שבת בבסיס: ריקוד המכונה / יוני לב ארי

כשגדלנו, כל אחד וגילו הוא, שמענו / קראנו / ראינו סיפורים על אגדות בייסבול כמו לו גריג, האנק ארון, ווילי מייז או טיי קוב. אני מניח שיש פה חלק שגם הספיקו לראות חלק מהם משחקים. כשהנכדים שלנו יגדלו, ואנחנו נדאג שהם יתאהבו במשחק המדהים הזה, נספר להם שאנחנו ראינו בעיניים שלנו את אלברט פוהולס, גדול החובטים בדורו, משחק בייסבול כמו שאף אחד לא שיחק.

אלברט פוהולס (צילום: cerocero.com.mx)

ב-28 במארס 2022, לפני כחצי שנה, חתם פוהולס על חוזה לעונה אחת במדי קבוצת נעוריו, סיינט לואיס קארדינלס, ומייד הודיע כי זו תהייה עונתו האחרונה. ובכך קריירה של 22 עונות, 12 במדי סיינט לואיס, 10.5 בלוס אנג'לס איינג'לס וחצי עונה במדי הלוס אנג'לס דודג'רס, תגיע לסיומה ממש בקרוב, תלוי עד כמה הקארדינלס יגיעו רחוק בפלייאוף. פרופיל.

אמריקה ורסנו, אמריקה

חוסה אלברטו פוהולס אלקנטארה – Jose Alberto Pujols Alcantara, נולד ב-16 בינואר 1980 בסנטו דומינגו, בירת הרפובליקה הדומיניקנית. ביחד עם עוד עשרה בני דודים, גדל פוהולס בעיקר אצל דודתו, אמריקה. כשהיה ילד התאמן פוהולס כשלימונים שימשו לו לכדורים, ומקרטון חלב הוא הכין כפפה. ב-1996 עברה המשפחה לשכונת וושינגטון הייטס בניו יורק, ומשם לאינדפנדנס, מיזורי, להתאחד עם קרובי משפחה נוספים.

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר, קיבל פוהולס מלגת בייסבול מ-Maple Woods Community College, שם הוא שיחק בכלל שורט סטופ. כבר במשחקו הראשון העיף אלברט שלנו גראנד סלאם והשלים טריפל פליי לבדו. לא רע ליום ראשון בעבודה. את עונתו הראשונה הוא סיים עם 22 הום ראנס וממוצע חבטות 461., חביב.

חיכה 12 סיבובים….

כשהוא סיים את הקולג', לא היו קבוצות רבות שקפצו על המציאה, בעיקר כיוון שחששו שגילו לא נכון. הסקאוט של הטמפה ביי דביל רייז, פרננדו אראנגו, התעקש על פוהולס, אך בקבוצה החליטו לוותר עליו, מה שגרם לסקאוט להתפטר מתפקידו. פוהולס נבחר רק בסיבוב ה-13 של דראפט 1999, על ידי הסיינט לואיס קארדינלס, בבחירה ה-402 בסך הכל.

שם הכל החל. סנטו דומינגו, הרפובליקה הדומיניקנית (צילום: dirwo.com)

לאחר שכיכב במדי ה-Peoria Chiefs ב-A, הפעם כשחקן בסיס שלישי, ונבחר ל-MVP של הליגה (17 הום ראנס, ממוצע חבטות 324.), הוא המשיך במהירות ל-Potomac Cannons ב-High A, כל זה במהלך 2000. את העונה הוא כבר סיים ב-Memphis Redbirds ב-AAA, והמייג'ורס נראו קרובים מתמיד.

אין על האייטיז

במהלך אימוני טרום העונה של 2001, ניגש מארק מגוואייר, הפירסט בייסמן הוותיק של הקבוצה, שהחל את עונתו האחרונה בקריירה, למנג'ר טוני לה רוסה, ואמר לו שאם הוא לא יעלה את פוהולס למייג'ורס כבר עכשיו – זו תהייה הטעות הגדולה ביותר בקריירה שלו. בינתיים בובי בונילה, שחלק עם מגוואייר את העמדה נפצע, והכל הסתדר כמו שצריך. בעונתו הראשונה בליגה של הגדולים הוא רשם 161 הופעות, שהתחלקו בין בסיס שלישי, בסיס ראשון או שתי פינות האאוטפילד.

מדור לדור. פוהולס ומגוואייר (צילום: Zimbio)

כשעלה לשחק לראשונה, ב-2 באפריל 2001, היה ליליד שנות ה-80 הראשון בליגה. כבר במשחקו הראשון הוא השיג סינגל, ושלושה ימים לאחר מכן החל את הספירה אל עבר ההום ראן ה-700. הוא סיים את העונה עם ממוצע חבטות 329. ו-37 הום ראנס, שסידרו לו די בקלות את תואר רוקי העונה.

שלישיית ארבעת החמישיות

המספרים הגבוהים של פוהולס הפכו לשגרה, כשהוא מעיף 30 הום ראנס או יותר ב-12 העונות הראשונות בקריירה (ממוצע של 40 לעונה), בגילאים 21 עד 32. בעונת 2003 רשם פוהולס את רצף המשחקים עם חבטה מוצלחת הארוך בקריירה – 30, השני בטיבו בהיסטוריה של הקארדינלס. באותה העונה, ב-20 ביולי הגיע המכונה ל-100 הום ראנס, והספירה נמשכה.

פוהולס עם המנג'ר לאורך החצי הראשון של הקריירה, טוני לה רוסה (צילום: albat.com)

במהלך פגרת 2003-4 חתם אלברט שלנו על חוזה חדש, שיתגמל אותו על השלוש שנים הראשונות – שבע עונות, 100 מיליון דולר (הרבה לאותן השנים), כשמהשלב הזה הוא הועבר לבסיס ראשון דרך קבע. הוא אמנם לא זכה בעונה הזו ב-MVP, אך כן זכה לכינוי משותף, ביחד עם שני חבריו לקבוצה – סקוט רולן וג'ים אדמונדס המצוינים כמעט כמוהו – 3MV.

אם.וי.פוהולס

הוולרד סירייס הראשון, באותה העונה, הסתיים בתבוסה היסטורית 4:0 לרד סוקס (זכיה ראשונה של בוסטון מאז 1918), אך את סדרת ה-NLCS סיים פוהולס עם תואר ה-MVP, בזכות ארבעה הום ראנס בשבעה משחקים נגד יוסטון, כשהוא מגע ל-OPS של 1.563.  עונה לאחר מכן הוא זכה ב-MVP הראשון, ולא האחרון בקריירה, כשהוא יורה 41 הום ראנס, עם ממוצע חבטות 330. ו-OPS של 1.039.

איזו שלישייה. פוהולס, רולן ואדמונדס (צילום: AllPosters)

ב-2006 השלים אלברט שלנו עוד צעד בקריירה – אליפות, כשבדרך הוא אוסף את כפפת הזהב הראשונה שלו (מתוך שתיים). פוהולס לא כיכב במיוחד במהלך הפלייאוף, אך את המשחק הראשון בסדרת הדיוויז'ן מול הפאדרס – 2 ראן הום ראן שלו ניצח. גם את המשחק הראשון של הוורלד סירייס ניצח אלברט עם הום ראן על הראש של ג'אסטין ורלאנדר הטייגר, אך היה זה ההום ראן היחיד שלו בסדרה.

ממשיך לאסוף תארים

אחרי 2007 פחות טובה (בקנה מידה שלו, כן?), פוהולס חזר למספרים הרגילים שלו בעונה הבאה. תוסיפו לזה את ההום ראן ה-300 בקריירה, אך שימו לב לשורה הסטטיסטית בסיום העונה: ממוצע חבטות 357. (כבר לא רואים כאלה היום), 37 הום ראנס (שיחק רק ב-148 משחקים) ו-OPS של 1.114. כל זה שווה, כמובן, MVP שני ולא אחרון בקריירה. ואולי לא פחות חשוב – החבר שלנו זכה גם בפרס רוברטו קלמנטה, פרס שמוענק לשחקנים שמשקיעים בחברה מעבר למגרש.

יש אליפות! (צילום: artofmikemignola.com)

ההום ראן ה-350 בקריירה, שהגיע במהלך 2009, היה גם הגראנד סלאם העשירי (!!!) שלו, יש קבוצות שהליינאפ שלן כולו לא הגיע לעשרה גראנד סלאמס בקריירה… את העונה הוא סיים עם ממוצע חבטות של 327., 47 הום ראנס ו-OPS של 1.101 – ותואר MVP שלישי, ואחרון. בעונה שלאחר מכן הוא גם ישיג את כפפת הזהב השניה והאחרונה, ובכך רשימת התארים האישיים פחות או יותר תסתיים. תוסיפו, כמובן, את ההום ראן ה-400, ותקבלו שנתיים של הישגים. מה חסר? עוד אליפות.

Close, But No Cigar

בעונת 2011 הסדירה, אותה החל פוהולס עם חודש פלוס חלשים מאוד, נעצרה השרשרת המופלאה: עשר עונות (כל הקריירה) של ממוצע חבטות 300. ומעלה, 30 הום ראנס ומעלה ו-100 RBI ומעלה. זו היתה השורה הסטטיסטית שלו: 37 הום ראנס, ממוצע חבטות 299., עם 99 RBI. ממש ממש קרוב…

אלברט זוכה ב-MVP השלישי בקריירה (צילום: Redbird Rants)

בסדרת ה-NLCS חבט המשין לא פחות מ-478., בדרך לוורלד סירייס בלתי נשכח מול הריינג'רס מטקסס, אחת הסדרות הדרמטיות ביותר שנראו פה. רק במשחק השלישי לבדו הוא השיג חמישה היטס ושלושה הום ראנס. בשאר המשחקים הוא לא בלט, אך סיים אותם עם אליפות שניה בקריירה – ומתנת פרידה לאוהדי הקארדינלס, שם הוא סיים חוזה.

שלח לי מלאך

החצי השני של הקריירה היה פחות מוצלח מבחינתו של פוהולס. עשר עונות במדי הלוס אנג'לס איינג'לס, כשממוצע החבטות ירד מ-326. במדי סיינט לואיס ל-256. בלבד (לא עבר את ה-285. אפילו פעם אחת), ו-22 הום ראנס בממוצע לעונה לעומת 38.5 במדי הקארדס. OPS? ירד מ-1.031 ו-758., חתיכת הבדל. והשכר? 254 מיליון דולר לעשר עונות. שווה? אה…

 עונותריצות לעונהRBI לעונההום ראנס לעונהממוצע חבטותכפפות זהבMVPאליפויות
סיינט לואיס1211011438326.232
לוס אנג'לס10567822256.000

בעונתו הראשונה, קצת אחרי שהפרוספקט הצעיר, מייק טראוט עלה, המתין פוהולס לא פחות מ-27 משחקים, עד ל-6 במאי, כדי להעיף את ההום ראן הראשון שלו במדי לוס אנג'לס. ועדיין, העונה הזו הסתיימה עם 30 הום ראנס (הכי נמוך בקריירה עד אז, הלוואי על כולם), מספר שיילך ויירד למעט עונת 2015, אז הוא יעיף 40.

קשה להתרגל. פוהולס במדי האיינג'לס (צילום: freddy.ath.cx)

פלייאוף? אחרי 74 משחקים באוקטובר במדי הקארדס, אלברט יסתפק בשלושה, כולם הפסדים – סוויפ בסדרת הדיוויז'ן מול הקנזס סיטי רויאלס ב-2014. גם שם, אגב, הוא חבט 167. עם הום ראן בודד. אך עדיין, מדי פעם, הגיעו הישגים אישיים.

אוהב את וושינגטון

באפריל 2014 העיף פוהולס את ההום ראן ה-499 וה-500, באותו המשחק (הראשון אי פעם), בנשיונלס פארק, אותו מגרש בו הוא העיף גם את ה-400 ב-2010. בהמשך אותה העונה הוא הגיע להיט ה-2,500 ולריצה ה-1,500. הוא עדיין הראה ניצוצות של בייסבול, אך מצא את עצמו לא מעט פעמים בסלאמפ ארוך.

עוד בית בשבילו. נשיונלס פארק (צילום: hillrag.com)

עונת 2015 היתה הבלחה של פעם, כשפוהולס, למרות אפריל מזעזע, סיים את העונה עם 40 הום ראנס – הפעם הראשונה שהוא עובר את ה-30 במדי האיינג'לס. ההום ראן ה-600 הגיע ב-3 ביוני 2017, כמה לא מפתיע – הוא היה גראנד סלאם (כמובן, הראשון אי פעם). את ההיט ה-3,000 השיג המשין ב-4 במאי 2018, אך בגדול המספרים המשיכו לרדת, כשגם פציעות הציקו יותר…

ביי ביי אלברט

בתחילת עונת הקורונה – 2020, פוהולס היה השחקן המבוגר ביותר במייג'ורס, וברור היה שלא נותר עוד הרבה בקנה. לקח לראשי האיינג'לס, שבנו קבוצה סביב טראוט, אנתוני רנדון ושוהיי אוטאני, עוד עונה וקצת להבין שאין מנוס מפרידה. ב-6 במאי 2021 (בדיוק תשע עונות מאז ההום ראן הראשון במדי לוס אנג'לס) פוהולס שוחרר, אחרי שחבט 198. עם חמישה הום ראנס בחודש וקצת, ולאחר כשבוע הפך לפרי אייג'נט.

ביקור קצר בכחול (צילום: thecoldwire.com)

אחת הסיבות העיקריות להידרדרות במספרים של פוהולס היתה שיטות ההגנה המתוחכמות יותר שהחלו להיראות בליגה, סביב ה-Shift. אלברט, סלאגר מאיים, אך איטי להחריד, מצא את עצמו מגלגל לא מעט כדורים לדאבל פלייס, כשהגנות למדו כיצד לעמוד בכדי להוריד לו את ממוצע החבטות. וזה בדיוק מה שקרה.

דודג'ר לרגע

את החצי האחרון של 2021 העביר פוהולס בצד השני של העיר – עם הדודג'רס, בתקווה לעוד איזו אליפות חביבה. במהלך העונה הסדירה הוא העיף 12 הום ראנס, עם ממוצע חבטות 254., בפלייאוף שיפר פוהולס את המספרים שלו מעט, כשהוא חבט 278. ב-12 משחקים, אך הוא והדודג'רס נכנעו לאלופה שבדרך מאטלנטה ב-NLCS.

פוהולס מעיף את ההום ראן ה-697. כמה עוד נראה? (צילום: tvn24.do)

או אז הגיעה סגירת המעגל הכל כך מתבקשת. ב-28 במארס 2022 חתם פוהולס על חוזה לעונה בודדת במדי הקארדינלס, ובמקביל הודיע כי תהייה זו העונה האחרונה שלו במייג'ורס: "הרבה קבוצות הביעו עניין. לקח לי 12 שעות לחתום, אולי אפילו פחות. יש לנו את האוהדים הטובים בבייסבול, מרגיש לי כאילו מעולם לא עזבתי".

ואז החלה העונה, והמשין הראה שעוד יש לו מה לתת. אחרי אפריל עם שני הום ראנס, מאי עם שניים ויוני בלי כלום, הוא החל להתעורר. שלושה ביולי, שמונה באוגוסט – ופתאום ההום ראן ה-700 מתחיל להיראות כמו יעד אפשרי. ה-695 הגיע ב-4 בספטמבר, כשב-10/11 הוא מעיף אחד בכל יום, כשעל הדרך הוא עוקף את אלכס רודריגז ועולה למקום הרביעי בכל הזמנים, אחרי בארי בונדס, האנק ארון ובייב רות'. האם הוא יגיע ל-700? נותרו לנו 18 משחקים לגלות.

נכון להיום עומדים מספרי הקריירה של האגדה החיה הזו על 697 הום ראנס, ממוצע חבטות 296., עם OPS של 917. ועם WAR מרשים של 100.8. להיכל התהילה, מן הסתם, הוא יטייל… תספרו לילדים שלכם, שראיתם אותו משחק בלייב….

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה יוני, שחקן ענק, אגדה, ומקור להשראה לכל שחקן על ומחוץ למגרש
    .
    https://sports.yahoo.com/albert-pujols-gifts-697th-home-run-ball-to-a-pair-of-pirates-fans-in-touching-gesture-235800157.html
    .
    https://www.mlb.com/video/albert-pujols-asg-pregame-speech
    .
    לא שחסר לו אבל רק נותר לתהות מה היה קורה אם היה נשאר בקארדס כל השנים האלה

  2. תודה יוני
    אלברט פוהולוס ואיי רוד הם שחקנים שעקבתי באדיקות אחר הקריירה שלהם
    חשבתי שהם יכולים לקרוא תיגר על השיא של בונדס
    יש תופעה של שחקנים שדעכו מאוד לאחר חוזה של 10 עונות על רבע מילארד דולר (איי רוד, פוהולוס, ומיגי קבררה)
    הסיפור עם הגיל של פוהולוס מטורף,אוקטביו דוטל סיפר שהוא דפק עליו את ההום ראן הראשון בקריירה שלו
    דוטל יליד 73
    הוא אומר שפונולס מבוגר ב 3 שנים מגילו המוצהר

  3. אנחנו קרובים מדי לפוהולס – "La Máquina" – כדי לתאר את גדולתן האמיתית. ייתכן שבועד 50 שנה הוא ייחשב אחד משלושת החובטים הגדולים ביותר. הבחירה המאוחרת שלו בדראפט (משהו בסביבות ה-400) מראה ביתר שאת את אי יכולת הנבואה הנכונה בדראפט בייסבול – שההצלחה בה היא קטנה בהרבה מכדורסל (הספורט מס' 1 בקורלציה בין המיקום בדראפט טהמיקום של השחקן בליגה לפי AP; הספורט השני בדיוק הדראפט הוא הוקי קרח, השלישי פוטבול, והרביעי בייסבול).
    משום מה "La Máquina" הוא 'שפוט שיניים' והוא תורם גדול לרפואת השיניים ברפובליקה הדומיניקנית. (הוא משלם מילגות לימודי רפואת שיניים בארה"ב עם הסידור "לפחות שנת שרות ברפובליקה הדומיניקנית ברפואת שיניים על כל שנת לימודים". רופאי שיניים רבים נשארו ברפובליקה כרופאי שיניים בתום התחייבותם

  4. במשחק אמש נגד סינסנטי חבט פויולס את ההום ראן ה 698. כיוון שלסט. לואיס יש סיכוי טוב מאוד להיות בפלייאוף, סביר להניח שהוא יסיים את הקריירה עם למעלה מ 700 הום ראנס.

  5. שחקן ענק, הוא יכול לפרוש היום ומקומו בהיסטוריה לא יפגע, את המקום הרביעי ברשימה הוא הבטיח. הצליח לעשות לא מעט דברים שענקים אחרים מסוגו כשלו, אליפויות (בונדס, מגוויר, סוסה ואחרים לא הצליחו), רוקי העונה, שלושה mvp וגם 2 כפפות זהב, חבט גם ממוצע וגם הומראנס, כלומר לא חי על הלונג בול לבדו, מה שמבדיל אותו שוב מכל מני סלאגרים בעבר, ובניגוד לרובם, גם מעולם לא נתפס, מה שיבטיח לו את מקומו הראוי בהול אוף פיים. בהחלט אגדה שהיה כיף לראות, ומילה אחת על החתימה בקארדינלס, אין ספק שמי שרוצה עונת פרידה כהלכתה צריך להיות שם, הוא קיבל את האוביישן שלו כבר במדי הדודג׳רס, והעונה בכלל, אגב, כל העונה הזו הוא בכלל קיבל מקום בהרכב, או מהספסל בקטע בכלל של לתת כבוד לאגדה על חשבון התוצרת, לא בנו שם בסט לואיס על שפתאום הוא גם יקח את המקום בשתי ידיים ויתחיל לתפקד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט