ניצחון הפירוס של הלוחמים / שחר שרון

ניצחון הפירוס של הלוחמים / שחר שרון

"ניצחון פִּירוּס הוא ביטוי המשמש לתיאור ניצחון שעלה במחיר כה רב, עד שיצא שכרו בהפסדו„

הקשיים של הלוחמים השנה הם אמיתיים, למרות שני נצחונות ביתיים שהעלו אותנו למאזן 5-7. קשה להתעלם מאיך שהנצחונות האלו הגיעו, ומה גרם להפסדים.

״עוד ניצחון כזה ואבדנו״

סטף הוא לא אנושי, ואם כל זאת צריך לזכור שהוא כבר לא ילד. הנצחונות השבוע כמו ההפסדים בשבועות הקודמים הם תוצאה של כמה סטף לקח על עצמו את המשחק. כרגע נראה שהוא צריך לקחת על עצמו יותר מדי, מוקדם מדי בעונה. אם נמשיך להסתמך על ערבים של 40+ של סטף כנראה שנגיע לפליאוף עם הלשון בחוץ, ולא באמת יצא מזה משהו. ואפילו בתסריט הדמיוני שסטף מביא עונה סופר מפלצתית שבה הוא סוחב את הווריורס כל הדרך, כנראה שאנחנו נגמור אותו מוקדם מדי ולא ישאר ממנו מספיק לשנים הבאות. ולכאן חשוב לכולם למצוא דרך לבנות את העומק של הקבוצה כבר עכשיו, גם במחיר של הפסדים. למרות זאת אני לא חושב שציפינו שנשלם כל כך מוקדם במסע משחקי חוץ שנגמר ב 0-5 מזעזע.

השבוע נפגשתי עם ביל – חבר שעבדנו יחד לפני שעזב לגוגל. נפגשנו לראות את המשחק לאכול סושי ולשתות, לפני הופעה של אגדת הגיטרה ג׳ון פטרוצ׳י ב Palace of Fine Arts. למרות שאת רוב ימיו בילה בטורנטו, הוא מעולם לא התחבר אל הרפטורס ודווקא כשעבר לעמק הסיליקון הצלחתי איכשהו להדביק אותו בחיידק הצהוב כחול. כעת לאחר רצף ההפסדים מצאתי את עצמי צריך להסביר לו שעוד מוקדם להתייאש ושכדאי לו להמשיך לעקוב, מבלי להגיד trust the process. לי זה ברור, כישראלי אנחנו רגילים למטליות באש ובמים אבל כמובן שלקהל האמריקאי יש גישה שונה לאהדה לקבוצות. בכל מקרה תוך כדי שיחה על סאקה חם וסירת סושי, סטף מתעורר לרבע רביעי מפלצתי וסוגר משחק עם 47 נקודות. ובזמן שביל מתלהב כאילו הוא מינימום נומה בטדי וביתר עכשיו נותנת שישיה לסכנין. אני דווקא מרגיש שזה שהקינגס גרמו לנו להצטרך כמעט 50 מסטף זה ניצחון שכולו הפסד.

הסטף קרי של הגיטרות – ג׳ון פטרוצ׳י

אתמול חשבתי שאאלץ לוותר על המחצית השניה של המשחק מול הקאבס ולהתלוות לאישתי לאירוע גאלה של NCLR (National Center for Lesbian Rights) שהפיעלות והמטרה שלו אכן מאוד חשובים – ואגב שגב מטוס עזר להרים את האירוע בדיוק שניה לפני שהוא טס לסקר את המשחק מהצ׳ייס, אבל כאשר הבנתי שסטף נכנס לעוד שגעת רבע רביעי נעלתי את עצמי בשירותים הא-מגדריים לרבע האחרון כך שאיכשהו רק פספתי רבע אחד וחזיתי בעוד ערב גאונות של השף. 

בגדי המלך החדשים

בזמן שכולם חוגגים את בגדי המלך החדשים של הוורויוס, קשה שלא לחשוב שבתאכלס המלך הוא עירום. סטף האומנם לא בסיטואציה של 2020 אבל נדמה שדי הלכנו אחרונה וחזרנו למצב שבו בכל ירידה שלו מהמגרש אנחנו הופכים מהקבוצה הטובה בליגה לקבוצת ליגה אדריאטית. ונדמה שבדומה למדים המכוערים ביותר שאי פעם נראו על המגרשים, גם הקבוצה שסטף השנה מוקף בה ממש לא נראית משהו.

אם נסתכל על המספרים החמישייה הראשונה של הווריורס היא טובה מכל הקבוצות בליגה עם OffRtg של 129.0 ו DefRtg של 103.7 ו NetRtg של +26.2, כל זה כשקליי בכלל עוד לא הגיע לשחק כדורסל. אבל כשמסתכלים על הקבוצה בכללותה, ההגנה של הווריורס במקום 27 בליגה, מקום אחד מתחת לעונת 2020. כשהשנה גם אנחנו כמעט ולא מגיעים לקו, בזמן שעל כל 100 התקפות נגדנו אנחנו מבצעים 22.9 עבירות, מקום שני בליגה אחרי הנטס.

הגיע הזמן לפאניקה?

כמובן שהעונה עוד צעירה, וסטף במשחקים האחרונים הוכיח שיש לקבוצה על מי להישען. המועדון וסטף החליטו השנה לצאת לפרויקט יחיד במינו, להמשיך לנצח ולשחק עם חמישיה מהטובות בליגה, ותוך כדי לתת זמן לצעירים להיבנות כמו בקבוצות טאנקינג… ובינתיים זה נראה רחוק מלעבוד.

כל תהליך לוקח זמן

צריך לזכור את זה, שהצעירים לא יהיו כוכבים ביום אחד, פול עבר דרך הג׳י ליג, לגבוהים לוקח זמן רב יותר להיכנס לתפקיד והגנה באופן כללי זה דבר שנרכש עם הפז״מ. כמו בהשקעות, המניות הטובות בסוף עולות, גם אם בדרך ישנם ירידות. תשאלו את וורן באפט, אלו שממשיכים להאמין בשיטה בסוף מנצחים. 

לא הכל שחור

כמו המדים החדשים של הווריורס, לא הכל שחור. דווקא קמינגה שבתחילת העונה דובר על המוטיבציה והגישה שלו, מראה שהוא בא ליפול על כדורים, לחסום כמו שצריך ולעשות את הדברים הקטנים, וכך בצד קנה לעצמו דקות ברוטציה. האמת שהווריורס ממשיכים להפתיע עם ה 2way שלהם וגם טי ג׳רום וגם אנתוני לאמב מספקים את העומק שהקבוצה עכשיו כל כך צריכה. בנוסף החזרה של דויניצ׳נזו כנראה עושה טוב לקבוצה ולרוטציה. 

אז יש עוד הרבה מה לשפר, כרגע דריימונד הוא לא השומר שהתרגלנו לראות, הטעויות שלו בסגירת המשחקים מול המג׳יק וההיט יכול להיות ועלו לנו במשחק. ג׳מייקל גרין כנראה לא מתאים לשיטה וסיכוי סבירשלא יסיים את העונה עם הקבוצה. וויזמן כנראה צריך לראות הרבה ג׳י ליג לפני שהוא יכול לשחק בליגה של הגדולים. וקליי פשוט נראה כמו צל של שחקן כדורסל, אבל הוא ווינר ואני אף פעם לא הייתי מהמר נגד ווינרים.

כנראה שזה לא המשחק האחרון שבו נצטרך לשלם עליו בהפסד בשביל לבנות ניסיון וביטחון אצל הצעירים. וחשוב לזכור, שהשחקן הטוב בעולם, סטף, לצידנו (כן אמרתי את זה מוזמנים להתווכח בתגובות). ובתור אוהד אני שמח שלקבוצה יש כל כך הרבה אמון מהקהל לעשות את הדבר הנכון לטווח הארוך ולא להיכנס למערבולות בעקבות פתיחת עונה חלשה. האמון הזה בקבוצה נותן את הזמן להיבנות עכשיו ושהנצחנות יגיעו בזמן הנכון, עם איזון נכון. 

והאמת, גם אם העונה הנוכחית בסוף תתברר כעונה ״פיננסית״ וכעונת בניה לקראת שנה הבאה, אני אקח את זה לגמרי בכיף.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. היי תודה על הפוסט.
    הלוחמים לא יכולים לוותר על העונה הזאת כי כמה עונות עוד נשארו לסטף במיכל? (ברור שהוא השחקן הטוב בעולם כיום ויתכן שהוא אפילו העז… אני עדין שם את מייקל מעליו אבל זה רק אותו וזה גם בספק). ושנה הבאה יתכן שיאלצו לוותר על קליי או דריי.
    לכן הם חייבים להגיע לפליאוף עם יתרון ביתיות שזה אומר 1-4. לדעתי קר ניסה לשלב את הצעירים אבל הוא הבין שאי אפשר. אפשר לעשות הרבה אבל קשה מאוד להאיץ תהליכי התבגרות של שחקנים גם סטף הרוקי בחיים לא היה זוכה באליפות. בסקטבול על כל היבטיו כולל הגנה וכ' זה משחק מסובך ורוב שחקני הכדורסל מבשילים לידי שחקן שלם באיזור 24-26 ולעיתים אפילו מאוחר יותר.
    לכן הלוחמים קיבלו החלטה כרגע לרדת מהפיתוח של הצעירים כמקשה אחת – במשחק האחרון הדקות שלהם צומצמו דרסטית וההגנה חזרה. מה שכן הם עושים את מה שיותר נכון וזה לשלב בשחטת המשחק שלהם את השחקנים החדשים שיש להם כבר מיילג' מסוים ונסיון בליגה כגון דויצ'נזו שלהם יש יותר יכולת להשתלב.
    כמו כן אני לא פוסל שנראה את השחקנים הצעירים או חלקם לפחות מפציעים לפתע בשלב כזה או אחר של העונה. קר משחק עם ההרכבים וצוות האנליסטים שלו מוציא מהם את הנתונים (מי יכול לשחק לצד מי וכ). כרגע זו קבוצה חדשה והוא והמערכת המתקדמת ביותר בליגה שנמצאת סביבו לומדים אותה תוך כדי תנועה.
    יוטה לא תישאר ראשונה במערב.
    הלוחמים לא יסיימו במקום התשיעי.
    וסן אנטוניו תתחיל להפסיד בשלב כלשהו.
    זו רק תחילת העונה.

  2. ניתוח מצוין תודה רבה שחר. מסכים שכרגע הדברים לא ממש עובדים, מסכים גם שהם ישתפרו, כמעט בכל מקרה. השאלה עד כמה ישתפרו כן תלויה, לדעתי, בטרייד אוף בין ההווה לעתיד.
    .
    לא חושב שהם צריכים לשמור על כל השלושה – וייצמן, קומינגה ומודי – אצלם, אחד מהם, לדעתי, יכול וצריך ללכת עבור שחקן בשל, והמשכורת של וייצמן היא הגבוהה ביותר, ואף גבוהה ממשכורתו של פולטל ;-)… שהשילוב בינו לבין הגארדים הזריזים של גולדן, בוודאי בחמישיה השניה, יהיה מעולה, בדיוק כמו שהיה בתקופה שעלה מהספסל עם פאטי מילס אצלנו.
    .
    בשלב זה אני מתקשה לראות אותם מוותרים על קליי. בנוגע לדריימונד – נראה איך יתנהג במהלך העונה, אבל אם הוא מסתבך שוב לא בטוח בכלל שיהיה לו שוק. אם לא מסתבך, לדעתי כדאי להם לוותר עליו בקיץ.
    .
    אפשרות שלישית – שיש מישהו שרוצה להגיע לשם/לעזוב את הקבוצה שלו, שאנחנו לא יודעים עליו בכלל, נוסח קיירי לבוסטון/פול ג'ורג' לקליפרס, שעבורו הלוחמים ישלמו בחבילה יפה גם על חשבון נכסים קיימים. דוגמא? – וויגינס, קומינגה ומודי עבור דוראנט עובר במכונה…

    1. גרין זה הגרעין שלהם. הילארי בירד או המגיק ג'ונסון. כמה שזה מוזר. כשגרין בשיאו אתה יכול למחוק את כוכב הקבוצה השנייה. ראיתי את זה מספיק פעמים מול דיימו. והוא מוביל כדור לסטף יותר קל לעשות נקודות.
      הוא עדיין היה המנוע באליפות שנה שעברה.

      תומפסון הוחלף בוויגינס אבל הם חזירים מידי שם בלהודות בזה.

      וייסמן הוא בחירה שנייה שמעולם לא הגיע להם. מבחינתי זה צדק פואטי

      1. אין כזה דבר "מגיע" בכדורסל.
        19-20 הייתה עונה של פציעות ושל דיאנג'לו ראסל… אבל זה לא שיכולנו לקבל משהו הרבה יותר טוב בדראפט הזה. למעט אדוארדס (שנבחר ראשון) ולאמלו (שלטעמי לא היה מסתדר אצלנו) העשיריה הראשונה בדראפט הזה עדיין רחוקה מלהרשים. מקסימום "ניצוצות" אצל חלק וקצת תקווה ישראלית אצל אבדיה.

    2. לא ראיתי את וייסמן כדי לחוות דעה.
      גרין לחלוטין צריך לרדת מהמצבה.
      לגבי קליי המושבעים עוד לא חזרו עם גזר דין. אולי בחוזה נמוך יותר

      1. זה לא משנה מה כולנו חושבים על גרין. הקבוצה שחושבת שהוא עוזר לז שמה אותו בחמישיה וסיימה עם אליפות נוספת.
        את וייסמן אף אחד לא באמת ראה

        1. לא סתם סיימה עם אליפות נוספת. סיימה אותה די מאוד בזכות ההגנה שלו.
          וקליי תמיד היה שחקן של רצפים, אחד שמתחמם ומתקרר בצורה מתמשכת. היא יותר קשה בגלל שעכשיו הרצף הקר מגיע אחרי שלא שיחק בגלל במשחקי ההכנה מחשש לחזרה לפציעה (הוא שיחק ה-מון בפלייאוף הקודם. וניצח להם גם משחקים, לא היו עוברים את ממפיס בלעדיו. אבל הוא גם מפחד כי פעם אחרונה ששיחק במשחקי הכנה לעונה הוא נפצע שוב).

  3. תודה שחר.
    1. סטף נהדר ויודע לא לקחת על עצמו יותר מדי כשלא צריך, אלא בעיקר ברבעים אחרונים.
    2. היו לקליי ודריימונד תקופות רעות יותר כשחקנים, אבל בעבר היה לווריורס יותר עומק לחפות על זה. בכל מקרה, אני מאמין שברגעים החשובים נראה מהם יכולת דומה לזו של העונה שעברה (אולי קליי טיפה יותר ודריימונד טיפה פחות).
    3. הבעיה העיקרית של הספסל של הווריורס היא הגנתית, מכיוון שהציפיות ההתקפיות מראש נמוכות יותר בכל הרכב שאין בו את סטף. הויתור ההכרחי בקיץ על שחקני הגנה מצוינים בתמורה לשחקני הגנה פחות טובים גובה מחיר, לפחות בשלב שהחדשים עוד לא לגמרי השתלבו.
    4. וייסמן לא מתאים לווריורס. יש לו פוטנציאל להיות שחקן טוב במקומות אחרים, אבל הם צריכים למצוא סנטר/פורוורד מחליף הגנתי במקומו. ראיתי לא מזמן הצעת טרייד של וייסמן וג'מייקל על אבדיה וגאפורד, ואני בתור גולדן סטייט לוקח בלי להסס.

    1. מסכים. ו-וייסמן צריך להיות שחקן שונה לגמרי אם רוצים שהוא יישתלב בווריירס. אם הוא היה עילוי בדברים שהוא כן נוטה לעשות היה על מה לדבר אבל נראה לי שהוא יתאים הרבה יותר לשיטות משחק אחרות.

  4. בס"ד
    תודה רבה.
    להערכתי הרבה תלוי כמה דלק נשאר לקליי ודריי.
    ברור שיש גבול כמה אפשר לשחוק את סטף, אבל בינתיים כמות הדקות שלו סבירה.

  5. תודה שחר.ניתוח מעולה. אני חושב שמצבם עדיין טוב למרות הנק' שהזכרת. אני לא רואה אותם עושים במהלך העונה מהלך על קליי/גרין אבל בקיץ שיגיע בהחלט יהיה שם מעניין.
    כן יכולים לקבל החלטות על המשולש הצעיר של מודי/קומינגה/וייזמן במהלך העונה.

  6. תודה שחר.
    מסכים שהקבוצה בבעיה.
    כמו שעמיחי אמר מעלה – יש בעיה קשה בעומק ובספסל. אני לא בטוח שזה עומק "על הנייר" כמו שפשוט משהו לא מקליק כשהם עולים ביחד. רכז מחליף כנראה היה עושה שם סדר. ג'ורדן פול צריך את הדריימונד שלו (עדיף אחד שלא מרביץ לו).
    .
    הייתי משווה את סטף לנגנים כמו ג'ף בק או ביבי קינג – פוגעים בכל תו. פטרוצ'י הוא יותר כמו טריי יאנג – פשוט זורק המון ולא משנה מה.

    1. האמת שממש אהבתי את ההשוואה 🙂

      ובמוזיקה בניגוד לספורט זה די סובקטיבי, לפחות בהופעה הרגשתי שהוא פוגע בכל תו כמו אמביד וה59 נקודות שלו אתמול

  7. תודה שחר. ראיתי את קומינגה בליגת הקיץ (כן, אני יודע זו אינדיקציה בעייתית) ומאוד התרשמתי. במקום שהוא יהיה המאת'ורין של הדאבס הוא איבד לגמרי את הביטחון וחבל, כי הוא היה יכול לתת להם הרבה אפסייד שאין להם. לגבי מודי ו – וייסמן (שראיתי פחות) זה מזכיר לי קצת את ההתנהלות של פופ עם צעירים

  8. מצוין.
    סטף אכן אדיר ומה שהוא עושה בהתקפה זה לא יאומן כי יבורבר. הוא הטוב בליגה יחד עם יאניס ודונצ'יץ' (מה קורה ליוקיץ'?). עם כמה שהוא מחזיק את הקבוצה על הכתפיים לא רצוי לשחוק אותו יותר מדי.
    הקשיים של ג"ס, אם הבנתי נכון את קר, זה בדיוק בגלל שיש לו בעיה עם הצעירים, והוא לא יודע איך לתת להם ניסיון בלי לפגוע בקבוצה (הרכבים משולבים צעירים-ותיקים או הפרדה בין החמישיות?). בינתיים זה עולה להם במאזן חלש אבל דברים כאלה מסתדרים ביום בהיר אחד, בבת אחת. ואז אולי קר יוכרז כגאון, אז שווה לחכות.
    גם דה וינצ'נזו הוא שחקן חמוד, אני מאמין שבפלייאוף הוא יתרום הרבה.
    וייצמן זו בושה, שחקן כזה מוכשר שלא עושה כלום. שיטרידו אותו תמורת שחקן מנוסה ויקוו לטוב.
    קליי חייב להבין שהוא לא אותו שחקן שהוא היה וגרין חייב להיות צנוע (על מי אני עובד?)

  9. החיסרון של פייטון השני זועק ומבליט איזו הגנה רכה יש היום , להוציא את הרבע האחרון נגד הקאבס.
    ההגנה של הלוחמים היא זו שהביאה את האליפות למפרץ , אבל מתחילת העונה היא לא קיימת .
    ישנה הרגשה שסטיב קר הרים ידיים לגבי שני שחקנים :

    1. וויסמן- רחוק מלהיות פקטור הגנתי וגם לא יהיה. הוא בעצם התאום של מרווין באגלי
    2. קומינגה – הבדל עצום בין הראש לגוף

  10. פעם היה לווריוס איזה ענק אוסטרלי …בוגוט קראו לו ? עם השנים הם זנחו את הקונספט של "לפיד החירות" על המגרש ונדמה לי שזה עולה להם בעיקר כשחקנים חזקים פיזית של היריבה נכנסים מהאמצע {מלא דוגמאות מהמשחקים האחרונים ..היריבות למדו למשוך את דריימונד הצידה } אולי הם בנו על וייסמן אבל כפי שכולם רואים הוא לא פקטור . אני חושב על אחד ווטרן שאין לו סטמינה לארבעה רבעים אבל אתה מעלה אותו בשלישי והוא נותן לך כמה מסירות בציר להתקפה וריבאונד הגנה ..איזה האוורד כזה או אפילו קווין לאב ביום טוב..

  11. אחלה ניתוח.
    אפשר להרגע, זאת התחלת העונה, יוטה עדיין מובילים.
    והמאזן לא כזה נורא. החליפו הרבה מהספסל,
    תאום בהגנה לוקח זמן, יש להם את הבסיס, גם שומרים בינוניים בקבוצות אחרות משתפרים כשהם משתלבים.
    שישלבו את הצעירים, מי שבינואר לא מצא את מקומו יוחלף לשחקן מנוסה יותר. ובלי פציעות הם במצב טוב.

  12. תודה מעניין לקרוא…
    סטף מדהים ונהדר רק שימשיך ככה.
    לגבי קליי ודיימונד גרין. בעיקר קליי. לא הייתי מוותר עליו בקלות. כפי שכבר נכתב הוא ווינר. משחק האחרון הוא היה חושך ופתאום בכמה דקות אחרונות הוא היה שצריך אותו עם שלשה והגנה מעולה. דריימונד מניע התקפה ושומר בחסד. שניהם עם סטף כמובן הם הלב של הקבוצה וזה לא משהו שמוותרים עליו כל כך מהר. בעיקר שהם הביאו 4 טבעות ביחד.
    לגבי הצעירים- לוקח זמן להשתלב וציפו מהם ליותר מדי כרגע. אישית ציפיתי שוויסמן ייתן יותר תפוקה בהגנה. קומינגה ניראה שבעיקר זה עניין של ביטחון כרגע. במידה והם לא מראים שיפור עד ינואר- יש מצב שצריך לשקול טרייד על שחקן עם ניסיוו.
    מודי לטעמי ממש אחלה ולא נמצא במקום של השניים האחרים. אולי כי בעמדה שלו יש כבר שחקנים מוכחים ויש עליו פחות לחץ…

  13. היות וקיים פער כל כך אדיר בין היכולת הקבוצתית והאישית של כל השחקנים שלא נקראים סטף בין השנה שעברה (ובמיוחד הפליאוף) לבין השנה, כנראה שמשהו מאד לא בריא שם.
    יכול להיות שאלו פציעות נסתרות שפוגעות בתפקוד של וויגינס ופול שאמורים להוביל את הקבוצה עם במקום סטף או שסביר להניח שמדובר במחלה הרבה יותר קשה של פגיעה קשה מאד בשרירי החשק.
    עוד בזמן אמת טענתי שההחלטות של ההנהלה בפרשת גרין יגרמו לנזק מקצועי אדיר.
    ובשירת המנון פולניה ניוחם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט