רשמי מולינדיאל 2022 14# – מולי

החידוש הטקטי של הולנד הוא השילוב של משולשים שאינם קדימה וקדימה אלא משולשים של קדימה ואחורה בזמן ההתקדמות. שחקני הולנד מודעים לא רק למי שמקימה ומהצדדים, אלא גם למי שנמצא אחורה מהם. ראו למשל את השער הראשון מול ארה"ב:

בלם הצדה > בלם הצדה וקדימה \> מגן שמאלי קדימה — > ממפיס אחורה <– מגן קדימה–> ממפיס אחורה<– מגן קדימה לגתקו (וכל הקישור מבוטל) —> גתקו קדימה וימינה לדמנפריז <// דמפריז אחורה לאמצע -<\ ממפיס מבקיע ||

שימו לב שגם השער השני שיחק על אותו עיקרון. ממפיס הוציא כדור חוץ משמאל לדמפריז שהתקדם לכיוון המרכז תוך שהוא עושה משולשים עד שמסר אחורה לאמצע והמגן השמאלי הבקיע.

תקיפת הכדור ההולנדית בזמן שהכדור אצל ארה"ב בסביבות קו האמצע הוא לחץ של ארבעה שחקנים כשמהם שלושה ששומרים אישית (אדאמס תמיד נשמר ;אישית ממרכז המגרש) ואחד ששומר אזורית באזור הכדור.

וכשהם בהגנה קרוב לשער, הולנד עם שורה אחורית של חמישה, אבל לפניה יש באמצע מעין קופסה מלבנית של עוד ארבעה שחקנים והשחקן העשירי טיפה קדימה והצדה כתשתית להתקפה הבאה.

השער השלישי של הולנד, אחרי שארה"ב צמצמה במזל ל 1:2, פשוט נתן את ההרגשה שההולנדים יכולים לכבוש כל אימת שהם יטרחו לרצות לכבוש.

אז ארה"ב הולכת הביתה, אבל היא יכולה להיות אופטימית גם כי זו הנבחרת הצעירה ביותר במונדיאל הזה, נבחרת שמכינה את עצמה בעיקר לקראת ארה"ב 2026, ובעיקר מאחר שבטוח שלא היו לארה"ב שום רגשי נחיתות מול אף נבחרת שהיא שיחקה מולה – כולל הולנד.

בהמשך מסי כבש את השער הראשון מול אוסטרליה, נבחרת נחותה לעומת ארגנטינה, אבל גם כזו שלא מוותרת על מילימטר. אבל מה שאהבתי במשחק שלו הפעם היתה הנחישות, הוא רדף שוב ושוב אחרי השוער, תיקל כדורים להוצאת חוץ על קו ימין, וכל הזמן בימן לחבריו לא הפסיק לרוץ.

מסי מוויקיפדיה

השער השני של ארגנטינה היה כתוצאה מלחץ על השוער – לחץ שהצליח. מאז תחילת המחצית השנייה היו שלוש או ארבע טעויות של שחקני השדה שהסתיימו בלחץ על שני השוערים שבקושי יצאו מהן בשלום. ואולם, הפעם, השוער האוסטרלי הוא זה שעשה את הטעות… וחטף….

וכמו ארה"ב ארבע שעות קודם, גם אוסטרליה צמצמה ל 2:1. אבל בשורה התחתונה הולנד מול ארגנטינה ביום ששי…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 6 תגובות

    1. הכי פשלה שלי שבעולם. כהצטדקות שאין לה הצדקה אומר שכבר הייתי במיטה כשנזכרתי ששכחתי לפרסם, חזרתי בחושך למחשב והוספתי את הפסקה האחרונה. תוקן כעת לארגנטינה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט