רשמי מולינדיאל 2022 11# – מולי

"הצדיעו לאימא אפריקה, הללו את אימא אפריקה" אומר ההמנון הסנגלי. ואחרי המשחק היום בין סנגל לאקוודור אכן נראה היה, כמאמר ההמנון, ש"האריה האדום שאג," ש"מאלף הסאוואנה זינק קדימה, פיזר את החשיכה והפיץ אור שמש על רגעי האימה, אור שמש על רגעי התקווה…

לרוב קבוצות הכדורגל יש לפחות שחקן בולט אחד, כוכב שזורח ומושך אחריו את שאר הקבוצה. הכוכב ללא עוררין של סנגל הוא סאדיו מאנה שנגרע מהסגל למונדיאל בשל פציעה מספר ימים לפני פתיחת הטורניר. וכשהכוכב שלך איננו אתה יכול או לשקוע או שכל האחרים נושאים עוד יותר בנטל ובסנגל נשאו בנטל מעשית ונפשית: פחות מדקותיים אחרי שאקוודר השוו את התוצאה, סגנל עלו-מחדש ליתרון.

זה לא חדש שאני אוהד של הכדורגל האפריקני (ואגב, גם של הכדורגל האסיאתי), אני באמת חושב שרק באפריקה ניתן לעתים למצוא את האהבה הטהורה למשחק כפי שהייתי שמח שישחקו אותו: עם יופי והוד ובפחות יעילות ותכליתיות.

לוגו התאחדות הכדורגל הסנגלית מויקיפדיה בעברית.

שמתם לב שהשער הראשון של אנגליה הוא הראשון שנכבש ישירות מבעיטת עונשין שאיננה פנדל?

אז זהו. הולנד, סנגל, ארה"ב ואנגליה עלו לשלב הבא. קצת כמו הציפיות, קצת מנציח את חולשתן של נבחרות אסיה ודרום אמריקה. לא יודע לגבי הולנד, אך כל שלוש האחרות הפגינו חלקי משחקים מעולים ולטעמי ראויות לעלות שלב.

ולדעתכם?

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. כולן ראויות, ברגע שהן עברו את שלב הבתים בצורה ספורטיבית (אולי אלה שלא עברו פחות ראויות ? )
    ארה"ב לא מצליחה להבקיע שזה גם חלק מהמשחק.
    את הולנד לא יצא לי לראות.
    אנגליה שיחקה טוב משחק הראשון ובמשחק השני פחות טוב. יש להם שחקנים, כישרון, ניסיון, השאלה היא מנטלית האם הם מסוגלים …

  2. מולי תודה רבה אתמול בלילה והיום בבוקר השלמתי את רוב רובם של הטורים שלך
    תשמור על הבריאות ותמשיך לכתוב
    לקרוא על גביע העולם ועוד מירושלמי כמה דורות כמוני אגב זה ממש תענוג

כתיבת תגובה

סגירת תפריט