סיכום השבוע בבייסבול: שתי חזיתות בוערות / יוני לב ארי

אוהדי האטלנטה ברייבס והניו יורק מטס – אני מקווה בשבילכם שגידלתם מספיק ציפורניים במהלך העונה – אתם תזדקקו לכל קסיס פנוי בשבועיים שנותרו עד לסיום העונה הסדירה. 14-17 משחקים נותרו עד לסיום העונה (המטס והקארדינלס הן היחידות עם 14 משחקים, האוריולס, המארינרס והדודג'רס הן היחידות עם 17, כל השאר בין לבין), ורוב החזיתות הולכות וננעלות. אך נראה ששתיים מהן יילכו איתנו עד לסיום העונה.

רונאלד אקוניה ג'וניור חוגג (צילום: gerona.ca)

עוד עונה שגרתית באל.איי

אבל בואו נלך לפי הסדר, ונתחיל בנשיונל ליג, הליגה היותר מעניינת. הדודג'רס מלוס אנג'לס הבטיחו לעצמם עונה עשירית ברציפות בפלייאוף (לא שלמישהו היה ספק), והיו לראשונים שחוצים את רף מאה הניצחונות. LA עם שבוע של 1:6, כולל סוויפ בסן פרנסיסקו על הג'איינטס, כשפרדי פרימן ממשיך בדרכו ל-Batting Title עם ממוצע חבטות מטורף של 331..

הקבוצה עם המאזן השני הכי טוב בנשיונל תגיע מהבית המזרחי – השאלה היא רק מי היא תהייה: אטלנטה או ניו יורק. נכון להבוקר המטס מוליכים על הברייבס במשחק בודד (שיוויון בעמודת ההפסדים החשובה יותר), ונראה שהקרב הזה יוליד הכי הרבה אש עד לקו הסיום. אם כי חשוב לזכור – המפסידה בדו קרב הזה עדיין עולה לפלייאוף, מהמקום הראשון בוויילד קארד.

האזינו לפרק מספר 99 בפודקאסט הבייסבול העברי הראשון בתבל

אלביס בארץ אוז

המטס החלו את השבוע מזעזע, עם סוויפ ביתי לקאבס, אך התאוששו על חשבון פיטסבורג עם טיאטוא של ארבעה משחקים. מחר יצאו הכתומים כחולים לסדרה בחוץ מול הברוורס, ומשם לאוקלנד. גם אטלנטה התאוששה משלושה הפסדים ברציפות, בסיאטל וסן פרנסיסקו, וניצחה ארבעה מחמשת המשחקים האחרונים, כולל סוויפ על הפיליס.

החדשות הרעות: יום לאחר שחזר מרשימת 60 ימי הפציעה – אוזי אלביס שבר אצבע ושוב בחוץ, אך עדיין יש תקווה לראות אותו משחק בפלייאוף, תלוי בתהליך ההחלמה וכמה עמוק הברייבס יגיעו באוקטובר. מצד שני – הרוקי ספנסר סטריידר ממשיך ללהטט על המאונד – משחק שישי העונה עם למעלה מעשרה סטרייק אאוטס.

אאוץ'. האצבע של אוזי (צילום: septimaentrada.com)

מה נותר להן:

מטס:

שלושה במילווקי

שלושה באוקלנד

שניים בבית מול מיאמי

שלושה באטלנטה

שלושה בבית מול וושינגטון

ברייבס:

שלושה בבית מול וושינגטון

ארבעה בפילדלפיה

שלושה בוושינגטון

שלושה מול המטס בבית

שלושה במיאמי

הבית המרכזי גם הוא די סגור, כשלסיינט לואיס יתרון של שמונה משחקים על פני מילווקי. הקארדינלס עם שבוע בינוני של 3:4 (למרות חמישה משחקים מול סינסינטי החלשה), אך זה לא אמור להפריע לאדומים ממיזרי לסגור את העונה בפסגה. אלברט פוהולס הגיע בינתיים ל-698 הום ראנס, כשנותרו לו 14 משחקים כדי להשיג עוד שניים למספר עגול.

התקרב עוד קצת. פוהולס (צילום: dominicanoahora.com)

סוטו נשאר בוושינגטון

אז מה קורה במאבק על הוויילד קארד? כאמור, הברייבס מחזיקים בכרטיס הראשון, עם יתרון של עשרה משחקים וחצי על הפאדרס, שבמקום השני. כאן מתחיל האקשן – שלוש קבוצות, שני כרטיסים. סן דייגו ממשיכה לגלות אי יציבות, כשאחרי ארבעה הפסדים בחמישה משחקים, הגיעו שלושה ניצחונות ברציפות. מי שלא פוגע בכלל הוא חואן סוטו, שמאז הטרייד נראה כמו צל של עצמו: חובט 205. עם שלושה הום ראנס ב-37 משחקים, מה שמביא אותו ל-OPS של 696. בלבד.

הכרטיס האחרון שייך כרגע לפיליס, חצי משחק מאותם פאדרס, עם מאזן של 66:80 אחרי שבוע הפכפך: החל עם חמישה ניצחונות ברצף, ועבר לארבעה הפסדים. ומחר בלילה הם יחלו סדרה מול הבלו ג'ייז הלוהטים, יהיה סופר מעניין.

עדיין לא התחבר. סוטו (צילום: enfuegonow.com)

הקבוצה היחידה שמסתכלת על הוויילד קארד מבחוץ ועדיין יכולה להיכנס פנימה היא מילווקי. הברוורס, שכאמור את פסגת הבית המרכזי כבר לא יתפסו, רחוקים שני משחקים מהפיליס ומאוקטובר. שבוע טוב של 2:5, למרות סדרות לא קלות מול היאנקיז והקארדינלס, שם את החבורה של קרייג קאונסל במקום טוב, עם לא מעט תקווה.

מה נשאר להן:

סן דייגו:

שלושה בבית מול סיינט לואיס

שלושה בקולורדו

שלושה בבית מול הדודג'רס

שלושה בבית מול הווייט סוקס

שלושה בבית מול הג'איינטס

הפיליס:

שניים בבית מול טורונטו

ארבעה בבית מול אטלנטה

שלושה בשיקגו מול הקאבס

ארבעה בוושינגטון

ארבעה ביוסטון

הברוורס:

שלושה בבית מול המטס

ארבעה בסינסינטי

שניים בבית מול סיינט לואיס

ארבעה בבית מול מיאמי

שלושה בבית מול אריזונה

מוכן למאני טיים. קאונסל (צילום: The New York Times)

זה שעולה או זה שיורדן

באמריקן ליג המצב פשוט וסגור יותר. הראשונה להבטיח את מקומה באוקטובר היא כמובן יוסטון, שמאזו של 51:96 מסדר לה יתרון של 15 משחקים על פני סיאטל בבית המערבי, ושל 7.5 משחקים על פני היאנקיז בפסגת האמריקן ליג כולה.

האסטרוז לא ממש עוצרים, עם שבעה ניצחונות בשמונה משחקים, כשאם לא היה את ארון ג'אג', יורדן אלווארז היה בהחלט בדיבור על ה-MVP. ג'אסטין ורלאנדר חזר מרשימת הפצועים עם עוד סטארט מצוין (סיי יאנג?), וביוסטון בעיקר מתכוננים לחודש החשוב בשנה.

כיף לו העונה, 1 (צילום: sport190.com)

אול רייז

הבית המזרחי עדיין לא נעול, אך יתרון של חמישה משחקים וחצי אמור להספיק ליאנקיז כדי להישאר בפסגה גם בסיום העונה. ניו יורק התאוששה מעט מהתקופה הרעה, עם שבוע של 2:5, כשאנתוני ריזו וארולדיס צ'פמן הפצועים חזרו, והאריסון ביידר ולואיס סוורינו ישובו במהלך השבוע. זה מתחיל להיראות יותר נורמלי.

מה שממש לא נורמלי הוא מה שארון ג'אג' עושה. אמש הוא העיף את ההום ראנס ה-58 וה-59 שלו במילווקי, והוא רחוק אחד מבייב רות' ושניים משיא האמריקן ליג, ששייך לרוג'ר מאריס של 1961. אך הוא לא מסתפק רק בזה. ג'אג' עדיין חולם על הטריפל קראון הנכסף, כשהוא מוביל בקלות בהום ראנס ו-RBI, ורחוק ממש מעט בממוצע חבטות. 316. מול 317. של לואיס אראייז (גם לקסנדר בוגארטס יש 316.).

כיף לו העונה, 2 (צילום: trendradars.com|)

בבית המרכזי עדיין קיים קרב, כשקליבלנד מובילה על שיקגו בשלושה משחקים וחצי (ארבעה בעמודת ההפסדים). הטווינס, שרחוקים שישה משחקים מהגארדינס (אחרי שלושה הפסדים לאותה קליבלנד השבוע), כבר די מחוץ לסיפור. קליבלנד עם שבוע של 2:5, בדיוק כמו הווייט סוקס, שצריכים קצת יותר מזה כדי לסגור את הפער. השתיים ייפגשו השבוע לסדרה על כל הקופה.

מה נשאר להן:

קליבלנד:

משחק אחד בבית מול מינסוטה

שלושה בשיקגו מול הווייט סוקס

שלושה בטקסס

שלושה בבית מול טמפה ביי

שישה בבית מול קנזס סיטי

שיקגו:

שלושה בבית מול קליבלנד

שלושה בבית מול דטרויט

שלושה במינסוטה

שלושה בסן דייגו

ולאד קיבל מאה

איך הקרב הזה יסתיים? קליבלנד מול שיקגו (צילום: sportskeeda.com)

בגזרת הוויילד קארד די ברור מי השלוש שיעלו, רק הסדר לא ברור. הראשונה היא טורונטו, עם יתרון של חצי משחק על טמפה ביי שבמקום השני. הבלו ג'ייז בכושר מצוין, אך אמש איבדו יתרון באינינג התשיעי ורשמו הפסד לבולטימור, שהשאיר איזושהי תקווה לאוריולס. תוצאה הפוכה היתה סוגרת את הסיפור כמעט סופית.

אז הבלו ג'ייז ניצחו 2:3 סדרה סופר חשובה מול טמפה ביי, ו-1:2 סדרה מול בולטימור, כשוולאד גררו ג'וניור רשם תחנה חשובה בקריירה – ההום ראן ה-100. בו בישט ממשיך ללהטט, כשגם מאט צ'פמן מתעורר לאחרונה.

ולאד חוגג את ההום ראן ה-100 (צילום: touratabex.com)

רוברטו היה גאה

טמפה ביי שבמקום השני נמצאת בתקופה פחות טובה, עם מאזן שבועי של 3:3, למרות שוונדר פרנקו חזר מפציעה שהשאירה אותו בחוץ זמן רב. במהלך השבוע, ב-יום רוברטו קלמנטה, הרייז עשו היסטוריה, כשעלו עם ליינאפ כל לטיני.

משחק וחצי נוסף מאחור תמצאו את סיאטל, שמקרטעת לקראת קו הסיום עם ארבעה הפסדים בחמישה משחקים, שלושה מהם לאיינג'לס החלשים. הלילה הם ינעלו את הסדרה בתקווה להימנע מסוויפ. אז בגדול, הקרב הוא קרב של מיקומים בין השלוש האלה.

אם יש לך פתרון למצב, חוליו, פשוט תגיד (צילום: beisbolenaccion.com)

כזכור, שתי הראשונות בוויילד קארד (נכון לעכשיו טרונטו וטמפה ביי) יתמודדו זו מול זו בסדרה של הטוב מ-3, כשכל הסדרה במקום אחד (נכון לעכשיו בטורונטו), והשלישית – סיאטל כרגע, תתמודד מול הראשונה בבית החלש ביותר – שעשויה להישאר קליבלנד.

שתי הקבוצות שמסתכלות מבחוץ פנימה ועוד מקוות להיכנס הן בולטימור, שרחוקה ארבעה משחקים מסיאטל, והווייט סוקס שרחוקים חמישה, . בולטימור עם שבוע לא מרשים של 4:3, בזמן שמצבה של שיקגו כבר נותח פה.

מה נשאר להן:

טורונטו:

שני משחקים בפילדלפיה

ארבעה משחקים בטמפה ביי

שלושה בבית מול היאנקיז

שלושה בבית מול בוסטון

שלושה בבולטימור

טמפה ביי:

שלושה בבית מול יוסטון

ארבעה בבית מול טורונטו

שלושה בקליבלנד

שלושה ביוסטון

שלושה בבוסטון

סיאטל:

אחד בחוץ מול האיינג'לס

שלושה באוקלנד

שלושה בקנזס סיטי

שלושה בבית מול טקסס

שלושה בבית מול אוקלנד

ארבעה בבית מול דטרויט

בולטימור:

שלושה בבית מול דטרויט

ארבעה בבית מול יוסטון

ארבעה בבוסטון

שלושה בניו יורק מול היאנקיז

שלושה בבית מול טורונטו

טבלאות הווילד קארד

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה יוני, עושה סדר בבלגן.
    האמת שמי שמסתכל מהצד ולא בקי ברזי הבייסבול בטח קצת יתקשה להבין על מה כל הווג׳רס. מטס ברייבס? שתיהן יהיו בפלייאוף, מה הביג דיל. ג׳אדג׳? השיא הוא 73, לא 61. פוהולס? הוא צריך 713, לא 700. אמריקן ליג? העולות סגורות, זה רק עניין של מיקום.
    אבל כרגיל, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.
    נתחיל בnl east, ההבדל בין מקום ראשון לשני הוא הרבה יותר ממה שחושבים, המקום הראשון ימתין למנצחת בין הפיליס לקארדינלס, שתי קבוצות שאכלו מרורים מהמטס ומהברייבס העונה, ואז, בהנחה ו, יפגוש את הדודג׳רס (בהנחה ו,) בסדרת הגמר.
    המפסידה? וואי וואי. הפאדרס, ואז הדודג׳רס כדי לעלות לסדרת האליפות. לא כיף. וזה כמובן בלי העובדה שעולים לדיוויז׳ן סירייס עם הזורק מספר 3-4 שלך למשחק 1 מול מספר 1 של היריבה, וכל המצ׳ אפ מתבלגן, שלא לדבר על זה שהמקום הראשון גם מקבל חמישה ימי מנוחה אחרי העונה הסדירה ולפני הפלייאוף, שזה כשלעצמו שווה מלחמה.
    אותו בלגן בצד השני. רק פחות היסטרי, טאמפה ביי, טורונטו וסיאטל לא בדיוק מרוויחים או מפסידים מחילופי מקום, כל אחת מארבע היריבות בסבב הווילד קארד תתן פייט, אפילו קליבלנד, ולכן עיקר השאלה היא המצ׳אפים הפנימיים והאם הקבוצות מהאיסט יעדיפו את היאנקיז או האסטרוז.
    לבסוף, ה61 של ג׳אדג׳ וה700 של פוהולס. ה700 של פוהולס ועד כמה מספר עגול יותר משמעותי מ698 הוא דיון שאני, כמי שחוגג בימים אלה את משדר ה100 של הפודקאסט שהוא משדר בשותפות עם כותב הפוסט הזה מנוע מלהביע דעה לגביו. רק אומר שמי שיוצא לו לראות משחק של הקארדינלס מומלץ, הקהל שואג שאלברט עולה לחבוט ואז דממה, ממש עושה חשק להיות שמה.
    ארון ג׳אדג׳, צריך להבין, משחק ביאנקיז. שמה רואים דברים אחרת. שבירת השיא של רות׳, ואז מאריס מבחינת אוהד יאנקיז זה ההישג. מה עשו שמה בנאשיונל ליג לא מעניין (אלא אם יהיה שחקן יאנקיז שיגיע ל73 כמובן), ובעולם הזה, ג׳אדג׳ משחק על מקומו בהיסטוריה מול הבייב, רוג׳ר, מאנטל, גריג ודימאג׳יו, ועל הזכות להמנות בינהם, ולא מול סוסה ומגוויר ובונדס.

      1. עזוב, זה שטויות, גם ה61 זכה לכוכבית. מאחר והושג ב162 משחקים ובייב רות׳ שיחק בתקופה של 154 משחקים, ככה שאם ג׳אדג׳ ישיג 61 ב8 המשחקים הקרובים הוא בעצם יהיה זה ששבר את השיא של בייב רות׳ בלי כוכביות.
        השיאים של מגוויר ובונדס הם אמיתיים, הכוכבית לא פוסלת אותם אלא רק מציינת ״הושג ב…״. אי אפשר לבטל אותם כמו שביטלו תוצאות של אתלטים כי אין דין הישג יחיד כדין הישג שהושג בזמן משחק ליגה בין שתי קבוצות. קבוצות עלו לפלייאוף או לא עלו בגלל ההומראנס האלה, אליפויות הושגו או לא הושגו וכן הלאה. אי אפשר לבטל ועל כן כוכביות או לא, אלה השיאים.
        במובן הזה לבטל את הזכיות של לאנס ארמסטרונג הוא בעייתי מאוד, מצד אחד כאמור הישג אישי, מצד שני זה לא שהוא התחרה בוואקום, קבוצה שלמה ״שיחקה״ בשבילו.

  2. תודה יוני, מעתיק קצת ממה שהגבתי לפוסט של הפודקאסט ורלוונטי
    .
    לאחר שג'אדג' פיספס במעט את ה-60 והשיג "רק" 2-ראן דאבל, מייקל קיי השדר של היאנקיז סיכם את זה יפה:
    "He's the only man alive that can give you a two-run double and you're disappointed"
    .
    היו סה"כ חמישה חובטים אי פעם שזכו בטריפל קראון של כל הבייסבול (הובילו את שתי הליגות ביחד), האחרון – מנטל ב-56:
    Gehrig, Mantle, Cobb, Hornsby and Williams.

  3. חתיכת השקעה יוני. עשית סדר לקראת הסוף. שמח שקלטת את הרוקי סטריידר . ע"י ששרף בסטרייקים את ניק מטון מפילדלפיה, הוא הגיע ל-200 סטרייקאאוטס, הרוקי הראשון לעשות זאת בתקופה המודרנית (בפרה-הסטוריה היו שני רוקיס שעשו זאת. הסליידר שלו הוא יפהפה לעין אוהד הברייבס. אני מקווה שיישאר משחק אחד לטובת המטס עד מפגש שלושת המשחקים כאן. הכל מכור. באיביי המחיריים בשמיים. לא שהייתי הולך אבל סתם ניסיתי, כאילו, להשיג כרטיס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט