חג בבסיס: קרב דיוויזיות משוריינות / יוני לב ארי

12 קבוצות יצאו לדרך, נותרו שמונה. המטס מניו יורק מטס, הקארדינלס מסיינט לואיס, הבלו ג'ייז מטורונטו והרייז מטמפה ביי. אלה ארבע הקבוצות שסיימו את העונה בסופ"ש האחרון, חלקן מוקדם מהצפוי (אולי כולן?), וכעת אפשר להתרכז בסדרות הדיוויז'נס שייצאו לדרך הערב (ג'). אך רגע לפני, בואו נסכם את סדרות הוויילד קארד.

מתוך: mauth.cbssports.com

ניו יורק מטס – סן דייגו פאדרס 2:1

הסדרה היחידה שהלכה לשלושה משחקים. שתי תצוגות פיצ'ינג מזהירות מצד אחד – של יו דארוויש וג'ו מאסגרוב, התקפה דוממת מהצד השני (שחקני המטס כקבוצה חבטו 185., עם OPS של 609.). אך אולי מעל לכל – תצוגה חלשה של האייס בחבורה – מקס שרזר, שחטף במשחק הראשון ארבעה הום ראנס ושבע ריצות. ואולי זה לא כל כך מפתיע, כשבשלושה משחקי וויילד קארד בקריירה שרזר זרק ל-ERA של 7.07.

סיינט לואיס קארדינלס – פילדלפיה פיליס 2:0

לא תמיד צריך לדעת לחבוט. לפעמים יותר חשוב לדעת מתי לחבוט. גם ההתקפה של הפיליס לא היתה מהממת, עם ממוצע חבטות 158., אך כשאתה נכנס לאינינג תשיעי במשחק חוץ בפיגור 2:0, ויוצא ממנו ביתרון 2:6 – זה אומר שיש לך משהו לתת גם בהתקפה. וכשיש לך את קייל שווארבר, ניק קאסטייאנוס, רייס הוסקינס, ג'יי.טי ריאלמוטו וברייס הארפר, כדאי לא לזלזל בהתקפה שלך.

הפנים של שרזר אומרות הכל (צילום: albat.com)

מצד שני, הקארדינלס קיבלו 0 מ-7 מפול גולדשמיט, ו-1 מ-8 מנולאן ארנאדו (גם הסינגל הבודד הגיע כשהכל היה גמור), מתכון קלאסי להדחה. זו היתה סיומה של קריירה לשתיים מאגדות הבייסבול: אלברט פוהולס ויאדייר מולינה, שתולים את מחבט ומשאירים חלל עצום בקבוצה ממיזורי, לה מחכה פגרה ארוכה.

טורונטו בלו ג'ייז – סיאטל מארינרס 2:0

שני משחקים כל כך שונים – אותה תוצאה סופית. הראשון: בשליטה מוחלטת של לואיס קאסטיו (איזה רכש מדהים) וסיאטל – 0:4 חלק, כשמצד שני אלכ מנואה הרשה ארבע ריצות בחמישה אינינגים. הקלף המנצח היה התופס קאל ראליי, שהפתיע עם 2 ראן הום ראן כבר באינינג הראשון.

הרננדס חוגג עם הקהל. מוקדם מדי… (צילום: rds.ca)

המשחק השני היה אחד המיוחדים. הבלו ג'ייז טסו קדימה, עם 0:4 אחרי ארבעה ו-1:8 אחרי חמישה, והכל נראה היה גמור, כשהשחקנים כבר חגגו עם האוהדים. אך החל מהאינינג השישי הכל התהפך, סיאטל התעוררה, ובתשיעי השלימה מהפך מטורף עם 9:10 ענק, כשהבולפן של טורונטו קורס. הילדים מקנדה, שחשבו שזו העונה שלהם – ייאלצו להמתין עוד שנה.

קליבלנד גארדיאנס – טמפה ביי רייז 0:2

קליבלנד זו הקבוצה הביתית היחידה שעלתה שלב. מדהים. בסדרה הזו קיבלנו קרב פיצ'ינג אדיר (או התקפות חלשות להחריד?), כשב-24 אינינגים (גיים 2 הלך ל-15 אינינגים), הרייז השיגו ריצה אחת בודדת. זה הכל. וזה לא שקליבלנד הפציצה, אך השיגה שתי ריצות במשחק הראשון ואחת באינינג ה-15 של השני, מספיק כדי לעבוד את קווין קאש ושות'.

הגארדיאנס חוגגים את הווק אוף של גונזאלס (צילום: nbcsports.com)

סדרות הדיוויז'נס

אטלנטה ברייבס – פילדלפיה פיליס

מאזן במהלך העונה: 8:11 לברייבס

מאזן היסטורי: 1090:1164 לברייבס

מאזן בפוסט סיזן: 2:4 לפיליס (סדרה אחת ב-1993)

מדוע ללכת על הברייבס? רבים יגידו לכם – אטלנטה היא הקבוצה המושלמת ביותר בפלייאוף הזה. ליינאפ עמוק שלא נגמר, נטול כוכבים, רוטיישן איכותי, בולפן מצוין והגנה פנטסטית. אך בסופו של דבר הרבה תלוי ביכולות ההתקפיות של אוסטין ריילי ומאט אולסן, ובזו של מקס פריד וקייל רייט לעצור את ההתקפה של הפיליס בשני המשחקים הראשונים.

עוד נראה את אולסן בפוזה כזו? (צילום: batterypower.com)

ובעניין הזה, משהו שנכון לגבי כל הסדרות – היתרון הגדול ביותר של המארחות הוא במשחק הראשון, כשהרוטיישן של היריבה, שרק סיימה סדרה משלה, לא מסודר, לעומת קבוצה שמגיעה ממנוחה של שבוע. מארחת שלא מובילה 0:1 – תהייה בבעיה.

מדוע ללכת על הפיליס? כמו שכבר נכתב פה בסיבוב הקודם – החלק העליון של הליינאפ הוא אולי המסוכן ביותר בליגה. ריאלמוטו, הארפר, שווארבר ואולי גם הוסקינס וקאסטייאנוס, יכולים להעניש כמעט כל טעות של פיצ'ר יריב. עם קצת עזרה מארון נולה וזאק ווילר, ומי יודע אולי גם ריינג'ר סוארז יפתיע במשחק הראשון – השמיים הם הגבול.

הימור של הבת שלי: 2:3 לאטלנטה.

שווארבר והפיליס במצב רוח טוב. גם הלילה? (צילום: si.com)

לוס אנג'לס דודג'רס – סן דייגו פאדרס

מאזן במהלך העונה: 5:14 לדודג'רס

מאזן היסטורי: 415:512 לדודג'רס

מאזן בפוסט סיזן: 0:3 לדודג'רס (סדרה בודדת ב-2020)

מדוע ללכת על הדודג'רס? מדוע לא? הכחולים נמצאים בטופ 3 של כמעט כל קטגוריה אפשרית העונה, גם התקפית וגם הגנתית. הם מגיעים רעננים, אחרי כמעט שבוע של מנוחה, כשסן דייגו ירקה הרבה זיעה כדי לעלות לשלב הדיוויז'ן. כל המאזנים: העונה, בהיסטוריה, הכל נוטה לצד של LA. וכמובן, פרדי פרימן אחד, אלוף מכהן.

ימשיך להפתיע? (צילום: tweet247.net)

מדוע ללכת על הפאדרס? האמת? קשה לי לענות על זה. אין לסן דייגו יתרון בשום עמדה, אולי אולי, בעמדת ההפתעה. הסטארטינג פיצ'ינג של הפאדרס מצוין, אבל בגלל סדרת הוויילד קארד הם יפתחו עם מייק קלבינג'ר במשחק הראשון – יתרון אדיר ללוס אנג'לס. מכאן והלאה, יו דארוויש, בלייק סנל וג'ו מאסגרוב יכולים לתת פייט לכל סטארטר של לוס אנג'לס. וכמובן, טרנט גרישם אחד, שהיה בינוני במקרה הטוב, וליהטט בסדרה מול המטס בשני צידי המגרש.

הימור של הבת שלי: 1:3 לדודג'רס.

ניו יורק יאנקיז – קליבלנד גארדיאנס

מאזן במהלך העונה: 2:5 לניו יורק

מאזן היסטורי: 907:1148 לניו יורק

מאזן בפוסט סיזן: 10:12 לניו יורק

שיר פרידה מג'אג'? (צילום: kelbysews.com)

מדוע ללכת על היאנקיז? קודם כל, כי השחקן הכי טוב בליגה משחק בניו יורק. ארון ג'אג' של 2022 הוא רמה מעל כולם. השאלה מה הסובבים אותו יתנו. היאנקיז חייבים את גלייבר טורס, ג'אנקארלו סטנטון ואנתוני ריזו בכושר טוב, כדי לתת לג'אג' את הגיבוי הנחוץ. מעבר לזה, הסטארטינג פיצ'ינג של ארון בון הוא כנראה הטוב ביותר שהיה לו מאז הגיע לברונקס, עם גאריט קול, לואיס סוורינו ונסטור קורטז בכושר מצוין.

מדוע ללכת על קליבלנד? רוח נעורים. מדובר בהפתעת העונה עד כה, קבוצה צעירה שמונהגת בידי חוסה רמירז הנפלא, כשמסביבו כל הילדים מלהטטים. שיין ביבר וטריסטון מקנזי יכולים ביום נתון לעצור כל התקפה (מקנזי כבר עצר את ניו יורק העונה), ואם קאל קוואנטריל יצטרף אליהם בגיים 1 – אולי נקבל את הפתעת העונה ב-ALCS.

הימור של הבת שלי: 1:3 ליאנקיז.

יוסטון אסטרוז – סיאטל מארינרס

מאזן במהלך העונה: 7:12 ליוסטון

מאזן היסטורי: 72:118 ליוסטון

מאזן בפוסט סיזן: מעולם לא נפגשו

טונה של ניסיון באוקטובר. חוסה אלטובה (צילום: s-portology.com)

מדוע ללכת על יוסטון? באוקטובר, אין כמו ניסיון. וכשאתה משלב בין יכולת לניסיון – הסיכוי שלך לנצח עולה פלאים. יוסטון היתה כנראה הקבוצה הכי קונסיסטנטית העונה בליגה כולה, כמעט בלי מורדות, כשלמעט חודש אפריל היא ניצחה למעלה מ-60 אחוזים מהמשחקים בכל חודש. תוסיפו לזה מאזן כמעט זהה בבית או בחוץ – ותבינו מדוע לאסטרוז יש יתרון כמעט מול כל יריבה העונה. אה, כן, ושם אחד שצריך להגיד – ג'אסטין ורלאנדר שמסרב להבין שהוא לא בן 20.

מדוע ללכת על סיאטל? שני אייסים אדירים, בדמותם של לואיס קאסטיו ורובי ריי, אליהם יצטרף לוגאן גילברט במשחק הראשון, בתקווה להפתיע מול אחד, ורלאנדר. בגדול? זה היתרון היחיד שיש למארינרס, שאפילו להפתיע את השותפה לדיוויז'ן לא ממש יכולה. חוליו רודריגז צלח את הופעת הבכורה בפלייאוף, לא בהצלחה גדולה, אבל עבר. עכשיו הגיע הזמן שגם יתפקד.

הימור של הבת שלי: 2:3 לסיאטל.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. ההדחה של המטס הייתה שברון לב גדול
    למרות שלאחר שהפסידו את הסדרה לאטלנטה זה היה באוויר
    הם לא היו אמורים להפסיד לפאדרס ופספנו סדרה שיכלה להיות גדולה מול הדוג׳רס

  2. תודה יוני, וד״ש לבנות.
    עיקר העניין מסביב לסיבוב הזה, מעבר למי תעלה ומי לא, הוא כמובן הפורמט, ונראה לי שבמובן הזה הצלחה, אולי אפילו מסחררת. הליצנים יגידו שבשביל להפסיד פעמיים כבר היה עדיף משחק אחד, אבל כמובן שזו חוכמה של בדיעבד, בעיקר הנצחון של קליבלנד ב15 והקריסה של סט. לואיס שהיו יכולים לסדר לנו סדרות מלאות גם שם, אז סה״כ היה מתח בכל הסדרות, עלו הקבוצות היותר טובות, לא המדורגות, מנצחת דיוויזית המרכז החלשה בשני הצדדים נזרקה פה והעפילה פה, ולשתי מובילות הליגה יש יתרון גם של מנוחה וגם של פיצ׳ינג, כאמור הצלחה, ואולי מסחררת.
    לגבי הימורים, ובעיקר הניחושים, אני מבין שמפתה לתת לקבוצות שהשיגו את המאזנים הטובים, אבל מי שזוכר, עונה שעברה קבוצה שבקושי עברה את ה500 נצחה את הדודג׳רס על 106 נצחונותיהם והוסיפה והביסה את האסטרוז. אז העונה הזו הברייבס הם בתפקיד הקבוצה עם המספר תלת ספרתי של נצחונות, אז אולי הפיליס הפעם יהיו אלה שאחרי שבקושי גירדו את ה500 (87 נצחונות) יהיו אלה שמפתיעים?
    דבר שני שחייבים לזכור, ארבע המובילות נחו 5 ימים, בעוד ארבע העולות קיבלו יום מנוחה לפני הסדרה, שניים (חוץ מסן דייגו) אחרי, כך שהעייפות בהחלט יכולה להשפיע פה, משחק שניים שיכנסו לאקסטרה אינינג ולפתע מה שנראה כמו סדרה תחרותית יהפוך להיות הצגה במעמד צד אחד.

  3. הפלייאוף מתחיל עבורי, ומפלס המתח מתחיל לעלות לרמות גבוהות
    על פניו כל הקבוצות המדורגות גבוה עדיפות בהרבה, בפועל יהיו לא מעט הפתעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט