רשמי מולינדיאל 2022 4# – מולי

הזריחה הבוקר. צילום שלי.

כבר בשש הבוקר היה ברור שזה יום מיוחד. מתי ראיתם בפעם האחרונה זריחה כל כך מיוחדת כמו זו? נראה כאילו הזריחה התבלבלה עם השקיעה… מספר שעות עברו ולשעת הצהריים הובהר הבלבול לכולם: ארגנטינה אכן שקעה במקום לזרוח, ואילו ערב הסעודית זרחה באופן מופלא במקום לשקוע….

אחר הצהרים התברר שלא רק הן התבלבלו: נראה שגם דנמרק ותוניסיה התבלבלו ביניהן כשדנמרק הצליחה לסחוט תיקו מתוניסיה. הזריחה שהיתה היום בשמי המזרח התיכון ברור שהשפיעה גם על צפון אפריקה וגם על חצי האי ערב.

על מקסיקו ופולין חשבנו שיחסי הכוחות יהיו שווים, אבל גם היה ברור לעין שמקסיקו טובה יותר. הכדורגל של מקסיקו, של ערב הסעודית ושל ארגנטינה, אולי בהשפעת המאמנים, הוא כדורגל שהורגלנו לראות באירופה. לא מצאתי מאפיינים מיוחדים של מזרח התיכון, של צפון אפריקה או של דרום ומרכז אמריקה. כולן מעודכנות ומשחקות (או לפחות שואפות לשחק) בערך את אותו כדורגל, מי בצורה יותר טובה ומי פחות, אבל עד כה רק בכדורגל של סנגל ראיתי סגנון ייחודי שאינו מחקה את זה שנפוץ בליגת האלופות של אירופה, אולי כי רק איו סיסה (סנגל) וג'אלל קאדרי (תוניסיה) הם המאמנים המקומיים היחידים בנבחרות הללו, וודאי מאחר ורבים השחקנים משחקים באירופה. גם לצרפת סגנון ייחודי: שחקניה משלבים כחלק מסגנון משחקם עקבים, מיספרות ומסירות מעל המגן

בלילה שוב נזכרתי בזריחה כשאוסטרליה הובילה על צרפת כשכבשה בהתקפה הרצינית הראשונה שלה, אבל מתברר שצרפת זה לא ארגנטינה והצרפתים הפכו את התוצאה כבר באמצע המחצית הראשונה. היה ברור שצרפת טובה מאוסטרליה בשלוש דרגות לפחות, אבל הנגיחה האוסטרלית לקורה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה במחישה עד כמה שברירי יתרון של שער אחד.

אגב, חוויה לראות את הקהל, שאינו שומר על סגנון אחד בודד. המון תחפושות, צבעי פנים וגוף, ואביזרים (כתר של מונטזומה) שלא בהכרח רלבנטיות למשחק (תחפושות דרקון במשחק בין מקסיקו לפולין?), המון צבע, וכמובן מצלמה שלא נפרדת מהיד :-).

אני חייב שמוצא חן בעיני השימוש ב VAR. אני אוהב זה שיש בתחתית המסך מדבקה שאומרת מתי ה VAR בודק, אני אוהב את זה שזמן ה VAR אינו נחשב ויש בעקבותיו תוספת זמן.

סתם כי הרגע זה תפש את תשומת לבי: מי מכם שם לב שסגל השיפוט במשחק בין מקסיקו לפולין כולל שתי נשים? באתר פיפא כתוב שגם אחת הקווניות וגם השופטת הרביעית הן נשים, אבל במשחק עצמו ראיתי שני קוונים גברים ושתי שופטות על הקווים! גם במשחק בין צרפת לאוסטרליה היתה שופטת רביעית. בכל מקרה, שילוב נשים בסגל השיפוט היא מגמה מאוד מבורכת בעיניי והלוואי ונראה גם שופטת ראשית במשחקים.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. גם אני שמתי לב לזריחה אתמול שהתבלבלה עם השקיעה והייתה מפעימה ביופיה.
    אולי זה היה ספיישל דרום אם אני זוכר נכון אתה גר בערד אני ליד ב"ש

  2. אולי בזכותך או אולי בגלל שבמטבחון בעבודה רץ לוטו תוצאה על המשחק שלנו מול צרפת. התחלתי לראות את הכדורגל. מה שאני אף פעם לא עושה. אולי חוץ מהמונדיאל הקודם שהיה אצל פוטין, והצרפתים נצחו.
    אז ראיתי את ארגנטינה יורה כדורי סרק על סעודיה. וזה הזכיר לי למה אני חושב שכדורגל משעמם. אבל בבוקר (זמן מקומי) התיישבתי לראות את הצרפתים מפרקים אותנו לחתיכות. אין שום משמעות לקו הנבדל שבצד השני משחקים רבי אומנים כמו מהפנה וגירו שחותכים אותנו כל התקפה.
    הכי חשוב הימרתי על 4:1 וקיבלתי סלסלת שוקולד. עדיין יש סיכוי שמעלה מהמקום השני, אבל צרפת זו רמה אחרת.
    אני רושם גמר של אנגליה מול צרפת. לפי מה שראיתי עד עכשיו .

      1. נראה לי שצרפת תנצח את כולם.
        אם ננצח את טוניסיה ונגנוב תיקו מול דנמרק נעלה.
        העובדה שהם לא נצחו את טוניסיה עובדת לטובתנו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט