5 על 5 על החודש הראשון של העונה / צוות הופס

חודש עבר מאז תחילת עונת 2023 של ה-NBA, ואנחנו ננסה השנה להביא את פינת 5 על 5 אחת לחודש במהלך העונה הסדירה, ואולי בתדירות גבוהה יותר בפלייאוף. כזכור, ב-5 על 5 מקבלים 5 חברי צוות 5 שאלות זהות ועונים עליהן, ואנחנו מקבלים מגוון של תשובות שונות (לפחות ברוב המקרים). איתנו בצוות היום – עמית טבול, שחר צ'קוטאי, אור ילובצקי, רועי ויינברג ועמיחי קטן.

שאלה 1: מי הקבוצה שהכי מפתיעה אותך עד כה העונה?

עמית: התשובה הבנאלית היא כנראה יוטה ג'אז. אז חיפשתי אפשרויות נוספות. טוב…אין פה משהו שמתקרב למרענן הרשמי של העונה. קבוצה שכמעט אף אחד לא ציפה שתסיים קרוב לפליי-אין נמצאת עכשיו במקום השלישי לפני ממפיס, פיניקס ומינסוטה שהתחזקה ברודי גובר. האם זה יחזיק עד סוף העונה? לא בטוח בכלל אבל למי אכפת… גם אם יתחילו להפסיד יותר, הסיכוי שלהם לעשות פלייאוף ריאלי. מזכירים לי קצת את מכבי של מקדונלד והאפמן בעונת 1999-2000. קבוצה שנבנתה מהתחלה בלי שאיפות ובלי יומרות, התחברה מעולה במהלך העונה, הגיעה עד גמר היורוליג והייתה מרחק עודד קטש אחד מזכייה בתואר היוקרתי.

שחר: אני מאמין שאחרים יגידו יוטה או סקרמנטו, אבל אני הולך על אטלנטה. הייתי בטוח שהחיבור בין טריי יאנג לבין דאזנטה מארי יקח להם יותר זמן, אבל בפועל הם די טובים יחד. הם ניצחו פעמיים את מילווקי, פעם את פילי וגם את ניו אורלינס. יש שם קבוצה טובה.

אור: פורטלנד. ג׳רמי גרנט פתח מצוין את העונה ומתאים לשם כמו כפפה וסיימונס מוכיח את עצמו כמחליף ראוי ואולי אפילו יותר טוב ממקולום, או לפחות יותר מתאים ליד לילארד.

רועי: פורטלנד. בשונה מיוטה אני לא מרגיש כאילו המאזן שלהם הוא חריגה סטטיסטית בזכות אחוזי שלשות חריגים (שלהם ושל היריבות), אלא פשוט קבוצה עם אופי שמתעלה בקלאץ' והרבה שחקנים שנותנים 110% מעצמם. אני מאוד אוהב את ג'וש הארט, ג'סטיס ווינסלו, אנפרני סימונס, דרו יובנקס ושיידון שארפ, וזה מרגיש כאילו הקבוצה הולכת למקום טוב. המאזן שלהם לא יחזיק כנראה, למרות שהם נראו טוב גם אחרי הפציעות, אבל התרבות של הקבוצה חיובית מאוד. קבוצה שכאוהד נייטרלי אתה רוצה שתקבל את ויקטור וומנבייאמה וסקוט הנדרסון.

עמיחי: יש שתי אפשרויות עיקריות טובות – יוטה או פורטלנד – כשכל אחת מהן משקפת נקודת מבט קצת שונה. יוטה זו קבוצה שבונה מחדש, אבל חלק מהתחזיות העריכו שיהיו עוד טריידים, מה שעדיין יכול לקרות בהמשך העונה, וההצלחה המוקדמת עשויה להישכח. אצל פורטלנד מדובר בקבוצה שעשתה בקיץ מהלכים שמתבררים כטובים יותר ממה שחשבנו, ופתאום הם נראים כמו קבוצה שיכולה ללכת רחוק. אני הולך על יוטה, בעיקר בגלל שפורטלנד קיבלו בחזרה את לילארד ואיתו היו לנו מספיק סיבות להניח שזו קבוצת פלייאוף גם ככה, בניגוד ליוטה שאין להם אף שחקן שנחשב מוביל ערב פתיחת העונה.

שאלה 2: מי הקבוצה שהכי מאכזבת אותך עד כה העונה?

עמית: יש כמה קבוצות מאכזבות יותר ומאכזבות פחות: שיקגו, ברוקלין, שארלוט, מינסוטה. חלק מהן בגלל פציעות. מעל כולן ובפער יש לנו את הלייקרס שחוץ מדייויס, לברון וקצת ווסטברוק ולוני ווקר אין להם פשוט שום דבר. שלושה ניצחונות ועשרה הפסדים אומרים הכל.

שחר: בפן האישי שיקגו – הייתי בטוח שהם יבואו להוכיח שהם יותר טובים ממה שכולם אומרים, בפועל הם איפשהו באמצע. גם מיאמי ברשימת המאכזבות, כפי שכתבתי בכתבה נפרדת שעלתה היום, וכפי שרועי כתב כאן. הם לא מציגים את הרמה הדרושה מקבוצה שהגיעה לגמר מזרח, אם כי היכולת שלהם להתפוצץ עדיין מרשימה וקטלנית.

אור: ברוקלין. על הנייר יש להם את אחד הסגלים הטובים בליגה, אבל יותר מדי דרמה מחוץ למגרש וחוסר בטחון של בן סימונס אחד לא מאפשר לסגל הזה לממש את עצמו ואת היכולות שלו על הנייר.

רועי: מיאמי. בשנה שעברה ההיט היו קצת אובר-אצ'יברס וזה מורגש השנה, הקבוצה מאוד בינונית למרות הניצחונות האחרונים. ציפיתי כאוהד שזה יראה טוב יותר או שנראה התקדמות מבאם והירו, מה שלא כל כך קרה. הבעיה הגדולה לדעתי במיאמי היא השילוב של הירו ובאטלר שלא עובד כששניהם ביחד ותוקע את הירו על הספסל. עדיף להיט להמשיך עם ג'ימי, אבל יש בעיה כשהשחקן הכי מבטיח שלך והפרנצ'ייז פלייר לא מסוגלים להיות ביחד על הפרקט. מדאיג מבחינת העתיד, ובשונה מקבוצות כמו מינסוטה או משהו אין כאן שאלה של "מתי הם יתחברו". הם הגיעו מחוברים והם לא מספיק טובים.

עמיחי: גולדן סטייט. הם עם מאזן של 8 הפסדים ללא ניצחון במשחקי חוץ, כאשר רק ב-2 מהמשחקים הם ספגו פחות מ-120 נקודות (ממוצע של 124.25 למשחק חוץ). גם במשחקי הבית היכולת ההגנתית של הווריורס לא מאוד מרשימה והם סופגים 114.3 נקודות למשחק, אבל מול הקהל הביתי הווריורס קולעים 121.9 נקודות למשחק. את העונה שעברה הווריורס פתחו מטורף (מאזן 18- 2), בעיקר בזכות ההגנה, ובתור האלופים הם יכולים להרשות לעצמם היכנס לעניינים לאט יותר, אבל הפתיחה הנוכחית הכניסה אותם קצת ללחץ והעלתה סימני שאלה על השינויים בסגל ובגיל מהעונה שעברה.

שאלה 3: לאור הפתיחה החזקה של מילווקי לעונה, למרות הפציעה של מידלטון והשבוע האחרון הקצת פחות מוצלח, האם נכון לסמן אותם כמועמדים המובילים לאליפות?

עמית: הפתיחה של מילווקי מרשימה מאוד מאוד. הם בלי מידלטון מפתיחת העונה. בשלושת המשחקים האחרונים הם גם בלי הולידיי והפסידו שניים מתוך שלושת המשחקים האחרונים אבל עדיין מחזיקים במקום השני במזרח. קרטר מקבל דקות מרובות בהיעדרו של הולידיי ומגלה יכולת טובה. זה עשוי להשתלם לבאקס כשיצטרכו שחקני רוטציה בהמשך. לופז בעונת קאמבק בגיל 200 מראה שהוא בא רעב אחרי כמעט עונה שלמה בחוץ. מילווקי היא אחת משתי הקבוצות הטובות במזרח לדעתי. האם זה מסמן אותם כמועמדים המובילים לאליפות? קשה לדעת בשלב זה. העונה עוד ארוכה ויש לא מעט קבוצות שישתפרו בהמשך ויתנו להם פייט. בוסטון כבר עכשיו נראית מצוין. בסגל מלא הם קוטנדרים כמובן.

שחר: כן. הם הביאו את החיזוקים הנכונים. הם הביאו חיזוקים בול במקומות הנכונים, הם יודעים איך לשחק אחד עם השני ושני הכוכבים הבריאים שלהם פתחו את העונה בצורה מרשימה מאוד. אם לא יקרה משהו חריג הם צריכים להגיע לגמר מזרח וצפונה.

אור: כן. כל עוד הם יצליחו להישאר בריאים בפלייאוף, זה נראה ככה. יאניס השחקן הכי טוב בליגה כיום והסגל שנבנה סביבו נראה שהעלה הילוך. לדעתי מילווקי המועמדת הראשית לאליפות.

רועי: כן. היו כאלה מתחילת העונה, בעיניי, ונשארו שם עכשיו. ההגנה יותר טובה ממה שחשבתי והם מסתדרים גם בלי קריס מידלטון וג'ו אינגלס, שחקנים חשובים מאוד. הפלייאוף עוד רחוק אבל זאת קבוצה שראינו כבר למה היא מסוגלת בהרכב בריא. מידלטון והולידיי הגיעו הפעם אחרי פגרה אמיתית ולא חודשיים כמו ב-2021/22 (ברצף של פלייאוף, אולימפיאדה ועונה סדירה), ברוק לופז מאוד משמעותי ואני חושב שהם יכולים להרשות לעצמם לתת ליאניס והולידיי לנוח בהמשך העונה ועדיין להיות עם יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף. כשמוסיפים לזה את הניסיון של האליפות יש לנו את הקונטנדרית.

עמיחי: כן. גם בדירוג העוצמה שפרסמנו כאן ביום תחילת העונה מילווקי היו המועמדים המובילים, אבל פתיחת העונה הראתה שהם עשו עוד צעד בכיוון, בזמן שרוב היריבות המובילות בצמרת הסתבכו יותר והעלו סימני שאלה. ההגנה של הבאקס היא הטובה ביותר בליגה, יאניס ממשיך להשתפר עוד קצת וסימני השאלה ההתקפיים סביב הקליעה הלא יציבה של חלק מהשחקנים אמורים להיעלם כשמידלטון יחזור. הנקודה החשובה ביותר לדעתי – בפלייאוף שעבר מילווקי הימרו על השלשות של בוסטון ונכשלו בסופו של דבר, והעונה נראה שהם שינו שיטה ומאפשרים ליריבות הרבה פחות מחוץ לקשת.

שאלה 4: לאור הפתיחה הרעה של הלייקרס, האם הפליקנס יכולים לפנטז על וומבניאמה או שהלייקרס ישתפרו משמעותית בהמשך?

הערת העורך – רק נזכיר שיש לפליקנס אפשרות להחליף את הבחירה שלהם עם זו של הלייקרס בדראפט הקרוב. כלומר, הבחירה הגבוהה יותר בין הלייקרס לפליקנס תלך לניו-אורלינס והנמוכה יותר תלך ללייקרס.

עמית: הלייקרס חייבים לעשות שינוי – דחוף לאתמול. לברון, שחקן טופ 5 היסטורי, לא ירצה לסיים את הקריירה שלו ברצף עונות מביש כל כך. זה לא אומר שהם יעשו פלייאוף. להערכתי יקרה פה מהלך רציני בפגרה והם ישפרו את המאזן. זה יגרום לכך שהסיכויים של הפליקנס לקבל את וומבניאמה לא יהיו גבוהים גם אם קיימים.

שחר: בסעיף הקודם כתבתי על הבאקס שעשו תהליך נכון, הלייקרס עשו הכל הפוך, הביאו חיזוקים לא מתאימים – אין קלעי שלשות, אין שחקני הגנה וגם הכוכבים שלהם לא מציגים את היכולת שציפו מהם. ההורדה של ווסטברוק לספסל היא החלטה טובה עדיין יש חוסר משמעותי ביכולת שלהם. אני לא רואה אותם משתפרים בלי טרייד.

אור: לא. אני חושב שדייויס התחיל מעט לחזור לעצמו ויש להם לו״ז יחסית קל בשבועות הקרובים, זה הזמן שלהם לצמצמם את הפער. בכל מקרה אני מקווה בשבילם שווסטברוק לא יהיה בקבוצה עד ינואר.

רועי: לא. גם כי יש לקבוצה שתסיים אחרונה 14% בלבד, וגם כי הלייקרס יהיו טובים יותר. יש שם קצת שיפור ואנתוני דיווייס נראה יותר טוב מול ברוקלין, אני לא חושב שהם יסיימו עם המאזן הגרוע בליגה. מאמין שזה יתחבר ויהיה פליי-אין, גם כי יהיה שם טרייד כלשהו. חייב להיות.

עמיחי: כן. הלייקרס לקחו אליפות ב-2020 ומאז מצליחים לעשות את הבלתי יאומן ולהיחלש בכל קיץ מחדש. חלק מהבעיות שם יכולות להיפתר עם הזמן, אבל גם אם ניקח את זה בחשבון, לדעתי הלייקרס לא מספיק טובים כדי להיות בין 10 הראשונות במערב, אלא אם אחד מבין לברון או דיוויס ישחזר את יכולת השיא מעבר, ואני לא יודע אצל מי מהם הסיכוי לזה נמוך יותר. תמיד קיים הסיכוי התיאורטי שלברון ודיוויס סוחבים פתאום את הקבוצה משום מקום, אבל אני יכול גם לכתוב תסריט עלילתי שבו מייקל ג'ורדן חוזר לשחק ומוביל את שארלוט לאליפות (נטפליקס – מוזמנים לפנות…).

שאלה 5: דרג את 5 הקונטנדריות המובילות בליגה לדעתך, נכון לעכשיו.

עמית: בוסטון, מילווקי, גולדן סטייט, מיאמי, פיניקס.

שחר: בסדר אקראי – מילווקי, בוסטון, דנבר, קליבלנד, פורטלנד.

אור: מילווקי, בוסטון, דנבר, פיניקס, קליבלנד.

רועי: מילווקי, בוסטון, דנבר, ממפיס, גולדן סטייט. הווריירס נראים מזעזע אבל במרחק שלוש משחקים מהמקום הרביעי וכבר ראינו למה הם מסוגלים בשנה שעברה.

עמיחי: מילווקי ראשונה, כפי שהסברתי לעיל. השנייה היא בוסטון שלפחות התקפית נראית נהדר, וגם אם יש כמה סימני שאלה הגנתיים בהיעדרו של רוברט וויליאמס, זה לא נראה כמו משהו שתקופה בריאה לא תתגבר עליו. השלישית היא ממפיס, מכיוון שמוראנט וביין מוכיחים שהם צמד מוביל ברמות הגבוהות ביותר, הצוות המסייע תמיד נהדר וההגנה נראתה נורא רק בשבוע וחצי הראשונים בלי ג'ארן ג'קסון ומאז כבר השתפרה. הרביעית היא גולדן סטייט ודאלאס חמישית, ואצל שתיהן הכוכב הגדול שמוביל אותן מספיק מבחינתי כדי שהן יהיו מועמדות, ואצל שתיהן הוא בכושר טוב מאוד.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. אחלה, ממש.
    .
    אבל מי שרשם גולדן לפני סאנס לא ראה את המשחק הלילה,
    בו יכולת פסיכית של קרי לא הספיקה מול סאנס ללא פול, ג'ונסון (2 שחקני חמישייה) ומי שזה לא יהיה שיגיע בעתיד במקום קראודר
    (אנחנו מדברים על 3 מ-6 השחקנים החשובים של הקבוצה בעונה שעברה).

            1. he said that wasn't the issue

            2. we'll play the waiting game

            3. לא מעריכים אותי מספיק…. לא רוצה לעלות מהספסל… לא רוצים לתת לי הארכת חוזה… מעמד מופחת בקבוצה מוביל לפחות דולרים בחוזה הבא… תפוחי אדמה… עגבניות… 💵

            4. he also said tha this not the issue either

    1. בשקט, בשקט, עם פציעות, עם ענייני איטון וקראודר ערב פתיחת העונה נראה שהסאנס מתגברים על הכל. שאפו רציני לסאנס על זה. לא מדברים על זה מספיק בקול רם אבל בוקר עם מספרים של מועמד MVP לגיטימי בליגה.

    2. כששואלים אותי על קונטנדריות (או כשאני שואל את עצמי בתור מי שמנסח את השאלות…) אני לא חושב רק על היכולת הנוכחית (וזו של פיניקס בוודאי עדיפה על גולדן סטייט כרגע), אלא על מה לדעתי הכי סביר ברגעי ההכרעה של העונה, ושם יש כל מיני סיבות לכך שאצלי פיניקס לא נכנסים בטופ 5.

  2. מעולה.
    גולדן המאכזבים ביותר. אלופה שלא מצליחה להתרומם בלי פציעות משמעותיות
    מילווקי מועמדת אבל לא מעל אחרות
    דנבר עוד צריכה להוכיח שהיא קונטנדרית למרות שהרבה סימנו אותה.
    הלייקרס ישתפרו ויגיעו לפלייאוף, אבל לבחור אותם בתור המאכזבים זה הגזמה. הציפיות מהם לא כל כך גבוהות

  3. חושב שיוטה מאבדים קצת גובה ונראה שאין להם שפנים לשלוף והם יצטרכו להתאים את הסטטוס ולתת יותר זמן לצעירים שלהם שלא מקבלים כולם מספיק דקות. זה ידרדר אותם לכיוון הפלייאין שזה יפה אבל, לדעתי, פורטלנד עשו עבודה יפה ונראה שיש להם מספיק עם מה להתפתח.
    באכזבות אני רוצה לציין את הקליפרס. עוד עונה הולכת לכיוון הפח. פשוט בזבוז של קבוצה. כל עונה נופלים על פציעות.

  4. תודה חברה.אחלה בחירות ונימוקים . אישית חמישיית הקונטנדריות שלי נכון לעכשיו :
    בוסטון, מילווקי, פיניקס, גולדן סטייט,פיניקס.

      1. זה שגיאת הקלדה, הוא התכוון סוניקס

        .
        .
        .
        .
        .
        .
        או ניקס
        בכל מקרה זה לקחת את הווישפול לרמות נשגבות

  5. אחלה ניתוחים.
    המאכזבת לא יכולה להיות לייקרס כי לא היו ציפיות ממנה, רק לאוהדים הקשים. גם לניסיון של הנטס לא האמנתי שיעבוד, ועדיין מקומם מפתיע.
    ולכן המאכזבת היא גולדן סטייט – 0-7 בחוץ ? הגנה. חוסר ריכוז. חוץ מסטף כולם עסוקים בחוזים, כבוד או לא יודע מה.
    הם אמורים להיות מתואמים בהגנה, הם יודעים הגנה וראו את זה שנה שעברה, אז אין להם תרוצים. הם סתם לא מתאמצים.

  6. אני חייב לציין שהבאקס לדעתי בבעיה רצינית הם שוחקים את יאניס בטירוף, ולא ידוע איך מידלטון חוזר ועדיין חסר להם את השחקן שיוריד מהשלישייה את העומס מבחינת נקודות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט