שבת בבסיס: עדכון מחדר החדשות / יוני לב ארי

אלה הרגעים הקשים ביותר. שלנו. אוהדי הבייסבול. כבר חודש וחצי (אם לא חודשיים וחצי, לאלה מאיתנו שלא חוו פלייאוף) בלי המשחק האהוב עלינו, ומצד שני, הפיץ' הראשון שייזרק בעונה הבאה כל כך רחוק… אכן, ימים קשים.

אבל היי, לפחות קורים דברים. לא מעט שחקנים מרכזיים חתמו כבר בקבוצות, חלקן ישנות וחלקן חדשות, ופאזל הפרי אייג'נסי מתחיל לקבל צורה, עם נגיעות קלות של טריידים. אספנו עבורכם את העסקאות החשובות ביותר, לפי סדר כרונולוגי:

ג'ייקוב דגראם מוצג בטקסס (צילום: espn.in)

ה-9 בנובמבר

אדווין דיאז מאריך חוזה במדי הניו יורק מטס. חמש עונות, 102 מיליון דולר, עם אופציה של הקבוצה לעונה נוספת (20 מיליון דולר)

שנים שהמטס מחפשים קלוזר, כשלא מעט שמות עברו ואף אחד לא הצליח למלא את התפקיד כמו שצריך. גם לדיאז עצמו לקח זמן, עם 2019 מזעזעת, אך מאז הוא הלך והשתפר, ובעונה שעברה נחשב לאחד הקלוזרים הטובים במייג'ורס, אם לא הטוב מכולם. ועדיין, למעלה מ-20 מיליון דולר לרליבר, זה וואו.

ה-15 בנובמבר

אנתוני ריזו מאריך חוזה במדי הניו יורק יאנקיז. שנתיים, 40 מיליון דולר (עם ביי אאוט של שישה מיליון לעונה שלישית)

הרבה שחקנים עברו בברונקס. ריזו שונה מרובם. החיבור בינו לבין היאנקיז פשוט מושלם, ועם ביטול השיפט בעונה הבאה, החיבור הזה עשוי לפרוח עוד יותר. היאנקיז מקבלים הגנה קרובה לשלמות וקלאץ' היטינג, ריזו מקבל אהבה מהקהל, הרבה כסף וסיכוי לאליפות שניה.

אחד הטובים בליגה. דיאז (צילום: Rising Apple)

ה-16 בנובמבר

ת'אוסקר הרננדס עובר מטורונטו בלו ג'ייז לסיאטל מארינרס תמורת אריק סוואנסון

המארינרס חיזקו את הליינאפ והפכו את ההאוטפילד שלהם לאחד הטובים בליגה. הבלו ג'ייז ריעננו את השורות אחרי הפדיחות באוקטובר, נגד אותה סיאטל, כשמסתמן שהעמדה הזו עוד תאוייש על ידי קווין קירמאייר, שלפי הדיווחים סיכם במדי הבלו ג'ייז. יותר הגנה, פחות התקפה.

ה-23 בנובמבר

הברוורס ממילווקי שולחים את האנטר ריינפרו ללוס אנג'לס איינג'לס, בתמורה לפיצ'רים ג'אנסון ג'אנק ואלוויס פגוארו

בלוס אנג'לס היו שקיוו לראות את ארון ג'אג' עובר לאדום. זה לא קרה, וריינפרו הוא מתנת ניחומים (למרות שחתם בזמן שג'אג' עוד היה שחקן חופשי), לפחות הגנתית. עם מייק טראוט ליצדו, מעט מאוד כדורים ייפלו ב-רייט סנטר פילד של האיינג'לס.

אבראו וחשדהו (צילום: houstonchronicle.com)

ה-28 בנובמבר

חוסה אבראו חותם במדי היוסטון אסטרוז. שלוש עונות, 58.5 מיליון דולר

השם הגדול הראשון שחותם בקבוצה חדשה. האסטרוז, שרגילים להחליש את הסגל בפגרה ולשפר את היכולת, שינו את השיטה ושידרגו את עמדת הבסיס הראשון. אחרי עונה לא מרשימה של יולי גוריאל, אבראו הוותיק צפוי להוות שיפור, אולי אפילו משמעותי. כעת נותר לראות לאן גוריאל יילך, כשבגיל 38 גם אופציית פרישה לא נפסלת.

ה-2 בדצמבר

ג'ייקוב דגראם חותם במדי הטקסס ריינג'רס. חמש עונות, 185 מיליון דולר

אחד השחקנים שהכי מזוהים עם הניו יורק מטס, ועוד שחקן שאפשר היה לקוות שיישאר לאורך כל הקריירה במקום אחד – עובר. מצד אחד, ממשיכים בטקסס בתהליך הבניה, אחרי שמרכוס סימיין וקורי סיגר הגיעו בפגרה הקודמת. מצד שני, כן אייס או לא אייס, דגראם כבר לא ילד (35), ובשנים האחרונות התקשה להישאר בריא. שני הצדדים עם הימור גדול.

כבר מוכנים אליו בניו יורק. ורלאנדר (צילום: justice4jody.com)

ה-5 בדצמבר

ג'אסטין ורלאנדר חותם במדי הניו יורק מטס. שנתיים, 86 מיליון דולר

הכתומים כחולים לא חיכו הרבה לאחר שדגראם נטש את העמדה, ומילאו אותה עם אייס ותיק אחר. ורלאנדר, אמנם מגיע לאחר עונת סיי יאנג, אך כדאי לזכור שהוא נכנס לעשור החמישי בחייו, ולצד פיצ'ר קשישא נוסף בדמותו של מקס שרזר, הפוטנציאל של השניים אדיר, אך גם הסיכון.

טרה טרנר חותם במדי הפילדלפיה פיליס. 11 עונות, 300 מיליון דולר

27 מיליון דולר לעונה לשחקן כמו טרנר זה ממש בסדר. אפילו זול. אך המחוייבות ל-11 עונות זה משהו שצריך להתחיל להתרגל אליו. ובהמשך תראו שטרנר בן ה-30 הוא לא היחיד שקיבל חוזה כזה בפגרה הנוכחית. מדובר באחד השורט סטופים הטובים בליגה, כשהכוכב העולה בפיליס, ברייסון סטוט, יעבור כנראה לבסיס שני. ליינאפ שכולל את טרנר, סטוט, קייל שווארבר, ג'יי.טי ריאלמוטו, ניק קסטייאנוס וברייס הארפר בריא בהמשך, יהיה אחד מהמפחידים במייג'ורס.

ככה טרה טרנר ייראה ב-11 העונות הבאות… (צילום: theathletic.com)

ה-6 בדצמבר

ג'וש בל חותם במדי הקליבלנד גארדיאנס. שנתיים, 33 מיליון דולר

בל יחלוק את עמדות הבסיס הראשון והדי.אייג' עם ג'וש ניילור, ויהווה שדרוג לתפוקה ההתקפית הנמוכה של הגארדיאנס בעמדות האלה. הגנה כבר יש בקליבלנד, עכשיו, כשתהייה גם התקפה, לא ברור איפה הגבול עבור טרי פרנקונה, אך הוא בסביבות השמיים.

קודי בלינג'ר חותם במדי השיקגו קאבס. עונה אחת, 17.5 מיליון דולר

וואו, כמה כסף עבור שחקן שהתקפית נמצא בתרדמת כבר כמה שנים טובות. בלינג'ר מייצר הגנה איכותית בסנטר פילד, זה כן. אך הקאבס החליטו להמר על ה-MVP של 2019 שיתעורר דווקא בריגלי פילד, אולי עם מעט שינוי אוירה. מה שכן – חוזה לעונה בודדת הוא סיכון יחסית נמוך.

ישתיק את כולם דווקא בשיקגו? בלינג'ר (צילום: i.iheart.com)

טג'ואן ווקר חותם במדי הפיליס. ארבע עונות, 72 מיליון דולר

בשתי העונות שלו במטס ווקר היה מצוין בחצאים הראשונים, אך התעייף אחרי הפגרות. כעת הוא מצטרף לרוטיישן איכותי בדמותם של ארון נולה, זאק ווילר וריינג'ר סוארס, שהוכיחו את עצמם באוקטובר האחרון, והלחץ להיות הרביעי יהיה יחסית נמוך.

ה-7 בדצמבר

ג'יימיסון טאיון חותם במדי השיקגו קאבס. ארבע עונות, 68 מיליון דולר

החבורה משיקגו ממשיכה בתהליך הבניה מחדש, וביחד עם טאיון, שכשהוא בריא (ובשתי העונות האחרונות ביאנקיז הוא אכן היה כזה) הוא טוב מאוד, הם בדרך הנכונה. הוא יצטרף למרכוס סטרומן, ג'אסטין סטיל וקייל הנדריקס ברוטיישן חביב.

האזינו לפרק מספר 112 של A Kosher Hot Dog

חוסה קינטנה חותם במדי המטס. שנתיים, 26 מיליון דולר

ה-7 בדצמבר היה יום חזק… קינטנה, שליהטט במדי הווייט סוקס בין 2012 ל-2016, עבר מאז לא מעט תחנות, ולא מצא את עצמו. כעת הוא לוקח חלק בהשלמת הפאזל החדש ברוטיישן של המטס, לצד ורלאנדר ושרזר, תופס את המקום של ווקר.

קנלי ג'נסן חותם במדי הבוסטון רד סוקס. שנתיים, 32 מיליון דולר

אחרי שסיימו במקום ה-25 במייג'ורס ב-ERA של הבולפן, ג'נסן בן ה-35 יביא איתו ערימה של ניסיון ויכולת לסגור משחקים, בתקווה שהגיל לא יתחיל להשפיע. 41 שמירות ו-ERA של 3.38 בעונה שעברה באטלנטה, בהחלט נותנים תקווה.

זה שהולך וזה שבא. מולינה וקונטרראס (צילום: espn.in)

ווילסון קונטרראס חותם במדי הסיינט לואיס קארדינלס. חמש עונות, 87.5 מיליון דולר

הנה מגיע היורש של יאדייר מולינה. הקאצ'ר הוותיק תלה את הכפפות, ומי שנחשב לטוב ביותר בתפקיד (ואם לא אז בוודאות בטופ 3) יהיה זה ש-"יתפוס" את מקומו. היכולות של קונטרראס התקפית ידועות לכל, ההגנה שלו היא סימן השאלה העיקרי כאן, בטח כשהוא מחליף הול אוף פיימר כמו מולינה.

ארון ג'אג' מאריך חוזה ביאנקיז. תשע עונות, 360 מיליון דולר

כמה אויר השתחרר באיזור הברונקס עם פרסום ההודעה… ולא רק בגלל היכולות הלא נגמרות של ג'אג'. ביאנקיז משוועים כבר כמה עונות לקבל את ה-"דרק ג'יטר" הבא. מנהיג, שמתחיל ומסיים את הקריירה בפינסטרייפס, ואולי אולי אפילו מתחיל שושלת של אליפויות. על החלק הראשון אפשר לעשות צ'ק. לגבי השני? יאלה לעבודה.

ה-ג'יטר הבא? ג'אג' (צילום: Sports Illustrated)

ה-8 בדצמבר

מסטאקה יושידה חותם במדי הרד סוקס. חמש עונות, 90 מיליון דולר

כל נתון שמגיע מליגה אחרת מקבל לצידו כוכבית. אך מה שיושידה עושה ביפן, במיוחד תחת הקטגוריה של "לייצר מגע עם הכדור" הוא בלתי נתפס. כל זה מגיע עם כח (21 הום ראנס, OPS של 1.007 בעונה שעברה) אך עם מעט מאוד הגנה, כשהוא ימוקם אי שם מתחת לגרין מאנסטר. אם הוא יידע לנצל את המפלצת לטובתו – השמיים הם הגבול.

קסנדר בוגארטס חותם במדי הסן דייגו פאדרס. 11 עונות, 280 מיליון דולר

רגע לפני החתימה של יושידה, הרד סוקס איבדו את אחד השחקנים שיותר מזוהים עם המועדון בשנים האחרונות. מצד שני, סן דייגו שלא הצליחה לפתות את ארון ג'אג' או טרה טרנר, למרות חוזים מפלצתיים, העבירה את החוזה המפלצתי לבוגארטס, שיחל את העונה בגיל 30. מדובר באחד משחקני ההתקפה הטובים במייג'ורס מאז 2016, שהופך את הליינאפ של הפאדרס למפחיד.

ה-X פקטור. בוגארטס (צילום: africa.espn.com)

ברנדון נימו מאריך חוזה במטס. שמונה עונות, 162 מיליון דולר

נימו, הום גרואון פרודאקט של המטס, נשאר בבית, וזה מה שחשוב בעיקר עבור האוהדים מהקווינס. העובדה שהוא ירוויח יותר ממה שאולי מגיע לו פחות קריטית בימי סטיב כהן. מדובר בעוד מהלך מתוך לא מעט של המטס בפגרה העמוסה הזאת, אך מהיותר חשובים עבור האוהדים בכתום כחול.

ה-10 בדצמבר

קודאי סנגה חותם במדי המטס. חמש עונות, 75 מיליון דולר

והנה חלפו יומיים בלבד, כהן שוב עם החתמה גדולה. כמו יושידה, רב הנסתר על הגלוי גם עם הפיצ'ר היפני בן ה-30. אך אם הוא ייתן 80 אחוז ממה שהוא עשה ביפן, רוטיישן עם שרזר, ורלאנדר, סנגה וקינטנה עשוי להפוך למאיים ביותר במייג'ורס. היכונו לספליטר במהירות של 100 מייל לשעה.

ה-12 בדצמבר

מישהו פה אוהב לשחק בניו יורק. נימו (צילום: upi.com)

כריס באסיט חותם במדי הבלו ג'ייז. שלוש עונות, 63 מיליון דולר

מאחורי קווין גאוזמן ואלכ מנואה הנפלאים, יש המון סימני שאלה ברוטיישן של הבלו ג'ייז. באסיט בן ה-34 יכול לענות על אחד מהם. הוא לא יהיה אייס, אבל אתה יכול פחות או יותר לדעת מה תקבל. אם לשים את עונת הקורונה המקוצרת בצד, באסיט זרק 144 אינינגים או יותר בשלוש העונות האחרונות, עם ERA של 3.26. בדיוק מה שחיפשו בטורונטו.

ה-13 בדצמבר

קרלוס קוריאה חותם במדי הסן פרנסיסקו ג'איינטס. 13 עונות, 350 מיליון דולר

וואו, התרגשנו מחוזים ל-11 עונות. אבל 13? מי חשב שנגיע לזה (אם כי ברייס הארפר כבר קיבל אחד כזה בעבר)? קוריאה בן ה-28 יהיה השורט סטופ של הכתומים מסן פרנסיסקו בעתיד הנראה לעין, כשהבת שלי, שחגגה בת מצווה לפני חודשיים, תהייה כנראה אחרי תואר ראשון ואולי כבר באמצע השני כשהחוזה הזה יסתיים… אחרי עונה אחת בשקט של מינסוטה, קוריאה, אולי השורט סטופ עם שילוב של הגנה והתקפה הטוב במייג'ורס, חוזר לאור הזרקורים שהוא כל כך אוהב….

כדאי שתתחילו להתרגל (צילום: abc30.com)

ה-15 בדצמבר

קרלוס רודון חותם במדי היאנקיז. שש עונות, 162 מיליון דולר

טוב, עדיין לא חותם, ואפילו לא יצאה הודעה רשמית של המועדון, אבל רודון יהיה ברוטיישן של היאנקיז ב-2023, אלא אם סיפורי הפציעות שלו ישובו… בראיין קאשמן מייצר אולי את הרוטיישן הטוב ביותר באמריקן ליג, עם גאריט קול, רודון, נסטור קורטז, לואיס סוורינו ופרנקי מונטאס, כששוב, השאלה העיקרית לגבי רובם פה היא הכשירות. אם הם נותנים עונה מלאה – ליאנקיז יהיו מעל מאה ניצחונות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

    1. אוהדת היאנקיז השרופה שעשתה איליין בניס וחבשה כובע של הטייגרס בבוקס של הבעלים ביאנקי סטדיום, ״תצטרך״ ללכת עכשיו עם כובע של המטס. לדעתי אבא שלה כבר מזמן ישב עליה שבעה והסיר את שמה מהצוואה שלו, לא שזה צריך להפריע לה כמובן.

  1. אם יש משהו שתמיד משגע אותי, זה הטקס של אחרי ההודעה, השחקן לובש את הג׳רזי שלו על מה שהוא הגיע איתו, שזה פעם היה חליפה מעונבת, היום זה יותר קזו׳אל אבל עדיין מכופתר ומגוהץ. ככה שלא מספיק שמוזר לראות את אבראו בחולצה של יוסטון, מוזר מאוד לראות את טרנר בחולצה של הפיליז, ומוזר מ-א-ו-ד מאוד מאוד לראות את ג׳ייק בחולצה של הריינג׳רס, זה גם יושב עליהם עקום וכאילו לא שייך כי יש מתחת גרדרובה שלמה. וזה לא בגלל החולצה עצמה כי למשל המוקאפ שעשו לוורלאנדר או לקוריאה נראה פחות כאילו לקוח מיקום מקביל. החולצה על חולצה הזה זה תמיד בעיני משהו שמסמל את העובדה שכמו שסיינפלד אמר, אתמול הוא לבש חולצה ״נכונה״ היום חולצה ״לא נכונה״ ופתאום הוא מקבל שריקות בוז.
    אז יש שלוש רמות של חולצה לא נכונה. יש את אלה שממילא באו והלכו. שנה, או אפילו איזה רנטה, היו, הלכו. היה טוב (יש לקוות) וטוב שהיה (כנ״ל). יש את אלה שבאו, והיו תקופה, או משמעותית חוזית, או משמעותית משחקית. נגיד שחקן שעשה את הפריצה בשנתיים אצלך, או שחתם על 4-5 שנים ככה, או שהגעת איתו לוורלד סירייס. כאלה. ויש כמובן את אלה שבאו מלמטה, מהמיינורס. פרוספקט של המועדון שהתחיל אצלכם כרוקי ועלה ופרח, ואז פרש כנפים ופרח למועדון אחר. אלה הכי כואבים. זה כמו שחקן בית בכדורגל (עם כי, וכו׳). לפעמים דווקא אלה לא השחקנים היותר טובים של המועדון (אם כי יש לקוות), והחוזה שלהם בקבוצה נשמר כי הם היו מספיק טובים, ומספיק זולים, ודווקא הפרי אייג׳נט שחתם במקומם הוא-הוא מי שיביא את המאני במאני טיים, אבל לאוהד זה לא משנה, כל מי שהולך זה כואב, וכל מי שבא, אז עם כל הכבוד אדון ורלנדר, יש לנו זורקים משלנו הלו! לא משנה שאיפה אתה ואיפה הם ומה ששכחת הם לא וגו׳, עדיין, משחק סביר שלהם והאוהדים מתחבקים ביציעים. משחק טוב מאוד פלוס שלך, והלו! בשביל מה משלמים לך כל כך הרבה כסף? מה זה?

  2. מדוייק ארז
    אני תמיד אהיה בעד שחקנים שאני אוהב
    יהיה כואב לראות את דגרום ריינג׳ר אבל מצידי שיהיה הסיי יאנג של ה AL

    1. היה מאוד מעניין אם דהגראם היה מסוגל לשחק עונה שלמה ביכולת שהוא הציג בשנתיים האחרונות. המטס היו משלמים לו מה שהיה מבקש, אבל חוסר היכולת שלו לזרוק בצורה הזו בלי להפצע לחצי עונה הופך אותו להימור מסוכן מדי, אתה לא שופך סכומים כאלה על מישהו שלא משחק 4 חודשים. אלא אם אתה טקסס כמובן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט