ויקטור וומבניאמה הוא הפריק הגדול בכול הזמנים / יהונתן גזלה

זה לא הגיוני. זה נראה כמו שחקן my player ב-2K שיצר גיימר נודניק בשנות העשרה כדי להתעלל ביריבות. הילד יושב בסימולטור של 2K ומגביר את הגובה עוד ועוד, עד שהמשחק עוצר אותו על 4'7 (2.24 מ' יחף!), נוסיף לו מוטת ידיים של 0'8 פיט (2.40 מ'), אומר לעצמו הילד, כך שיוכל להטביע בעמידה. אבל… ניתן לו כישורים של גארד.

די, זה חייב להיות גימיק. כמו בול בול, או ת'ון מייקר קשישא שסיים תיכון בגיל 48 כווינג בגובה 2.13. זה פשוט לא מסתדר. אנחנו אחרי דיון של שנה סביב היכולת של צ'ט הולמגרן לשחק כשחקן חוץ בגובה של 7 פיט. דיברנו על הסיכונים לפציעות של שרוך מסוג זה במשחק הדורש שינויי כיוון, התגשויות פיזיות בעצימות גבוהה, כיסוי שטחים רחבים וכו'. מה נאמר על שחקן שנותן על צ'ט פור של מעל 10 ס"מ בגובה ועוד 20 ס"מ במוטת ידיים? טוב חפרתי. נראה לי שיכולתי להחליף את הפסקה הזו בתמונה שווה 150 מילים

מאליפות העולם U-19 קיץ 21 – חמישיית הטורניר: (מימין) צ'ט הולמגרן, ארה"ב (OKC), ג'יידן אייבי, ארה"ב (פיסטונס), ויקטור וומבניאמה, צרפת (מטרופולין 92), זאק אידי, קנדה ( מכללת פרדו), ניקולה יוביץ', סרביה (מיאמי היט)

הבה נחזור במנהרת הזמן, 18 שנה ליתר דיוק. ברביעי לינואר, 2004, בזמן שאלודי דה פוטרו, שחקנית כדורסל בגובה 1.90 מ', ניסתה לדחוף החוצה את התינוק החיזרי שקינן בה ואבא, פליקס וומבניאמה (1.95 מ') פירגן לה מילות עידוד, התקיים ב-NBA הדרבי של LA בין הקליפרס המתחזקים מול הלייקרס. בלילה החורפי ההוא, קובי בריאנט נאלץ לסחוב את הלייקרס עם שאק הפצוע על אזרחי יחד עם דווין ג'ורג', סלבה מדבדנקו וכל השאריות המחוממות של שנות ה-90 לכמעט ניצחון על הקליפרס המתחזקים. ה-44 נקודות של קובי בסוף לא הספיקו בלילה ההוא. אך אלודי הצליחה להוציא את מה שאני מדמיין כתינוק הכי ארוך שראה בית החולים מימיו.

שני הוריו של ויקטור הם ספורטאים לשעבר בעצמם. אלודי, אמו, שיחקה כדורסל בצעירותה. אביו של וומבאניאמה הוא אתלט קפיצה משולשת לשעבר. לפני הכדורסל, הוריו של ויקטור, במיוחד אביו, עודדו אותו להתמקד במסלול הריצה. ויקטור גם שיחק כשוער ואף השתתף בחוגי ג'ודו.

"אתה יודע, יש דרך נכונה לרוץ. ואבא שלי לימד אותי דברים כאלה", נזכר ויקטור. "והייתי בעצם חלק מנבחרת אתלטיקה מקומית למשך שנה בגיל 10 או 11."

אמו של וומבאניאמה היא כיום מאמנת כדורסל ילדים, אבל היא מעולם לא אימנה אותו מעבר למשחקים בשכונה. היא מתמקדת בלימוד יסודות לילדים בגילאי 4 עד 10, כך שהיא לא ממש מעורבת בהפתפתחותו של ויקטור ככדורסלן. זאת בניגוד לאמו של ג'יידן אייבי, מאמנת בעצמה שליוותה את בנה כמעט עד שעזב למכללת פרדו.

גם האחים של ויקטור הם ספורטאים. אחותו היא שחקנים כדורסל בת 16 ואחיו הצעיר בן ה-12 בכלל משחק כדוריד.

בגיל 11 כשהילד החל לגבוה באופן חסר הגיון, נשלח לאקדמית הנוער המפורסמת של נאנטר בצרפת. הוריו סירבו להצעות מברצלונה או אסוול. אבל העליה על המפה קרתה כשבפברואר 2018 הושאל וומבאניאמה לברצלונה עבור המיניקופה דל ריי, טורניר עד גיל 14 בספרד, והוביל את קבוצתו למקום השלישי. הוא רשם 16 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק על המקום השלישי. קטעי יו-טיוב שלו מהתקופה הביאו את אתר דראפט אקספרס, אתר הדראפט המפורסם שנקנה על ידי ESPN, לשלוח צוות לראות מי זה הפנומן הצרפתי הענק בן ה-14 עם היד החלקלקה והתנועה הפלואידית. משם הנקודה על הרדאר החלה להבהב.

ויקטור בן ה-14

בעונת 19/20, וומבאניאמה החל לשחק בבוגרים של נאנטר, קבוצה צרפתית מהפרוור נאנטר ליד פריז. בפברואר 2020, ערך בכורה בנבחרת U-20. בגיל 15 וחצי, בלבד, ערך בנאנטר את הופעת הבכורה ביורוקאפ. בתחילת שנה שעברה בגיל 17, עבר לקבוצת היורוליג הצרפתית של אסוול ליון-וילרבאן שם העביר עונה שלמה. וומבי מצד אחד נתקל בפעם הראשונה בפיזיות שלא חווה עד כה מול בוגרים ברמות הגבוהות באירופה, אך נתן לא מעט נקודות אור, כולל שיא קריירה של 25 נקודות עם 13/19 מהשדה בניצחון ביתי 85-65 על לה פורטל.

אבל המקפצה הענקית של וומבניאמה ברמת החשיפה היתה בקיץ שעבר עם הנבחרת הצרפתית הצעירה U-19. פתאום ויקטור שהיה בשנתון הכי צעיר של הטורניר נראה כמו סופרסטאר אמיתי. הוא התמודד מול כל הכוכבי נוער המובילים כולל ניקולה יוביץ' הסרבי, בן מת'ורין הקנדי והנבחרת האמריקאית עמוסת הכישרון שהבליטה את צ'ט הולמגרן וג'יידן אייבי ילידי 2002, קני לופטון ג'וניור, ג'וני דיוויס, פטריק בולדווין וקנדי צ'נדלר. צרפת אמנם הפסידה לאמריקנים בגמר, אך הסקאוטים יצאו נלהבים. הוא היה בכול מקום, נע כמו גארד, חסם בכל זוית והראה יד נקיה בזריקה. הוא אמנם סיים את הטורניר עם 14 נקודות ו-8 ריב' למשחק ב-24 דקות, אך הוא קבע שיא של 6 חסימות בממוצע. במשחק הגמר סיים עם 22 נקודות, 8 ריב' ו-8 חסימות. הוא נבחר לחמישיית הטורניר והפך לסנסציה עולמית כשרק רעידת אדמה תוריד אותו מהמקום הראשון בכל מוק דראפט אפשרי של שנת 2023.

הקיץ, ויקטור עמד בפני התלבטות קשה. הוא יכל להישאר באסוול ובדומה לדונצ'יץ להראות קפיצה מול קבוצות יורוליג. אך לבסוף החליט שהדרך הכי בטוחה היא לשחק בלוחות זמנים רגועים רק בליגה הצרפתית, כאשר הקבוצה תאפשר לו להשתמש בה כמעבדה. מוקדם לקבוע אם זו בחירה נכונה. אני גם מניח שהפחד לחוות פציעה קשה לפני בחירת הדראפט שאמורה לשלשל לכיסו עשרות מיליוני דולארים היא מפחידה. בעצת סוכנו חתם וומבאניאמה על חוזה עם מטרופוליטנס 92 (לשעבר פריז לבלואה) המשחקת בליגת הפרו A הבכירה. זו לא סתם קבוצה. זו חממה צרפתית בה צמחו כמה מגדולי הכדורסל הצרפתי בגילאי הנוער כמו בוריס דיאו ווינסנט פורייה. כיום בוריס דיאו מכהן כנשיא, אלן וייס, בעבר מאמן הנבחרת הוא הג'נרל מנג'ר ויורי זדובץ', אגדת כדורסל אירופי (אני ראיתי אותו בסל ניצחון ביד אליהו אי שם בשנות ה-90 על מכבי), עומד על הקווים. השוס הוא שסוכנו הוא גם זה של מאמן הקבוצה וחלק מהשחקנים, אז לא נראה לי שנצפה ביותר מדי סדנאות חינוך כפי שמאמנים אירופים עושים לכוכבים צעירים.

בינתיים, ויקטור מיד קיבל את המושכות, כאשר הקבוצה נמצאת כיום בסבב של משחקי אימון כולל מול הפועל חולון ובדרושפאקה הטורקית לעיני סוללת מנהלים וסקאוטים מה-NBA. והם מריירים. ויקטור הגיע השנה כאשר הוא גבוה יותר, חזק יותר, פלואידי יותר ופשוט בלתי ניתן לעצירה. הפציעה שהוציאה אותו מהסגל הצרפתי הבוגר לפני היורו נראה כמו זיכרון רחוק. מול דרושפאקה הטורקית קלע 34 נקודות במשחק שמשום מה לא צולם. מול האלופה הישראלית הפועל חולון של גיא גודס, סיימה בניצחון 88:106. גם במשחק זה וומבי סיים עם 34 נקודות ב-10\18 מהשדה, 13\13 מהקו, 5 ריב', 4 חסימות ב-30 דקות.

זה לא הסטטיסטיקה. מה שהוא עושה בגודל שלו נראה בלתי אפשרי

אבל הויקטורמניה תגיע לשיא בעוד שבוע וחצי בלאס וגאס. קבוצתו מגיעה למשחק אימון מול הג'י ליג איגנייט, שם משחק לא אחר מאשר סקוט (מבטאים זאת Skoot) הנדרסון בן ה-18 המסומן כבחירה השנייה בדראפט לצמד משחקים ב-4 וב-6 לאוקטובר. אני מתקשה לזכור סיטואציה בה פרוספקטים בכירים התמודדו אחד מול השני שלא בסגרת מכללות. אין להשיג כרטיסים… כאשר כול קבוצה אפשרית תשלח נציגים ומנהלים. המשחקים צפויים להיות משודרים ב-ESPN.

עדיין קשה לדעת איך תיראה העונה של וומבניאמה. האם גופו יחזיק מאמד? האם הקליעה שראינו השבוע אמיתית? אני בשלב זה ממש לא נכנס לסקאוטינג. כמעט שנה לפנינו לניתוחי דראפט. מה שבטוח, מדובר על אחד הפרוספקטים הכי מדהימים שנראו בליגה בעשורים האחרונים. לפי הדיווחים הוא שוקל קרוב ל-230 פאונדס שזה כבר יותר מה-190 של צ'ט. אך לי הוא נראה פחות. קשה לי להאמין שמישהו ימליץ לשחקן הבנוי כך להעמיס עוד משקל על גופו.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. תודה
    אבל אני מסייג, ET יהיה יותר גבוה ממנו בסנטימטר ועם מוטות ידיים של 3 מטר ו 2 מילימטר וזה עוד לפני שדיברנו על יכולת כדרור הרבה יותר טובה וצליפה בנוסח מם יוד קוף יוד ברקוביץ.

    1. חחחח לא צריך גובה כזה. 1.90-1.95 נסתפק ונגיד תודה. ET עלה כמה רמות ומנגב לפני כמה זמן "בכיר" ראה אותו לקח אותו לאימון אישי ET קלע שם כמו סטף, הוא בחיים לא קלע ככה ברצף, ראיתי את זה אמרתי לעצמי חאב א שוט חחחחחחחחחחח, הייתי בשוק בעצמי דפק 12 רצוף. אחכ התחלתי לצלם הביא עוד סטריק 🙂 אבל איתי הוא בחיים לא קולע ככה 🙂
      שנה הבאה הוא יתחיל ווי אר אול וויטנס מעלים אותו לליגה (כבר השנה הוא יכול לנגב שם בתכלס אבל יש אפלייה לקטנים זה כמו סילבר 🙂 )

  2. תודה יהונתן.פרוספקט מרתק לראות לאן יגיע. אגב מטרופולינס בנק' הפרובנציאלית ,תומר גינת נדמה לי שיחק שם בשנתיים האחרונות.

      1. יש תרגולים להביא אותך למהירות מירבית של הרגל כמו להצמיד עקבים לישבן וצעדי איילה משולבים של הרגל בתרגול. הרגל דורשת תרגול להניע אותה בצורה נכונה. כמו כן תרגילי זריזות רגליים. כל זה עוזר לך לנוע בצורה הרבה יותר נכונה ומהירה.
        גבוהים שאתה רואה רצים כמו הענק הנגר של צרפת זה אדם שבחיים לא עבד על הרגליים שלו בגלל זה הוא רץ ככה

      2. ממש לא בלי נעליים, אבל יש שונות בדרך הריצה של אנשים.
        באופן כללי המאמץ אמור להתחלק בין כל השרירים והמפרקים מכף הרגל ועד למותן, סטף לדוגמא נפצע בתחילת הקריירה המון בקרסול בגלל שהמאמץ עליהם היה גדול מדי והבעיה נפטרה כשהוא חיזק את שרירי הליבה. כשאני שומע שויקטור התאמן בריצה זה מרגיע אותי לגבי החוזק והגמישות של פלג הגוף התחתון שלו והופך אותו לפחות פגיע לפציעות שנובעות ממאמץ מתמשך.

  3. מעניינת ההחלטה שלו לשחק בפריז,מצד אחד מובן וברור כי כמו שכתבת פחות לחץ,וכמובן שהבחירה ראשונית וודאית כי הוא יישפט על פי הפוטנציאל,מצד שני יכל לשחק ברמות הגבוהות באירופה ולשפר את המשחק שלו ואז להגיע לNBA יותר בשל קצת כמו דונציץ.

    1. נראה לי שזה בישול של הסוכן. יותר מדי דברים מסתדרים. הדראפט האחרון מוכיח שמטרת העל של פרוספקט הוא להגיע עם כמה שפחות סימני קריאה (חיובים ושליליים) וכמה שיותר סימני שאלה שאפשר לענות עליהם באופטימיות. בנוסף פציעה מסיימת עונה תכנס את המקום שלו לסחרור כאשר מישהו תורן יתחייל לטפס במעלה המוקים.

  4. מעולה. הוא נראה Too good to be true. האמת ממש מחכה לראות אותו בליגה של הגדולים, בתקווה שיישאר בריא עד אז.
    והערה קטנה – סקוט הנדרסון, לא אנדרסון. תודה על הסקירה המעולה!

    1. אני הרבה יותר פסימי מרוב הסקאוטים לגביו. מזכיר לי את ההשתפחויות על ג'יידן הארדי לפני שהגיע לג'י ליג שנה שעברה. סקוט מאוד פיזי ואתלטי. אך הוא אמור להיות פוינט גארד. הוא מוסר לא רע, אך הוא אפילו לא ברמה של ווסטברוק הצעיר. הקליעה שם רק מחצי מרחק. הוא שומר נהדר ומגיע לסל חופשי, אך ללא שיפור משמעותי בקריאת המשחק ובקליעה שלו, הוא לא יהיה שווה בחירה שנייה. אני לא מצליח למצוא ב-7 שנים האחרונות פרוספקט עם יותר מגרעות ממנו במקום השני במוקים חוץ מג'יימס וויסמן. אבל מדובר על ילד. נצטרך לראות מה עשה בקיץ ואיך מגיע לעונה.

      1. אני מאחל לכולם קריירה כמו של ראס, 320 מליון בבנק MVP אולסטאר… לא חושב שאין צעיר שלא חולם על דבר כזה

  5. עושה רושם שמדובר בדבר האמיתי. מאחל לו רק טוב. ימים יגידו אם הוא יגשים את התחזיות, או שיגמור בעמדה לצד דראגן בנדר בנגריה בלובליאנה.

  6. בהחלט שחקן מעניין מאוד. לא ידעתי על הפציעה בקיץ, כך שלא הבנתי למה לא צורף לנבחרת הבוגרת (אפילו רק בשביל לצבור ניסיון, אם כי אני מניח שיש לו מה לתרום כבר עכשיו). העתיד צפוי להיות מרתק, כמו תמיד…
    תודה רבה ג'ון

  7. תודה ג'וני. סקירה מצוינת שגם עושה הרבה חשק לראות אותו משחק.
    ההסתייגות שלי, כמי שלא מתעניין בספקולציות ותמיד מחכה לראות מה "הפרוספקטים" יעשו בפועל על המגרש – האם הוא לא הולך להישבר במגע הראשון עם שחקן אמיתי, כמו שקרה עם צ'ט הלמגרן?

      1. ?
        הוא שמר את לברון באותו מהלך.
        זה שלברון לא דחף אותו או עשה משהו מיוחד לא קשור. הוא סובב את הקרסול, המגרש היה לח, האור סינוור אותו, והקהל בלבל אותו, לא קשור לזה שהוא היה במהלך שמירה.

        1. ג'וני הכל בסדר עם הבדיחה.
          לא הבנתי את עידו לחלוטין – אני אמרתי שצ'ט נפצע כשהוא שמר על שחקן, מה רצית לומר כשכתבת "רק שהולמגרן לא נשבר ממגע עם 'שחקן אמיתי'." – אם הוא לא נפצע משחקן אמיתי אז ממה הוא נפצע?! אם התכוונת לזה שהוא דרך לא טוב על הפרקט ולא לברון דחף אותו אז זה נכון ועדיין הוא נפצע במהלך של שמירה על שחקן אמיתי

          1. לא, אתה אמרת שצ'ט נשבר במגע הראשון עם שחקן אמיתי. אתה זה שעשה את האבחנה בין שחקנים אמיתים לכאלה שהם לא וההקשר לפציעה שלו.
            כלומר ההקשר שיצרת כאן הוא שמול שחקנים לא אמיתיים (מה שהם לא יהיו) הוא עמיד ומול שחקנים אמיתיים הוא נשבר מיד.

            1. תנוח……

          2. עדיין לא ממש הבנתי אותך, אני התכוונתי למפגש ראשון עם שחקנים גדולים, מהירים וחזקים בקאליבר נב"א. זה מה שמפריע לך? כלומר ההבחנה בין שחקני נב"א לבין שחקני קולג'?
            מוסכם עלי שהפציעה הספציפית הזאת היתה יכולה לקרות גם בקולג', ועדיין ברור שאם תיתן לשחקן קטן וחלש לשחק עם שחקנים גדולים וחזקים הסיכוי שהוא יפצע גדול יותר.

            1. נכון – רק שזה לחלוטין לא רלבנטי למקרה הזה.
              כן זה מה שמפריע לי.

            2. בלי לדבר על זה שגם מול השחקנים ה'קטנים' הוא הצליח להיפצע…

            3. איך אתה יודע שזה לא רלוונטי למקרה הזה?
              שמרת פעם על שחקן גדול חזק ומהיר כמו לברון? גם הוא לא. בהחלט יכול להיות שבגלל המימדים והמהירות והמגע עם לברון (גם אם לברון לא הרביץ לו) הוא לא שם את הרגל טוב.
              וזה שהוא נפצע גם לפני כן? מה לעשות החיים קשים

            4. די נובמת זה משחק ראווה עם אפס אינטנסיביות.

            5. אני מוכן להמר בבטחון לא קטן שבדווקא משחקים האלה ישנו אחוז פציעות גבוה מאוד. גם אם נשים בצד את זה שלא כולם באים בכושר, המפגש עם הכוח והמהירות של הנב״א דורש הסתגלות. פעם ראשונה שאתה שומר מפלצת, אתה לא יודע איך, אתה רגיל לרוץ קצת קדימה מדי וקרוב מדי והוא דוחף אותך הצידה, דברים מהסוג הזה יכולים בקלות לגרום לשחקן הצעיר לנחות לא טוב, לעקם קרסול וכ״ו.
              עכשיו אצל צ’ט זה היה ממש מזל רע, כבר במפגש הראשון, אז הסטטיסטיקה גרועה, אבל זה ממש לא מפתיע.

            6. אה נכון אז בגלל זה שחקנים ממשיכים להשתתף בהם למרות שזה מסכן את עתידם המקצועי והם לא רואים מזה אגורה.
              מה שתגיד – זה לברון אין ספק.

      1. או במילותיו של אנדי קינדלר על מי שהוא מכנה האק קומידיאן ומבטא את התפיסה המעצבנת הזו של האינטרנט להמציא דברים לפעמים לפי נרטיבים:
        I’m not sure which is worse–when he plays smart and gives dangerous medical advice? Or when he plays dumb. ‘I’m just a comedian! Why are you listening to my dangerous medical advice?’

  8. תודה ג'והן. חייב לאמר שאני מאוד מאוד סקפטי לגביו. אמנם הוא גבוה מאוד רים פרוטקטור עם פוטנציאל להיות ראשון בליגה בחסימות עם יד רכה ומצויינת מכל טווח כולל ה 13 מ 13 מהעונשין וכמו כן יש לו יכולת מצויינת להוריד כדור לרצפה. נראה שיש לו גם חוש התמצאות מצויין משהו שאי אפשר ללמד ובכלל שחקן שקרוב למושלם ללא ספק והוא גם לא נראה כמו מישהו שעבודה נכונה במכון כושר לא תוכל להוסיף לו 10 קילו שרירים כך שסביר שלא יהיה מי יודע מה פציע. . יחד עם זאת אני עדין מאוד סקפטי לגבי היכולת שלו . אני לא מאמין שהוא יתן ממוצעים של 40 נק למשחק ו 40 ריבאונד עם 8 חסימות כבר בעונה הראשונה שלו. לגבי העונה השניה בהחלט יש מצב.
    מפלצת.

        1. אם אתה חושב שהוא מפלצת וצפוי להשיג ממוצעים מעולים מהעונה השנייה, אז זה אומר שאתה לא ספגטי לגבי היכולת שלו אלא לגבי שיפרוץ מהתחלה. גם וילט וראסל לא הביאוממוצעים של 40 כ"ח למשחק ואף אחד לא מצפה ממנו לממוצעים של 40, 40, 8 גם מהעונה השנייה והלאה, אך בהחלט כן היכולת בריאה מצופה ממנו לנתונים של 30-25 נק' עם 60-55 אחוזים מהשדה וגם 90-85 אחוזים מהקו, בסביבות חמישה-עשר כ"ח ו-5 חסימות.

    1. לדעתי הוא יהיה מפלץ (זה קצת נגד הניימולוגיה יש לו מזל שקוראים לו ויקטור ולא איזה דריישון), הוא זז מדהים לגודל שלו עם הרגליים. אנשים בגודל שלו רצים מצחיק בד"כ. והיי במקרה הגרוע הוא יהיה שחקן הגנה קטלני ונגר כמו גובר. גובר לדעתי זה הריצפה שלו.

  9. תודה גון מופלא כרגיל, הפוטנציאל שלו מדהים, בגובה הזה אתה לא אצור לנוע ככה. האם הוא שיפר את הקליעה? את הסיומת במגע?
    בהגנה הוא כבר היום מגן על עם אורך בלתי נגמר שמשבש כל זריקה,לגבי המשקל אני זוכר את דוראנט נשקל כ215 פאונדס וובניאמה ארוך יותר ה230 בהחלט פאונדס נשמע לי ריאלי

    1. Told you – גבוה חד פעמי שמגיע לדראפט בדיוק כשהספרס גרועים? מי ישמע כדבר הזה.
      אני לא אתפלא אם היה שם איזה תר"ש ויקטור שתכננו ביופורד ופופ כבר לפני 5 שנים.
      לג'ון – כתוב נפלא, תודה רבה. וומבניאמה זה חלום רטוב שלא יקרה לפייסרס.

  10. אפילו ב-2k זה לא הגיוני. יש הגבלה על התכונות שאפשר לשים לשחקנים, לפי גודל ומוטת ידיים וכו', כדי שאי אפשר יהיה ליצור את השחקן הזה (או לפחות את הפוטנציאל שהמון רואים בו).
    אוסף משחקי האימון לא באמת מעניינים אותי כדוגמא ליכולות שלו, אבל משאר הדברים שציינת יש בהחלט מה להתפעל, ולקוות שמישהו יכול באמת לעמוד בעומס הלחצים שמגיע עם זה.
    תודה, ג'ון.

      1. דונציץ בגילו הוביל את סלובניה יחד עם דראגיץ לאליפות.לא יודע אם אתה כזה כישרון אדיר אז גיל 17 לנבחרת זה ממש לא משהו מופרך.
        מזור לי

          1. אוקי אז זה מכניס לפרופורציות כי כל הזמן כישרון של כמה עשורים ועד כמה שאני זוכר כישרונות של פעם בכמה עשורים כבר בגיל 17 הם הראו יכולות מספיק טובות וגבוהות להתמודד ברמות הגבוהות.אם זה דנוציץ או לברון למשל.
            תכלס אם הוא כזה סנסציה לא מבין איך הוא אפילו לא בסגל

            1. היה בסגל. זומן והיה אמור להשתתף. הוא נפצע בשריר בסוף העונה הקודמת ולא הספיק להתאושש במשחקי ההכנה והכניסה ליורובסקט. לכן החליטו לשחררו. חזר להתאמן רק לקראת סוף אוגוסט.

            2. אוקי זה כבר יותר ברור ומובן

            3. אוקיי מתנצל

  11. נמתין בסבלנות, נחזיק אצבעות בהתמדה, ונקווה למזל בלוטרי ואחריו.
    .
    מעניין אם יש איזה גבול ליחס גובה/משקל שמעבר אליו "זה כבר לא יעבוד", או ליתר דיוק איך הגבול הזה הוא משתנה על ציר הזמן וההתפתחויות הרפואיות.
    .
    תודה רבה ג'ון

  12. קצת הפתיע אותי המעבר אחורה מוילרבאן של טוני פארקר שמשחקת בקביעות ביורוליג ושם גם הכרתי אותו לקבוצה לשעבר של תומר גינת אבל כנראה הוא באמת בא להעביר עונה רגועה לפני הדראפט.
    אני מאד מחזיק ממנו ממה שראיתי ממנו בגיל 17 ביורוליג.
    שילוב של רודי גובר בהגנה וקרל אנטוני טאונס בהתקנה.שחקן עם משחק מצויין בשני הצדדים של המגרש שיש לו עוד לאן להתפתח.
    מאחל לו בהצלחה ושווה לעשות טנקינג בשבילו

  13. מעולה ג'ון, תודה. ג'ו רגלנד (להזכיר, ה-MVP של הפיינל פור האחרון בארץ) עדיין מתעורר בבעתה בלילה מזה שהמפלץ הזה חסם אותו בלי לקפוץ.

  14. נראה כמו כישרון גדול.
    המטרה שלו מעכשיו צריכה להיות חיזוק שלו ביחס לעצמו, ובניה של הגוף.
    נראה לי שעושה בחכמה שלא מצטרף לליגות בכירות, כי המאמץ בגיל מוקדם לאחד כמוהו יכול לפגוע בבניית הגוף.
    לא כל כך חשוב שיעלה מאסה. הנבא היא כבר לא ליגה פיזית במובן של מאסה, אלא יותר ביכולת לנוע מהר ובזריזות.
    בסה"כ כדי להיות אדם עשיר הוא צריך להיות מסוגל לשמור באופן סביר איזה סנטר הגנתי ולעמוד מחוץ לקשת ולהשליך שלשות.
    אח'"כ שיראה אם הוא גם מסוגל להיות כוכב.

    1. מסכים מאוד. קודם שייבחר ראשון. הסכומים ל-4 השנים הראשונות הם מעל 40 מיליון זה כבר סכום שסוגר אותך יופי. אף אחד לא יצפה שישתלט על הליגה בשנה הראשונה. יש מעט מאוד רוקים בהיסטוריה שהיו כה משמעותיים מיד. הליגה מפוצצת כישרון מ-4 דראפטים מצויינים מאז 2018, כך שקשה לי להאמין שיגיע לקבוצה נטולת כוח אש התקפי בכלל. שייקח את הזמן ויעבוד על המשחק שלו. יהיו לו מספיק שנים להשתפשף ברמות הגבוהות

      1. הוא לא ישתלט על הליגה עד סוף חוזה הרוקי שלו. הסתכלתי אתמול על ההאכב של הספרס והיה משהו נוראי. מרוב שיש להם שחקנים גרועים הם נמצאים עדין 30 מליון מתחת לתקה כלומר הם חייבים להוסיף עוד כמה שחקנים גרועים לרוסטר בעלות משמעותית כדי לשלם מנימום שכר. אין שם פשוט כלום. והם עוד רותים להטריד את פולטל. בקיצור ונוסיף לזה את המזל שלהם הם יזכו עוד הנואיבה הזה ואז הוא לא יעשה כלום כי הקבוצה הזאת הולכת לשנים של כלום.

  15. בהתייחסות לחמישיית הטורניר הובאו רק ארבעה שחקנים ונשמט ניקולה יוביץ'. כשבאים להביא את חמישיית הטורניר אז צריך להביא חמישה שחקנים ולא ארבעה!!!

    ממוצע של 14 נק', שמונה כ"ח ו-6 חס' ב-24 דק' שווה ל-21, שנים-עשר ו-9 ב-36 דק' ושווה ל-4…23.333, 4…13.333 ו-10 ב-40 דק'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט