קאובויז (4-11) – פילדלפיה איגלס (2-13), 34:40

גארדנר מינשו נקרא לקופה הראשית בניסיון לנצח את הדאלאס קאובויז האימתניים בעת פציעתו של ג'יילן הרטס, והוא לא היה רחוק מלעשות סנסציה בטקסס.

ההתקפה של דאלאס עם פרסקוט פשוט אדירה. קלן מור, המתאם ההתקפי בדאלאס, ממשיך להוכיח כמה הוא מועמד רותח למשרת אימון בסוף השנה הזאת כאשר הקבוצה הביתית שמה לפחות 7 נקודות בכל רבע ופרסקוט סיים עם 27/35, 347 יארד באוויר ועוד 41 על הקרקע, 3 ט"ד וחטיפה אחת.

בצד השני דוונטה סמית ואי.ג'יי בראון סיימו עם מעל 100 יארד כל אחד, כאשר "סקיני" באטמן שם גם 2 ט"ד על הלוח. זה שמר אותם קרוב לאורך כל המשחק, אך לבסוף היריבה המרה מהדרום לקחה את הניצחון.

משחק רותח, גארדנר מינשו

מיאמי דולפינס (7-8) – גרין ביי פאקרס (8-7), 26:20

משחק בו הדולפינס שלטו לרוב נגמר בשלושה דרייבים רצופים עם שלוש חטיפות של טואה. לאחר המשחק התגלה כי מספר 1 בצבעי האקווה היה צריך להיכנס לפרוטוקול זעזוע מוח, אך כרגיל הליגה מפספסת פציעות חשובות כאלו כל הזמן.

הפאקרס משאירים לעצמן סיכוי נהדר להגיע לפלייאוף לאחר שכל הקבוצות שנלחמות איתם על מקום הווילד קארד האחרון הפסידו. מתנות כריסמס לארון רודג'רס ומאט לפלור שטרם הפסידו יחד בדצמבר עם מאזן משוקלל של 15 ניצחונות!

מייסון קרוסבי הפך להיות שחקן הפאקרס עם הכי הרבה הופעות במדים הירוקים-צהובים, ועבר את ברט פארב. רודג'רס ניצב לא רחוק מהם ברשימה.

ירידה קוגנטיבית, טואה טאגוואילואה

קנזס סיטי צ'יפס (3-12) – סיאטל סיהוקס (8-7) 10-24

עוד שבוע ועוד תצוגת תכלית של פטריק מהומס, הק"ב הכי מוכשר היום בNFL. נדמה כי בכל שבוע מהומס מוציא שפן חדש משק הטריקים שלו ומגדיר מחדש את האתלטיות וראיית המשחק של ק"ב בNFL.
הפעם מהומס ליהטט בט"ד ריצה עם זינוק אקרובטי ושיווי משקל מרשים ברבע הרביעי שדיי סתם את הגולל על התאוששות כלשהי של סיאטל שהצליחה לעצור יחסית  שלושה רבעים  את מכונת ההתקפה של הצ'יפס, ולהחזיק את המשחק דיי קרוב.
מלבד זאת מהומס חראי ל2 ט,ד במסירה וכאמור אחד בריצה כשהמטרה החביבה עליו כתמיד הוא טרוויס קלסי שצבר 113 יארד ב6 תפיסות.
הסיהוקס בהפסד חמישי מתוך ששת המשחקים האחרונים שלהם ונראה שהם מתקנים את העקומה שהתחילה גבוהה מעבר למצופה ועכשיו מתיישרת לממוצע.
הגורל של סיאטל , בהנחה שיתאוששו ויחזרו לנצח, תלוי בקומנדרס ובג'איינטס ונראה שהקרב על המקום האחרון בפלייאוף הNFC יסגר רק עם שריקת הסיום של העונה.
הצ'יפס נושפים בצווארם של הבילס בקרב על הסיד הראשון בAFC כשעל הנייר נראה שהדרך של הצ'יפס קצת יותר קלה עם דנבר ולאס ווגאס כשלבאפולו נותר עוד לשחק מול סינסנטי החזקה וניו אינגלנד.
רק עוד שני משחקים עד סוף העונה והכל עוד יכול להשתנות בצמרת הAFC.

אתלט! פטריק מהומס.



סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4-11) – וושינגטון קומנדרס (1-7-7) 37-20
ק"ב אחר שמגדיר מחדש את דרישות התפקיד הוא ברוק פורדי שנדמה שכל שבוע צריך להוכיח מחדש שהוא שם בזכות ולא בחסד (או נסיבות) וכל שבוע הוא מתקתק את התיבה הבאה בתור במה שנראה בטחון וקלות בלתי טבעית למי שנבחר במקום האחרון בדראפט.
פרודי שרד את הניפויים של טרום העונה כדי לזכות להיות מחליף שלישי בקבוצה מקצוענית -X
קם מהספסל להחליף את גארופולו הפצוע בעונתו הטובה ביותר והצליח להאפיל עליו – X
פתיחה ראשונה מול טום בריידי ומצליח לשחק הרבה יותר טוב מהעז – X
פתיחה שניה באחת הסביבות העויונות בNFL במשחק שמכריע את ראשות הבית ולנצח את סיאטל, קבוצה  שסן פרנסיסקו לא ניצחו בבית כבר שלוש שנים – X
פתיחה שלישית מול אחת ההגנות הטובות בליגה ולהוריד על הראש שלהם 37 נקודות – X
הק"ב הרוקי היחידי מאז 1950! עם שלושה נצחונות רצופים בפתיחות הבכורה שלו עם 2 ט"ד באויר ורייטינג מעל 110 – XXX
וושינגטון קיבלה חזרה מפציעה את הכוכב ההגנתי שלה צ'ייס יאנג שעמד בכל הציפיות ממנו והיה כוח מהרס במחצית הראשונה ונראה שהמשחק הולך להיות צמוד והגנתי כשהמחצית הראשונה הסתיימה בשוויון 7. אבל מהצד השני היה זה ניק בוסה שההראה את נוכחותו במחצית השניה והסאק פאמבל שלו ברבע השלישי (אחד משני סאקים במשחק) , הזרים אנרגיות חדשות לסן פרנסיסקו ששייטו ל30 נקודות במחצית השניה לעומת ה13 שהשיגו המפקדים.
הניינרס הבטיחו את מקומם בפלייאוף מראש הNFC מערב ומינימום סיד 3 בNFC. וושינגטון, עם הפסד שני רצוף תאלץ להלחם בשיניים מול קליבלנד ודאלאס כדי לשמר את מיקומה בפלייאוף.

פורדימאניה, ברוק פורדי.


לוס אנג'לס ראמס (10-5) – דנבר ברונקוס (11-4) 14-51
אחרי החטיפה השניה של ראסל ווילסון 4 מהלכים לתוך כל אחד מהדרייבים שפתחו את המשחק, ההגנה המצוייינת של דנבר סוף סוף נשברה, אמרה FUCK IT אנחנו הולכים הבייתה. נמאס לנו.
לוס אנג'לס צברה 31 נקודות לעומת שני שערי שדה בלבד של דנבר במחצית הראשונה ופה ממש לא היה צפוי לנו קאמבק מרהיב כמו שראינו במינסוטה שבוע שעבר.
למעשה, הראמס צברו ניקוד בכל דרייב שלהם בכל המשחק ולא היו צריכים לבעוט בעיטת הרחקה פעם אחת כל המשחק.
לוס אנג'לס עם יתרון ברור מוקדם ושון מקווי החליט סוף סוף לבדוק מה הסיפור הזה עם האיש הקטן שעומד מדי פעם מאחורי הק"ב, והאם יש איזו דרך כלשהי לראות אם הוא יכול לתרום משהו למשחק.
התוצאה-קאם אייקרס עם 118 יארד ו3 ט"ד.

הגנת דנבר שעבדה ממש קשה כל השנה ונחשבת לאחת הטובות בליגה פצחה בשביתה איטלקית על המגרש. אלקס סינגלטון השיג את המנה השבועית שלו עם 20 תאקלים במשחק, אבל חוץ מזה לא נרשמו סאקים או תאקלים לאיבוד יארדים כל המשחק. שביתה איטלקית.

אבל כל זה לא מוריד מהמשחק הטוב של בייקר מייפילד שאמנם נהנה מהמגרש הקצר מאוד שהשיארה לו הגנת הראמס בשני הט"ד הראשונים, אבל בכל זאת היה מאוד יעיל וצבר 230 יארד ו2 ט"ד במעל 85% השלמה.

לא רק הגנת הברונקוס נשברה מהמשחק הזה,  שממנו קיוותה דנבר לראות איזה מומנטום שיפור אחרי הנצחון שבוע שעבר באריזונה, אבל קיבלה עוד פרק בקריסתו של ראסל ווילסון. גם ההנהלה  הרימה סוף סוף ידיים ועשתה את הצעד הראשון במה שהיה צריך להעשות כבר מזמן- פיטרה את המאמן נתניאל האקט. ג'רי רוסבורג, עוזר מאמן בכיר יחליף אותו בשני המשחקים שנותרו לסוף העונה.
מי יהיה המאמן הבא ומה יעשו עם עמדת הק"ב המקוללת כבר שנים, נצטרך לחכות לסוף העונה לדעת. בינתיים שמות כמו שון פייטון (מאמן ניו אורלינס לשעבר ומי שהפך את דרו בריס לדרו בריס) ומאמן ההגנה של סן פרנסיסקו, דמיקו ראיינס, בין השמות שנשקלים.

כבר לא ברונקו, נתניאל האקט.



אריזונה קארדינלס (11-4) – טמפה ביי באקנירס (8-7) 19-16
אין הרבה רגעים שטום בריידי ירצה לזכור מהעונה הזו. זו הייתה שנה קשה עבור הGOAT , לא רק בתחום האישי אלא גם בתחום המקצועי.
ההחלטה לחזור למגרשים לעוד סיבוב אחד לא רק שעלתה לו בשלמות משפחתו אלא גם שמה ללעג את המורשת המקצועית שלו.
אולי זו הקבוצה, אולי המאמן, אבל בסופו של דבר, הק"ב בן ה45, לא נראה כמו מי שזכה בסופר בול 6  פעמים, לפעמים עם קבוצות פחות כישרוניות ממה שיש לו עכשיו, תוך כדי שהוא מנפץ כמעט כל שיא אפשרי בדרך.
אבל לפעמים, מדי פעם, אנחנו זוכים לקבל העונה הצצה לטום בריידי הישן. וכשזה קורה כשהעונה על הליין, זה אקסטרא מיוחד.
זה לא היה משחק טוב של בריידי שהצליח לסחוב את קבוצתו בקושי לשיוויון מול אריזונה החלשה בהנהגת הק"ב השלישי שלה מאט מקסורלי.
בריידי אף חילק 2 חטיפות במשחק והשתמש בעיקר ברץ שלו לאונרד פורנט שהוביל את הקבוצה גם ביארדים באויר וגם על הקרקע לסך של 162  יארדים כוללים.
אבל כשהמשחק נכנס להארכה וטמפה קיבלה את הכדור חזרה, הדרייב הסופי קרב אותם מספיק לטווח שער שדה ולניצחון, היה כולו בריידי שמציל את העונה של טמפה ומונע איבוד המקום הראשון בבית הNFC דרום החלש.
הזאבים, קרוליינה וניו אולינס עדיין בשער, אבל לפחות לעוד שבוע, טום בריידי הוא אלוף הNFC  דרום.

עדיין בראש, טום בריידי

אינדיאנפוליס קולטס (10-4-1) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (6-9), 20:3

הלוס אנג'לס צ'ארג'רס בפלייאוף לראשונה מאז 2018! ג'סטין הרברט יזכה להראות את יכולותיו על הבמה הגדולה ביותר לאחר שעזר לקבוצתו לשייט מול הרכב המפורק באינדי.

24/31 השלמות, 235 יארד וחטיפה אחת הספיקו להרברט לנצח ב-17 הפרש את הפרסות הכחולות בבית שלהם. ניק פולס, שנכנס במקום מאט ראיין הפצוע, היה נוראי ונחטף שלוש פעמים עם 143 יארד של התקפה. ללא ג'ונתן טיילור, שגמר את העונה, זאק מוס קיבל את המושכות להיות הרת הראשי של ג'ף סאטורדיי ונתן תצוגה סולידית, אך לא מספקת.

אוסטין אקלר הגיע ל-2 ט"ד על הקרקע בצד השני, משמח למחזיקו בפלייאוף הפנטזי.

פלייאוף בייבי, ג'סטין הרברט.







לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה גדולה!!
    .
    גיא הרשע — לא שמענו ממל כל השנה.. אפשר לקבל מעט הגיגים על הברונקוס??
    .
    מהומס, ואז כל השאר. פשוט שחקן על.
    .
    כמה נצחונות כאלה היו לבאקס השנה?
    .
    האם יש מקבילה כדורסלנית לטריידים של ווילסון וווטסון?

      1. אגב, מתוך עשרות התחזיות הכושלות שלי, דווקא עם ווילסון הייתי בכיוון (אם כי לא ידעתי שיהיה גרוע עד כדי כך) —
        .
        "גם עבור ראסל ווילסון הטרייד הוא טעות. מה יש לו לעבור דווקא לדנבר? עם כל הכבוד ל'צעירים מלאי הפוטנציאל' שלהם, זה בדיוק מה שהם, צעירים עם פוטנציאל.. האם פוטנציאל גבוה יותר מנניח, DK מאטקלף? לא חושב. ומילא זה, אבל לעבור ל-AFC ווסט? הם כנראה הכי פחות טובים בחטיבה כעת.. נראה מה יהיה אחרי הדראפט.
        .
        "

        (מתוך הפוסט על הטריידים, אפריל 2022)

  2. אני לא כל כך מבין את הבאקס ובמיוחד את בריידי, האיש מדהים שוב שוב במצבים לחוצים ומהירים בדקות הסיום כשהוא לא צריך לחשוב יותר מדי, הוא מדהים כתמיד עם האינסטינקטים הכי טובים במשחק.
    אבל במהלך המשחק הרגיל. נגיד 52 הדקות הראשונות, הוא והקבוצה שלו מזעזעים

  3. איזה פח אשפה טנסי. מחליפים את קליבלנד כאלופי הבעיטה בדלי. הליגה הזו בית קברות לקוורטרבקים, ואיזה יופי לראות את אלה שנולדים – גו ברוק פורדי

  4. תודה לצוות.
    9 מתוך 14 המעפילות לפלייאוף כבר נקבעו, אבל נותרו עוד הרבה מאבקים מעניינים:
    AFC:
    מקום ראשון – באפלו ו-KC עם 12- 3 וסינסינטי עם 11- 4, כש-KC בפיגור במאזן הפנימי נגד שתי האחרות שתשחקנה ביניהן השבוע. בולטימור עם 10- 5 לא יכולים להגיע למקום הראשון בגלל פיגור פנימי נגד באפלו, אבל עם יתרון על KC וסינסינטי הם יכולים להשפיע אם ינצחו בסינסינטי במחזור האחרון.
    צפון – סינסינטי עם 11- 4 ובולטימור עם 10- 5. בהנחה שבולטימור ינצחו בבית את פיטסבורג, או שבאפלו ינצחו בסינסינטי, המשחק ביניהן במחזור האחרון יכריע את הבית.
    דרום – ג'קסונוויל וטנסי עם 7- 8 והמשחק ביניהן במחזור האחרון יכריע את הבית.
    ווילד קארד:
    סינסינטי/בולטימור (מי מהן שלא תיקח את הבית) והצ'ארג'רס יהיו כאן, כך שהמאבק הוא על מקום בודד. מיאמי עם 8- 7 מובילים את המרוץ, אבל הם נגד הפטריוטס (7- 8) והג'טס (7- 8) שיזכו בעדיפות במאזן הפנימי אם תנצחנה את מיאמי. למעשה, גם מיאמי וגם הפטריוטס תלויים בעצמם במאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף.
    שני ניצחונות יספיקו לג'טס אם אחת הפטריוטס יפסידו למיאמי או באפלו.
    אם מיאמי תפסיד פעמיים והג'טס והפטריוטס יפסידו פעם אחת כל אחת, שני ניצחונות של פיטסבורג (7- 8) יעלו אותם.
    אם גם פיטסבורג יפסידו פעם אחת לפחות, ג'קסונוויל (7- 8) יוכלו לעלות אם ינצחו את יוסטון ויפסידו לטנסי.
    אם גם ג'קסונוויל יפסידו פעמיים, הריידרס (6- 9) יוכלו לעלות אם 2 ניצחונות.
    אם אף אחד מהתרחישים האלה לא יקרה, המנצחת בין הפטריוטס למיאמי היא זו שתעלה לפלייאוף.

    1. NFC:
      מקום ראשון – פילי עם 13- 2, מינסוטה עם 12- 3 והניינרס ודאלאס עם 11- 4 כל אחת. ניצחון אחד של פילי יספיק להם להבטיח מקום ראשון, כך שהשאלה היא רק מה קורה עם הם מפסידים פעמיים. מינסוטה יסיימו ראשונים עם 2 ניצחונות, הניינרס יסיימו ראשונים אם גם מינסוטה ישמטו לפחות משחק אחד ודאלאס יזכו בבכורה אם גם הניינרס ישמטו לפחות משחק אחד.
      מזרח – פילי עם 13- 2 ודאלאס עם 11- 4. רק שני ניצחונות של דאלאס ו-2 הפסדים של פילי יביאו לדאלאס את ראשות הבית.
      דרום – טמפה עם 7- 8, קרוליינה וסיינטס עם 6- 9 כל אחת. גם טמפה וגם קרוליינה תלויות בעצמן, כך שהמנצחת ביניהן תזכה בבית אם היא תנצח גם במשחק השני. הסיינטס חייבים ניצחונות על פילי וקרוליינה ולקוות שטמפה יפסידו לאטלנטה.
      ווילד קארד:
      דאלאס/פילי (מי מהן שלא תיקח את הבית) תהיה כאן, כך שהמאבק הוא על 2 מקומות. הג'איינטס (8- 6- 1) יעלו עם ניצחון אחד בזמן שוושינגטון יבטיחו זאת עם 2 ניצחונות.
      אם רק אחת מהן תעשה את זה, סיאטל תיכנס לפלייאוף עם 2 ניצחונות, ואחריה בתור המנצחת בין גרין ביי לדטרויט, בהנחה ששתיהן תנצחנה את המשחק הנוסף שלהן.
      טמפה יכולים להשתחל כאן עם ניצחון על אטלנטה והפסד לקרוליינה, אבל בשביל זה הם צריכים שוושינגטון יפסידו פעמיים, סיאטל תפסיד לפחות פעם אחת והמנצחת בין גרין ביי לדטרויט תפסיד במשחק הנוסף שלה.
      הסיינטס עם סיכוי קלוש עוד יותר, כשהם צריכים שני ניצחונות, הפסד של קרוליינה, מאזן 1-1 של טמפה במשחקים שנותרו (2 הפסדים של טמפה יעניקו להם את ראשות הבית), 2 הפסדים של וושינגטון, ניצחון של דטרויט על גרין ביי והפסד של דטרויט לשיקגו. בתרחיש הזה, ניצחון של גרין ביי על דטרויט והפסד שלהם למינסוטה ישלח את הקרב בין גרין ביי לסיינטס לבדיקת חוזק הניצחונות והלו"ז.

  5. כשהדברים מתחברים להם, הצ'ארג'רס הם אחת הקבוצות הכיפיות לצפיה
    זה בעיקר הרברט אבל לא רק, זו כל ההתקפה שלהם – מאוד ניידת ומגוונת ומפתיעה. וגם ההגנה (ובוסה עוד לא משחק…), נכון שאלו רק הקולטס עם הקו הכי מזעזע בליגה אולי ועדיין, קל להאשים את פולס (וחלקית גם בצדק) אבל הקלות שבה הם מצליחים לשבש מהלכים מפחידה
    יהיה כיף לראות אותם בפלייאוף והם יכולים לעבור כל קבוצה חוץ מהבילס והצ'יפס (שגם להם הם הסתכלו בלבן של העיניים ולא מצמצו.)
    .
    הקבוצה השניה שהיא כיפית לצפיה היא הניינרס. נעזוב רגע את ההתקפה שלהם עם המגוון וההרכבים הבלתי נגמרים (ב TD השני היו פנויים גם קיטל וגם מקלאוד באנד זון של הקומנדרס שהם בכלל לא פריירים). ההגנה שלהם היא היסטורית.
    היסטורית לא רק בגלל שהיא מאוד דומיננטית או דורסנית (והיא בהחלט כזו – מס. 1 בנקודות, יארדים, אחוזי המרה (פחות מ 0.25!) ו EPA/play), הליגה הזאת ראתה כבר הגנות דומיננטיות ודורסניות, אלא כי הם כל כך מוכשרים, ערוכים כל כך טוב וכל כך מהירים ומתואמים שנראה כאילו הם כל הזמן בעדיפות מספרית בכל נקודה על המגרש. אני פחות אוהב משחקים הגנתיים אבל אותם אפשר לראות בלי להתעייף. תענוג ממש.

  6. תודה רבה על הסיכום. בהנחה והצ'יפס לא מפסידים עד סוף שנה, והפטס יגיעו למחזור האחרון בלי סיכוי, הבנגלס-בילס במחזור הקרוב יקבע את האלופה של ה-AFC

כתיבת תגובה

סגירת תפריט