אירועי דיומא – 2.11.2022 – כדורגל וכדורסל

ליגת האלופות – שלב הבתים, מחזור 6 / עמיחי קטן

בית ח':

בפעם האחרונה העונה, נפתח את המבט על ליגת האלופות עם הבית האחרון בזכות הנציגה הישראלית במפעל, אשר הודחה באופן רשמי באותה תבוסה 7- 2 לפריס, אם כי הייתה מודחת בכל מקרה בשל הניצחון של בנפיקה על יובנטוס. פ.ס.ז. ובנפיקה שתיהן עם 11 נקודות, אך הצרפתים פתחו פער משמעותי בהפרש השערים (14- 6 לעומת 10- 6), ואילו יובנטוס ומכבי חיפה שתיהן עם 3 נקודות, אך גם כאן נוצר פער בהפרש השערים (יובנטוס עם 8- 11 ומכבי חיפה עם 6- 15).

מבחינת האפשרויות להמשך, פ.ס.ז. ובנפיקה הבטיחו מקום בשמינית, כאשר תוצאה זהה של שתיהן כנראה תספיק לצרפתים בגלל הפרש השערים העדיף, מה שמעניק להם 67% למקום הראשון לעומת 33% של בנפיקה. יובנטוס ומכבי חיפה נאבקות על המקום השלישי, כאשר יובנטוס מקבלת 77% להשיג אותו, גם בגלל היתרון בהפרש השערים וגם בגלל ההרכב החסר של מכבי חיפה (סונדגרן, חזיזה וכנראה גם בטובינסיקה מחוץ לסגל).

22:00 מכבי חיפה – בנפיקה: לפני תחילת שלב הבתים בנפיקה סומנה כאחת מהקבוצות החזקות ביותר של דרג ג', אך כעת מעמדה שודרג עוד יותר והיא נראית טוב יותר אף מרוב קבוצות דרג ב'. מצד אחד, ספק אם המקום הראשון ריאלי עבורם, כך שאולי עדיף להם לתת מנוחה לחלק מהשחקנים, אך דווקא עבורם היתרון של המקום בפסגה משמעותי יותר מאשר אצל קבוצה שמחזיקה במסי, אמבפה וניימאר.

אצל מכבי חיפה, כל תוצאה שתביא אותם למקום השלישי תהיה הישג משמעותי, אבל חשוב לזכור שמדובר בתרחיש הפחות סביר, על אף החולשה היחסית של יובנטוס העונה. בינתיים הירוקים שומרים על קצב צבירת נקודות די טוב גם בליגה, אבל שם הם משחקים הרבה פחות טוב, והציפיות יהיו גבוהות יותר אחרי שייגמר הקמפיין הזה, עם או בלי קשר לשאלה האם יהיו גם משחקי ליגה אירופית בפברואר.

22:00 יובנטוס – פ.ס.ז.: ההערכה הסבירה היא שהצרפתים ירצו להבטיח את ראשות הבית ויעלו הרכב חזק בשביל זה, כך שהם יהיו פייבוריטים כאן. בצד השני, ליובה יש 12 פצועים ודנילו ייעדר ביום רביעי בגלל צבירת כרטיסים צהובים, מה שמצמצם עוד יותר את הסיכוי להפתעה ביתית כאן. עם זאת, לא כדאי להתייחס לניצחון של פריס כמובן מאליו, במיוחד לאור ההגנה הפגיעה במשחקים האחרונים (ניצחון 4- 3 במשחק הליגה האחרון למשל).

בית ה':

צ'לסי הבטיחו את ראשות הבית עם 10 נקודות וניצחון כפול על מילאן, אשר ברשותם 7 נקודות והבטיחו לפחות את המקום השלישי. זלצבורג עם 6 נקודות יקוו לרשום סנסציה גדולה בסן-סירו, ואילו דינמו זאגרב יכולים להשתחל לליגה האירופית בתרחיש מאוד חריג של ניצחון בסטמפורד ברידג' יחד עם ניצחון של מילאן על זלצבורג. באחוזים, מילאן עם 73% למקום שני מול 27% למקום שלישי, זלצבורג עם 27% למקום שני, 68% למקום שלישי ו-5% למקום רביעי, תרחיש זהה לזה שבו דינמו זאגרב יסיימו במקום השלישי.

22:00 צ'לסי – דינמו זאגרב: האנגלים הבטיחו את המקום הראשון, אך ככל הנראה יחפשו לנקום על ההפסד במחזור הפתיחה של שלב הבתים. אלופת קרואטיה חייבת ניצחון כדי לשמור על סיכוי להגיע לליגה האירופית, אך גם אז ניצחון של מילאן יהיה הכרחי עבורם, ובכל מקרה מדובר בקמפיין מוצלח עבורם, בוודאי יותר מזה של 2017 (סיימו עם 0 נקודות ומאזן שערים של 0- 15).

22:00 מילאן – זלצבורג: תיקו יספיק למילאן להעפיל לשמינית הגמר, ואילו זלצבורג חייבים ניצחון חוץ סנסציוני כדי להדיח את אלופת איטליה ולהעפיל בעצמם לשמינית הגמר. תיקו יבטיח להם לפחות את המקום השני, ואילו במקרה של הפסד הם יקוו שצ'לסי לא יפסידו לדינמו זאגרב.

בית ו':

ריאל מדריד הבטיחו את המקום בשמינית עם 10 נקודות ומחזיקים ב-82% למקום הראשון לעומת 18% למקום השני. לייפציג עם 9 נקודות מחזיקים ב-18% למקום הראשון, 56% למקום השני ו-26% למקום השלישי, שחטאר עם 6 נקודות יעברו את לייפציג עם ניצחון, תרחיש אליו הם מקבלים 26%, לעומת 74% למקום השלישי, ואילו סלטיק יסיימו במקום האחרון.

19:45 ריאל מדריד – סלטיק: ריאל צריכים ניצחון כדי להבטיח את המקום הראשון, או שלייפציג לא ינצחו. סלטיק לעומת זאת צריכים לתת דקות לליאל עבדה אם הם רוצים שהקהל הישראלי יהיה מרוצה, ושיזכרו מה עשה שחקן הכנף הישראלי הקודם ששיחק נגד ריאל בליגת האלופות (מנור סולומון שכבש ב-2 משחקים שונים נגד ריאל, ואולי גם בניון שכבש שער ניצחון בברנבאו לפני 14 שנים).

19:45 שחטאר דונייצק – לייפציג: מבחינת שחטאר הסיפור הוא פשוט, כאשר ניצחון יביא אותם למקום השני ולשמינית הגמר וכל תוצאה אחרת למקום השלישי ולליגה האירופית. לייפציג ילכו לליגה האירופית אם יפסידו ולשמינית הגמר בכל תרחיש אחר, אך יכולים לעבור את ריאל עם ניצחון כאן בהנחה שריאל לא ינצחו את סלטיק.

בית ז':

בדומה לבית 3 ששוחק אמש, גם הבית הזה סגור לחלוטין כשמנצ'סטר סיטי יסיימו במקום הראשון, דורטמונד במקום השני, סביליה יחזרו למושבה הקבועה כמעט בליגה האירופית וקופנהגן יסיימו הלילה את העונה האירופית שלהם.

22:00 מנצ'סטר סיטי – סביליה: אחרי נקודה אחת ומאזן שערים של 1- 8 בסיבוב הראשון, כולל 2 רביעיות שספגו האנדלוסים, בסיבוב השני הם הוציאו תיקו מדורטמונד וניצחו את המשחק הקריטי נגד קופנהגן, והם יקוו לרדת למפעל השני בחשיבותו בטעם טוב. אצל סיטי, הליגה מעניינת יותר מכיוון שארסנל עדיין צמודים אליהם בטבלה.

22:00 קופנהגן – דורטמונד: הדנים הוציאו תיקו 0 מ-2 האחרות בבית, אבל מדובר בקבוצה היחידה שעוד לא כבשה במפעל העונה. דורטמונד כבר הבטיחו את המקום השני, כך שזו בהחלט משימה אפשרית לשמח את הקהל הביתי עם שער או תוצאה טובה.

כדורסל / עמיחי קטן:

יורוקאפ:

19:45 הפועל תל-אביב – טרנטו: הפועל ספגו את שני ההפסדים הראשונים לעונה בשבוע שעבר, אחד בגביע ווינר בדרבי והשני נגד טלקום אנקרה בחוץ. הניצחון בקריית אתא היה התאוששות טובה, ועכשיו הם יחפשו לשמור על הביתיות ולהתמקם במרכז הטבלה בואכה צמרת של היורוקאפ.

ליגת האלופות של פיב"א:

19:30 בני הרצליה – טנריפה: אחרי ההפסד הביתי הצמוד להפועל חיפה בהארכה, מחזיקת הגביע תקבל יריבה קשה עוד יותר למשחק ביתי, והפעם מדובר בטנריפה הספרדית במשחק שיקבע הרבה לגבי הכיוון שאליו הולכת העונה האירופית של הרצליה, שיצטרכו יותר תפוקה מכל הזרים, למעט מוריס קמפ שהיה נהדר במשחק ביום ראשון.

יורופקאפ:

18:00 הפועל גליל עליון – קייבי ילי: קיבוץ כפר בלום יארח משלחת מקוסובו זו כותרת שלקוחה מתחומים אחרים לכאורה, אבל הקבוצה הצפונית ביותר בליגת הכדורסל הבכירה שלנו תארח את אלופת קוסובו, אותה היא כבר ניצחה במשחק חוץ. לכאורה מדובר במשחק נוח יחסית על הנייר, אבל מדובר ביריבה שיכולה להקשות על קבוצת מרכז טבלה קלאסית בישראל.

18:00 גזיאנטפ – הפועל חיפה: שלב הבתים נפתח עם ניצחון חוץ של הטורקים על הפועל חיפה, וכעת הדברים קצת התבהרו ומדובר בקרב בין שתי מוליכות הבית, ועדיין, ניצחון חיפאי יהיה הפתעה מרשימה, כשהמטרה של החבורה של שרון דרוקר, שמשמש במקביל גם כמאמן נבחרת הנשים של ישראל, תהיה ככל הנראה המקום השני.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. חיפה טובים אבל בנפיקה לוחצים הכושר ידבר בחצי השני. אני יוצא עם הכלב – יש לחיפה חלון לעלות ליתרון. פורצה בכר

  2. המחציות הראשונות של מכבי חיפה באירופה:
    מוקדמות:
    אולימ' ב 0: 1
    אולימ' ח 1: 0
    לימסול ב 1: 0
    לימסול ח 0: 2
    הכוכב ב 1: 2
    הכוכב ח 1: 2
    סה"כ – 6 נקודות ומאזן 4: 7
    בתים:
    בנפיקה ח 0:0
    פ.ס.ז. ב 1:1
    יובה ח 0: 1
    יובה ב 2: 0
    פ.ס.ז. ח1: 4
    בנפיקה ב 1:1
    סה"כ – 6 נקודות ומאזן 5: 7

כתיבת תגובה

סגירת תפריט