רשמי מולינדיאל 2022 – 15# – מולי

יש נבחרות שמשום מה לא רוצות כל הזמן, אולי כי הן יודעות שהן יכולות רוב הזמן לנצח 0:5 או יותר גם בלי ללחוץ על הדוושה 90 דקות. צרפת, שיש לה צוות מכבשי-ענק בדמותם של מ'באפה, דאמבלה וז'ירו היא בהחלט כזו. שוב אנו רואים חתול שמשך זמן מה נותן לעכברים לשחק אתו ולהשלות את עצמם, אבל ברגע שנמאס לו הוא מחליט לסיים את העניין. אז החתול הצרפתי פשוט החליט הן ברבע השעה האחרונה של המחצית הראשונה והן ברבע השעה השנייה של המחצית השנייה שהגיע הזמן לכבוש, ואז, תוך כמה דקות, הוא פשוט כבש… פולין נלחמה, אבל מה לעשות שבהשוואה אליה, נבחרת צרפת פשוט היתה טובה הרבה יותר ?

אחלה חתול מ'באפה

פארסה של הפנדל בשניות הסיום. מאוד מרגיזה אותי הטכניקה של לבנדרובסקי בבעיטה. אבל בשורה התחתונה צרפת מנצחת 1:2.

****

אתה יכול להגן בצורה נפלאה משך 38 דקות, לנטרל את כל שיטת המשחק של יריבתך, אפילו לסכן את השער שלהם פעם אחת, אבל אם הקבוצה שמולך היא קבוצה מעולה, היא תמצא דרך כלשהי ללמד אותך מאיפה משתין הדג… כחושבים על זה רק יפן מתמחה במשחק שכזה שהיא מחזיקה בכדור 18% מהזמן בלבד – ועדיין מצליחה לנצח, לא זוכר נגד מי יפן תשחק, אבל אל תתפלאו אם היא שוב תנצח.

בקבוצות כמו סנגל ההתקפה יותר מדי מוטמעת בדם. הכדורגל האפריקני שמח מדי, אינדיבידואלי מדי, קופצני מדי מכדי להיות מכונת הגנה רובוטית ממושמעת משך 90 דקות. ואז, כשאתה חייב לפתוח את הסגירה הרמטית כי לא רלבנטי אם תפסיד 0:1 או 0:11, אז באה נבחרת אנגליה, כובשת שער נוסף בדקות תוספת הזמן של המחצית הראשונה, ומנצלת את פתיחת ההגנה ההרמטית כדי למסור לשטחים פתוחים מעל שחקני סנגל ולסכן שוב ושוב את השער מיד אחרי תחילת המחצית השנייה.

השער השלישי של אנגליה היה כשמישהו פרץ על הקו השמאלי (שמתם לב שכל הסיכונים באמת היו מהקו השמאלי?), איבד כדור, ואז מישהו אחר (שהיה אחריו) ממשיך אותו, גם הוא מאבד, ופודן משתלט על הכדור ומוסר למרכז לגול של סאקה. שום דבר לא ממש חלק ושום דבר לא ממש יפה, אבל הנחישות… הנחישות…

***

אז די ברור שנראה את צרפת מול אנגליה… איזה משחק מסקרן! לי יש תחושה ששחקני צרפת טובים יותר כשחקנים, אבל גם שלאנגליה יש יתרון בעמדת המאמן. אז מי תנצח? מניח שנראה בשבת.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. אמבפה שחקן טל שמזכיר את רונאלדו הברזילאי בשיאו. הרמה במשחקים מאוד גבוהה, רוב הנבחרות באות לשחק כדורגל.. ותודה על הרשמים שלך!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט