הרול פלייר האהוב עלי- אוג'י אננובי / דן רוזנבלום

כמעט ופספסתי את הפרוייקט הזה…

היו מאמרים שמחקתי מן האתר בשעת עידנא דריתחא אשר היללו דווקא רול פליירים. הייתה כתבה על פי.ג'יי בראון, שהוא אחד השחקנים האהובים עליי אי פעם (למה לעזאזל?) וגם כתבה קונטרוברסלית על ברוס באוון האגדי.

אין כמו שחקן אפור, שיודע איך לגרום לכל האחרים לבהוק בזהרתם ואין אלופה אחת בכל ספורט קבוצתי אי פעם, שלא היה בה שחקן אפור אחד לפחות, אשר היוו את הדבק וההקרבה בהתלכדות עבור ההצלחות והתארים.

יש הרבה שחקנים ש"יש להם את זה" אבל במהלך הקריירה, לא תמיד מגיעים להישגים. הרבה שחקנים שאם היו בסיטואציה כזו או אחרת, ייתכן שהאפור היה מתנדף מהם והם היו נוסקים והופכים לכוכביי על של ממש.

או.ג'י אנונובי הוא אחד כזה בעיניי. בשבילי, ואולי זה רק בשבילי, אוג'י תמיד הזכיר לי תמיד את צ'ונסי בילאפס של תחילת הקריירה.

מנהל משחק טוב, אך מעט לוקה בבטחון.

קלעי טוב, אך לא מעולה.

אתלט בחסד, אך לא מוכר בשל זאת.

מוסר מעולה, אבל לא מספיק נועז.
חזק בהגנה. ממעיט לאבד כדור וחוטף מצויין.

או.ג'י מתחיל מתחיל את עונתו ה-6 בליגה. כבר אלוף נ.ב.א. נתן בראש וגם חטף מהטובים ביותר.

בילאפס התחיל לפרוח רק בעונתו ה-7 בליגה לאחר ששיחק עבור 4 קבוצות שונות וטורונטו בינייהם.
אולי כל הדמיון בין אוג'י לבילאפס הוא רק בראשי, אבל אל תנפצו לילד את הבלון 🙂


בשנתו הראשונה בדיטרויט בילאפס קלע בערך 5 נקודות יותר למשחק והתחיל לקבל תשומת לב אחרת. בעונה הקודמת אוג'י כבר הגיע ל-17 נק' למשחק. נתון מכובד מאוד שהרבה שחקנים היו רוצים בו, אבל איפשהוא…אוג'י נותר מעט עלום.

עם "רול פליירים" אחרים כמו סיאקם, וואן-ווליט, טרנט ג'וניור ובארנס לעולם אל תספידו את טורונטו. אל תמעיטו בכבשן היצירתי אשר קורה שם. קשה מאוד להוביל ולהתבלט. למרות שהכשרון והפוטנציאל גועשים.

בהסתכלות על קלף השחקן שלו, אפשר לראות את ההתקדמות. עונה אחר עונה, בכל תחום כמעט. שימו לב שקלע ב-50% בעונת 2019. נתון מטורף. עונה שלאחריו הוסיף כמעט 6 נקודות בממוצע למשחק ועודנו ממשיך.

אני מאמין שבגיל 25 אחריי טבעת אליפות וארגון כמו טורונטו ששוקד להוציא משחקן את המירב, עם אוג'י עדיין לא גירדו את מלוא הפוטנציאל.

הבחור יודע איך להשתלט על משחק. זו פשוט שאלה של אגו וסיטואציה. עשרים וגם שלושים נקודות הם לא דבר בלתי נתפס עבורו. הוא יכול להיות האיש הזה, אך בתור Facilitator הוא מוותר על הרבה מהכשרון שלו, עבור הטקטיקה והאסטרטגיה של המאמן. 

כמו רול פלייר אמיתי, האופי של אוג'י הוא בדיוק כזה. כיף לו לשחק. הוא לא קשור אמוציונלית למשחק ובד"כ משחק מהמוח. אך כאשר משחק מהלב, בוא נגיד בילאפס. לפחות באופי והנחישות כאמור. 

למי שעוקב, היו הרבה משחקים שטורונטו הפסידו קשה בשש שנים האחרונות. בכל ראיון שאוג'י נתן הוא היה קר רוח, מפוכח, ענייני ורגוע. שנשאל מה הוא אוהב לעשות בפנאי שלו, ציין שבעיקר אוהב לנוח, לקרוא בנושאים המעניינים אותו ולשחק ב2K ובפיפ"א.

אני סבור שכמו בילאפס בתחילת הקריירה שלו, יגיע שלב בו אוג'י ישאל את עצמו…"האם אני פה כדי להנות, לשרוד ולהתקיים או השמא אני כאן כדי להצליח?"

יש סיכוי סביר ביותר, שמגיל 25 עד סוף הקריירה של אוג'י, אנחנו נזכה לאיזושהיא עונה פורצת דרך. אף יותר מהקודמות. כי שלא כמו בילאפס, יש לו את המקום לכך. הוא טופח וגובה ע"י טורונטו מהרגע הראשון ויש לו את כל האפשרויות לקחת את הצעד הבא הזה.

הוא נולד בלונדון לאב פרופסור מניגריה. אשר שמו? גם אוג'י שזהו קיצור ל-Ogugua שפירושו "המנחם" או "זה שמנגב לך את הדמעות" בניב הניגרי הנקרא איגבו. 

אימו הייתה ספורטאית גם כן, מסופר שהייתה רצה וקופצת לגובה. היא נפטרה מסרטן שאוג'י היה בן שנה. נושא שלא אוג'י או משפחתו אוהבים לדבר עליו. לאחר מותה הם עברו לג'פרסון סיטי, מיזורי כאשר היה בן 4. שם אביו הועסק כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת לינקולן עד היום.

כבר כאשר היה בן 8, הצטיין בכל תחומי הספורט בבית הספר. בייסבול, טניס, פוטבול, ריצה וקפיצה לגובה. לקראת גיל 9 אוג'י החליט שהוא אוהב דווקא כדורסל וביקש מאביו לקנות להם סל לחצר. "אבל לא סל זול, כמו הפשוטים האלה. רציתי סל רציני, בגובה נ.ב.א סטנדרטי. חזק, יציב וכבד." מציין אוג'י בראיון. "זה עולה הרבה כסף" ענה לו אביו…אך לאחר כמה שבועות של תחנונים לבסוף הסכים לרכוש כזו. 

"אתה חייב להבטיח לי שאני קונה לך את זה בתור השקעה ולא בתור משחק…" משחזר אביו. אוג'י הנהן בהתלהבות והסכים להצעה העסקית. כל יום מאז אוג'י רתם את אחיו ואחיותיו להחזיר לו כדורים מהריבאונד והיה זורק לסל יום ולילה.

"מסתבר שזאת הייתה השקעה חכמה…" צחק אביו בראיון. פרופסור לכלכלה, בכל זאת. ירון זליכה? מאחורייך! 🙂

אחיו הגדול של אוג'י, צ'יגבו, התגלגל כמה שנים ב-NFL אך מעולם לא שיחק. הכנסות "קריירה" של 100 אלף דולר בלבד וללא דקת משחק רשומה בטופס.

להם עוד 4 אחים ואחיות. סה"כ 6 ילדים ותתפלאו אך לא כולם מתעסקים בספורט. אביהם השכלתן דרש בחרף רוח שכל ילדיו יהיו מושכלים לכן גם אוג'י השלים תואר בהצטיינות. 

אפשר לשים לב באוטונציה והאופן שבו אוג'י מדבר, שכדורסל זה לא הדבר היחיד שמעסיק את מוחו והבחור מחונן גם בדברים אחרים.

לסיכום, מה שאני באמת מקווה אליו, הוא שאוג'י יפסיק להיות רול פלייר.

הרי טורונטו וגם קוואי, הם התכלית של מה שנקרא "רול פלייר" אשר בעקרון מייצג רעיון אחר שהוא "טוטאל באסקטבול". רעיון שמייצג היעדר אגו. כזה כאשר גם הכוכב הגדול של הקבוצה, לבעצם "עושה רק את תפקידו". 

בקבוצה ומועדון כמו טורונטו אפשר גם להגיד שבכל משחק הם רושמים 12 "רול פליירים" מקצוענים. הכל תלוי בנפשות הפועלות. מי רוצה יותר, להוכיח, להרוויח, להראות, לכבוש או להשיג. רוב הסגל של הרפטורס צעיר ועתידם לפנם. "יאללה חברה' תנו בראש! אתם מספר אחד!" הוא המוטו והם לא טועים.

מה גם שבקיץ האחרון היו הרבה רחשים על טריידים מטורונטו, יש להם המון כלים ונכסים עולים ומשתבחים כאשר כל אחד מהם שואף לחוזה מקס. אוג'י לא נעלם משיחות אלו ויש כאלו שאמרו שנעלב וכבר מתכנן את העזיבה לאחר חוזהו הנוכחי.

אם מדובר במאמץ קבוצתי, אז נדמה לי שאוג'י הבין את המסר…אבל מה יקרה אם הוא יהיה "קצת יותר אנוכי" ופתאום יש לך קומבו גארד עם גוף מברזל שלא מתעייף.
אול סטאר בפוטנציה שמתבשל כבר כמה עונות טובות ובתקווה יצליח לעשות את הצעד הבא בהתקדמות הבטוחה והיציבה שלו לאורך הקריירה.

יאללה צ'ונסי! יש כאלה ש"פורחים מאוחר!" ולא מילה אחת ממני!
🙂

Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יהלי אולמר
Editor
1 year ago

נהדר דן!
שחקן שאני מאוד אוהב, גוף כל כך חזק ואתלטי נותן לו להיות אחד מהשומרים הבכירים בליגה. בסיטואציה אחרת אולי היה כוכב, אבל קשה לי להאמין שיעשה את הקפיצה. גם ג'וליוס רנדל נתן קפיצה אדירה בשנה השביעית שלו ותראה איפה הוא היום.

דן רוזנבלום

תודה רבה יהלי!

asaf
1 year ago

תודה דן. גם אני מחבב אותו מאוד, פוטנציאלית בהחלט עוד יש לו לאן להתפתח, מקווה שזה גם יקרה .

דן רוזנבלום
Reply to  asaf

תודה אסף!

John
1 year ago

דן כתבת נהדר על שחקן שאני די על הגדר לגביו. אם היית שואל תחילת שנה שעברה, הייתי אומר שהוא אחד הפוטנציאלים הגדולים לעשות קפיצה במעמד. גם הרפטורס חשבו כך ובפרי סיזן ובתחילת העונה הרבה כדורים עברו דרכו, במיוחד בהיעדר סייקום, וציפו שיוכל לייצר לעצמו ולאחרים מצבים ולא רק להיות 3D. התוצאות לצערי לא היו ממש טובות. הוא לא ייצרן נקודות יעיל באחד על אחד והוא מוסר טוב בקונטקסט קבוצתי אך לא כזה שהכול עובר דרכו. יש לו בהחלט לאן להתפתח, אך גם חשוב להגיד שהראפטורס נראים כמו קבוצת פורוורדים מעניינת אך עם תקרת זכוכית ברורה. אם סייקום אכן חזר לעצמו כפי שראינו בחצי השני וסקוטי בארנס הוא נער הזהב החדש, אין ממש מקום בין ואן פליט ליוצרים מקדימה לעוד ייצרן נקודות. מה גם שגארי טרנט הוא לא ביישן כך שגם מספר הזריקות שנותרו לו מוגבלת. אם אני טורונטו אני מרים טלפון לקאבס ועושה טרייד להבאת קאריס לאברט ורג'ון רונדו תמורת או ג'י אננובי ועוד משלים שכר. אולי מאלקיי פלין. בקבוצה כמו הקאבס הוא יושב בול כמו סיר למכסה

דן רוזנבלום
Reply to  John

אתה לגמרי צודק בניתוחים שלך.
קראתי את אותם הדעות באחד האתרים המובילים באנגלית. תודה על התגובה! מתגעגע קצת לפודקאסט שלנו! שא ברכה!

Dor
Dor
1 year ago
Reply to  John

יכולים לקבל עליו יותר מלאברט ושות

עידו גילרי
Admin
1 year ago

מאד אוהב אותו רק שלטעמי הוא לא בגדר מה שנקרא רול פלייר אלא יותר כמו קוואליטי סטארטר בתכלס אבל זה הכל סמנטיקה. הבעיה העיקרית שלו היא היכולת להישאר שלם פשוט נפצע המון וזה עלול להשליך על המשך הקריירה (ראה טי ג'יי וורן). בכל מקרה בעיני זה מסוג השחקנים שכל קבוצה שמחה שיש לה בחמישיה.
תהרוג אותי אבל אני ממש לא מבין את ההשואה לבילאפס. לא רואה שום חפיפה או דמיון בין השניים בין אם זה בסגון ויכולות משחק או במסלול קריירה.
גם לא יודע מאיפה אתה מחליט שהוא מחונן בדברים אחרים אבל שיהיה.

דן רוזנבלום

תודה על התגובה עידו!

כן, הודיתי שההשוואה לבילאפס תלושה למדיי…אך כמו שכתבתי. בראשי הקונוטציה היא הגופייה והמיצוב המנטאלי שלא בדיוק נמצא במקום אופטימלי…שהזכיר לי את צ'ונסי בתחילת הקריירה.

מחונן אמרתי כי קראתי במאמר אחר שהוא מאוד אוהב לקרוא, להתעניין במדעים כמו אחיו ושאחותו לומדת פסיכולוגיה…סופרלטיב נוסף שמחמיא לו וגם כאמור בילדותו הצטיין בכמעט כל ענף ספורט שנגע בו.

עידו גילרי
Admin
1 year ago

טוב אי אפשר להתווכח עם אסוסיאציות.
אל תתלהב מכתבות כאלה יותר מדי. הן תמיד מנסות לצייר איזו תמונה אידילית.
אגב שמח לשמוע שהוא סיים את התואר, מרבית השחקנים לא עושים זאת.

עגל
עגל
1 year ago

תודה.
כתבה מאוד מעניינת על שחקן מצוין. לא הייתי משווה אותו לבילאפס, יש עוד הרבה זמן בשביל זה, הוא גם לא משחק כמו צ'ונסי, אבל שיהיה.
מעניין לשמוע על הרקע המשפחתי שלו, הוא נשמע כמו בחיר חביב וכנראה שיש משהו בין שתי האוזניים.

דן רוזנבלום
Reply to  עגל

תודה על התגובה עגל!
אכן! חיפוש קל ברשת של
"Stories about OG Anunoby"
מכילים הרבה יותר פרטים אישיים עליו ומשפחתו.

דן רוזנבלום

כן, ע"פ מה שהבנתי הוא סיים התואר כבר שהיה בנ.ב.א. כי יצא לדראפט לאחר שנה בקולג' וגם…לא עוצר שם אלא ממשיך ללמוד לסירוגין.

Zvika Bar-Lev
Zvika Bar-Lev
1 year ago

הניימולוגיה גם לטובתו. אחלה שם לכוכב. לגבי טורונטו, בסוף, התואר הזה שלה היה עם כוכב חד משמעי קאוואי, בתפקיד שתכלס לא עשה לפני זה בספרס באף עונה, ובהצלחה מקסימלית. אני גם ממש מסמפט את טורונטו, אבל האליפות הזאת הייתה ואן אנד דאן של קאוואי, הימור שמאוד הצליח.

דן רוזנבלום
Reply to  Zvika Bar-Lev

תודה על התגובה צביקה!

Berch
1 year ago

אחלה טור על אחלה שחקן.
כשאתה משחק בקבוצה בלי כוכבים האם אתה יכול להיות רול פלייר ?
כל מקרה חשבתי משום מה שהוא הרבה יותר מבוגר……
שיהיה לו בהצלחה בהמשך
🙂

דן רוזנבלום
Reply to  Berch

תודה ברצ'יק על התגובה!

Dor
Dor
1 year ago

אחלה כתיבה ושחקן נהדר. לטעמי לא ממש רול פלייר אלא שחקן שבהחלט יכול להפוך לשחקן בכיר מאוד/ מס׳ 3 בקונטנדרית (סטייל דריימונד אבל יותר טוב..) אם ישאר בריא. מרגיש לי שהוא ממש יכול להשתפר . תודה דן

דן רוזנבלום
Reply to  Dor

תודה רבה לך דור על התגובה!

מנחם לס
Admin
1 year ago

אחלה טוב ואחלה בחירה, עבורי הוא יותר באם אדובאיו נמוך מאשר צ'ונסי גבוה. סוד די כמוס שלאנונובי יש את אחת ממוטות הזרועות הגדולות בליגה. הוא 2 מטרים עם מוטות זרוע של שחקן של 2.18-2.20. אגב, טורונטו היא אחלה קבוצה עבור הלונדוני הזה.

דן רוזנבלום
Reply to  מנחם לס

חחחחח, יכול להיות שאתה צודק.
"אדבאיו נמוך מאשר צ'ונסי גבוה" ממש אהבתי.
וכן, זה אחד הנתונים שהתוודעתי אלייהם בתחקיר עליו אך נעדר מן הכתב. תודה על המשוב הענייני דוק! 🌹🏀

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

אחלה פוסט על אחלה שחקן, תודה רבה דן. מעניין מה יהיה איתו ואיך יתפתח, ומעניין כמה שחקני כדורסל מקצוענים הם בנים של פרופסורים באוניברסיטה – סטיב קר, אנונובי, עוד מישהו?

דן רוזנבלום

יש, יש עוד הרבה.
פשוט שבאסכולת המשחק זה לא מוסיף ל"קול" שלך.
חוזה קלדרון למשל, הרבה לא יודעים שבא ממשפחת אצולה עשירה בקנה מידה עולמי.

תודה על התגובה מאנו!
ומזל טוב שהאיש שלך נכנס להיכל התילה!
צפיתי בנאום שלו וראיונות.
He is a class act champion.

עידו גילרי
Admin
דן רוזנבלום

רונדו הוא מורה חובב למתמטיקה…
ג'יילן בראון הוא כימאי…(כמוך גילרי!)
מייסון פלאמלי הוא פסיכולוג ואנתרופולוג…
אוליניק בעל תואר באדמיניסטרציה…
אולדיפו חכם, היוורד…

יש. יש הרבה אינטלקטואלים שהבינו שלמרות הקושי במשחק הכדורסל, הוא יותר משתלם כלכלית.

ירון, החלום
ירון, החלום
1 year ago

בס"ד
תודה דן.
שחקן נהדר

אשך טמיר המקורי

פוסט נפלא.
כתבת יפה מאוד, והקבלה מעניינת עם צ'ונסי.
יש בהחלט קווי דמיון באופי ובהתנהלות, שניהם קרי רוח, פייטרים שקטים ונחושים, וקלאץ' (זכורה השלשה האדירה שלו עם פני האבן לאחר מכן – https://www.youtube.com/watch?v=S9xzaMex-LI).
אבל, צ'ונסי הוא לא. צ'ונסי היה סופר סטאר "שקט" שעליו נבנית קבוצה, אוג'י הוא רול פלייר משודרג.
אין לו את הכריזמה והיכולת להיות מנהיג קבוצה.
תודה רבה!