רשמי מולינדיאל 2022 8# – מולי

כדורגל הוא המשחק עם הכי הרבה אוהדים בעולם. בכל תחרות יש אוהדים, אפילו כשאתה יושב ב"טריבונה" המאולתרת בשכונה וחבריך משחקים, תמיד תהיה לך במשחק בספציפי קבוצה אחת שאתה תעדיף, קבוצה אחת שאתה תהיה האוהד שלה ושתרצה שהיא תנצח. אין זה אומר בהכרח שבעוד שעה תאהד את אותה קבוצה, אבל כנראה שהצורך האנושי בלהיות חלק מקבוצה, בהפרדה בין "הם" ו"אנחנו" הוא חזק מאיתנו.

אז בכל משחק כדורגל שאני רואה, אני (כנראה שבדיוק כמוכם) בוחר קבוצה לאהוד. לעתים יש לאהדה הזו סיבה הגיונית: סביר שאזרח ישראלי יאהד את נבחרת ישראל, סביר שעולה מברזיל יעדיף את קבוצת ארץ הולדתו במשחק עם הולנד, סביר שאם מסי הוא השחקן האהוב עליך בעולם, תעדיף את ארגנטינה במשחק שלה מול קרואטיה.

אבל זה לא רק אהבה, לעתים זו שנאה:

שנים שנאו בארץ את נבחרת גרמניה , בגלל השואה כמובן, ראיתי לא מעט הודעות בפייסבוק שהתרעמו על כך שעמיחי שפיגלר התלהב במקום להיכנס לאבל כשאירן כבשה שער שהרי אויבו של אויבי אמור להיות חברי. הולנד, אגב, היא חברה שלנו עוד ממלחמת העולם השנייה, אבל ההתאהבות האמיתית של ישראלים בה היתה בגלל הכדורגל המבריק, הטוטאל פוטבול המדהים של הנבחרת של קרויף, ניסקנס ורנצנבריק (למרות שלי דווקא זכורים במיוחד זוג השערים של הבלם ההולנדי הארי האן מבעיטות לחיבורים ממרחק של חמישים מטר) במונדיאל 1974 ו 1978 כשהולנד הפסידה בגמר לרעים הגרמנים ואז לרעים הארגנטינאים בראשות חונטת הגנרלים.

במשחק הראשון היום שיחקו תוניסיה מול אוסטרליה, בשני סעודיה נגד פולין, בשלישי דנמרק מול צרפת ובאחרון ארגנטינה מול מקסיקו. אז את מי אתה בחרת לאהוד בכל אחד מהמשחקים? ולמה?

במשחק הראשון של תוניס במונדיאל מול דנמרק העדפתי את דנמרק אבל מאחר ואני כמעט תמיד מעדיף את האנדרדוג התלהבתי מהתיקו. את צרפת ברור שהעדפתי על האוסטרלים (זוכר איך פרנק ארוק המאמן האוסטרלי צחק עלינו), אבל היום זה כבר היה משהו אחר: איכשהו רציתי שהאוסטרלים (ששחטפו מספיק על הראש מהצרפתים) יכסחו את התוניסאים ושמחתי שאכן כך קרה. בחרתי בדנים על פני הצרפתים למרות (ואולי גם בגלל) שהצרפתים טובים יותר, היום רציתי שארגנטינה תנצח, כמעט אך ורק בגלל מסי שהוא לטעמי השחקן הטוב בעולם, ושהלוואי והיה משחק בנבחרת אחרת.

שמחתי שערב הסעודית הורידה לארגנטינאים את האף, אבל שמחתי גם כשפולין הראתה להם היום מאיפה משתין הדג. בקיצור, אני תמיד אוהד נבחרת ישראל, אבל כשהיא אינה במשוואה אני בוחר כל פעם מחדש את מי לאוהד ע"פ שיקולים רלבנטיים לזוג הנבחרות המתמודד עצמו.

אז שהטוב ינצח? שהטוב ליהודים ינצח? שהכדורגל היפה ינצח? שקבוצת התפוצה שלי תנצח? האנדרדוג ינצח? או שהשחקן שאני אוהב ינצח? כל השאלות הללו, ורבות אחרות, מתגלגלות לי (וסביר שלכל אחד מאיתנו) מאחורי הקלעים של מוחנו עד שאנו מחליטים לבחור טחזו קבוצה לאהוד בתחרות ספציפית.

ואגב, כבר היו מקרים שבהם החלפתי אהדה בזמן משחק. הגנה הרואית כמו למשל זו של דנמרק מול צרפת, יכולה לגרום לך לאלמנט ה"מגיע להם" או לאלמנט ה"לא מגיע להם" ולאפילו לאלמנט ה"לא מגיע להם להפסיד" שבעקבותיהם מחליפים אהדה.

אז לקטארים שהם כנראה הנבחרת הגרועה במונדיאל 2022 הגיע להפסיד, אבל גם הגיע להם לכבוש שער, ולכן לעמיחי שפיגלר לא מגיע שיכעסו עליו….

וחוץ מזה ארגנטינה ומסי ( עם שער ובישול) ממשיכים! לפחות בינתיים…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. לא אצלי. אני תמיד בעד הקבוצה המתקיפה. אני רוצה לראות כדורגל עם הרבה שערים, לא אכפת לי לאיזה צד.
    אין לי גם נבחרת שאני שונא. זה לא אני.
    אני משחק ספורט תחרותי אז אני יודע כמה קשה זה לנצח ולהביא את האיי גיים שלך. ולהעלות לשישי בקלאץ שאתה כל כך עייף. אז לראות ספורטאים בפריים שלהם על הבמה הכי גדולה, יש בזה רק חיובי בשבילי.
    גם באן בי איי לא ממש אכפת לי מי מנצח. אני נגד גלקטיקוס או משהו שהוא לא ספורטיבי אם אתה מחפש רשעים. את מיאמי של לברון לא אהבתי והשנה אני שמח שהפרויקטים בסן פרנסיסקו לוס אנג'לס וברוקלין מתמוטטים. אני גם שמח שקטאר מפסידה יש לי הרושם שהם ניסו לשחד את דרכם לצמרת.

    אבל מה רונאלדיניו אשם בכריתת היערות האמזונס? או בירהוף בשואה???

  2. הצלחת להעביר את כל תחושותי במשחקים האלה מלבד אחת: לעתים אני מחליף אהדה לרצון שהקבוצה תפסיד אם השיפוט אינו הוגן ברמות נגד הצד השני. לעתים פנדל אחד לא צודק מעביר אהדה לקבוצה לרצון שהיריבה תשווה (לפחות)
    תודה מולי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט