רשמי מולינדיאל 2022 17# – מולי

ברזיל נוסעת הביתה מלאת האשמות עצמיות, קרואטיה שאני לא אוהב אבל מעריך ממשיכה. הולנד שאני כן אוהב נוסעת הביתה וארגנטינה שאני לא אוהב עם מסי שאני כן אוהב ממשיכה.

היה לי קשה לראות אתמול את המשחק בין ארגנטינה להולנד. חשתי קצת כמו ילד שרואה את ההורים שלו רבים ומפחד שמישהו מהם ינצח בריב. ידעתי שזה משחק שעבורי הוא "מפסידים בלבד", שלא משנה מי תלך הביתה – אני אהיה מבואס ועצוב, מה גם שהגעתי למשחק כבר עצוב כי ברזיל הפסידה בפנדלים.

שני המשחקים הגיעו לפנדלים. מעניין. ואגב, התחושה שלי היא שגם שני המשחקים של היום יגיעו להארכה וכנראה לפנדלים – והלוואי ולא כך יקרה.

בשני המשחקים שהיו ראינו אלמנט של כישרון מול אלמנט של נחישות. נורא מעניין לגלות שהנחישות יצאה תיקו עם הכישרון בחלק הכדורגל (משחק והארכה) של שני המשחקים. בחלק של הפנדלים כבר היתה גם מעורבות של המזל (הקורה של מרקיניוס) ושל יכולת הנבואה של שוערי קרואטיה וארגנטינה.

על המשחקים עצמם אין לי הרבה מדי לומר. בכדורסל, אומרים שאת הפלייאוף מנצחת ההגנה, הבעיה היא שבמשחקי רבע גמר והלאה לא מספיק לא לחטוף גולים. על מנת לנצח במשחקים הללו חייבים איכשהו להבקיע, להיות בהתקפה ולא רק בהגנה.

גם אם זה בפנדלים…

דגלי קרואטיה וארגנטינה מוויקיפדיה

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה מולי.
    ברזיל הפסידה כי באה לא מוכנה. היא הגיעה עם רגליים טריות והרבה יותר כישרון מול קבוצה סחוטה וגמורה פיזית. אז למה הפסידו?
    אני יודע שיקראו לי בומר – אבל כשאתה רוקד בצורה מוגזמת בניצחון על קבוצה חלשה וששחקני מפתח אצלך עסוקים בתסרוקות שלהם, ושהמאמן שלך רוקד באמצע משחק עם השחקנים – אתה מגיע זחוח למשחק הבא, לא מפוקס ולא מוכן מבחינה מקצועית.
    ואז מתחיל לחץ ואתה מתחיל לאלתר – ומכאן זה יכול ללכת לכל כיוון – כולל טרגדיה.
    ברזיל לא הגיעה כמעט למצבים מסוכנים לכל אורך 120 הדקות. אם לא ההברקה של ניימאר אולי כלל לא הייתה כובשת. החילופים היו תמוהים (למה להוציא את ויניסיוס ורישארליסון כל כך מוקדם?), סדר הבעיטות בפנדלים היה שערורייתי (רודריגו ראשון?! באמת?!) והשער הקרואטי שהגיע מהקו השני כשחצי משחקני השדה של ברזיל לא יורדים להגנה.
    נכון, פנדלים זה אכזרי, אבל ברזיל לא הייתה צריכה להגיע לשם בכלל.
    לגבי ארגנטינה הולנד – זה היה משחק מדהים של שתי אימפריות שבאו במטרה לעבור שלב. שתיהן מוגבלות (להולנד אין חלוץ) אבל ממושמעות ונחושות. בעיני זה היה משחק מדהים והצדק בסוף נעשה – אכן באכזריות אין קץ. השוער של ארגנטינה לקח שני פנדלים קשים. מסי הכניע פעמיים את השוער בפנדל באותו ערב – זה קשה!
    יאללה עם קצת מזל וכוכבים בשמיים נקבל את מסי נגד רונאלדו בגמר… אבל בדרך מישהו צריך לעבור את צרפת. חתיכת משימה.

    1. לברזיל היו 11 בעיטות לשער מתוך 21 בעיטות סה"כ כך שהיא כן הגיע ללא מעט מצבים ומשמעותית יותר מקרואטיה עם בעיטה אחת למסגרת אך שוער קרואטיה היה היום גדול לעומת שוער ברזיל אליסון שהוא אחד השוערים הגדולים בדור האחרון.
      זה קרה לברזיל גם בגביע העולם הקודם ברבע הגמר נגד בלגיה כשהפסידה 1-2 לבלגיה עם יום גדול של פרודום כשברסיל היו 9 בעיטות למסגרת מתוך 27 בעיטות סה"כ לעומת 3 ו-9 לבלגיה.

  2. אני עם דה שוט. האלופה לא תגיע מהצד הזה.
    ברזיל ירתה בכדורי סרק. השחקן הטוב במשחק היה יוראנביץ. ברזיל לא היתה כזאת טובה, מול האירופאית האיכותית הראשונה היא נפלה.

    ארגנטינה בחצי זה גם הכי טוב שהם יכולים. הולנד נאיבית מידי. זה היה צריך להיות שלהם. אלא אם כן יש איזה דיל סודי שמתעדף את מסי….

      1. ואן חאל המהולל (בכל העולם) יצא פארש. היה צריך מההתחלה לטחון את ארגנטינה הנמוכים בכדורי גובה. התעורר בדקה ה-70
        המאמנים באליפות הם החוליות החלשות. אלה לא מאמנים בפריים, הטובים מאמנים בקבוצות. שים שם את פפ אנצ׳לוטי וקלופ ותראה עולם אחר. רוב מאמני המונדיאל משחקים כדורגל לא יצירתי ושמרני. חריגים דשאן וסאות׳גייט ועכשיו גם סנטוס. מלבד סנטוס, המאמנים הצעירים נותנים את הטון.
        בהקשר של קרואטיה – לאמן שחקנים כמו שיש שם זאת פריווילגיה – מודריץ ופריסיץ׳ זה מאמנים על המגרש.

        1. ארגנטינה קיבלה הרבה מתנות אתמול ומצחיק שבסוף הם מתלוננים.
          מסי נגע ביד וגם שרקו עליו צהוב מגוחך.
          פרדס היה חייב להיות מורחק. קיבל צהוב על המהלך המסוכן ואז בעט כדור על ספסל הולנד!!!
          אבל לא בגלל זה הולנד הפסידו – כפי שאמרתי – זה היה בגלל ואן חאל

          1. אני מסכים אבל בוא, זה לא שהייתה יד מכוונת לטובתם. הוא גם טען את זה אחרי אחד המשחקים המוקדמים על פנדל או נבדל כולל ואר, לא היה לי כוח להגיב ולהיכנס לזה

            1. אין יד מכוונת. יש שריקות לטובת הכוכבים כמו בכל ספורט בעולם

            2. נכון, זה מה שאני אומר מתחילת הטורניר

        2. אני לא סומך על פיפה להכין טוסט בלי לשרוף את השכונה, אז למה שאני אסמך עליהם במשהו אחר.
          2 המונדיאל עם האחרונים היו ברוסיה וקטאר תמורת מזוודות כסף. זה אנחנו רואים בעיין. למה מה שאנחנו לא רואים בעיין יהיה אחרת???
          ארגנטינה לא נבחרת שורה ראשונה. הכדורגל שלהם לא ברמה הכי גבוה. ועדיין הם חצי גמר. הם קיבלו עזרה אתמול וקיבלו עזרה לצאת מהבתים. זה מבחן העיין שלי.

          1. פתאום לא צריך מחקר? מבחן העין עובד? שכחת את דף המסרים?
            על פיפא אתה לא סומך אבל על שאר הגופים המושחתים כן? Fda cdc who wef וכו?
            מה עם וושינגטון ושיקגו? קבוצות פליאוף?🤦🏻‍♂️

          2. יש הבדל בין לסמוך ללהחליט שהם עושים משהו בכוונה בעזרת השופטים, נתנו לסעודיה פנדל גבולי מול פולין למרות שזה היה דופק את ארגנטינה אז מה קרה פתאום? גם חלק מהדברים שאתה "ראית בעין" כמו הולנד יותר טובים הם שטויות או הפנדל / נבדל (לא זוכר מה היה) בפעם הקודמת שהתלוננת רק אתה חשבת ככה. בקיצור אין לך ראיות של ממש וגם למה שיעזרו דווקא לארגנטינה, מה עם ברזיל? גרמניה? כל נבחרת גדולה אחרת שהודחה או שתפגוש את ארגנטינה? אבל סבבה

          3. עזרה לצאת מהבתים כש-3 שערים נבדקו ונפסלו בvar על נבדלים, חלקם ברורים וחלקם דיי גבוליים בהפסד מול סעודיה?
            מסכים שהפנדל שנפסק (והוחמץ) למסי מול פולין היה מגוחך. אבל הם כתשו את פולנים עוד הרבה לפני הפנדל ההוא, והרבה אחרי. כלומר – הניצחונות על פולין ומקסיקו היו תצוגת כדורגל של ארגנטינה, למרות הלחץ האדיר שהיה עליהן אחרי ההפסד המפתיע במשחק הראשון. בחייאת, שום עזרב.

  3. בלי קשר לאיקסים ועיגולים – היה מרגש אתמול לראות את
    הלחימה וההקרבה של שחקני הולנד וארגנטינה. כאילו חזרנו אחורה בזמן לשנות ה-90
    רחוק מכל הפסטיבלים התקשורתיים והיחצנות שמאפיינת את ספורטאי דורנו.

      1. כן חחח למען שוקי המזרח ביפן זה יהיה עשר בלילה לא נורא כולם יברחו מהעבודה אני עוד זוכר את הגמר בארה״ב 94 היה באמצע הלילה כמו אנ בי איי

          1. סעיף האישה+ ילדים הוא הכי מורכב.. אני פשוט מושיב את הילדים אתי לראות.. יש לי בת 10 שמשחקת כדורגל אז היא מצטרפת בשמחה ואחיה הצעיר בן ה-7 הולך לאן שהיא הולכת אז איכשהו אני יוצא בסדר בסיפור הזה.

            1. אצלי זה 4 ושנה וחצי אז בעייתי, אני רואה באיחור בלי לדעת את התוצאה ולא נראה לי שבגמר זה ישתנה

      2. חברים אתם לא רציניים זה פעם ב-4 שנים לא עושים חשבונות חחחח סתם סתם כל אחד וחשבונותיו קטונתי מלהתערב לכם
        אצלי הילדים גדולים הבן בכלל בצבא אבל הבת בת 17 נכנסה לזה חזק ואני רואה איתה את כל המשחקים אז נאלץ להבריז לפעמים לחברים כדי לא להשאיר אותה לבד. גמר בחמש זה באמת מורכב בטח כולם יבריזו לי כולל הבת, לא נורא יש לי כלב וחתול
        🙂
        שמעון קשה לקום בלילה אחרי ערב שלם של כדורגל אני רואה לפעמים את רזיאל בודד בבלוג הספתא-חיה-מתה חחחחחח משורר שם עם עצמו
        😂😂😂 כל הכבוד לו על הנחישות (ועוד בטח הוא רואה מונדיאל בסתר ווינק ווינק)

  4. הולנד ארגנטינה היה המשחק הכי טוב בטורניר! בכלל אני לא זוכר מונדיאל אם רמה כזאת גבוהה של כדורגל, אינטנסיביות מאוד גבוהה בכל משחק.

    ישראל צריכה לייבא כמה אנשי מקצוע מקראוטיה
    , מדהים שהמדינה הקטנה הזאת נותנת בראש פעם אחר פעם.

    החידוש של מונדיאל בנובמבר דצמבר עושה רק טוב בינתיים כיף גדול

  5. האופי ועצבי הברזל של הקרואטים זה משהו ייחודי. אני לא בטוח עד כמה הולנד- ארגנטינה מבחינת כדורגל היה המשחק הטוב בטורניר אבל הדרמה כנראה תגרום לנו לזכור אותו ככזה. אני עם משאלת לב שהאנגלים יזכו למרות שקשה לי לראות אותם עוברים את צרפת הערב..

  6. הכדורגל והכדורסל הולכים בכיוונים מנוגדים.
    אחרי חצי שעת משחק ברור שלא שורקים על כל דחיפה או משיכה בחולצה או נגיעה.
    הכדורגל הולך למקום טיפה יותר פיזי ובקטעים מסוימים שולח דש לכדוריד.
    הכדורסל…. הכדורסל הולך למקום של ריקוד וספורט ללא מגע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט