רשמי מולינדיאל 2022 9# – מולי

אתמול הייתי בהליכים רפואיים ולא בדיוק פנוי לכתיבה, ועדיין אותה אחת שכתבה אלי לפני כמה פוסטים שלחה לי הודעה שגרמה לי להתפוצץ מצחוק:

"אני רואה משחק קרואטיה קנדה ויש שם שחקן עם טמפון באף!!! אמיתי?"

ניסיתי לומר לה שחובשים משתמשים בזה אבל… החלטתי לחקור והנה מה שגיליתי: רופא מקליפורניה בשם ארל האס שוחח יום סתווי אחד בשנת 1929 עם ידידה שלו שסיפרה לו שהיא משתמשת בספוג במקום בפדים המסורבלים של אותה תקופה.

אז ד"ר האס חשב שהגיע למסקנה שהכותנה בה משתמשים רופאים לספיגת דם בהליכים רפואיים תוכל לתת פיתרון טוב יותר, ולכן יצר צורה מתאימה והוסיף חוט מוליך, ובשנת 1933 הגיש בקשה לפטנט תחת השם "טמפקס".

הייתם מאמינים שתקראו על טמפונים וכדורגל באותה פסקה? אז חשבתי שאני המצאתי את הרעיון ופתאום נתקלתי בפייסבוק בפוסט שאמר בערך: איזה ביטחון צריך כדורגלן במונדיאל כדי להסתובב עם טמפון באף… ואז בעוד ידיעה באותו נוסח בפייסבוק של ערוץ הספורט…

אבל תודו שרק אני סיפרתי לכם על ד"ר האס…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט