העיקר הבריאות: פריוויו 2022/23 – מילווקי באקס / רועי ויינברג

בעונה שעברה: 31:51, המקום השלישי במזרח. הפסד ב-7 משחקים לבוסטון סלטיקס (אלופת המזרח) בסיבוב השני.

מאמן: מייק בודנהולצר. עונה חמישית בקבוצה, זכה איתה באליפות ב-2021. פעמיים מאמן העונה (2015, 2019), ניצח מעל 50 משחקים בכל עונה סדירה עם מילווקי.

מה היה

מילווקי הגיעה ל-2021/22 כאלופת ה-NBA. אחרי אותה עונה הם התמודדו עם פגרה קצרה במיוחד (הגמר הסתיים ב-20 ביולי, לעומת ה-16 ביוני השנה) ואחרי שג'רו הולידיי וקריס מידלטון המשיכו, 4 ימים בלבד לאחר הזכייה באליפות, למשחקים האולימפיים בטוקיו.

העומס נתן את אותותיו במהלך העונה הסדירה. ברוק לופז, אחד משחקני החמישייה בעונת האליפות, שיחק ב-13 משחקים בלבד וחזר בסיום העונה. יאניס אנטטוקומפו, הולידיי ומידלטון פספסו 15 משחקים כל אחד, והקבוצה פשוט לא הצליחה להיות על המגרש לתקופה ממושכת.

היו 47 משחקים בהם יאניס, הולידיי ומידלטון שיחקו ביחד בעונה הסדירה, ומילווקי ניצחה 37 מתוכם (קצב של 65 ניצחונות). מ-35 המשחקים האחרים הם ניצחו 14 בלבד (קצב של 33). חלק מהעומק של עונת האליפות נפגע, בטח בהתחשב בפציעתו המשמעותית של לופז והפציעות המציקות של שלושת הכוכבים.

למרות זאת, הבאקס הצליחו לנצח 51 משחקים ולא היו רחוקים בכלל מראשות המזרח. הם עשו את זה בזכות עונה התקפית טובה (הדירוג ההתקפי השלישי בטיבו בלבד, בעוד ההגנתי היה רק במקום ה-14) ובעיקר בזכות יאניס אנטטוקומפו. ה-MVP לשעבר נתן את העונה הלברונית ביותר שלו עד היום, עם שיא קריירה של 29.9 נקודות במשחק לצד 11.6 ריבאונדים, 5.8 אסיסטים, 1.4 חסימות ו-1.1 חטיפות. הוא עשה הכל על המגרש ונבחר, שנה רביעית ברציפות, לחמישיית ההגנה וחמישיית הליגה הראשונה. לא מופרך להגיד, כמו שראינו בדירוג של ESPN, שיש לבאקס את השחקן הטוב בעולם.

הוא הגיע לפלייאוף ואיבד את מידלטון אחרי שני משחקים. ג'רו הולידיי שיחק כשהוא רחוק מכשירות מלאה, ובכל זאת הם עברו יחסית בקלות את שיקגו והגיעו לסדרה של 7 משחקים מול בוסטון. יאניס נתן מספרים מדהימים של 34 נקודות, 15 ריבאונדים ו-7 אסיסטים למשחק, אבל זה לא הספיק בהתחשב בסדרה המזעזעת של הולידיי ובתרומה הקטנה של השחקנים האחרים. הבאקס הובסו במשחק השביעי, אבל הפעם זכו לפגרה של חמישה חודשים. לא שלושה (או שניים במקרה של הולידיי ומידלטון) כמו בשנה שעברה.

הקיץ האחרון

הגיע: ג'ו אינגלס.

מילווקי לא עשתה יותר מדי שינויים, כי הקבוצה מאמינה שהסגל שלה מספיק טוב אם הוא פשוט יהיה בריא. בעונה שעברה ראינו לא מעט כאלה, בדמות הגעתו של גרייסון אלן שהפך לשחקן חמישייה או סרג' איבקה שהגיע בטרייד ונתן דקות לא רעות בכלל כגבוה מחליף. השינוי המשמעותי היחיד הוא הגעתו של אינגלס.

על הנייר, אינגלס הוא מה שהיה חסר למילווקי. עוד קלע אמין מהשלוש (39.2% מחוץ לקשת ב-45 משחקי פלייאוף בקריירה) ומוסר טוב שממעט לטעות. אינגלס יכול גם לשמש כמנהל משחק משני לצד יאניס וגם עם החמישייה השנייה, אבל הוא קרע את הרצועה הצולבת ואמור לחזור בדצמבר או ינואר.

גם לפני הפציעה, ב-2021/22, הוא היה פחות טוב מבשנים הקודמות. בגיל 34 אינגלס נעצר על 34.7% מהשלוש ו-3.5 אסיסטים בלבד למשחק. הוא אחרי פציעה שיכולה לסיים קריירה, ויותר סביר שנראה שחקן כזה מאשר השחקן של 2020/21 (45.1% מהשלוש ב-6 ניסיונות לערב ו-4.7 אסיסטים במשחק).

האירוע המרכזי בקיץ של מילווקי, מעבר לאליפות אירופה בכדורסל והדחתו של יאניס, היה הניתוח של קריס מידלטון. הגארד/פורוורד עבר ניתוח ברצועה וצפוי לחזור לכשירות מלאה סמוך לפתיחת העונה עצמה, אך קשה לדעת איך הוא יחזור.

מה יהיה

חמישייה: ג'רו הולידיי, גרייסון אלן, קריס מידלטון, יאניס אנטטוקומופו, ברוק לופז.

ספסל: ג'ורג' היל, ווסלי מת'יוס, פט קאונגטון, ג'ו אינגלס, סרג' איבקה, בובי פורטיס.

לופז. פספס 69 משחקים ונראה נהדר כשחזר

השאלה המרכזית סביב מילווקי, לפני שצוללים לתוך הכדורסל, היא הבריאות. הולידיי לא עבר את 67 המשחקים בעונה מאז 2014, מידלטון חוזר מפציעה ממושכת וגם לופז לא בריא ב-100%. במקביל לכך, הקבוצה לא צעירה במיוחד. היל ומת'יוס יהיו בני 36 בתחילת העונה, אינגלס בן 35, לופז בן 34, איבקה בן 33, הולידיי 32 ומידלטון 31. שחקן הרוטציה הצעיר ביותר הוא גרייסון אלן בן ה-27, בעוד יאניס יחגוג את יום הולדתו ה-28 במהלך העונה.

ראינו בשנים האחרונות קבוצות עמוסות וטרנים לא משקיעות בעונה הסדירה, את ההגנה עצמה דועכת ואת הקבוצה מאבדת ניצחונות. אלה הרגלים שקשה לשנות בפלייאוף, ומילווקי הייתה קבוצת הגנה בינונית מאוד בעונה האחרונה. בדקות בהן אנטטוקומפו היה על המגרש ההגנה שלהם הייתה ברמה של המקום הרביעי בליגה, וזה סימן חיובי.

בשונה מהנטס או הלייקרס, למשל, הכוכב של הקבוצה בן 28 ובשיאו גם כשחקן הגנתי. יחד עם חזרתו של לופז, עוגן הגנתי שמשחרר את יאניס לתפקיד חופשי יותר, ההגנה אמורה להיות טובה. גם אם לא הטובה בליגה, השילוב של לופז, מידלטון והולידיי אחרי מנוחות משמעותיות יכול להיות גיים צ'יינג'ר.

בהתחשב בגיל של רוב הצוות המסייע, יש מצב שהחלון של הבאקס קצר יותר משחושבים. הקבוצה תהיה קונטנדרית כל עוד יאניס שם, אבל זה אולי הסיכוי הטוב ביותר שלהם לאליפות (גם בהתחשב בוויתור על חלק מבחירות הדראפט לטובת הולידיי). אסור להם לדשדש העונה.

השאלה היא באמת איך הם יחזרו, ומה יקרה בפלייאוף. בפלייאוף של 2022 הפציעות פגעו קשות בבאקס, בעוד ב-2021 הם פגשו בברוקלין חסרת אירווינג, באטלנטה ששיחקה שני משחקים בלי טריי יאנג ובגמר את פיניקס עם כריס פול שרחוק מבריאות מלאה. מבחינת איכות כדורסל, הבאקס בהרכב מלא משחקת כדורסל של אלופה. אבל יש כמה קבוצות שעושות את זה בכל שנה ורק אחת מהן זוכה בסופו של דבר.

כל השחקנים מלבד יאניס אכזבו מול ההגנה הטובה של הסלטיקס. הנוכחות של יוצרים כמו אינגלס ומידלטון היא משהו שהבאקס היו צריכים ואולי הייתה מספיקה בשביל לעבור סיבוב, אבל ב-2021 ראינו גם את פי ג'יי טאקר וברין פורבס משפיעים לטובה. האם איבקה בשלב הנוכחי בקריירה או בובי פורטיס יכולים להכנס לנעליים של טאקר? לא בטוח בכלל. האם המנוחה הקצרה אחרי היורובאסקט תשפיע לרעה על יאניס?

ועכשיו לתחזית

אופטימי: יאניס זוכה ב-MVP בפעם השלישית בקריירה, מידלטון בכשירות מלאה ובשנת חוזה נבחר לחמישיית הליגה השנייה. אינגלס חוזר מהפציעה ונראה כמו השחקן שהיה ב-2020/21, הקבוצה מנצחת 58 משחקים ומצליחה לצאת מהמזרח. הם מגיעים בריאים לגמר, מנצחים וזוכים באליפות שנייה בדרך להפיכתם לספרס של העשור הזה, שזוכה באליפות בכל שנה זוגית.

פסימי: העומס המצטבר מוביל לכך שיאניס מפספס 30 משחקים, הולידיי ומידלטון לא מצליחים להחזיק את הקבוצה לבד. 47 ניצחונות בדרך למפגש מול מיאמי בסיבוב הראשון והדחה כואבת, כשפעם נוספת הטריו לא מצליח להשאר על המגרש ושחקני המשנה לא מתעלים.

ריאלי: קשה לדעת. הבאקס מספיק טובים בשביל להיות אלופים, אבל קצת זקנים והבריאות תציק להם גם העונה. למרות זאת, יאניס יכול לסחוב אותם ל-54 ניצחונות ולפלייאוף. אם הם מגיעים אליו בריאים אני מאמין שזה יסתיים באליפות, ולכל הפחות בגמר המזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. גם בספר שלי,
    אם הם בריאים (זו סוגיה שתופסת עבור כל קונטנדרית)
    הם המעומדים מס' 1 לאליפות.
    .
    יאניס, דרך אגב, לדעתי בעל הסיכוי הגבוה ביותר לזכייה ב-mvp
    הוא בשלב בקריירה בו הוא יודע לנצל את היתרונות שלו עד לקצה,
    הוא למד לקרוא ולהבין איך לשחק נכון גם מול ההגנות החזקות ביותר.
    .
    תודה, רועי.

  2. יאניס מפלצת הוא קופץ כל עונה עוד ועוד לדעתי זה הקבוצה המאוזנת בליגה. כמו שכתבת בהינתן בריאות הם קונטנדרים ראשיים, לדעתי הם שוב האלופה ויאניס יחוקק את שמו כאחד הגדולים ביותר בגיל 27

  3. פריוויו מעולה ומדויק תודה רבה רועי. לא ידעתי שמידלטון עבר ניתוח ברצועה, באמת מעורר חשש. מסכים איתך ועם כולם – אם הבריאות תסתדר הם בשורה הראשונה של המועמדות. מילוואקי – פיניקס בפיינלז. יאניס 👑 העולם. מת עליו.

  4. מה זה זקנים כולם שם נמצאים בשיא. כל השחקנים הטובים בליגה 30 + גיל זה לא פקטור. לדעתי ניפגש איתם בגמר איזורי

  5. תודה רועי
    קבוצה שהיא פשוט מושלמת. תלויה רק בעצמה לאליפות.
    צריך להדגיש את החשיבות של מידלטון. מידטון הוא השחקןק שהוכלים אליו כשהכל תקוע. לדעתי אפילו יותר ממה שהולכים לינאיס. הסט ההתקפי שלו מושלם והוא יכול כל פעולת סקור ברמה הכי גבוהה.

  6. בלייקרס פיצוצים, בוסטון מוטרדים מהחדשות, נטס מנסה רק למצוא סדר (עולמי חדש), פיניקס הורעלה, דנבר רק שוחררה מבית חולים, יוטה נפרמה, ורק במילווקי הדבר הכי נורא שקרה זה אוסף בדיחות האבא של יאניס:
    https://twitter.com/sportingnews/status/1572239899012505600
    https://twitter.com/ClutchPointsApp/status/1550236941752250368
    גם אני מסכים שבהינתן שמיים בריאות זה הגבול וכו', אבל הסכנה הכי גדולה לקבוצה מבחינת פציעות היא עיניים שנתקעו באמצע גלגול ארוך וסרקסטי לאחת הבדיחות שלו.

  7. אם הם בריאים גופנית יפגשו עם ברוקלין בגמר המזרח אם ברוקלין יהיו בריאים נפשית.
    עכשיו ברצינות הקבוצה הטובה במזרח

  8. תודה רועי. כתבת למעשה הכל. התגובות חזרו על מה שאמרת. אם הם בריאים וקריס מידלטון יהיה במיטבו, זאת הקבוצה לאליפות. פורטיס הוא אנדרייטד ברמות. ג'ו אינגלס יוסיף המון. שנה טובה

  9. מיאניס אפשר לצפות ל100% שלו בכל סיטואציה, הוא לא יביא פחות מזה.
    השאלה היא הולידיי ומידלטון. גם אם הם בריאים, הם לא ממש יציבים ברגיל. בכל זאת, הסגל מוכשר מאוד ויש להם כימיה מצוינת, פשוט קבוצה איכותית.
    יהיו קונטנדרים מובהקים כל עוד יאניס משחק שם. הייתי אומר שאולי בוסטון עדיפה עליהם במזרח אבל עם כל הטלטלות שהמועדון עבר מאז שהתחילה הפגרה, אני כבר לא בטוח. לדעתי הם יצאו מהמזרח.

  10. כל האמור לעיל אגב לא רלוונטי למקרה בו יאניס בנס פיתח ג'אמפ שוט יציב.
    אם זה קורה, אפשר מבחינתי לסגור את הליגה, זה GG.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט