שבת בבסיס: מתכוננים לקלף הפרוע / יוני לב ארי

חצי שנה של בייסבול מאחורינו, כשעונה הסדירה של 2022 ננעלה לפני יומיים. על פי המתכונת  החדשה, ארבע קבוצות ממתינות כעת לסדרת הדיוויז'ן – יוסטון אסטרוז וניו יורק יאנקיז באמריקן ליג, לוס אנג'לס דודג'רס ואטלנטה ברייבס בנשיונל ליג. שמונה קבוצות נוספות יפתחו הלילה את סדרות הוויילד קארד, סדרות של הטוב משלוש.

צילום: sportingnews.com

אמריקן ליג

קליבלנד גארדיאנס (70:92) – טמפה ביי רייז (76:86)

מאזן בין השתיים העונה: 2:4 לקליבלנד

מאזן היסטורי בין השתיים: 77:101 לקליבלנד

מאזן פוסט סיזן בין השתיים: 0:1 לטמפה ביי (משחק וויילד קארד בודד)

מדוע ללכת על קליבלנד? מדובר בקבוצה סופר צעירה, שמאומנת על ידי מאמן סופר מנוסה כמו טרי פרנקונה. אנדראס חימנס (בן 23), אוסקר גונזאלס (24), סטיבן קוואן (24) וג'וש ניילור (25) הם ללא ספק המרענן הרשמי של העונה הזו. תוסיפו לידם את חוסה רמירז בהתקפה ואת זוכה הסיי יאנג לשעבר שיין ביבר ברוטיישן, ותקבלו פוטנציאל אדיר.

העתיד כבר כאן. גונזאלס (צילום: freemc.0.golf.cbssports.com)

שימו לב ל… אוסקר גונזאלס. הרוקי הנפלא מייצג את רוח הנעורים של הגארדיאנס יותר טוב מכל אחד אחר. גונזאלס, שנותן לפרנקונה שקט בעמדת הרייט פילד גם הגנתית, היה טוב לאורך כל העונה. אבל כשבאמת היה חשוב, וכשהגארדיאנס היו במרדף אחרי המקום הראשון – הוא העלה שני הילוכים.

גונזאלס חובט בחצי השני של העונה 301. (295. בכל העונה), כשתשעה מתוך 11 ההום ראנס שלו עפו אחרי פגרת האול סטאר. גונזו שלישי בכל הקבוצה עם OPS של 790., ונצמא בטופ של כל קטגוריית רוקיז. אם לא חוליו רודריגז – הוא היה מועמד בכיר לרוקי העונה.

האזינו לפרק ה-102 בפודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל

מדוע ללכת על טמפה ביי? קודם כל, כי איזה משוגע יהמר נגדם? הרייז אמנם סוגרים עונה סבירה פלוס, עם כמה וכמה אכזבות בהתקפה (ג'י מן צ'וי, מנואל מארגו), אך הרוטיישן שלהם, במיוחד בסדרה קצרה מפחיד. שיין מקלנהאן ודרו רסמאונסן אדירים, וממש לפני כמה ימים שב טיילר גלסנואו מפציעה ארוכה. חתיכת משוכה.

שימו לב ל… רנדי ארוזרנה. ה-לפט פילדר של הרייז מוביל את הקבוצה עם 20 הום ראנס, אך מעבר למספרים היפים שלו העונה, מדובר במכונת פלייאוף. ב-29 משחקים הספיק ארוזרנה לחבוט 354. עם OPS של 1.197, לצד 11 הום ראנס – שווה ל-61 בעונה מלאה. לא קל למצוא שחקנים שבולטים באוקטובר (רובם נעלמים), כשיש אחד כזה – שימו עליו עין.

הימור: 1:2 לטמפה ביי (תזכורת: כל שלושת המשחקים נערכים בקליבלנד)

עם קצת עזרה מלמעלה, ארוזרנה ייתן עוד אוקטובר גדול (צילום: The New York Times)

טורונטו בלו ג'ייז (70:92) – סיאטל מארינרס (72:90)

מאזן בין השתיים העונה: 2:5 לסיאטל

מאזן היסטורי בין השתיים: 202:217 לטורונטו

מאזן פוסט סיזן בין השתיים: מעולם לא נפגשו

מדוע ללכת על טורונטו? הפוטנציאל ההתקפי של הג'ייז כשכולם שם באים לעבודה, הוא כנראה הגבוה ביותר באמריקן ליג. ולדימיר גררו ג'וניור מוביל חבורה מטורפת, בו בישט סיים את העונה בכושר שיא, והניסיון של ג'ורג' ספרינגר הוא זהב. תוסיפו את תיאסקו הרננדז, מאט צ'פמן ואלחנדרו קירק – ותקבלו מועמדת לאליפות בכל יום נתון.

יחייך גם בעוד חודש? ספרינגר (צילום: The Crawfish Boxes)

שימו לב ל… ג'ורג' ספרינגר. יש שחקנים טובים ממנו בליינאפ הנפלא של הבלו ג'ייז, אך את הניסיון של ספרינגר אי אפשר לקחת ממנו. 63 משחקים בפוסט סיזן, 19 הום ראנס, OPS של 895., תואר MVP של וורלד סירייס 2017, וטונה של רגעים שמביאים אליפויות. גם העונה הוא הספיק ב-132 משחקים בלבד להעיף 25 הום ראנס.

מדוע ללכת על סיאטל? כמה כיף שהמארינרס חזרו לפוסט סיזן! מ-2001 הקבוצה ממדינת וושינגטון לא שיחקה באוקטובר, וסוף סוף היא כאן. והשילוב? מנצח. מצד אחד אולי הכוכב הבא של הליגה – חוליו רודריגז הנפלא, ומצד שני רוטיישן מנוסה שכולל שני אייסים אדירים: לואיס קאסטיו ורובי ריי, שמכיר טוב טוב את האקסית מטורונטו.

זוכרים אותו במדי טורונטו? רובי ריי (צילום: albat.com)

שימו לב ל… רובי ריי. יש פיצ'רים שדווקא כשהם מבינים שהם לבד – הם מתעלים על עצמם. ריי הוא כזה. במהלך העונה הנוכחית, ב-12 משחקים בהם הוא קיבל מההתקפה שלו שתי ריצות או פחות, ריי זרק ל-ERA של 2.57. כשסיאטל השיגה 3-5 ריצות, זה עלה ל-4.31, ומעל שש ריצות? ERA של 4.54. רובי ריי יודע לזהות מתי באמת צריך אותו. ועכשיו – המארינרס צריכים אותו.

הימור: 1:2 לטורונטו

נשיונל ליג

ניו יורק מטס (61:101) – סן דייגו פאדרס (73:89)

מאזן בין השתיים העונה: 2:4 לסן דייגו

מאזן היסטורי בין השתיים: 251:257 לסן דייגו

מאזן פוסט סיזן בין השתיים: מעולם לא נפגשו

מדוע לכת על המטס? אם לא העונה – אז מתי? למטס יש את המנג'ר המנוסה ביותר בפוסט סיזן (בנשיונל ליג. דאסטי בייקר מוביל את כולם), ואת שני הפיצ'רים, אולי, הטובים ביותר בליגה – ג'ייקוב דגראם ומקס שרזר. פרנסיסקו לינדור ופיט אלונסו, כל כך שונים וכל כך טובים ביחד, וסיום העונה של ג'ף מקניל נותן לו חתיכת תנופה.

דיאז. אדווין דיאז (צילום: primerahora.com)

שימו לב ל… אדווין דיאז. אלוהים יודע איזה קלוזר המטס יקבלו בניו יורק באוקטובר הקרוב. בניו יורק משוועים לקלוזר שינעל את הדלת, דבר שלא היה להם שנים, והעונה מרגיש שדיאז סוף סוף עושה את העבודה. אך עונה סדירה לחוד ואוקטובר לחוד, ומדובר בקלוזר ללא ניסיון פלייאוף. אם באק שוולטר יקבל נועל אמיתי באוקטובר – השמיים הם הגבול.

מדוע ללכת על הפאדרס? המאכזבת הקבועה של השנים האחרונות אמנם בפלייאוף, אבל הציפיות ממנה היו גבוהות יותר מ-89 ניצחונות. מאני מצ'אדו נותן עונה אדירה, אבל בגדול חוץ ממנו אין לליינאפ של בוב מלווין הרבה מה למכור. היתרון שלהם – ברוטיישן. יו דארוויש עם המון ניסיון, ג'ו מאסגרוב עם ערימה של פוטנציאל, שכבר ממומש, וכנראה בלייק סנל, שלקראת סיום העונה הזכיר את סנל של טמפה ביי.

ממאני – באהבה (צילום: caobadigital.com)

שימו לב ל… מאני מצ'אדו. השחקן המנוסה ביותר בסן דייגו, זה שאמור לכפר על חסרונו של פרננדו טטיס ג'וניור, ידע בעבר רגעים יפים באוקטובר. וידע גרועים. בחמש סדרות חבט מצ'אדו 161., לעומת שלוש אחרות, בהן הוא ייצר 340., כך שלך תדע. מעבר לזה, מדובר בשחקן שחבט העונה 341. בניצחונות של הפאדרס, לעומת 234. בהפסדים. אם מאני טוב – מאני צ'אנסס טו ווין.

הימור: 0:2 למטס

סיינט לואיס קארדינלס (69:93) – פילדלפיה פיליס (75:87)

מאזן בין השתיים העונה: 3:4 לפיליס

מאזן היסטורי בין השתיים: 924:1196 לקארדינלס

מאזן פוסט סיזן בין השתיים: 2:3 לקארדינלס

מדוע ללכת על סיינט לואיס? לקרוא לקארדינלס קבוצה מנוסה זה האנדר סטייטמנט של השנה. אלברט פווהלס, בן 42, 86 משחקי פלייאוף; אדם וויינרייט, 40, 29 משחקים; יאדייר מולינה, 39, 102 משחקים ופול גולדשמיט, 34, 21 משחקים. האחרון, ביחד עם נולאן ארנאדו, נחשבים לצמד ההתקפי הטוב בנשיונל ליג. לך תהמר נגד זה.

יכול לעשות את ההבדל. אדמן (צילום: Sporting News)

שימו לב ל… טומי אדמן. גולדשמיט וארנאדו כנראה ייתנו את מה שהם רגילים. אבל הם צריכים סיוע. אדמן, שהיה מצוין במשחק הוויילד קארד של 2021 (הופעה אחרונה שלו בפוסט סיזן), סגר עונה עם ספטמבר מעולה. אם הוא ימשיך כך גם לאוקטובר – השמיים הם הגבול.

מדוע ללכת על הפיליס? כמו הפאדרס, גם מהפיליס היו ציפיות ליותר מ-87 ניצחונות. כמו הפאדרס, אם זה יסתיים באליפות מי יזכור? פילדלפיה מציגה שלישייה מפחידה: ברייס הארפר, ג'יי.טי ריאלמוטו וקייל שווארבר, וצמד פיצ'רים מנוסים בדמותם של ארון נולה וזאק ווילר. כמה שפחות עבודה לבולפן – הסיכוי לעבור גבוה יותר.

כמה היי פייב הוא ייתן באוקטובר הקרוב? שווארבר (צילום: si.com)

שימו לב ל… קייל שווארבר. כשהמתג של הסלאגר מפילדלפיה על ON – הוא השחקן המפחיד ביותר בליגה. הבעיה – זה לא קורה הרבה. עם תשעה הום ראנס ב-35 משחקי פלייאוף, שניים מהם במשחק בודד נגד סיינט לואיס ב-2015, ועם עשרה הום ראנס בספטמבר האחרון, יש מצב ששווארבר יהיה זה שיעשה את ההבדל.

הימור: 1:2 לפיליס

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. באטלנטה חוגגים כאילו ניצחו את הוורלד סרייס. כשהם ניצחו במשחק השני את מיאמי וזכו ביתרון HEAD TO HEAD פתחו כאן בחגיגות כאילו זכו עד הסוף. אנחנו עוברים לדיור מוגן בגלל אשתי ובשבועיים הבאים אהיה פחות 'מצוי' אבל אקרא כל מילה

  2. תודה יוני, מצפה בכליון עיניים לסדרות, האמת תענוג, יש פה כמה מפגשים סופר מעניינים, קליבלנד וטאמפה ביי יכול לספק לנו בייסבול נהדר, המטס והפאדרס גם יכול להתפתח לסדרה עם רגעי קסם והקארדינלס והפיליס, לך תדע מה יהיה שמה, והסיבה היחידה שאני לא מתלהב מסיאטל נגד הבלו ג׳ייס היא שלא יצא לי ממש לראותם העונה (סיאטל שחקו מול המטס סדרה, ואת הבלו ג׳ייז בכלל לא ראיתי), אז אין לי מושג מה מחכה לנו שמה. הפורמט המקוצר גם מבטיח הרבה אקשן לאוהבי הצדדים היותר טקטיים של המשחק.

  3. המטס שלשלו במשחק הפתיחה
    שרדר קיבל בראש
    פילי עם קאמבק מטורף מול סנט לואיס
    ההתקפה של טורונטו ביום מנוחה
    3 מ 4 קבוצות החוץ עם W
    וזהו בייסבול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט