אירועי דיומא – 25.09.2022 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם ברכיבת כביש – מירוץ הכביש לגברים

אחרי המירוץ לנשים אתמול, שהסתיים בניצחון המדהים של אנמיק ואן פלויטן, שבוע אליפויות העולם בעיר וולונגונג שבאוסטרליה מגיע היום אל השיא בדמות אליפות הכביש לגברים. כמו ברוב אליפויות העולם, אנו מקבלים כאן מירוץ הקפות ברחובות העיר, כשהמסלול הארוך באורך 266 ק"מ כולל בשישים הק"מ הראשונים רכיבה לאורך החוף, עם טיפוס אחד, ואח"כ עוד 12 הקפות ברחובות העיר, כשכל הקפה כוללת טיפוס קצר ותלול של הר Pleasant (איזה שם אירוני).
לפני שנדבר על מי שיהיו כאן, כדאי להזכיר את אלה שלא, וזה כולל רשימה מכובדת מאד, בין השאר עם ואלוורדה, פדרסן, רוגליץ', וינגגור, מוהוריץ' ופידקוק, אם לציין כמה שהיו בהחלט מסוגלים לקת את התואר. גם בנבחרת ישראל, שלראשונה תיוצג כאן ע"י רוכב אחד, איתמר איינהורן ועומר גולדשטיין, שהיו הרוכבים בכושר הטוב ביותר בתקופה האחרונה, בחרו לא להגיע. הסיבות לכך רבות ומגוונות, וכוללות פציעות, עייפות (גם על רקע העובדה שהמירוץ הוקדם יחסית לשנים קודמות), שמירת רוכבים למאבק הירידה, והעובדה שהמירוץ נערך בצד השני של העולם עבור רוב הרוכבים.
ועדיין, עם כל החיסורים, אנו צפויים לקבל כאן מאבק אדיר בין כמה מהרוכבים הטובים בעולם. ראש וראשון לאלה הוא וואוט ואן ארט, שינסה לקנח את העונה המצויינת עם חולצת הקשת. יחד איתו יחלוק את ההובלה בנבחרת בלגיה זוכה הוואלטה רמקו אוונפול, שינסה לקטוף את התואר בעזרת בריחה אופיינית. מול ואן ארט יתייצב הארכי יריב ההולנדי מתיו ואן דר פול, ודאי עוד פייבוריט רציני מאד לתואר. אלוף העולם הכפול, ז'וליאן אלאפיליפ, ינסה להגן על התואר פעם נוספת, בתקווה להתגבר על הפציעות והמחלות שמהן סבל העונה, ויחד איתו נקבל בנבחרת הצרפתית עוד פייבוריט לתואר בדמותו של בנואה קוסנפרואה, המצוי בכושר נפלא. מועמד רציני נוסף הוא טאדיי פוגאצ'אר, שהפעם יוביל בלעדית את נבחרת סלובניה בהיעדרם של רוגליץ' ומוהוריץ', ושראינו לאחרונה שהוא מצוי בכושר מצויין בדיוק במירוצים מסוג זה, לאחר שזכה במירוץ מונטריאול. הנבחרת המקומית תשליך יהבה על מייקל מתיוס, אחד שלוטש עיניו אל התואר העולמי כבר זמן רב. נבחרת אריתראה תתהדר בביניאם גירמאי, אחד שפרץ הרבה מאד דרכים השנה, וזכייה בתואר העולמי תהיה ודאי פריצת הדרך הגדולה מכולן. נבחרת בריטניה, בהיעדר הכוכבים הגדולים, תביא לכאן הרכב צעיר ומסקרן, הכולל בן השאר את איתן הייטר, פרד רייט וקונור סוויפט. אלכסנדר קריסטוף, פטר סאגאן, איבן גרסיה קורטינה וסטפן קונג הם עוד רוכבים העשויים לדבר חזק כאן. את ארצנו ייצג כאמור לראשונה אלוף ישראל בעבר, גיא שגיב. שידור ביורוספורט 1 מ-4:00 בבוקר (סיום משוער ב-10:00).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 78 תגובות

  1. מכה הזוייה לחלוטין למירוץ: מתיו ואן דר פול, אחד הפייבוריטים הגדולים לזכייה, נוטש את המירוץ בשלב מוקדם. הסיבה ההזוייה לכך היא שהוא לא ישן עד ארבע בבוקר, עקב תקרית רעש של איזה מישהו במלון, שנלקח אחר כך למשטרה.

      1. זכה בטור של פלנדריה, משהו שרוכבים אחרים היו חולמים עליו כל הקריירה. זכה גם בחוצה פלנדריה ובסטייג׳ים בכמה מירוצים כולל ג׳ירו. ועם כל זה, מניח שאחרי היום העונה הזאת יכולה להיחשב עבורו כאכזבה בפרמטרים שלו.

    1. אגב המישהו שנלקח למשטרה הוא כנראה mvdp עצמו שניסה להסביר לכמה נערות מעצבנות שהוא צריך לישון. ואז לפי מה שניתן לחבר מהדיווחים אחת מהן טענה שהוא דחף אותה.

        1. ואן ארט לא ממש היה צריך כשרמקו היה מלפנים. פוג עשה מהלך קטן בהתחלה, אבל נשאר עם שאר הפייבוריטים בתקווה שמישהו אחר יסגור את הפער.

            1. הוא חשב – מה הילד הזה ינצח?

        1. מה שקרה היה שהייתה בריחה גדולה מאד. רמקו גישר אליה מהדבוקה. ניער את רוב החברים שלוש הקפות מהסוף, אחר כך את לוטסנקו שהיה איתו שתי הקפות מהסוף, ואז המשיך לבד עד לניצחון. ניצחון אופייני מאד שלו.

  2. פאקו, תודה רבה ושנה טובה לכולם.
    הבוקר נערך גם מרתון ברלין, בהשתתפותו של אליהוד קיפצ'וגה, בין יתר הרצים. הגיעו לפני זמן קצר למחצית הדרך ב-59:51, מהר יותר, משמעותית, משיא העולם של הקנייתי הדגול, שנעזר גם במספר מכתיבי קצב.
    כאן ניתן לצפות במירוץ:
    https://youtu.be/nJDDtHTfgR4

  3. אליהוד קיפצ'וגה שיפר לפני דקות ספורות את שיאו העולמי כשקבע 2:01:09 וקיזז חצי דקה מתוצאתו הטובה ביותר, שנקבעה באותו המסלול לפני ארבע שנים.
    בניגוד לאז, כשרץ את החצי השני מהר יותר מהראשון (61:13 ו-60:26), הפעם פתח מהר מאוד והגיע, כאמור, לחצי הדרך ב-59:51.

  4. תודה אלכס מטורף
    מקווה שייקח זהב גם בפריז ובכך ייחתם הדיון בשנים הקרובות על המרתוניסט הטוב בכל הזמנים

  5. גילרי / פאקו שאלה, האם היה ראש בראש על הזכייה באליפות העולם של שני רוכבים מאותה מדינה? (לא רק שהגיעו כמובילים אלא גם ששניהם ניסו לנצח) גם אם שיתפו פעולה לפני זה

      1. הם ניצחו בקטגוריית הזוגות מעורבים את הפרולוג ואת קטע 1, ואז פרשו בקטע 2 (לא יודע למה). וכל זה שבוע לפני החתונה..

            1. תכלס, לך תסביר לכולם…

            2. חחח, מסוכן
              הוא גמר את הקריירה הקודמת שלו באופנועי שטח על התרסקות אחת

            1. לא יודע, זה נחמד אבל עדיין התחרות צריכה לנצח.

            2. יצא שהסכמתי איתך תוך כדי שהקלדתי. בכל מקרה מהזווית שלהם זה יפה

  6. אגב הצעד הראשון של ה-uci לרגל ההופעה ההירואית אתמול של אנמיק ון פלויטן היה לקנוס אותה ב200 פרנק שוויצרי על זה שהגרביים שלה היו מעל הגובה התקני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט