חוזה לך ברח – המעקב השבועי אחרי ההימורים בפריוויו / הגולש שדות פופ לנצח

חוזה לך ברח – המעקב השבועי אחרי ההימורים בפריוויו / הגולש שדות פופ לנצח

שדות פופ לנצח הוא פיזיותרפיסט בן 55 מקיבוץ בדרום, שמשחק כדורסל 5X5 פעמיים בשבוע (וכדורעף פעם אחת). חוץ מספורט הוא גם חובב תשבצי אתגר, קומיקס וכמובן את הביטלס.

את הופס גיליתי רק בשנה האחרונה בזכות מנחם לס הנפלא שאני זוכר את הכתבות שלו בעיתונים עוד משנות ה-80 (חיצים, קרשים ובונבונים). מאז הגילוי, העניין שתמיד היה לי בNBA גדל בצורה מעריכית ואני קורא כמעט את כל הפוסטים בנושא שמתפרסמים באתר, ובאמצעי תקשורת אחרים, מקשיב לפודקסטים, מנסה לצפות בכמה שיותר משחקים (כמו כולם פה אני מניח)… אז מלא הכרת תודה על האתר, ועל הכתבות הנהדרות הנכתבות כולן בהתנדבות מתוך אהבת הספורט, התחלתי להרהר איך אני גם נותן לאתר הזה בחזרה ולא רק מקבל (מנטליות קיבוצניקית טיפוסית), וכך הגענו עד הלום…

החלטתי לעשות מעקב קטן אחרי ההימורים שמפורסמים בכתבות פריוויו לפני כל ערב משחקים… ראיתי שזה קצת מעורר עניין אז החלטתי להעמיק… בדמיוני הפרוע אני יכול לראות כיצד אפשר לפתח את הנושא הזה לסוג של משחק (למשל 2 שחקנים מהמרים על כל פריוויו וככה נקבע מנצח…בסוף העונה המצטיינים יעלו לפלייאוף ויתחרו ראש בראש על סדרות)… אבל בכנות לא יודע לאן זה יתפתח (אולי לכולם ימאס עוד כמה שבועות ואשך יעלה אותי על הגריל במדור הסטירי שלו)… בכל מקרה אצטט את המוטו האהוב עלי – "נחיה, נמות ואז נראה"

טבלה 1זהות המנצחת, הימורים מוצלחים

שםתאריךכמות המשחקיםמדויקים%
אינדיאני18/1020 
עמיחי קטן19/1012866.6
רותם אלרן20/102150
דור בלוך21/1011545.5
עידו רבינוביץ'22/109777.7

כרגע עידו רבינוביץ' מוביל בראש עם מקבץ מרשים במיוחד. עידו הימר אחרון והתמקם בראש.

טבלה 2 – צבירת מדליות

אוקי , אולי זה לא כזה מסובך להמר על זהות המנצחת, (כמו שהטרול רמז לי בתגובה) אבל להעריך את ההפרש זה כבר סיפור אחר…. אז כמו באולימפיאדה אפשר לצבור מדליות, והן גם שוות ניקוד – זהב  (ניחוש בול) = שתי נקודות; כסף (מרחק של פוזשן אחד מתוצאת האמת, כלומר 1-3 נקודות מעל או מתחת להימור) = נקודה אחת; וארד (הניחוש במרחק של 2 פוזשנים, כלומר 4-6 נקודות מעל או מתחת להימור)  = חצי נקודה.

 זהבכסףארדסיכום נקודות
דור בלוך1315.5
עמיחי קטן 223
עידו רבינוביץ'1  2

שלושת השחקנים דלעיל הצליחו לצבור מדליות כבר בשלב מוקדם זה של העונה, ואת הקטגוריה הזאת מוביל דור בלוך, עם מקבץ מרשים במיוחד בכל המשחקים שבהם פגע בזהות המנצחת.  

*הערה – כמו באולימפיאדה גם כאן – המקום הראשון ניתן למי שצבר את המספר הגבוה ביותר של מדליות זהב. במקרה של שוויון במדליות זהב, המקום הראשון יקבע על פי מדליות הכסף.

טבלה 3 – MVP

הערך הזה הוא החשוב והמעניין ביותר בעיני… המדד המצטבר הינו סיכום כמות המשחקים שנוחשו נכון וגם ניקוד המדליות

שםמדד מצטבר
עמיחי קטן11
דור בלוך10.5
עידו רבינוביץ'9
רותם אלרן1
אינדיאני 

בראש הדירוג מוביל כרגע עמיחי קטן עם מקבץ מרשים של 8 ניחושים מתוך 12 בערב המשחקים הראשון, (שזה קשה יותר מאשר במהלך העונה כשכבר רואים מגמות), ועם שלל מדליות (אם כי טרם השיג זהב).

אז זהו לבינתיים. התחרות פתוחה לגמרי – יש לנו מוביל שונה בכל קטגוריה, וכבר בשבוע הראשון המתחרים  הציגו רמה גבוהה.  מי ימשיך להראות יציבות לאורך העונה ומי יתדרדר לטנקינג ? האם שחקנים חדשים שטרם השחיזו עטם על מזבח ההימורים כבר מתאמנים במרץ עם טבלאות סטטיסטיקה? האם אינדיאני עומד להתאושש מפתיחת העונה שלו? את ההמנון של מי נצטרך לשמוע הכי הרבה פעמים בחלוקת הזהב? האם רותם אלרן יקפיד להבא גם על הימור על ההפרש כדי לצבור מדליות? איזו טקטיקות התקפיות והגנתיות צפויות לנו מצד המהמרים העתידיים כדי להגדיל את סיכוייהם? מי יהיה מלך הטראש טוק? והאם הטרול ישנה את דעתו ויאהב את השעשועון שאני מארגן? עוד חזון למועד ולנופל…

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. תודה שדות פופ לנצח (אוהב את פופ ואוהב את הביטלס אז אנחנו על אותו דף).
    כל אתר צריך שיהיה בו טרול אז החלטתי שבאתר הזה יהיה גם טרול ותפסתי את המשבצת אבל אני משתדל להיות כמה שפחות טרול (טרול נחמד כזה מתווכח רק עם אלה שאי אפשר לא להתווכח איתם) (השם הגנרי שלהם זה גילרי).
    ובמסגרת הנחמדות אתה מקבל ממני אישור מיוחד לפרוייקט תוך הסתייגות שיש ימים עם הרבה משחקים (שישי למשל) ויש ימים עם פחות ומן הסתם ככל שמספר המשחקים גדל סטיית התקן של הניחושים יורדת והפיזור סביב הממוצע קטן (גילרי למשל יטריל ויגיד שזה לא נכון). בקיצור נראה לי שזה יותר קשה לנחש 10 משחקים מאשר לפגוע בפתאומיות בשניים (או לפספס). (גילרי יגיד שלאורך עונה כזאת ארוכה הסטטיסטיקות מתיישרות). (תודה גילרי).
    ישר כח ובהצלחה לכל המעורבים מקוה ששאלת גם לדעתם על העניין. לצורך העניין מבחינתי לפחות המנצח הוא זה שיסיים במקום האחרון. ככה אני.

  2. אחלה טרול,

    And in the end
    The love you take
    Is equal to the love you make

    אתה צודק לגמרי וכבר במהלך הבוקר כשבדקתי את הניחושים של תומר חשבתי על זה שצריך לנרמל לפי כמות המשחקים שנוחשו…אני אוסיף את הטבלה הזאת במדור הבא..
    תמשיך לעקוב

      1. יונתן, לגמר יגיעו הקבוצות שישחקו הכי טוב בליגה האמיתית – שהיא הפלייאוף. עד אז כולם בקרוז קונטרול פחות או יותר

      1. אהבתי את הדוגמה, בעיקר לאור העובדה שדקל בנו בעצמו אמר שלדעתו זו חידה לא מדויקת…
        גם אני מחובבי הז'אנר

        1. אני אף פעם לא מצליח אותן.
          זה כמו שיגידו לי "חשבתי על משחק מילים. אתה יכול לנחש מה הוא?". כמו שהיסטורית אבות מוכיחים, יש אינסוף משחקי מילים. איך אני יכול לדעת בדיוק למה אתה התכוונת?
          כל הכבוד למי שמצליח.

          1. אני חשבתי כמוך, ואז התחרטתי, וחשבתי לחשוב כמוך.
            אבל ספציפית דקל בנו הוא לא כך. הוא שמרן וברגע שאתה מבין את החוקים שלו, זה כמעט מתמטי. בניגוד לפחות קונבנציונליים כמו יורם הרועה למשל.
            אשמח לשבת איתך לבירה וניסיון משותף לפתור. יהיה כיף, מבטיח

        2. דקל הוא מלך אבל אם הוא טוען שהחידה הזו בעייתית אז הוא טועה…מושלמת מכל הבחינות , אחת מהדוגמאות היחידות שאפשר למצוא לחידה שכתבה את עצמה…ואם כבר אז עוד אחת יפה (מקורית שלי) – " שמעתי שקין התחרט" (4)

          1. דקל בנו נהדר, יש לי טקס קבוע בימי שישי כשאני פותר את התשבץ שלו. ועדיין יש געגוע לנדיב אבידן האחד והיחיד והחידות המושלמות שלו.

            1. נדמה לי שנדיב אבידן היה גם זה שחד את החידות בסיומה של תכנית הכדורסל המיתולוגית "צעד וחצי" עם גדעון הוד ורוני דניאל, שהיתה ברשת ב בימי שני ושידרה את משחקי הכדורסל בשידור ישיר ברדיו (כמו שירים ושערים, רק של הכדורסל).
              בסוף כל ערב היו מעלים לשידור מאזין, ושאלו אותו על דברים שהוזכרו באותו שידור.

          2. אני מסכים איתך אגב. הוא טוען פה בדקה 18:10 שלפי אחד הפירושים השם 'אחאב' נגזר ממש מאח-אב, כלומר דוד, ואז בכלל אין פה כפל לשון, כי זו המשמעות המקורית.
            אני מסכים איתך וחולק עליו כי לא מסכים עם התפיסה של משמעות פירושי שמות מסורתיים. https://youtu.be/hv2SEassgcI

            למותר לציין שהאיש מקצוען אמיתי.

  3. תודה פופ!
    אני בין המתעניינים בדרוג (בקטנה כן?)
    הערה אחת – כמו שאמרו, מדליות ו MVP צריך לתת בשקלול של כמות המשחקים (לילה של 12 משחקים לא שווה ללילה של 2 מש').
    הערה שניה – אולי כדאי לשאול אם יש מסקר שלא רוצה להיות בדירוג, לא תמיד נעים כשמשווים אותך לאחרים.

    1. כמובן שצריך לשכלל את השיטה וזה יקרה עם הזמן…כמו שאמרתי לטרול את הMVP אנרמל בחלוקה לכמות המשחקים שנוחשו (ואגב כבר עשיתי זאת ויוצא שעידו עלה למקום הראשון במקום עמיחי …אבל החלטתי לפרסם פעם בשבוע טור קבוע שיסכם את השבוע ולא לחפור מדי…)….לגבי המדליות אני לא חושב שיש צורך לנרמל כי זה כמו המאבק באולימפיאדה ששם פשוט סופרים כמות בלי קשר לכמות הענפים בהן מדינה השתתפה…ולגבי מהמרים שלא נעים להם שבודקים את ההצלחה שלהם…לי זה נראה טריוויאלי שאם אתה שם הימור פומבי אז הוא נתון לבדיקה…בכל מקרה המטרה היא להנות מהעסק ולא לרדת על אנשים … כמובן שאם מישהו מעדיף אחרת אקבל את זה

      1. אם אתה צריך עזרה בשכלול השיטה ושקלול הנתונים אתה יכול להיעזר ב-NBA בדם אבל רק שתדע שבמקרה כזה לברון ג'יימס יסיים ראשון.
        ווינק ווינק.

    1. צריך לארגן איזה לוטרי למפסידים. משהו כזה שהזוכה בו יזכה בוומבניאמה. כלומר, לסקר את כל המשחקים של מי שתזכה בוומבניאמה שנה הבאה.

    1. כבוד גדול לי מנחם לדבר איתך , אני בהחלט מתכוון להפוך את זה למדור שבועי אז תודה על העצה וההכוונה

  4. היה פעם סוקר שהציג את אחוזי הפגיעה שלו לאורך העונה, אבל לא משהו שמתקרב לזה. כל הכבוד על היוזמה. יהיה משעשע לעקוב (ורק נקווה שלא תגרום לסוקרים לפתח חרדת ניבויים. קל לכתוב משהו בערב, להתעמת איתו למחרת בבוקר זה כבר סיפור אחר…)

  5. רעיון מעולה וביצוע נפלא.
    לגבי ההימורים עם ההפרשים,בגלל שההפרשים נקבעים ע"י חברות הימורים אזי כנראה שההסתברות להצלחה/כישלון היא בסביבות ה50%,לכן אין יותר מדי חכמה בהימורים האלה וזה יותר דומה להטלת מטבע ולא חושב שצריך להקנות להם יותר מדי משמעות בניקוד הכללי.
    אני יודע שזה קצת מורכב אבל הייתי שמח אם היה פרויקט כזה גם לגולשים,שבכל יום יהיה פוסט שבו טבלת מעקב אחרי כל המשתמשים ושגם יהיה אפשר להמר על המשחקים של היום הקרוב ושהכל יתעדכן בחשבון האישי.
    תודה רבה!!

    1. לאט לאט ירושלמי…גם לי יש כל מיני מחשבות איך להוסיף עניין .. אבל תאמין לי שגם המעט שאני כרגע עושה גוזל לא מעט זמן…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט