אירועי דיומא – 26.10.2022 – כדורגל

ליגת האלופות – שלב הבתים, מחזור 5 / עמיחי קטן

בית א':

נאפולי עם 12 נקודות ומאזן שערים של 17- 4, ליברפול עם 9 נקודות ומאזן שערים של 12- 6, אייאקס עם 3 נקודות ומאזן שערים של 8- 12 וריינג'רס ללא נקודות ועם מאזן שערים של 1- 16.

22:00 נאפולי – ריינג'רס:

נאפולי הבטיחו את המקום בשמינית הגמר וריינג'רס לא יהיו שם, אך המשחק של ליברפול נגד אייאקס יכריע האם יש משמעות למשחק הזה בקרב על מקומות 1-2 או על מקומות 3-4 או שזה לא יהיה רלוונטי. בכל מקרה, תיקו של נאפולי באנפילד במחזור האחרון יבטיח להם את המקום הראשון, ואותו דבר לגבי אייאקס והמקום השלישי ביחס לריינג'רס.

22:00 אייאקס – ליברפול:

ליברפול התאוששו קצת אחרי פתיחת העונה הרעה, וזה כלל ניצחון דרמטי על מנצ'סטר סיטי באנפילד, אבל ההפסד האחרון בליגה הרחיק אותם עוד קצת מהצמרתף בזנו שאייאקס לא מתקשים במיוחד בליגה. המשחק הזה הוא קרב ישיר על המקום השני, כאשר כל תרחיש מלבד ניצחון של הקבוצה הביתית יבטיח לליברפול את המקום בשמינית, כאשר ניצחון של אייאקס בהפרש של שער אחד ישאיר לליברפול את היתרון בהפרש שערים, לעומת ניצחון בהפרש גדול יותר.

בית ב':

קלאב ברוז' עם 10 נקודות ו-7 שערים ללא אף ספיגה, פורטו עם 6 נקודות ומאזן שערים של 6-6, אתלטיקו מדריד עם 4 נקודות ומאזן שערים של 2- 5 ולברקוזן עם 3 נקודות ומאזן שערים של 2- 6.

19:45 קלאב ברוז' – פורטו:

הבלגים המפתיעים כבר הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר, ותיקו ביתי כאן יבטיח להם את המקום הראשון בבית. לעומתם, פורטו אמנם במקום השני בבית, אך רחוקים מהבטחת המקום בשמינית, כאשר רק ניצחון שלהם בתוספת תיקו במשחק המאוחר יבטיח להם את המקום הזה. יהיה מעניין גם לראות האם הקבוצה היחידה שעוד לא ספגה השנה בליגת האלופות תצליח לשמור על המאזן המרשים הזה.

22:00 אתלטיקו מדריד – לברקוזן:

אתלטיקו פתחו את הבית הזה עם 2 שערים בתוספת הזמן נגד פורטו במחזור הראשון (וגם ספגו אחד בתוספת), אבל מאז הם לא כבשו כבר ב-3 משחקים, בהם שני הפסדי חוץ ותיקו ביתי. המשחק הזה יהיה קריטי מאוד עבור שתי הקבוצות, כשהמפסידה עשויה למצוא את עצמה בחוץ כבר הערב, ואילו המנצחת תהיה בעמדה טובה לקראת המאבק על המקום לצד קלאב ברוז' בשמינית הגמר.

בית ג':

באיירן מינכן עם 12 נקודות ומאזן שערים של 13- 2, אינטר עם 7 נקודות ומאזן שערים של 6- 5, ברצלונה עם 4 נקודות ומאזן שערים של 8- 7 ופלזן ללא נקודות ועם מאזן שערים של 3- 16.

19:45 אינטר – ויקטוריה פלזן:

ניצחון של אינטר יבטיח להם את המקום לצד באיירן מינכן בשמינית הגמר ותיקו יעשה עבורם את העבודה אם ברצלונה לא ינצחו את באיירן מינכן במשחק המאוחר. בכל מקרה, אינטר יעפילו עם ינצחו את באיירן, אבל הם כמובן לא ירצו להסתבך במשחק הקל יותר על הנייר. אלופת צ'כיה בוודאי תקווה להישג דומה לזה שרשמה מכבי חיפה נגד יריבה איטלקית, כזה שגם ישאיר לה סיכוי לעקוץ את ברצלונה בקרב על המקום השלישי בתרחיש מסוים, אבל הם עדיין בשלב שבו כל נקודה וכל שער הם הישג.

22:00 ברצלונה – באיירן מינכן:

ברצלונה פתחו את המפעל עם חמישייה לרשת של פלזן, אבל מאז הם הסתבכו עם צמד הפסדי חוץ לבאיירן ואינטר, ואחריו המשחק הדרמטי הביתי נגד אינטר שהסתיים בשני שערי שוויון של לבנדובסקי שהשאירו אותם עם סיכוי, אבל הוא די תיאורטי, כאשר באיירן כבר הבטיחו מקום בשמינית. ניצחון של אינטר במשחק המקביל ישלח את בארסה לליגה האירופית בכל מקרה, ואותו דבר יקרה אם שני המשחקים יסתיימו בתיקו, או אם ברצלונה יפסידו ופלזן לא ינצחו. ברצלונה יקוו להשיג נקודה יותר מאינטר לפחות, מה שישאיר להם סיכוי לקראת הנסיעה לצ'כיה בשבוע הבא, בעוד שבאיירן יארחו את אינטר במחזור הסיום.

בית ד':

טוטנהאם עם 7 נקודות ומאזן שערים של 5- 4, מארסי וספורטינג ליסבון עם 6 נקודות ו-6 שערי זכות כל אחת, כאשר מארסיי עם 4 שערי חובה לעומת 6 של הנציגה מפורטוגל, ואילו פרנקפורט עם 4 נקודות ומאזן שערים של 3- 6.

22:00 טוטנהאם – ספורטינג ליסבון:

במחזור השני הפורטוגלים ניצחו את טוטנהאם והשתלטו על פסגת הבית, אך מאז הם הפסידו פעמיים למארסיי והסתבכו בטבלה, ואילו האנגלים השתלטו בחזרה על ראשות הבית, כך שניצחון היום יבטיח להם את המקום הראשון, יחד עם הכרטיס לשמינית הגמר כמובן. ספורטינג יודחו רשמית עם הפסד וניצחון של מארסיי, ואילו כל תוצאה אחרת תשאיר להם סיכוי, אך בכל מקרה הם יצטרכו להישאר בכוננות למחזור האחרון.

22:00 פרנקפורט – מארסיי:

אלופת הליגה האירופית יודעת שדרכה בליגת האלופות תסתיים אם היא תפסיד היום, ואילו ניצחון יציב אותה בעמדה טובה לקראת ההכרעה במחזור הבא. לעומתה, הנציגה הצרפתית השנייה במפעל חזרה לחיים עם צמד ניצחונות על ספורטינג ליסבון, אבל היא תצטרך להמשיך בקצב הזה כדי להישאר בחיים. ניצחון יספיק לה להבטחת המקום אם טוטנהאם ינצחו גם כן, ובכל תרחיש אחר יהיה להם מאבק צמוד גם בשבוע הבא.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה.
    לדעתי, אגב, חיפה יכולים לצאת מאוד מרוצים אחרי אתמול. אם עוד היה שביב סיכוי להוציא נקודה, הוא נעלם עם הפציעה של סונדגרן בשבת. ובכלל לא בטוח שהיה, כאשר ברור שפריז מנסים לשפר הפרש שערים.
    לכן, אם כבר להפסיד, עדיף בכמה שיותר. למה?
    לפני המשחק לפריז ובנפיקה היו את אותו מספר נקודות ואותו הפרש שערים, לכן מי שתנצח בהפרש גבוה יותר תטפס לפיסגה, וכרגע באמת פריז עם הפרש גבוה ב-4 שערים מזה של בנפיקה, שניצחה רק בהפרש של שער אחד.
    המצב הזה בהחלט יכול לגרום לבנפיקה להבין שהיא כנראה לא תדביק את פריז בהפרש השערים במשחק שנותר לשתיהן, ולכן אין מה "להתאבד" על המשחק בחיפה בכל הכוח. פריז, מצד שני, לא יכולה להרשות לעצמה לאבד נקודות בטורינו כדי לא לסיים עם פחות נקודות מבנפיקה – ולכן תגיע במלוא הרצינות ותשקיע הכל כדי לנצח ולשמור על המקום הראשון שלה. בנפיקה, שממילא מרוצה מהמקום השני ויודעת שהסיכוי למקום ראשון לא גבוה, יכולה להסתפק גם בתיקו ולא חייבת ניצחון.
    מכאן יוצא, שיובנטוס תשחק (אמנם בבית) מול קבוצה עדיפה עליה שגם רוצה וצריכה את הניצחון, ואילו חיפה תשחק בבית מול קבוצה עדיפה אבל כזו שיודעת שתיקו (ותכלס, גם הפסד) לא ישנה לה יותר מדי, ובכל מקרה תסיים שניה. זו הזדמנות פז לחיפה לעקוף את יובנטוס ולסיים שלישית בבית.
    וכל זה מתאפשר "תודות" לתבוסה הגדולה של חיפה, לעומת הניצחון המינימלי של בנפיקה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט