פריוויו לעונת 2023 – פיניקס סאנס / הגולש Om3R

פריוויו לעונת 2023 – פיניקס סאנס / הגולש Om3R

עומר הוא אוהד נלהב של הלוחמים וסטודנט בטכניון.

מה שהיה

מה שקרה בסאנס מודל 2022 הוא בעיקר שוק. קבוצה שלהטה בעונה הסדירה וסיימה אותה כמובילת הליגה, במאזן מרשים של 64 ניצחונות מול 18 הפסדים, ואיכשהו קרסה.

בכל פעם שדיברתי עם אנשים על הליגה, ועל התחזית שלי לפלייאוף, ציינתי שלדעתי גמר המערב יהיה פיניקס מול ג"ס. כששאלו אותי אם הקבוצה שאני אוהד מסוגלת להביס את פיניקס במהלך העונה הסדירה, בצער רב עניתי "וואלה, לא יודע".

כשראיתי את איך פיניקס משחקת כדורסל במהלך העונה הסדירה, זה היה נראה לי כמו דוגמא מושלמת לקבוצה מנצחת מודרנית – לכולם יש תפקיד ברור, היררכיה מאוד מסודרת, הכדור נע, והמשחק שוטף. הפיק-אנ-רול ששולח את אייטון לצבע נראה אלגנטי, דווין בוקר קולע, ועושה את זה טוב, אפילו מאוד, אפילו מצוין. תוסיפו לזה את מיקל "המאמי הלאומי" ברידג'ס, את קראודר שנותן שלשות מפעם לפעם, ג'ונסון עם אנרגיות מהספסל כמו גם קאם פיין, ועל הכל מנצח בחור אחד מטר שמונים ובמבה, כריס פול, ואיזה אחד מונטי וויליאמס.

המכונה משומנת הזאת שורפת את העונה הסדירה, וגם כשכריס פול נפצע אי שם באמצע העונה, זה לא משפיע עליהם, לפחות לא יותר מדי, והם עדיין נראים כמו קבוצה שהולכת לשרוף את הפלייאוף.

ואז הפלייאוף הגיע.

זה התחיל בלהיחנק מול ניו אורלינס, קבוצה שבקושי השתחלה לפלייאוף דרך הפלייאין, שמשחקת בלי השחקן המרכזי שלה. אמנם הסאנס ניצחו את הסדרה 4-2, אבל זה היה ארוך וקשה מדי. פציעה מנעה מבוקר לשחק בחלק מהמשחקים, ואילצה את כריס פול להתאמץ יתר על המידה, כשהוא מסיים סדרה עם סטטיסטיקות מדהימות אבל גם נאלץ לסחוב את הקבוצה שלו, שפתאום הניצחונות לא באו לה כל כך בקלות.

בסדרה הבאה, המצב רק החמיר ופיניקס הפסידו בסדרה נגד דאלאס, אחרי שכבר הובילו 2-0 נגד קבוצה של לוקה דונצ'יץ' אחד ושורה של שחקני ספסל, כולל הפסד משפיל וקריסה טוטאלית במשחק 7 בסדרה. וכל זה נוסף לתחושת ההחמצה מהגמר אשתקד, בו פיניקס הפסידו למילוואקי אחרי יתרון 2-0 בסדרה.

מה שהווה

בהווה, אני מתכוון לאוף סיזן של 2022, ובעיקר לסאגה סביב דיאנדרה אייטון, והאם אייטון שווה או לא שווה חוזה מקס. מבחינת הפרונט אופיס של הסאנס התשובה ברורה והיא לא, ומבחינת דיאנדרה אייטון התשובה ברורה והיא כן.

כשדוראנט מיודענו החליט לעשות קצת רעש למשך כמה שבועות, הוא הזכיר את פיניקס כאחד מהמועדונים שהוא רוצה להגיע אליהם. הסיבה ברורה – התשתית לאליפות קיימת ומובהקת, זה מוכח. עם זאת דוראנט לא יגיע לאריזונה השנה, ואולי אחת מהסיבות לכך היא שלסחור בדיאנדרה אייטון תחת הארכת מקס לרוקי זה קשה, מאוד קשה.

עניין ה"דזיגנייטד רוקי" (קבוצה לא יכולה להחזיק שני שחקנים תחת חוזה מקס רוקי שהגיעו אליה שניהם דרך טריידים) הקשה על להעביר את אייטון לברוקלין, מאחר ונמצא שם מחמם הספסלים המקצועי סימונס, עם החוזה ההזוי שלו.

אני לא באמת יודע מה ג'יימס ג'ונס עשה או לא עשה בשיחות על טריידים, אבל בשורה התחתונה נראה היה שפיניקס במלכוד. מצד אחד, לא רוצים לשלם לאייטון מקס, מצד שני, כן רוצים אותו אבל לא במחיר גבוה, ומצד שלישי טרייד לא נראה באופק.

בסוף הם הלכו על טריק נחמד. חיכו שקבוצה אחרת תציע לו את הסכום המקסימלי שהיא יכולה, 100 ומשהו מיליון, והשוו בלי להתבלבל ובלי לחשוב פעמיים. אני לא יודע מה דיאנדרה אייטון מרגיש לגבי זה, אבל אני רק יכול לנחש שהוא לא אוהב את זה, ושזה לא מוסיף למתח שממילא כבר נרמז שהיה בינו לבין גורמים בסאנס.

וחוץ מדיאנדרה אייטון, מה כבר עשו הסאנס עד כה באוף סיזן? כלום. טוב, הם קנו את הסנטר ג'וק לנדייל מאטלנטה כדי שיחמם את הספסל, והגיע גם דמיון לי גיסנו (של סטף) וזהו. ג'אבל מגי עבר לדאלאס.

מה כבר פיניקס יכולים לעשות? התשובה היא לא הרבה – יש סגל קיים ואיתו רצים, ונראה שככה זה ימשך. זה סגל שכבר עשה גמר NBA, ואמנם הפסיד אחרי 2-0, אבל עדיין הגיע לשם.

מה שיהיה

בהארכת החוזה של אייטון הסאנס חתמו על הסגל הנוכחי שלהם, בלי לחפש שינויים וטריידים. לא ניתן להעביר את אייטון בטרייד בזמן הקרוב, אבל עם זאת אין לדעת איך הוא יפתח את העונה והאם המרקם הקבוצתי לא יפגע מכל מה שהלך שם. כלומר נראה שהסגל שאיתו הסאנס ירוצו העונה לא השתנה, אבל הרוחות בחדר ההלבשה אולי כן ישתנו.

וכמובן, כולם מבוגרים בעוד שנה, בדגש על כריס פול שיחגוג 38 במאי הקרוב. דווין בוקר כבר משחק ברמה של All NBA. אני לא חושב שיזכה בMVP כל עוד יוקיץ', יאניס ודונצ'יץ' בסביבה, אבל כל עוד לא יפצע, בוקר עדיין שם בטופ של הליגה, לפחות מבחינת המספרים.

לכאורה, יש לסגל הזה את כל הסיבות להצליח, ועדיין קשה לי להגיד שאני באמת רואה אותם רצים עד הסוף, בטח אחרי הקריסה בעונה שעברה. שהקבוצה יכולה לשחק כדורסל מנצח כולם יודעים, אבל האם היא תעשה את זאת בפועל?

שאלות ותהיות

הגיל של כריס פול – אמנם פול ממשיך להציג יכולת טובה גם בגיל מתקדם (לא לברון, אבל חד משמעית מרשים), אבל 38 זה כבר לא ילד. מצד אחד, ניהול משחק זה לא משהו שמאבדים, ופה הפוינט גאד לא מאכזב. מצד שני, דעיכה כלשהי היא בלתי נמנעת, בעיקר סביב היכולת לייצר לעצמו נקודות מהמיד ריינג', ומכדרור, ואם זה יקרה, אז זה עלול לפגוע בסאנס.

מצב הרוח של אייטון – השריר שהכי מבאס לפצוע זה שריר החשק, במיוחד כשהשחקן שנפצע הוא השלישי בטריו של הקבוצה שלך. אני לא יודע עד כמה באמת גדול הסיפור של אייטון סביב פיניקס, אבל ממה שכן שמעתי ברחבי האינטרנט, הבחור לא נשמע הכי נלהב מהסיטואציה, ועל אחת כמה וכמה כשהוא לא בדיוק האידיליה לשחקן כדורסל שעובד חזק על עצמו (דיבר בעבר על כך שיש לו התמכרות מסוימת לגיימינג, לדוגמה). כשאייטון משחק טוב, התרומה שלו בצבע משפרת את משחק ההתקפה באופן ניכר, אבל אם אייטון לא יציג יכולת טובה, ולא יוכיח שהוא שווה יותר, הסגל של פיניקס לא יהיה שווה יותר מדי.

האם זה מספיק – עונת 2020-2021, בה פיניקס הגיעה לגמר, שונה מהותית מהסיטואציה כיום. באותה עונה הקבוצה במקום הראשון במערב הייתה יוטה של גובר את מיצ'ל, שנחשפה במערומיה בפלייאוף. התחרות של הסאנס באותה עונה הייתה הלייקרס בתחילת ההתמוטטות, כמו גם דנבר והקליפרס הפצועות.

אני לא בא לשים כוכבית על אותה ריצת פלייאוף עמוקה, אבל כיום האתגר שעומד מול פיניקס גדול הרבה יותר – הקליפרס הפכו להיות הקבוצה העמוקה בליגה, הווריורס חזרו להיות רלוונטיים, דאלאס פתאום הופכת להיות סוס שחור, ובאופן כללי המערב נהיה מקוטב. מצד אחד המון קבוצות שיכולות במידה מסוימת ללכת רחוק, ומהצד השני OKC, יוטה וס"א שיתחרו על מי תפסיד יותר משחקים בשביל וומבניאמה, והרוקטס שגם הם לא משהו.

אני לא יודע איפה למקם את פיניקס ביחס לקבוצות הצמרת, נוכח הנטייה שלהם להתקשות במאני טיים באופן שאולי עכשיו אפשר להגדיר כשיטתי. בטח ובטח אם אני משווה אותן לקבוצות הצמרת במזרח, בוסטון ומילווקי. אני לא יודע אם הסאנס מסוגלים ללכת עד הסוף אפילו שכבר כמעט ועשו את זה.

האם בוקר יכול להוביל קבוצה לאליפות? – בהמשך לתהייה ממקודם, נשאלת השאלה האם בוקר עשוי מחומר של מספר אחד בקבוצה אלופה. בוקר הוא סקורר ענק, שעשה 70 נקודות במשחק, מוכשר אימים, ויכול לקלוע גם זריקות קשות בצורה הזויה, ובכל זאת קשה לי להגיד שהוא מסוגל להוביל את הסאנס לאליפות, בטח במצב שבו כריס פול דועך. אני לא יכול לשים את האצבע על הסיבה שבגללה אני מרגיש ככה, אבל עד עכשיו, במיוחד לאור ההזדמנות שהיו לפיניקס, והעובדה שהם לא הצליחו לקחת אותן, אני בספק. אבל אני כן מקווה שהעונה הוא יוכיח שהוא יכול לעשות עוד Step up למשחק שלו וליכולת שלו כדי באמת להוביל אותם עד הסוף.

מסקנות ותחזיות

תרחיש אופטימי – הגלגלים מתחברים, אייטון בסטי של כולם, כריס פול מוכיח שהוא עדיין הפוינט גאד גם בגיל 38, ועל הדרך משפר קצת אחוזים מעבר לקשת. בוקר בקמפיין MVP, נבחר סוף סוף לפתוח באולסטאר, ברידג'ס שוב במרוץ ל-DPOY, אולי יזכה, והכל מתחבר לריצת פלייאוף עם הפקת לקחים מהעבר שסופה באליפות לשמשות מאריזונה.

תרחיש פסימי – אייטון מעדיף לשחק יותר ב2K מאשר בכדורסל, ועל הדרך פוגם במרקם הקבוצתי של פיניקס. בוקר מסיים עונה סטנדרטית שלו עם 25, 5, 5 ושוב לא נבחר לפתוח באולסטאר, כריס פול נפצע, אולי גם שחקן מפתח נוסף, ופיניקס מסיימת במקום ה4-5 ומודחת בסיבוב ראשון מול דאלאס.

דעתי האישית – אייטון לא משנה יותר מדי את עצמו, או משתפר, והכל פשוט נשאר אותו דבר. קופי פייסט מעונה קודמת. לריצה יפה בעונה הסדירה ואולי לאחד מ3 המקומות הראשונים במערב זה מספיק, אבל התחרות בפלייאוף גדולה על החבורה של מונטי וויליאמס, והם מפסידים בסיבוב השני, אולי בגמר אזורי, ומפספסים עוד צ'אנס להביא טבעת לכריס פול.

Subscribe
Notify of
67 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
15/09/2022 7:55:26

ציפי 3 לא שווה לברון 1, תרחיש ריאלי כמו שנה שעברה רק בלי הריצה של מעל ל 60 נצחונות.

אבי טרכטמן
15/09/2022 8:01:46

אני חושב שאתה ממעיט בהשפעה של המכה מול דאלאס, ולמען האמת אני גם ממש לא מאמין שפול יישאר בריא – או במילים אחרות, אני חושב שהוורסט קייס שלהם הוא גרוע יותר מ 4-5, אפילו ברמה של פליי אין.

הקיפוד
הקיפוד
15/09/2022 8:23:49

מסכים מאוד אני חושב שפיניקס וממפיס יהיו המאכזבות של השנה מהמערב, ממפיס תשחק ללא jjj הפצוע, ופיניקס תקרוס, פול ישחק במקרה הטוב שליש עונה, אייטון לא יעשה משהו מיוחד ובוקר יהיה רק סקורר וזהו פחות או יותר, הספסל שלה מאוד נפגע לדעתי וגם קראודר עושה קולות של ירידה, חוב קאם לדעתי סובל מתופעה שמכונה אוברייטד
אני רואה את פיניקס מסיימת את דרכה בסיבוב הראשון במקסימום

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  הקיפוד

גה הולך לתת עונת mvp. מה מאכזבים. מה קרה לjjj?

Om3r
Om3r
15/09/2022 12:41:44

בכל זאת, נטו מבחינת כישרון ויכולת מוכחת הם עדיפים על קבוצות תחלתית במערב, גם ללא פול.
מעבר לזה, לריצת פלייאוף משמעותית, לא חושב שיש הרבה סיכוי והמכה שהם קיבלו מדאלאס אכן הייתה משפילה ומשפיעה על הסיטואציה שם.

thetroll
thetroll
16/09/2022 0:55:14

הגזמת

thetroll
thetroll
15/09/2022 8:13:04

אחלה פריוויו תודה עומר.
יש רגעים שמגדירים קבןצה. לפינקס היו שניים כאלה בשנים האחרונות. הרגע הראשון ה 8-0 בבועה שהגדיר אותה כקבוצה. קבוצה ווינרית.
הרגע השני היה אובדן האליפות לבאקס וההפסד של ארבעה משחקים רצופים אחרי שכבר הובילו 2-0. הרגע הזה הגדיר אותה כקבוצה לוזרית. והוא הודגש ביתר שאת עם ההתפרקות מול דאלאס.
מה עושים במצב כזה? לא מפרקים את הבסיס בייחוד בשביל קבוצה שהלכה שנים במדבר תרתי משמע ובשבילה השתתפות בפליאוף היה חלום רחוק במשך הרבה שנים. קל לשכוח שהם היו סוג של סקרמנטו עד לא מזמן.
מה שכן עושים זה טרייד שירענן – לדעתי הם היו צריכים להטריד את פול. הוא גמר. זהו. ככה נראה לי. או שהיו יכולים להביא עוד כוכב לרוסטר תמורת ויתור על עומק מסויים בספסל. הם לא עשו את זה. ריענון לא בוצע ולכן לא הרבה יהמרו עליה כאלןפה. וגם אני לא.אבל אשמח מאוד לטעות בעניין הזה. אם יש קבוצה שמגיע לה כבר לאחוז בטבעת זו פיניקס.
לא הרבה יהמרו

סוסמעץ
סוסמעץ
15/09/2022 8:27:30
Reply to  thetroll

צודק טרול
השיקוצון הוא פוינט גארד מעולה, עד הפלייאוף
ואז הדברים תמיד מתפרקים בקבוצה ואצלו.

הקיפוד
הקיפוד
15/09/2022 8:41:18
Reply to  thetroll

איזה קבוצה תרצה את פול, אני חושב רק על אינדי כמנטור להליברטון אבל זה יהיה חבילה בסגנון ראסל, פיניקס לעולם לא תסכים לזה, לפיניקס יש בעיות מרובות הסגל שלה גם ביום מצויין שווה מקסימום גמר אזורי, חסר לה את הסופרסטאר מהטופ (בוקר לא שם ולדעתי לא יהיה שם), יש לה חוזה רע שהיא חייבת להעיף כמו פול, יש לה בעיות של כוכב שני ושלישי (פול בירידה תלולה ואייטון ממש לא רוצה להיות שם), מיקאל ברידגס שחקן מצויין אבל לא אחד שישנה את גורל הקבוצה, לדעתי היא חייבת צעדים קיצוניים בעניין הכוכבים בשביל להיות קונטנדרית רצינית אחרת היא תסיים כמו יוטה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  הקיפוד

אפשר לדחוף אותו לחצי ליגה קל

ירון, החלום
ירון, החלום
15/09/2022 8:17:29

בס"ד
תודה רבה.
תחרחיש פסימי יכול להיות גרוע יותר, אם פציעה מסוממת קריירה של פול,
אייטון משחק בלי חשק, בוקר לא עומד בעומס ההתקפי.
אבל 2 התרחישים האחרים בהחלט די מדויקים.

סוסמעץ
סוסמעץ
15/09/2022 8:27:59

אחלה של פריוויו, תודה רבה

אשך טמיר המקורי
15/09/2022 8:33:34

מעולה ממש.
סיכמת היטב את נושא אייטון.
ג'וק לנדייל הוא סנטר התקפי מעולה שיובש אצל פופ – מקווה ומאמין שיקבל הזדמנות להראות מה הוא יודע.
פיניקס מעבר לשיא, ותדעך יחד עם כריס פול.
מעריך שיהיה טרייד על אייטון במהלך העונה בניסיון להשתפר.

Om3r
Om3r
15/09/2022 12:48:01

הבעיה בטרייד כזה היא שהוא יוכל לבוא רק בעוד זמן רב, בגלל הארכת החוזה. אני לא סגור על המספרים, אבל יש תקופה לא קצרה בה לא יהיה ניתן להטריד אותו.
השאלה היא מי אפשר להביא במקומו, שגם יתאים לשיטה וגם יוכל להשתלב מספיק טוב ומהר בשביל שהקבוצה תוכל לרוץ רחוק. ואם מן הסתם אייטון לא יתן עונה טובה, והמניה שלו תהיה נמוכה, זה רק יקשה עוד יותר על מהלך שכזה.

עידו גילרי
15/09/2022 13:03:05
Reply to  Om3r

רק עד אמצע דצמבר.

asaf
15/09/2022 9:30:21

תודה עומר. נגעת בכל הנק' החשובות, יותר סימני שאלה מקריאה בעיקר סביב איטון והבריאות של פול. נראה לי שאלך עם התסריט הריאלי (הדעה שלך).

asaf
15/09/2022 9:32:04

אגב בנוגע לאיטון , מבחינה מקצועית פיניקס חייבים להתחיל להכניס בסט התרגילים שימוש הרבה יותר נרחב בו התקפית, הוא לחלוטין לא מנוצל מספיק.

עידו גילרי
15/09/2022 9:33:03
Reply to  asaf

אפשר להגיד שזה כבר שנתיים ככה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

עדכנת את פול?

עידו גילרי
15/09/2022 9:34:28

עוד נקודה מדאיגה היא הרחשושים שקראודר רוצה החוצה (נמצא בעונה האחרונה בחוזה ובינתיים אין דיבורים על הארכה)

Smiley
15/09/2022 9:37:35

העונה הזו בסימן אייטון. עליית מדרגה אצלו והסאנס יהיו בצמרת.
לפיניקס יש צמד מצויין עם בוקר-אייטון, שעכשיו זה לעשות את קפיצת המדרגה בעצמם. בוקר כבר בתהליך, אייטון לטעמי צריך להתחיל.
פול בעיקר שם לנווט את הספינה, אבל הוא כבר לא יסחוב כמו בעונות הקודמות לדעתי. מרכז הכובד של ההתקפה צריך לעבור דרך הצמד הצעיר.

Om3r
Om3r
15/09/2022 12:59:21
Reply to  Smiley

אייטון נבחר ראשון בדראפט של דונצ'יץ', ועד עכשיו לא מצדיק את המצב הזה (לא שאי פעם יהיה אפשר, אבל עדיין בדיעבד, הוא כלום ושום דבר ליד לוקה).
עליית מדרגה במשחק שלו היא משהו שצריך לקרות, אבל תלויה גם הרבה בהתמקדות בו על חשבון אחרים, כי הוא לא מייצר לעצמו מצבים ולא אמור גם.
כך או כך, אני לא יודע אם בסיטואציה הנוכחית בפיניקס הוא יכול לספק את הסחורה, והוא יצטרך הרבה בגרות וקיצוץ מהאגו בשביל לעשות את זה.

חגי "התותח" ניסני
15/09/2022 14:51:22
Reply to  Om3r

ניסחפת קצת. אפילו הרבה

thetroll
thetroll
15/09/2022 20:11:39

++++

Dipsy
Dipsy
15/09/2022 19:26:13
Reply to  Om3r

אייטון שחקן מדהים ובינתיים גם הגיע רחוק יותר מלוקה.

עמיחי קטן
15/09/2022 11:31:34

תודה עומר.
יש לפיניקס פוטנציאל מאוד גבוה, אבל הם במצב נפיץ ועם פוטנציאל להרוס הכל. אני מאמין שהם יהיו קבוצת סיבוב ראשון בפלייאוף עם סיכוי מסוים להצליח מעבר לזה.

yaniv
yaniv
15/09/2022 12:14:41

תודה רבה.
שאלת השאלות לדעתי איך מתאוששים ממה שהיה בפליאוף שנה שעברה.ההתרסקות שלהם היא הכי גדולה שאני זוכר יותר אפילו מקליפרס ויוסטון.
וכמו שאמרת סימן השאלה הגדול זה אייטון,איך הוא ישחק ואיזה מוטיבציה תהיה לו.בכל מקרה זה נראה שפיניקס הפסידו את ההזדמנות שלה ואני זורם עם התחזית שלך.קבוצת עונה טובה-טובה מאוד שלא תצליח להגיע עד הסוף

Berch
15/09/2022 13:33:43

אחלה טור
אם בתרחיש הפסימי הם מגיעים לפלייאוף מצבם טוב
🙂

Jonathan
15/09/2022 14:32:49

תודה על הפריוויו. גם לי הם מרגישים קצת תקועים

חגי "התותח" ניסני
15/09/2022 14:50:35

תודה רבה עומר אך עם רוב התחזית אני ממש לא מסכים
.
כן הסאנס קיבלו חתכת כאפה אבל הקבורה שעשו להם לא מוצדקת. לא ברור לי מה הוביל לקריסה שלהם אבל הם על אמת
.
בוקר הוא בקצה העליון של טופ הליגה. לא יודע אם לפני טייטום אחרי טייטום, לפני לוקה אחרי לוקה. הוא סוחב על הגב שלו את התקפת הסאנס. הוא לא כופה את עצמו על המשחק והגרביטי שהוא מייצר עוזר לשא. והוא בן 25 – יש לו אפילו לאן להתפתח.
.
סוגיית אייטון כבר דוברה ודוברה. אין ספק שעכשיו זה על פול ומונטי לגרום לו להפוך לאנטוני דיוויס 2.0. אבל כשאני רואה את ההתקדמות שעשו מיקאל בריג'ס קאם ג'ונסון וגם בוקר אני מאמין שהסאנס יכולים גם לעבוד עם אייטון על זה.
.
אני מהמר על חזרה לגמר המערב לפחות כששם זה באמת קשוח. בטח שלא הייתי קובר אותם.

Om3r
Om3r
15/09/2022 15:24:17

אני לא קובר אותם לגמרי, אבל אני חושב שבסיטואציה כיום לסאנס יהיה קשה הרבה יותר להגיע לגמר המערב, וסאגת אייטון לא תרמה לזה.
טריידים ורענון סגל דרושים, כי עם הסגל הקיים הם לא יצליחו להתקדם. הם הפסידו בענק לקבוצה שבתכלס היא הרבה פחות עדיפה מהם, ולא מן הנמנע שזה יחזור על עצמו.

חגי "התותח" ניסני
15/09/2022 16:11:26
Reply to  Om3r

לעניות דעתי הם לא צריכים ריענון. הם נראו מדהים בעונה הסדירה.
עכשיו ההתפרקות בפלייאוף – אין לי שום דרך להסביר את זה, בשונה נגיד מההוקס – שראו בדיוק מה לא מתפקד בפלייאוף ושלהוקס לא היה שום מענה כאשר סגרו את יאנג היטב. אז ההוקס מצאו את הפיתרון שלהם בדמות מארי. אני לא חושב שיש מענה להזדקנות של פול (אלא אם היו בוחרים את טייריס הליבורטון אבל זה כבר חלב שנשפך) אבל השאר עובד היטב ואפילו יכול להשתפר עם הזמן. לכן נראה לי שלא כדאי לתקן מה שלא שבור.

Om3r
Om3r
16/09/2022 0:30:37

עונה סדירה ופלייאוף אלו שני דברים שונים, וכמו שאנחנו תמיד רואים בכל עונה, העונה הסדירה לא מהווה אינדיקציה ליכולת בפלייאוף.
לא חושב שצריך לזעזע את הסגל, אבל כן להחליף חתיכה כלשהי. באשר למי זה, ניחוש שלי שיעדיפו לוותר על אייטון אם יראו שהעניין איתו לא עובד. גם ככה יש להם אותו בחוזה יחסית סבבה וכל עוד ישאר באינדיאנה, תמיד אפשר לארגן חבילה שמטרה להטריד את אייטון ולהביא את טרנר, וזו גם לא האופציה היחידה שלהם.

עגל
16/09/2022 9:05:40

אני די מסכים.
ההסתייגות שלי היא לגבי הכימיה הקבוצתית שלא ברור מה מצבה אחרי התבוסה במשחק 7, וזה שהם צריכים עוד שיפצור וחיזור נוסף. אולי איזה פטריק בברלי כזה שיכניס להם קצת רוח קרב

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

המערב לא כזה חזק שהרגתם את הסאנס.
אליפות אמרתי כבר לפני כמה שנים הם יראו רק אם אייטון יהיה קרוב לרמות הדיוויס והאמביד אחרת אין סיכוי.
הסאנס עיכבו את הצמיחה של אייטון עד כה והוא מצידו לא עשה בלאגן. כי הם חשבו שהם יזכו באליפות שהוא בתור לוביסט. אז לא.
בוקר הוא שחקן על הוא מספיק טוב כמו כל אחד אחר.
היתרון הגדול שלהם שהם צעירים ויש רגליים לרוץ בניגוד לזקנים והפציעים מהקליפרס.
יש שם סגל מצויין.
הבעיה היחידה זה מה יעשו עם כריס פול. הוא מבוגר מידי לשלבי העילית בפלייאוף שמתחילים אשכרה לשמור עליו וללחוץ אותו ולא לגלגל כדור יד קשת ה3.
הייתי מחפש לו טרייד בטוח יש כמה בליגה שאפשר לדחוף להם אותו.
לא חסר להם הרבה לאליפות.
אם זה יקרה? אני לא חושב. לדעתי עם אייטון ימשיכו באותו קו והוא יוטרד במהלך או בסיום העונה.

Dor
Dor
15/09/2022 15:49:07

לא רואה אותם מטרידים אותו השנה. יתנו לזה עוד צ'אנס, אבל הוא חייב לנוח על הספסל כמה שיותר והם חייבים להריץ את פיין. גם קאם ג'ונסוון צריך לקבל תפקיד יותר משמעותי, גם כדי להעלות את ערך הטרייד שלו

עידו גילרי
15/09/2022 16:00:13
Reply to  Dor

אין מה להריץ בפיין. הוא באק-אפ שידוע בדיוק מה הוא שווה.

Dor
Dor
15/09/2022 16:58:42

לפני שנתיים כשפול היה פצוע היו לפיין כמה משחקים נהדרים. שנה שעברה הוא די דרך במקום ואתם חייבים בקאפ רציני בעמדה אז או שיתנו לו לשחק גם במאני-טיים או שתביאו איזה רוביו/רונדו/שרודר כביטוח

עידו גילרי
15/09/2022 17:04:17
Reply to  Dor

למה לתת לבאק אפ לשחק בדקות שבהם פול צריך להיות על המגרש?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

כי פול יפצע

גיא רוזן
15/09/2022 17:17:30

אין לי מושג למה, איך, או מדוע,
אבל החלטתי של אני אופטימי.
.
הגיל של כריס פול רק יעזור להעביר את המשקל בהתקפה ההחלטה מודעת לצמד בוקר את אייטון.
מי שצפה בסאנס יודע שאייטון שחקן שלומד ומשתפר מעונה לעונה,
השנה (כהמשך לסוף העונה שעברה, אז כריס פול היה פצוע) אני חושב שנראה אייטון שמעז (סוף סוף) להוריד כדור לרצפה) לצד הרבה יותר מהלכים בהם הוא לא מוותר על עמדה בשביל לקבל כדורים בלואו פוסט.
לצד כל מה שבוקר יודע לתת,
אני חושב שזו תהיה העונה שהסאנס בכלל ואייטון בפרט יאכילו את הספקנים את הכובע.
.
התחושה של כולם (כולל של קראודר עצמו) היא שבמוקדם (כבר הקיץ) או במאוחר (לפני הדדליין) הוא עוזב את הסאנס.
עם החוזה הנגמר ועם הבחירות שיש לסאנס לתת,
יש בהחלט מצב שנראה סאנס אחרת לקראת הפלייאוף
(החוזים הנגמרים של קראודר +סאריץ' + 2 בחירות סיבוב ראשון יכולות להיות שוות לא מעט לפני הדדליין)
.
דרך אגב #1
אייטון אחד הכוכבים הקבוצתיים ביותר. הוא צריך מעט יותר אגו, לא פחות.
דרך אגב #2
הסאנס אכן ניכשלו בשנה שעברה,
אבל רק להזכיר –
הם הגיעו למשחק 7 בחצי גמר המערב.
זו לא איזו התמוטטות חסרת שחר.
.
השורה התחתונה?
אני ממתין לדה שוט שייקח התערבות על כך שהסאנס מעפילים השנה שוב לפיינלס (התחושה שלי היא מאבק חוזר מול מילווקי).

דה שוט
15/09/2022 17:52:28

אני חושב בכיוון של שמעון.
1. בוקר כוכב על. ברידג'ס מתפתח נהדר. קאם ג'ונסון כוח משמעותי מהספסל.
2. פול זקן מדי, לא יכול להגן ועכשיו גם ילחצו אותו.
3. אייטון לא מתקדם כפי שהיית מצפה. עדיין עם טווח קצר יחסית ולא ממש יודע/מנסה/מצליח ליצור. אני לא בטוח שיש לו את מוסר העבודה הדרוש.
4. מונטי לא מגיב טוב כאשר המומנטום נגדו (ספג שתי ריצות 0:4 ממילווקי ודאלאס).
5. לדעתי יש בעיית מחוייבות – חלק מהשחקנים ממורמרים או עסוקים בעצמם.
.
שורה תחתונה – קיבלת את ברכת הדרך
🙂
פיניקס תודח בסיבוב השני.
סיבוב ראשון – שלי
סיבוב שלישי – לא שלי לא שלך (כמו בשוק הכרמל חחח)
גמר כללי – שלך
בלי אותיות קטנות (פציעות חו"ח או טריידים במהלך העונה).

דה שוט
15/09/2022 17:53:11
Reply to  דה שוט

(סליחה, מדאלאס 1:4)

גיא רוזן
15/09/2022 17:57:34
Reply to  דה שוט

סגור (ברור שבלי אותיות קטנות. ככה אתה מכיר אותי???)
.
על מה ההתערבות?

דה שוט
15/09/2022 18:09:39

בירה. בתקווה שעד אז תהיה לי הזדמנות לשלם את חובי הקיים.
אם תרצה משהו אחר אז סבבה – תהיה יצירתי (כמו אייטון :-))

גיא רוזן
15/09/2022 18:20:39
Reply to  דה שוט

בירה זה סבבה. סגור.

גיא רוזן
15/09/2022 18:21:33
Reply to  דה שוט

עידו, סידרתי לנו פיינלס נוספים!!!
.
(עם סיכוי עצום לעוד שברון לב…)

עידו גילרי
15/09/2022 18:24:31
Reply to  דה שוט

זוכר כמה הייתי אופטימי לפני הפלייאוף בשנה שעברה (אני… אופטימי!!) זוכר איך זה נגמר? שיהיה בהצלחה עוד בירה לא תעזור ללב השבור.

גיא רוזן
15/09/2022 18:27:47
Reply to  דה שוט

לא קונה עכשיו פיינלס נוספים באביב הבא?
(תהיה התוצאה אשר תהיה)

דה שוט
15/09/2022 18:28:51
Reply to  דה שוט

גילרי אל תיפול רוחך
בכל הקשור להתערבויות נראה שיש לגיא את המספר שלי
🙂

עידו גילרי
15/09/2022 18:29:44
Reply to  דה שוט

יש לו ספר טלפונים – מה הקשר?

עידו גילרי
15/09/2022 18:30:15
Reply to  דה שוט

בטח שקונה – ראית ג'אנקי אומר לא למנה?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

חחח😂

אור
אור
15/09/2022 21:24:33
Reply to  דה שוט

עם הבירות שאתה כבר חייב לו אפשר לפתוח מבשלה

דה שוט
16/09/2022 7:34:19
Reply to  דה שוט

צודק
הכל התחיל מזה שהלייקרס מכרו למיאמי ניצחון שני בגמר בבועה משם אני רק מתדרדר

דה שוט
15/09/2022 17:57:00
Reply to  דה שוט

ותודה לעומר, אחלה פוסט.

עגל
16/09/2022 9:07:43

גיא אני מקווה שאתה צודק.
אולי בטרייד דדליין תקבלו שיפצור שיחייה קצת את הקבוצה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פוסט מצוין עומר, תמשיך לכתוב לנו.
.
מילווקי נגד פיניקס בפיינלז. סופי.

מנחם לס
15/09/2022 18:19:15

תודה עומר. שפתח קולחת ומאד קריאה. קלעת בול לטוב ולרע. המשך לכתוב לנו, למרות שאני יודע מה זה ללמוד בטכניון (למדתי שם שנה בעתודה האקדמאית עד שמלחמת סיני ב-1956 החזירה אותנו לצבא, והחלטתי להישאר חייל ולסיים את מחוייבותי לצה"ל. אז גם גמלה אצלי ההחלטה להמשיך לימודי בארה"ב בביומכניקרה שבטכניון לא היה אז)

p
p
15/09/2022 18:55:50

יאללה אליפות השנה!

אחד שהיה שם
אחד שהיה שם
15/09/2022 20:53:04

כאוהד של הלוחמים, חייב להצטרף למיעוט כאן ולהעריך שפיניקס יעשו גמר השנה, ולהערכתי גם יזכו. למה?. כי יש להם את כל הכלים.. ונפרט. כריס פול היה בירידה משמעותית בסוף דרכו ביוסטון.. שילוב של פציעות והתבססות על מהירות ואתלטיות (שאיבד), לפתע היתה לו עדנה.. למה? שיפר משמעותית את הקליעה מ3 , התבסס על התנועה הייחודית לו, בפוסט.. משמאל לימין.. ובאיזור העונשין ג'מפ קטן עם נפילה לאחור באחוזים של 70%, כל גאוני הליגה יודעים מה צפוי ולא מצליחים לעצור אותו. בכל אלה, אם לא תהיה פציעה , הוא ימשיך ובהצלחה גם השנה. על יכולתו כרכז אין צורך להרחיב. בוקר: צלף על.. לא פחות מסטף. יותר אתלטי, לוקה רק במשחק אגואיסטי במיוחד, אבל כשרונו לקלוע ממקומות בלתי אפשריים מחפה על כך. אם רק יוסיף לרפרטואר מסירה לשחקן פנוי כשיש עליו שמירה כפולה (מה שהופך את סטף לסופרסטאר), יכריע משחקים. אייטון: רק שימשיך כך… בגלל הירידה בתרומה של הסנטרים הקלאסיים בגלל עליית הקליעות משלוש, הוא נראה חיוור, אבל ממש לא כך. סנטר דומיננטי, עם אחוזים מטורפים, יד רכה, והגנה טובה. על שאר הקאדר אין צורך להרחיב, צעירים, מלאי אנרגיה , מיוחדים (כמה שחקנים כמו פיין אתם מכירים?). ההוכחה הטובה- פציעות משמעותיות של פול ובוקר בעבר לא הפסיקו את הניצחונות והדומיננטיות, אם להשאיל את הויכוח מאליפות אירופה על משחק בודד בטורניר מול סידרה, מהמר שלא יפלו יותר כמו עם דאלס.
זהו.. הלואי שאתבדה.. והלוחמים ישחזרו… גמר מערב ג"ס מול פיניקס?. חלום…

Om3r
Om3r
15/09/2022 21:33:09

פול קלע בעונה האחרונה 31 אחוז ל3, לא להיט
בכל מקרה, על זה שיש לקבוצה את מה שצריך כדי לקחת אליפות אין עוררין, זה סגל איכותי ועמוק שנבנה בצורה טובה. השאלה היא אם בפועל זה מתורגם להישגים בפלייאוף, וההפסד המשפיל לדאלאס מראה תמונה אחרת. אותו משחק היה גמור כבר בחצי והמחצית השנייה הייתה גארבג' טיים, ולא הייתה שום סיבה לקריסה הזאת ושום סיבה שבגללה הסאנס היו אמורים להפסיד את הסדרה, כמו גם את הגמר מול מילווקי כשהם מובילים 2-0.
בשלב הזה זה סדרתי, ואני לא חושב שהסיפור סביב אייטון תורם לקבוצה במובן הזה. אני לא שולל את זה שהם קונטנדרים ויוכלו לקחת אליפות, אבל לדעתי התרחיש הריאלי עבורם יהיה סיבוב שני או גמר אזורי, למרות שאשמח להיות מופתע.

thetroll
thetroll
16/09/2022 0:47:55

אני לא מצטרף להערכה שלך על גמר השנה אבל כל היתר שכתבת נכון מאוד בעייני. יופי של תגובה. אם יקחו אליפות או לא זה בעייני לא שאלה של הכשרון העצום שיש בקבוצה הזאת אלא משהו שההיבט שלו הוא יותר ב"נפש" של הקבוצה. ההתמוטטויות האלה לא נובעות מחוסר יכולת זה נובע ממקום אחר. האם זה ניתן לריפוי. בודאי. נקוה שכן. לי כאוהד לוחמים כמוך מתאים ריקוד אחרון של סטף השנה ושנה הבאה ריקוד ראשון של פיניקס. לא מהמר על זה לא יודע מה יהיה השנה.

golan
golan
15/09/2022 21:05:50

תודה רבה. מעולה.
אני לא מבין למה קברת אותם, הם קבוצה צעירה וטובה. קיבלו בראש ועכשיו יבואו מוכנים. הבעיה היחידה שלהם זה הגיל של פול.
פחות מגמר מערב יהיה כשלון מבחינתי, ואם לא אז שינסו לרענן / להטריד / לשנות.

אור
אור
15/09/2022 21:25:43

כמובן שיכולות להיות פציעות וכאלה אבל לדעתי יגיעו לגמר הכללי
.
תודה עומר

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
15/09/2022 22:49:53

חחחחחח כמה זמן לפני שהסאנס מעיפים את הגמד,איזה הפלצה מהגמד

https://twitter.com/CP3/status/1570220418191228928?fbclid=IwAR1aUxrnhFMZ7zAhPUs55l_OWqd8a94KRT0WYIUX_spfekL94Dlb5d6NjYc

אוהד ס"א
16/09/2022 8:18:49

ניתוח יפה. המסקנה זהה. הסיבות אחרות.
פניקס לא תיקח טבעת. נקודה. אם היא תגיע לגמר, גמר המערב או תיפול בחצי זה פחות חשוב.
אייטון לא הסיבה, הפוך: הוא הפתרון. כל עוד פול הוא הבעלבית, אייטון יקבל שאריות. יש לו מוטיבציה, יש לו חוזה נהדר שהוא הודה עליו באופן מאד יוצא דופן. אין לו כדור ביד.
ברור לכולם שפול ימשיך במסע שלו במדרון הגבעה. ככה זה הטבע. כמו סגול השיער, מה שהוא לא עשה ב-12 (20) שנים הוא כבר לא יעשה.
על מנת שפיניקס יקחו טבעת בוקר צריך לקחת צעד קדימה ולהוביל את הקבוצה.
הסדרה מול דאלאס הוכיחה סופית שאין לו את זה. יש להפסיד ויש להפסיד.
בוקר כמו ברדלי ביל כמו המון סקוררים מוכשרים לא יקחו קבוצה לאליפות. זה כל הסיפור.