מעורב הופס ליום ששי: יורובאסקט נגד NBA / מנחם לס

מעורב הופס ליום ששי: יורובאסקט נגד NBA / מנחם לס

1.מרוב ששמעון מלכלך על ה-NBA, ישנם כמה שמאמינים לו

בתמונה: חמישייה אירופאית טיפוסית

אתמול לוקה קלע 47 נק' נגד צרפת. יאניס קלע 41 נגד אוקראינה. וזה במשחקים של 40 דקות.

שמעון מזין (מזין. לא מזיין!) ומטרטר לנו את המוח כבר 4 שנים בקשר 'להגנות האירופאיות' המהוללות נגד ההגנות ב-NBA שהן הרי קליר פאת'. התאפקתי הרבה זמן לא להתערב אבל לא יכולתי יותר.

באירופה הגנות ברזל? אז איך קלע לוקה 47 נק' ב-40 דקות? ויאניס 41?

אכן, משחקי אליפות אירופה נראים מותחים עד הסוף. מה הפלא? זה כמו פליי-אין טורנמנט. לכל קבוצה 3-4 משחקים וחסל סדר פסח. גם ביורוליג. כמה משחקים יש לכל קבוצה? רבע מאשר כאן? כמובן שב-NBA מפשלים מעט במשחק לא חשוב בין סקרמנטו לאורלנדו. אבל במשחקים בעלי הפרסטיז'ה והחשובים ההגנה היא פי כמה וכמה טובה יותר, הדוקה יותר, והרבה יותר פיזית מאשר ביורופ. למה? כי אתלטים טובים יותר עושים הכל טוב יותר.

רוצים הוכחה? הנה כמה שמות: נבארו. לארקין. דה קולו. מייק ג'יימס. שאראס. באק ג'ונסון, דייויד ריברס. בסטון. ג'ו ארטאוקוס. לנגדון. מהמט אוקור. מרקוס בראון. רודי פרננדס. טורצ'אן. פרוויס שורט. רשאד גריפית'. בייליצ'ה. טורקוגלו. ג'רג'ביץ. דנילוביץ'. ראדג'ה. צ'וריץ. מייק מיצ'ל.מייק ריי ריצ'רדסון. היו עוד. הרבה. מה 'עוד'? מה 'הרבה'? אני מדבר על שחקנים שב-NBA היו ממוצעים עד חלשים ובאירופה הם שחטו כל דבר שעמד בפניהם. היו גם עשרות שחקני NBA שבתום הקריירה ב-NBA הגיעו לאירופה וכיכבו עוד עונה-שתיים-שלוש, עד שפרשו. בוב מקדו. דומיניק וילקינס. והיו המונים שלא עשו את ה-NBA אבל הגיעו לאירופה והפכו לכוכבי-על. גם בישראל היו כמה וכמה כאלה.

THERE IS NO COMPARISON. זה ברור: הרי כל שחקן אירופאי שמצטיין השאלה הראשונה – מיד – היא האם הוא מוכן ל-NBA. סבוניס (האב) היה השחקן היחיד שהיה מוכן ל-NBA אבל בגלל המצב הפוליטי הוא נאלץ לחכות עד שהיה מאוחר מדי. ישנם האומרים שהוא יכול היה להגיע מוקדם יותר אבל חשש ממפגש נגד האמריקאים הטובים ביותר בסנטר.

NBA BASKETBALL. 2 וכדורסל יורוליג – שני עולמות נפרדים

תארו לעצמכם אתר הופס-יורוליג. נניח שהיה בעל אתר שאחד ממכריו הוותיקים – איזה ג'וברנקו פופוליצ'יס – הפך עוזר מאמן בטורקיה, ובעל האתר היה שולח תמונה שלו ושל פופוליצ'יס. מי היה שם זיין, הגידו לי. אבל בזמנו ששלחתי תמונות עם טוני פרקר, ניקולה יוקיץ', או מאמנה של שרלוט סטיב קליפורד שהיה סטודנט שלי, הרבה הגיבו בשמחה כי הם הכירו כל אחד שבתמונה בצורה אינטימית ממש ולכל תמונה היה ערך. עם פטריק יואינג ישבתי איזה 15 דקות ושוחחנו על הכל. משך שנים שרצתי במדיסון סקוור גרדן עם סטודנטים שלי שעשו שם את הסטאג', ופטריק (כמו שאר שחקני הניקס) הפך למכר קרוב. אני זוכר שפעם הכנסתי תמונה של ה-LOCKER של סטפן קרי אחרי שהתפשט, הוריד את כל התחבושות והאביזרים, והיו אולי 20-30 תגובות רק על התמונה שהראתה מספיק ג'אנק למשאית זבל. תארו לכם תמונה של לוקר אחרי משחק של איזה כוכב אירופאי. את מי זה היה מעניין?

ה-NBA היא ליגה שלנו. אנחנו חיים אותה מבוקר ועד ערב עם ידיעות, רינונים, השערות, ויכוחים, חישובי שכר בטריידים שונים. אנחנו מכירים אפילו את החתיכה של שחקן שולי כפרנק קמינסקי פור גאד סייק.

כשדונובן מיצ'ל חתם בקליבלנד זה היה חם מהתנור ענק, מודבק, עם 100 תגובות. את מי היה מעניין מעבר של כוכב אירופאי מברצלונה לפרנבחצ'ה?

אולי פה ושם ישנו קליר פאת' ללברון, אבל אנחנו מכירים את בניו, יודעים בן כמה הוא, וכל ידיעה על תוכניותיו בעתיד היא כותרת ראשית.

ה-NBA הוא החיים עצמם עם שמחות ואכזבות, נצחונות והפסדים, ואנחנו חיים כל רגע מכל מה שהולך. הדבר היחיד שניתן להשוות ל-NBA הוא הכיסוי העתונאי והמעורבות של קהל אנגלי – במיוחד בערים הקטנות יותר עם קבוצות בפרמייר ליג.

3. שמות כינוי

כשקובי היה מנתר ככה הוא לא היה קובי. הוא היה 'בלק ממבה'.

כשמייקל ג'ורדן התעופף הוא היה "AIR". כשקרל מלון קלע 35 עם 15 ריבאונדים, זה היה ה-'MAILMAN' המביא את הדואר הבייתה. כמעט לכל שחקן מצטיין היה כינוי. היום זה קצת נעלם. אין יותר 'ביג O' א וילט 'THE STILT' צ'מברליין (קביים). אלן אייברסון היה THE ANSWER – התשובה. תארו לכם לקרוא לרפי מנקו – רפי 'התשובה' מנקו. אנשים היו זורקים עליך אשפה. אבל ב-NBA גארי פייטון היה 'THE GLOVE' – הכפפה. את ה-GREEK FREAK כולנו מכירים עכשיו. בארקלי היה 'דה ראונד מאונד אוף ריבאונד'. וינס קרטר היה 'וינסניטי', וג'רמי לין 'לינסניטי' – טרוף בשני המקרים. קלייד דרקסלר היה CLYDE THE GLIDE – הדואה והמרחף. זוכרים את ה-REIGN MAN שון קמפ? דניס THE WORM רודמן. אהבתי ביותר את רוברט 'THE CHIEF' פריש. 'PISTOL PETE' – היש כינוי מתאים יותר לפיט מרביץ'?

כתבתי זאת מהזכרון. ישנם מאות כינויים כאלה שתפסו וכאלה שתפסו פחות. פתאום נזכרתי ב-'BIG COUNTRY' ואני יודע שהוא היה סנטר לבן אבל שכחתי את שמו.

4. אנגלית – השפה העולמית ושפת הכינויים

האם ישנו כינוי אחד לשחקן ישראלי עכשווי או של העבר? מה בקשר לתומר 'פרחים' גינת? או רומן 'זיונים מהצד' סורקין? גל 'אל-על' מקל. תמיר 'בלטות' בלאט. גיא 'צלמוות' גודס.

למה שאתם לא תכניסו כמה כינויים לשחקני כדורסל וכדורגל. חשבתי על דני אבדיה וחשבתי דני 'מצא-יה' אבדיה, אבל אז הגעתי למסקנה שעברית היא לא שפה טובה לכינויים. משום מה נדמה לי שאנגלית היא השפה היחידה לכינויים. בכלל אני חושב שיום אחד בעתיד תהיינה רק שתי שפות בעולם – אנגלית ועברית. עברית כי היא שפת התנ"ך ואנגלית כי היא הופכת יותר ויותר לשפה בינלאומית. אני מסתכל עתה על ה-US OPEN וכל שחקן או שחקנית מדברים אל המיקרופון כנייטיבס. הטובים ביותר הם הסקנדינבים. מדברים אנגלית אפילו ללא מבטא. אבל כולם – ללא יוצא מין הכלל – מדברים אנגלית טובה ושוטפת אחרי נצחון. אפילו הטוניסאית שעשתה את גמר הנשים עכשיו דיברה אנגלית רהוטה למיקרופון. האינטרנט עוזר בזה, וכמובן נטפליקס ומה לא.

גם ב-NBA. לוקה מדבר אנגלית מצויינת. כולם. היחידים שמתנגדים ללמוד את השפה הם היפאנים במייג'ור ליג בבייסבול.

וכבר קבענו שהאנגלית היא השפה הטובה ביותר (היחידה?) לכינויים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
163 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
thejanitor
thejanitor
09/09/2022 5:50:06

תודה מנחם.
.
אירופאים של היום ממש חזקים, לא צריך נבחרת אירופה, מספיק רק נבחרת מאוחדת של יגוסלביה כדי לנצח את האמריקאים. חמישייה של לוקה, שני הבוגנאדוביצים, וויצביץ ויוקיץ מנצחת כנראה, דיברו על עומק הספסל, אז נוסיף לספסל את יאניס ואמביד משאר אירופה וברוטציה של 40 דק, יש מצב לניגוב אירופאי.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 9:05:17
Reply to  thejanitor

+1966

חגי "התותח" ניסני
09/09/2022 10:57:35
Reply to  thejanitor

וואי מה זה נסחפת.
חמישייה של דיוויס דורנט לברון קוואי וסטף. ספסל של הארדן ג'א יאנג בוקר טייטום ג'ורג' באטלר ואולי עוד איזה סנטר שירגישו טוב. מי בדיוק יכול להתחרות בזה ממי שציינת?

Avri
Avri
09/09/2022 11:01:50
Reply to  thejanitor

שום מצב שבעולם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/09/2022 11:12:03
Reply to  thejanitor

אמביד מאפריקה!

אין סיכוי לאירופאים לנצח האמריקנים כי חוץ מחוץ ויאניס ויוקיץ' השאר פחות טובים מאלו שאחרי האמריקנים המובילים.
אם אתה מדבר על נבחרת שאר העולם מול האמריקנים, אז זה סיפור אחר, אז כבר ישנם יותר כוכבים גדולים.

yaniv
yaniv
09/09/2022 11:21:04

אמביד יש אזרחות צרפתית

jefffoster10
09/09/2022 5:59:24

תודה על המעורב
מציין כאן שיום חג היום – פתיחת עונת הפוטבול כשבאפלו שוחטת את האלופה לוס אנג'לס ראמס
ואין ספק שכינויים עוברים טוב יותר באנגלית (או בספרדית) מאשר בעברית

thetroll
thetroll
09/09/2022 6:07:27

מנחם תודה רבה פוסט מעולה.
אין הרבה מה להוסיף. צודק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם אתה לא הבנת אותי.
ההגנות באירופההטובות יותר כי השחקנים מתאמצים ואין wwe.
שחקני הnba ברובם הגדול הרבה יותר טובים ואם יתאמצו בהגנה יהיו פי אלף כי הם אתלטים גדולים וחזקים יותר.
הבעיה שלא בזין שלהם הם עצלנים בטלנים לא מקצוענים לואד מוחלט במשחק וקליר פאת להאדרת הכוכבים.
בנוסף יש את המדיניות המכוונת של הליגה עי השופטים לתת קליר פאת לכוכבים בשריקות אוויר ודיכוי המגינים שיתנגדו מינימלית ויאפשרו לצבור סטט מגן לוחץ ואגרסיבי על השקץ יקבל מהר 2 שריקות אוויר וזהו ואז השקץ יכול לגלגל את הכדור עד קשת ה3 בקו ישר להרים ידיים להסתכל שעתיים שהמגן 2 מטר ממנו הבנת?
באירופה היו הורגים את השקץ.
דבר נוסף עליומות האמריקאים הוא בעיקר בגארדים. להיות גארד nba פותח צריך יכולות על.
לעומת זאת בגבוהים כולם כמעט זרים בליגה כי אין להם בסיס למשחק.
האירופאים לאט לאט סוגרים את הפערים כי הם מתאמנים אותו דבר מגיל צעיר ועוסקים יותר באימון פיתוח יכולות אישיות הפער הזה עוד ילך ויסגר עם השנים.
אגב נבחרת אירופה מנגבת בסוויפ את נבחרת ארהב, זה אפילו לא יהיה כוחות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עוד דבר נוסף הרבה כסף שם משחית במיוחד בעולם הפיתויים של היום איך מישהו עם 200 מיליון דולר שכר אמור לעשות הגנה?
שראיתי את הסרטונים של פושע המשחק דמיאן שנחשב לשחקן על הזדעזעתי. הבן אדם פשוט עומד בהגנה ולא זז בכלל אף.פעם נותן לכל אחד ישר לעבור כמו במעבר חצייה.
לא פלא שפורטלנד כל הזמן כשלה.
מה זה שווה שאתה קולע 30 ונותן שיקלעו עליך 40?
הכוכבים בליגה רובם פשוט עומדים בהגנה אפילו לא נותנים אחוזי מאמץ של קוטג.
הם משחקים רק בצד אחד של המגרש

סוסמעץ
סוסמעץ
09/09/2022 10:13:28

צודק שמעון

golan
golan
09/09/2022 10:20:19

נכון, אבל חלק מזה נובע גם מדרישת הקהל, אם אתה ועוד כמוך כותבים כל הזמן שלא צריך לשלם לנגר מקס שיעשה הגנה (גובר, דריי בחוזה הקודם, ) אבל אתה כן מוכן לשלם ברינקס לכל קלע חסר מצפון,אז אם הקהל מעוניין – הבעלים "זורם".

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  golan

הקהל יאכל מה שימכרו לו. אם מוכרים לו ווי טר אול וויטנס הוא יהיה וויטנס.
הרוב שם בכלל לא רואים את המשחק הם באים לאכול נקניקיות ולהיות בפלאפון.
חוץ מזה אתה לא רואה איך האולמות בwwe מפוצצים גם? באים לראות את ברט הארט ולקס לוגר בהמוניהם שהם יודעים שזה לא אמיתי😉

ברוך רובין
ברוך רובין
09/09/2022 8:03:39

מי היה הורג באירופה את לברון? היה קולע בשינה. די מצחיק לחשוב שאחד השחקנים הטובים בהיסטוריה סקורר אדיר ואתלט על היה נכנע להגנות האירופאיות ולשחקנים נחותים משמעותית.
אני רק מדמיין מגן לא אתלטי נצמד ללברון תק וזה שניים קלות, והוכחנו לך שדאבל טים קבוע זה שיטה יעילה. אתה יודע שיש מוביל כדור נוסף ליד לברון שיכול פשוט להוביל לחצי. ללברון יש יתרון אתלטי אדיר גם היום כמעט על כך שחקן בעולם אז באירופה (2.05 ארוך בידיים במשקל של קארל מלון עם צעד ראשון ארוך מהיר כברק שקופץ לתקרה).
בעונה הרגילה בהחלט לא מעט פעמים שלא מתאמצים בהגנה, זה מרתון בפלייאוף שחקנים נותנים 120 אחוז.
.
לגבי השריקות באירופה צפיתי בכמה משחקים, אני לא רואה הבדל גדול בשריקות בטורניר הזה. יאניס הולך הרבה יותר פעמים לקו באירופה.

שלהבת
09/09/2022 8:26:42

שמעון, תגובה לעניין, לא מסכים עם כל מילה, אבל יש הרבה אמת גם במה שאתה אומר וגם במה שמנחם אומר.

עגל
09/09/2022 11:25:53

שמעון היקר,
ראשית, תואר "מזין האתר" שקיבלת ממנחם הולם אותך מאוד
🙂
אתה לא מחדש כלום בזה שאתה חוזר על מה שכולם אומרים במשך שנים, שבנב"א הליגה הארוכה והשחקנים נכנסים למוד של שיוט. משחק לפה ומשחק לשם לא יזיז להם הרבה. ושריקות לטובת הכוכבים תמיד היו וגם יהיו בעתיד.
ומצד שני, כשיש טורניר זה משהו אחר – יש מעט משחקים, כל משחק קובע ובאים להתאבד על המגרש. בגלל זה הבאבל שמאבל היה כל כך טוב. דה שוט בא לקלל ויצא מברך.
תוסיף לזה את הרגש הלאומני (כמו באולימפיאדה) ועוד את האגו של כוכבים מקבוצות יריבות, וקיבלת קוקטייל מושלם.
הגדולה שלך כקופירייטר במשרד פרסום היא שאתה לוקח את הדבר הזה שיש עליו הסכמה ומחבר אותו לנדלן של לברון שיש לך בראש, מה שבא עם תיאוריות קונספירציה תחת שמות הקוד "תאגיד" ו"קליר פאת'".
רק תעשה טובה, תוריד את מינון החפירות . . .
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

טנש לא מסכימים עם הטענות האלה אז,זה לא כולם. הם אומרים שמתאמצים בnba ושהכשרון ככ גדול שם שהם גורמים להגנות להיראות ככה ושמשנות ה60 יש אותם דריקות ואותם דברים

עגל
09/09/2022 13:46:04

מסכימים שהליגה ארוכה ולא כל משחק בה קובע, שיש רוטציות ארוכות וספסל שצריך לשחק גם, שיש פציעות ושאין מוטיבציה עליונה בכל משחק. שיש שריקות לטובת הכוכבים ושהקהל לא פנאטי ובא להשתעשע. ומסכימים גם שבנב"א מה שקובע את המשכורת זה קודם כל ההתקפה.
אבל כשקצת חשוב להן הקבוצות בנב"א משחקות ברמה אחרת לגמרי גם בהגנה. שלא לדבר על זה שגם ביום-יום השוחק רמת הביצוע הכללית, האתלטיות המטורפת והמהירות הן רמה אחת מעל מה שיש בארופה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אין בינינו מחלוקת.

Smiley
09/09/2022 7:10:47

הנה זה מתחיל…
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7867&docID=414442
לדעתי הסיבה הראשונה, ואולי העיקרית, היתה העזיבה של קטש, שלא הייתה קשורה לכדורסל, למרות שמבחינת כדורסל הוא דווקא נראה טוב בנבחרת.
ועדיין, הסגל פשוט לא מוכשר מספיק. אין כמעט אף שחקן שמסוגל ליצור לעצמו ולאחרים מבטים או ליצור סל מכלום.
עניין המתאזרח שהלך פה לאיבוד. או שמביאים איזה גארד גאנר (סגנון סלוטר של פולין – שהוא סקורר יותר טוב מכל מי שבנבחרת ישראל, והוא עוד טופ סקורר של הלבל השני באירופה) או שמביאים איזו מפלצת צבע אתלטית שיהיה מטרה לטחון פנימה ויתן עוגן הגנתי.
עניין טי ג'י ליף גם מעניין, כי לטעמי הוא יכול היה להיות אדיר בנבחרת עם הסגנון משחק שלו והניסיון (אפילו המועט ב-NBA), וזה שהוא בכלל לא לוקח את משבצת המתאזרח.

NFS
NFS
09/09/2022 8:03:53
Reply to  Smiley

נו באמת, איזה גועל נפש. רכילות שלא קשורה לספורט.
והכתב המקצוען הזה אחרי הניצחון על פינלנד אמר בחדשות הספורט "הדרך לשמינית הגמר סלולה".

Smiley
09/09/2022 8:06:59
Reply to  NFS

שמע, בישראל אוהבים לצאת מפרופורציות, לטוב ולרע, אבל בשורה התחתונה זאת הרמה של הנבחרת, ובמשחקים מול נבחרות שאמורות להיות בדרג שלה, פולין וצ'כיה היא כשלה.
לא הייתה כימיה בנבחרת, ואני מניח שאולי עם קטש זה היה נראה אחרת. ישראל תמיד שיחקה קבוצתי ועם הרבה התלהבות ולחימה, דבר שהיה חסר באליפות הנוכחית, כולל עניין הרוטציות שכולם יודעים כמה זה חשוב.

NFS
NFS
09/09/2022 8:32:49
Reply to  Smiley

בהחלט, היררכיה חשובה מאוד.
רק בעליה למחצית האחרונה של האליפות גודס עלה עם מדר, אבדיה, רפי "התשובה" מנקו, גינת ולוי – חמישיה כישרונית ולוחמת (נניח שאפשר לעלות עם סורקין במקום לוי).
ההתעקשות על מקל (שאם אני לא טועה לא שיחק כמעט בשנה האחרונה) ובלאט שפשוט לא ברמה המתאימה והזגזוג בין הדקות של השחקנים היתה בעוכרינו.
ועדיין – כתבה מיותרת ובטח מנופחת ומוטה (כן בטח, שחקנים אמרו לכתב שפיני גרשון מפריע להם על הספסל).

onetwo3
09/09/2022 9:56:00
Reply to  NFS

nfs צודק בכל מילה

MBK
MBK
09/09/2022 8:28:44
Reply to  Smiley

חוסר הכימיה בין גל מקל לאבדיה צרח לשמיים
אבדיה לא שיחק בתפקיד הנכון עבורו, הוא היה חייב להיות מוביל כדור שני בעוד כשגל מקל היה עם הכדור הוא סחט את השעון עד הסוף והוציא אלתורים
הנבחרת הייתה חייבת לשחק עם גארד – מדר/בלאט
אבדיה/זוסמן כסקנד גארד ועם 3 פורוורדים/גבוהים
נמרוד לוי היה קצת בוסר, מנקו וגינת שיחקו בסדר גמור יחד
הייתה טעות לקחת שחקנים מבוגרים כמקל ופניני על חשבון צעירים שיכלו לתת קצת יותר ולקבל במה.
שחקן כמו עוז בלייזר או שון דאוסן היה חסר לי
המפתח כיום לקחת שחקנים שיכולים לשחק ביותר מעמדה אחת, שחקנים מגוונים
גודס עשה המון טעויות, הנבחרת הפסידה את הרבע הראשון בטורניר בכל משחק והייתה במינוס 33 במצטבר (זה על המאמן)

Smiley
09/09/2022 8:31:48
Reply to  MBK

שנים שהגארדים הישראלים חולים במחלת הכדררת. מקל הוא דוגמא הבולטת.
הסגנון של קטש לטעמי יותר מתאים עבור גארדים כי הוא משחק עבורם הרבה פיק נ רול, אבל הבעיה היא באמת להיות אפקטיבי ולתקוף את ההגנה כדי ליצור יתרון.
הפעם היה נראה שהגארדים פשוט מכדררים את עצמם לדעת מבלי שום הגיון

onetwo3
09/09/2022 9:57:11
Reply to  MBK

מסכים איתך mbk.
לגבי דאוסן או בלייזר אני לא מרגיש שזה הפתרון. הייתי נותן לדוברת ונועם יעקב או צ'אצ'אשווילי את ההזדמנות

Dor
Dor
09/09/2022 20:30:53
Reply to  MBK

מידן, פניני היה פשוט נהדר

דה שוט
09/09/2022 10:11:08
Reply to  Smiley

בעיקרון אני מסכים עם מה שפאני אומר ואמר לגבי הנבחרת. לא ארחיב על כך כי הכל כבר נאמר.
רק אוסיף לגבי דני בוי שאני מאוהדיו הגדולים ביותר – חבר שאני מאוד מעריך את דעתו (הפעם לא מדובר בננוחם המקורי) העיר באזני כבר באליפות אירופה לצעירים בה זכינו לפני כמה שנים – שדני לא מתנהג בצניעות. היה קטע נגד ספרד אז (לפני כמה שנים) שהוא חגג בעמידה והצדעה מול הספסל שלהם. אחר הגיעו פעמיים "טו סמול" לגאלינרי ולדניאלס (ניו אורלינס).
אני חושב שהוותיקים בנבחרת לא מאוד אוהבים אותו, בלשון המעטה, ואולי גם את מדר. מדר להזכירכם לא הסכים לעלות בסוף משחק אצל קטש, כאשר היה בן 19 בלבד! הצניעות איננה המעלה הגדולה ביותר אצל השניים האלה. אם זה טוב או רע – אין לי מושג. אבל ברמה האישית אני זוכר שכבר בזמן אמת צרם לי ה-"טו סמול".
נ.ב.
טמיר – אף פעם לא מאוחר, תמיד תוכל להשאיר מכתב התנצלות אנונימי בשלושה עותקים במשרדי הופס (בקשר ל-MVP שלך).
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

טו סמול וכל אלו זה יבוא מהnba אפילו ליטאים ובוסנים וגרוזינים התחילו לעשות את זה 🤣🤣🤣
ראית את סבוניס ומוסא חחח זה אחד הקטעים הטובים אבר עסוקים בשאגות במקום לקלוע ולשמור חח

NFS
NFS
09/09/2022 10:41:18

זה היה קטע לפנתיאון –
סאבוניס מנסה להטביע על מוסא שחוסם אותו בקושי ואז שואג עליו (ובוסניה באיזה מינוס 11, כן?) כשהכדור קופץ ומגיע לליטאי שמטביע על מוסא ואז סבוניס שואג עליו.
🤦‍♂️😅

דה שוט
09/09/2022 10:43:51
Reply to  NFS

לגמרי
והכי מצחיק שם זה שסבוניס עוד נותן לו תפיסה קטנה בגב לפני הדאנק אולי כדי שיסתובב ויחטוף את זה בפנים. תסתכל שוב זה מצחיק מאוד

NFS
NFS
09/09/2022 10:48:50
Reply to  דה שוט
NFS
NFS
09/09/2022 10:51:57
Reply to  דה שוט

חלילוביץ' 🤦‍♂️
משחק הדחה, הנבחרת שלך במינוס 14, 3 דקות לסוף. איזה ליצן..

דה שוט
09/09/2022 11:01:09
Reply to  דה שוט

תראה איך הוא מסובב אותו כאילו אומר לו "ס'תכל ס'תכל מגיע לך דאנק על הראש…"

NFS
NFS
09/09/2022 10:46:37
Reply to  NFS

אגב מבוסניה זה חלילוביץ', לא מוסא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

חח תשמע זה קטע hof ישר לפנתיאון.

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 11:12:55
Reply to  NFS

סיאד חלילוביץ'?

דה שוט
09/09/2022 10:42:08

דני עשה קטעים גם לפני שהגיע לאנ בי איי. זה עניין של צעירים, ועדיין, אצלו יש תחושה שזה קצת יותר מאחרים.
אולי האליפות הזאת תמתן אותו קצת בתחום הזה. בכל מקרה אני לגמרי בעדו. ראיתי את רוב המשחקים שלו עם ראס ולא מעט גם בשנה שעברה. מקווה שיפרוץ קצת השנה.

Avri
Avri
09/09/2022 11:12:17
Reply to  דה שוט

מדר ודני שיקוצים כחול לבן. קדימה ללל, לטיפולכם.

Avri
Avri
09/09/2022 11:13:18
Reply to  Smiley

לטובת מי שלא עוקב, למה קטש הועזב?

Avri
Avri
09/09/2022 14:18:32
Reply to  Smiley

אם זה המקרה אז האיגוד חבורה של אפסים.

עמיחי קטן
09/09/2022 7:22:48

תודה מנחם.
ליגת ה-NBA היא הליגה שבה משוחק הכדורסל הטוב ביותר בעולם עם השחקנים הטובים ביותר, אבל יש לכדורסל באירופה כמה יתרונות וכמה דברים שונים, כך שכמו שהבאת רשימה ארוכה של שחקנים שהצליחו ביורוליג ולא ב-NBA, יש גם שחקנים שהיו מצליחים יותר ב-NBA. באליפות אירופה הנוכחית למשל, שחקנים יוצרים נראים טוב יותר, אבל שחקנים אחרים נראים פחות טוב באירופה מאשר ב-NBA (שחקנים כמו מלדון, קורקמאז ות'ייס למשל).

עמיחי קטן
09/09/2022 7:23:38

ולגבי דונצ'יץ', יאניס ויוקיץ' – הם נותנים את המספרים שלהם מול כל הגנה – NBA או אירופה.

שלהבת
09/09/2022 8:36:56

+1

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 7:45:08

חזק מנחם, הרגת אותי! 😂😂😂
רומן "זיונים מהצד" סורקין! גיא "צלמוות" גודס! 🤣
.
אני סבור שגם ספרדית זו שפה טובה לכינויים, לא?

MBK
MBK
09/09/2022 8:00:58

גם אותי הכינוי של רומן שבר
כן, ספרדית שפה מעולה לכינויים
לכל שחקן ארגנטיני רב מעלה יש כינוי ללא יותר מן הכלל
וזה מתגלגל נהדר על הלשון

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 9:15:42
Reply to  MBK

גם תמיר 'בלטות' בלאט 😂

שלהבת
09/09/2022 8:37:43

ספרדית בוודאי.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 9:16:48

אולי בספרנזית או באשכנרדית

ברוך רובין
ברוך רובין
09/09/2022 10:15:20

שמע זה ענק!!! גיימס פוטה הארדן, דריימונד קוארפו גרין… דרך אגב לקובי ברייאנט קראו הבלק ממבה לא בגלל הביצועים על הפארקט. אותו דבר לקרל מלון ״מיילמן״ זה בגלל שאין דלת ביוטה שלא דפק בא…

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
09/09/2022 10:57:14

באמת אחת הפסקאות המבריקות שמנחם כתב בשנים האחרונות..
.
"האם ישנו כינוי אחד לשחקן ישראלי עכשווי או של העבר? מה בקשר לתומר 'פרחים' גינת? או רומן 'זיונים מהצד' סורקין? גל 'אל-על' מקל. תמיר 'בלטות' בלאט. גיא 'צלמוות' גודס."
.
מעולה.

אהרון שדה
09/09/2022 7:53:24

היי מנחם
1 אין ספק שהנ.ב.א היא הליגה הטובה בעולם והמעניינת בעולם (למרות שבמהלך העונה היא יחסית משעממת בגלל אינפלציית המשחקים)
2. כמובן שרוב מוחלט של כישרונות על משחקים בה
.
אבל אחרי שאמרנו את זה נעיר כמה הערות

1. ההגנה שם רעה מאד ובזה שמעון צדק
נכון אתמול לוקה נתן תצוגה ( אגב דווקא נגד הנבחרת עם אולי הכי הרבה שחקני נ.ב.א בטורניר כולל שחקן ההגנה שם 3 פעמים )
אבל בסה"כ הרבה יותר קשה לכוכבים מול ההגנה האירופאית באופן כולל כי שם אשכרה שומרים
גם יאניס עד היום לא בלט מדי באליפויות כגון אלו
ואפילו לא יוקיץ מציע שנתבונן בהמשך

2. גם העליונות האמריקאית היא בוא נגיד לא מה שהיה ב 1992
נכון את המשחקים האולימפים בטוקיו הם לקחו בזכות אחד דוראנט
אבל היו לא פעם שהאמריקאים פישלו
לא רק באליפות 19 שהם עשו טובה שבאו
אלא למשל באליפות עולם 2006
שארה"ב באה עם כל גדולי התקופה
בראשות לברון אבל גם וייד ,אנתוני , האוורד פול בוש ועוד
היוונים עם אחד נגר פאפלוקאס ואחד שמן סופו עשו מהם רסק עגבניות .
כששמה להם 101 נק על הלוח ושלחה אותם הביתה

ככה שבשורה התחתונה ארה"ב והנ.ב.א עדיין שולטות
אבל לא בכזו עליונות
אנו כבר 30 שנה אחרי הדרים טיים המקורי זה כבר לא יחזור

לסיום הזכרת את סאבוניס והעלת השערה שהוא לא הגיע קודם כי הוא פחד ….
לדעתי מה שעושה יוקיץ היום לליגה הוא היה עושה אז הסרבי מזכיר אותו
סאבוניס הקדים את זמנו ב 30 שנה היה סנטר שיודע לצלוף שלשות עם חכמת משחק ענקית
רק נציין שבדורו היה אחד דיוויד רובינסון
מס 1 בדראפט ברבות השנים שחקן העונה שחקן ההגנה של העונה רוקי העונה מלך הסלים
10 פעמים אול סטאר ועוד
סאבוניס פגש אותו בחצי גמר סיאול 88
וברה"מ גמרה את עידן המכללות עם 76-82
אז נכון שהקלע הבולט היה מרצולינאוס
אבל סאבוניס לא התרגש מרובינסון ומכל שאר הסנטרים של ארה"ב בתקופה ההיא

Smiley
09/09/2022 8:04:43

ב-2006 לברון, וויד ואנטוני עדיין היו ילדים שלא ממש נספרו על ידי לארי בראון שאימן את הנבחרת

MBK
MBK
09/09/2022 8:22:13
Reply to  Smiley

תתפלא אבל ב 2006 המאמן היה מייק ששבסקי
ב 2004 זה היה לארי בראון במופע האימון הכי גרוע שלו בכל הזמנים

Smiley
09/09/2022 8:23:17
Reply to  MBK

צודק, התבלבלתי בין השנים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

לברון היה ילד וויד היה ילד? וויד זכה באליפות ולברון היה שחקן של 30 נק למשחק

שלהבת
09/09/2022 8:38:58

מסכים. מנחם, תראה למשל את נבחרת צ'כיה עוצרת את יאניס לפני שנתיים או שלוש באליפות העולם כשבסגל שלה רק שחקן NBA אחד ושחקן יורוליג אחד, והשאר NO-NAMES. יאניס היה כבר אז MVP.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  שלהבת

יאניס היום כבר הרבה יותר טוב מאז. הוא כבר גדול וחזק מידי והיום יש לו גם מאמן על בנבחרת וצוות חזק.
אז הוא דיחק עם די פחים.
בלי קשר שחקנים כמו סטף דוראנט יאניס לוקה יוקיץ אמביד וכו קשה לעצור אבל אפשר להקשות.
אבל הם בודדים. רוב כוכבי הnba אוכלים קש באירופה במיוחד אלה בלי הקליעה.

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 9:00:06

100+

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 9:02:32

אהרון קבל:
https://www.youtube.com/watch?v=O8u5cnC7tpk
תחפור קצת בערוץ הזה, יש שם פנינים במיוחד בשבילך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סבוניס לגמרי היה יוקיץ אם היה מגיע צעיר לליגה צודק אהרון

אהרון שדה
09/09/2022 16:49:35

תודה !

MBK
MBK
09/09/2022 8:20:33

דווקא היו כמה כינויים לא רעים בספורט הישראלי –
מוטי ״העייט״׳קקון (תכלס זה היה הכינוי של אמיליו בוטרגניו)
אלי ״קוקוס״ כהן
רפי אוסמו (הקטן והגדול) – יעני JR ו SR אוסמו
אייל ״הקוסם״ ברקוביץ
טיק-טיק – טריטיאק האגדי
פישו-נט – אישטוון פישונט
סיריל ״הו הו הו״ מק׳אנקי
שורה ״זרקה לו ת׳ילד״ אוברוב
אבי ״הצב״ נמני (כינוי שקיבל מאוהדי אתלטיקו)
דוד ״חומוס״ פיזנטי (פיזה)
אלירן ״שודד זקנות״ עטר
עומר ״מזיין קטינות״ אצילי
פליקס ״הסוחר״ חלפון
יוסי ״אבוקוף״ אבוקסיס

שלהבת
09/09/2022 8:39:18
Reply to  MBK

הקוסם, נכון!

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 9:03:33
Reply to  MBK

אבוקוף זה האב הקדמון של השיקוץ?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רק העיט והקוסם טוב פה. השאר זבל.
שודד הזקנות זה תמיד מצחיק אותי 😁

Berch
09/09/2022 11:19:23
Reply to  MBK

מייק "המשוגע" קארטר….
😍

אור
אור
09/09/2022 21:22:40
Reply to  MBK

יוסי היהלום בניון
.
אלון האווירון מזרחי

NFS
NFS
09/09/2022 9:04:42

וב-WNBA בחצי הגמר בין הקבוצה הביתית, האלופה שיקגו סקיי, לקונטיקט סאן במשחק החמישי והמכריע, 3:49 לסיום סקיי הובילו בניחותא ב-9 הפרש 63:54.
זה נגמר 63:72 לסאן עם ריצה של 18:0.
ביום ראשון הגמר מול האסיות של לאס וגאס.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
09/09/2022 9:12:47

תודה רבה על המעורב

Alex Rabino
09/09/2022 9:16:47

יש שתי סיבות מדוע דונציץ קולע 47 נקודות ויאניס 41 במשחק שאורך 40 דקות. ראשית כל הקבוצה משחקת עליהם ו 4 שחקני החמישיה הנותרים מפנים להם את הדרך. שנית השופטים נותנים להם הרבה כבוד ושורקים על כל נגיעה. אותי יותר מרשים שחקן כמו יוקיץ שיוצר לעצמו מצבים ומוסר הרבה אסיסטים לחבריו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Alex Rabino

אמת ביורובאסקט הזה השופטים הביאו חלק מהwwe לעזור להם

A Ljos: Resurrection
09/09/2022 9:32:18

ראיתי עשר דקות שלמות מהיורובאסקט. מה שבחרתי לראות שיקף לי במדויק כל מה שכבר דמיינתי על כדורסל, ישראלי, אירופאי ואמריקאי ועל החגיגות הלילה באירלנד. שרשור (1/457) ->

Kobv
Kobv
09/09/2022 9:50:09

אני אוהב כדורסל אירופאי אבל לראות NBA ואח"כ כדורסל אירופאי זה כמו לראות NFL ואח"כ ליגת האלופות, זה נראה בהילוך איטי. אז נכון שהכדורסל האירופאי התקדם אבל לוקה לא היה לוקה ויאניס לא היה יאניס אילולא הלכו לשחק ב NBA. המשחק אותו משחק אבל זז אחרת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Kobv

מה אתה אומר לוקה כיכב פה עוד לפני שהגיע לשם

Kobv
Kobv
09/09/2022 14:36:17

כן אתה צודק, אם היה נשאר באירופה היה סופרסטאר כמו שהוא היום.

onetwo3
09/09/2022 9:59:21

הכדורסלנים האירופאים טובים יותר בכדורסל המקורי (מקצוע)
הכדורסלנים האמריקאים טובים יותר במה שהכדורסל הפך להיות (הצגה)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  onetwo3

האמריקאים משקיעים מגיל מאד צעיר יותר בפיתוח יכולות אישיות ואתלטיות מאשר במשחק הגנה או משחק קבוצתי או יסודות. המטרה דלהם זה להגיע לnba על סמך יכולות אישיות וקלטות פרומושן. לא מעניין אף אחד איזה מקום הקבוצה שלהם סיימה ובאיזה ליגה.
בשנים האחרונות יש גם באירופה התעוררות בתחום היכולות האישיות כי שחקנים עובדים על זה גם כמו האמריקאים.

Berch
09/09/2022 10:01:00

אחלה מעורב
רק אספר שבקשר לכינויים לנדב הנפלד היה כינוי "היונה".
הרבה זמן ניסיתי להבין למה קראו לו ככה….
אולי בגלל שהוא פורש כנפיו כיונה בהגנה,
אולי בגלל שהוא נמצא בכל מקום,
אולי בגלל שהוא שקט כיונה…..
עברו כמה שנים של מחשבות כאלה ופתאום זה עלה לי.
הבנתי איך הוא קיבל את הכינוי.
Nadav the dove
זה פשוט פאקינג חרוז!!!!
🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Berch

🤣🤣🤣

Berch
10/09/2022 10:04:28
Reply to  מנחם לס

אז בכלל כבוד גדול.
באמת

אור
אור
09/09/2022 21:24:00
Reply to  Berch

אחד הכינויים הגדולים

דה שוט
09/09/2022 11:07:51

הסיבה שלוקה יאניס ויוקיץ חוגגים – מעבר ליכולת השיא של ה-MVP בשנים האחרונות – היא שבאירופה לא רוצים באמת לעצור אותם. הם הנסיכים של אירופה ואף מאמן לא באמת רוצה להשפיל אותם או לגרום להם להיראות רע. בדומה ללברון בארה"ב. בטח לא בבית המוקדם. מאמנים לא באמת באים עם תוכנית משחק ברורה במטרה לתסכל אותם ולהוריד להם את הסטאט בכל מחיר. מול אמריקאים הם היו משחקים אחרת (בגלל זה רק דוראנט וטייטום הצליחו לתפקד באמת באולימפיאדה).
ברור שיש לשלושה יכולת אדירה ביחס לאירופה וקשה מאוד לעצור אותם.
ובכל זאת – מי שרוצה לראות איך מתייחסים אל לוקה מחוץ לאירופה – שיחזור למשחק על מדליית הארד בטוקיו.
לוקה הפסיד שם וסיים עם 22 נק', 7/22 מהשדה, 3/13 מהשלוש, 7 אסיסטים ו-8 איבודים.
אוסטרליה זה לא באירופה
🙂

אוסטרליה זה לא באירופה
🙂

דה שוט
09/09/2022 11:09:13
Reply to  דה שוט

וכמובן שגם השופטים בתוך זה (ולא התכוונתי לכתוב פעמיים על אוסטרליה, זה יצא ככה חחחח)

Smiley
09/09/2022 11:25:14
Reply to  דה שוט

מזל שיש את האוסטרלים כדי ללמד את העולם קשיחות מהי…
#ראגבי_זה_רק_תירוץ_ללכת_מכות

דה שוט
09/09/2022 11:34:25
Reply to  Smiley

מצ"ב פילוח הזריקות שלו במשחק הזה – נראה שעשו לו חיים קשים
https://im.ge/i/OpNp9S

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

אתה נלחם בתחנות רוח😂😂😂
בטנש בnba מתאמצים רצח לשחקנים יש אגו ככה ענק שהם לא יתנו לשחקן לעבור😉

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

בטורניר הזה בהחלט הכוכבים מקבלים כבוד סטייל wwe זה לא היה ככה בטורנירים קודמים. יוקיץ עשה גובר לסורקין במשחק מולנו חחח עם הראש והעפה לחוץ וקיבל זריקות חח קיבל שם כמה שריקות אוויר.
לוקה מקבל ימבה שריקות אוויר באליפות

דה שוט
09/09/2022 11:48:09

זאת התחלה של נרטיב חדש – אירופה נגד ארה"ב, כולם תורמים את חלקם, כולל השופטים
חחח
מעניין אם יתנו לאירופאי את ה-MVP השנה…

גיא רוזן
09/09/2022 12:12:25
Reply to  דה שוט

כאשר העובדות לא מסתדרות עם הנרטיב,
נולד לו "הם לא באמת רוצים לעצור אותם…"
.
ענק.
.
ברור לך שבמחי תגובה אחת הרסת את הנרטיב על לברון?
להשתמש באותו טיעון,
כאשר זו אירופה?!?!
.
אתה לא רואה את ההתרחשויות ביבשת הישנה?
את הלאומיות שמרימה את ראשה?
.
לטעון שהצרפתים, עם הכבוד הצרפתי, פשוט "נתנו" ללוקה זה לא פחות מהורס מצחוק…

דה שוט
09/09/2022 14:10:38

הלאומיות בצרפת מרימה ראש…
חחחחחחח
גוד וואן
הנבחרת שהכי שונאת את צרפת זאת נבחרת צרפת
(תקרא קצת על האחווה הלאומנית המדהימה שהתפרצה לפני שבועיים בנבחרת הכדורגל שם)

גיא רוזן
09/09/2022 14:16:28
Reply to  דה שוט

…וזו הסיבה שהם נתנו חלוקה דונצ'יץ' הלבנבן לחגוג…
.
אתה מנסה לאחוז במקל ב-2 קצותיו.
משעשע.
.
(עזוב, הגיע הזמן להודות באמת. אתה סתם נהנה להטריל. כל אחד והתחביבים שלו…
מי אני שאבקר בחירה אופנתית שכזו?
בחרתי לאבד את הזכות אחרי ששמעתי קעקוע של קורליין על היד…)

ברוך רובין
ברוך רובין
09/09/2022 19:51:35
Reply to  דה שוט

דה שטות, תחליט אתמול כתבת את זה
״
תודה מנחם,
תובנה מעניינת בעקבות אליפות אירופה – כוכבי האנ בי איי "מתאבדים" שם – לוקה אתמול 38 דקות, יוקיץ' נגדנו במשחק לא חשוב שיחק הכי הרבה דקות, יאניס וגובר בטירוף.
למה?
תיאוריה חדשה מרחיקת לכת – הם יודעים שהליגה הרגילה באנ בי איי זה חארטה – היא לא מרגשת אותם – אלה משחקים חסרי כל משמעות. באליפות אירופה הם חוזרים לכדורסל תחרותי אמיתי, כמו ששיחקו כשהיו ילדים, כמו שעדיין משחקים באירופה. זה מטריף אותם. ראינו ככה גם את דוראנט וטייטום באולימפיאדה.
כאן אני חייב לתת קרדיט ענק ועצום לשמעון שהקדים את זמנו ונאלץ להיאבק בכל רפי ההבנה באשר הם – הוא טבע את הביטוי wwe
זה בדיוק מה שקורה בליגה בעיקר בעונה הרגילה.
השחקנים משחקים בתוך מסגרת של כללים לא כתובים, אמנם זהות המנצחת נותרת פתוחה, אבל הכל במסגרת מיגבלות שלא כולן קשורות לספורט. אני רואה את הכוכב מיצ'יץ' לוחץ את מדר, ולהיפך (מדר גרם לו לאבד כדור על החצי), אני רואה לחץ מטורף על הכדור – ואז אני חושב על לברון שהכריז לפני עונת 2020 שהוא השנה יהיה "רכז" ואף אחד בליגה לא העז ללחוץ עליו. חחחחחחחחחחחחחחחחח
אחרי הבדיחה הזאת, הכוכבים באים ליבשת הישנה ומשחקים כדורסל אמיתי, בלי שריקות דרג, עם לחץ על הכדור, עם צעדים, עם טכני למי שנופל סתם (מקל), ועם רשות להגן על הכוכבים (טוב כאן עדיין יש מקום לשיפור).
אז נכון יאניס, לוקה ויוקיץ' נותנים הצגות – אבל אלה הטופ של הטופ בעולם. גם כוכבי אנ בי איי אחרים מככבים כי הם שחקנים אדירים (מרקנן, אפילו דני בוי), ההגנות באנ בי איי עדיין חזקות יותר אבל התחרות באירופה היא אמיתית.
וזה מטריף את הכוכבים.
האנ בי איי משעמם אותם…
״

אחלה הטרלה

אור
אור
09/09/2022 21:32:39
Reply to  דה שוט

"באירופה לא רוצים באמת לעצור אותם"
.
comment image

אור
אור
09/09/2022 21:33:29
Reply to  דה שוט

comment image

אור
אור
09/09/2022 21:35:26
Reply to  דה שוט
דה שוט
09/09/2022 21:54:13
Reply to  דה שוט

ברוך – עכשיו רק ראיתי – בעיקרון אין סתירה בין שתי התגובות. הכוכבים נותנים את הכל והיבשת הישנה חפצה בייקרם.
.
אור – מה זה?! אסור 3 ברצף! אותך לדוקטור פופר (אבו פופי).
בלי קשר, תישן על זה, תעבור על השריקות שהם קיבלו, תראה איזה אסטרטגיות הגנתיות הציבו מולם ותראה מה אוסטרליה עשו ללוקה – בסוף זה יבוא לך
😎

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מנחם, זה לא פוסט, זו הצהרת הון, זה טקסט מכונן, זה נאום שלא ישכח לעולם – הרגת אותי מצחוק, כל הסופרמרקט כאן מסתכל עלי…. בוברנקו פוציפיליס? תמיר בלטות בלאט? גיא צלמוות גודס??? רומן מזיין מהצד סורקין???? פשוט גאוני!!!!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/09/2022 11:18:00

מייקל מיצ'ל ושורט ומייקל ריי היו שחקני נב"א נהדרים ולא בינוניים ומטה!

לגבי כינויים יש לציין שיש שחקנים עם כמה וכמה כינויים ומעל כולם בארקלי ושאק.
ואיך לא הזכרת מנחם את "לארי לג'נד"/"ת'ה היק פרום פרנץ' ליק" ומג'יק.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/09/2022 11:19:53

צ"ל בסוף סימן שאלה במקום נקודה.

Jonathan
09/09/2022 11:38:41

מסכים

גיא רוזן
09/09/2022 11:27:22

קצת פרופורציות.
להלן הנתונים כאשר מנקים אותם מהנרטיב:
.
לוקה דונצ'יץ'.
ב-32 דקות במשחק הוא קולע באליפות 26.6 נקודות למשחק ב-58% אפקטיבי.
ב-nba בעונה האחרונה הנתון שלו היה 35.5 דקות, 28.4 נק', 53% אפקטיבי.
הפלייאוף הנתון הוא 31.7 נק' ב-37 דקות עם אותו אחוז אפקטיבי.
במקרה שלו, מדובר על מעט יותר נק' למשחק (פער של הנקודה בנרמול 36 דקות) ב-nva, אחוז גבוה בהרבה באירופה.
.
יאניס. הוא משחק באליפות אירופה 26.5 דקות וקולע 29.5 נק' במעט יותר מ-58% אפקטיבי.
בעונה הרגילה המספרים שלו הם 29.9 נק', 33 דקות, 58% אפקטיבי. הפלייאוף הדקות עולות ל-37 , הנקודות ל-31.7 האחוז יורד משמעותית ל-51% אפקטיבי.
פר דקה הוא קולע הרבה יותר באליפות,
והאחוזים?
ניתן להבחין בקלות בהבדל בין לשחק מול הסלטיקס או לשחק מול יריבה אירופאית.
.
הפיני המעופף. 15 נק', 55 אחוז, 31 דקות ב-nba
24 נקודות, 57 אחוז, 26 דקות באירופה.
.
יוקיץ' באליפות –
19.6 נק', 24 דקות, 72%
עונה רגילה –
27 נק', 33.5 דקות, 58%
פלייאוף –
31, 34 60
.
בוגדאנוביץ' עם 57% אפקטיבי באליפות, 55% בעונה הרגילה, 55% הפלייאוף.
.
JV עם 58% באליפות, 57% בעונה הרגילה, 49 הפלייאוף (לא קל, אייטון)
.
שרודר, אוסמאן, מיכאליוק, דראגיץ' בצמרת הקלעים באליפות.
ב-nba, פחות…
.
יש שורה תחתונה פשוטה וברורה.
לא צריך להיות אשף סטטיסטי, נביא, או עופר שלח בשביל להבין שלכוכבים הגדולים קל יותר במשחקים באירופה.
מה לעשות,
משחקים פחות דקות, פחות משחקים, עם קשת 3 קרובה יותר מול הגנות משמעותית פחות אתלטיות.
יאניס לא פגש ולא יפגוש באליפות הזו הגנה כמו זו שבוסטון הציבה מולו.
.
אפשר להמשיך לתזמר את הנרטיב,
מאפשר גם להסתכל על העובדות כפי שהן.
.
דרך אגב,
אין לי בעיה עם חסידי המשחק האירופאי.
ברמת הנבחרות, לא פעם רואים הרבה יותר קשיחות ואמוציות.
יש הבדל בין קשיחות ואמוציות להגנה טובה.
תשאלו את יאניס…

Jonathan
09/09/2022 11:38:04

ועכשיו אפשר להשוות את חואן הרננגומס בNBA – לעומת אירופה – לעומת הסרט עם אדם סנדלר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח מהנדס תודעה מס 1 רואים שאתה חבר בכיר בתאגיד. תגיד החשבת בסטט הזה גם את אוקראינה פולין וכל מיני נבחרות זבל כאלה 🤣🤣🤣

Jonathan
09/09/2022 11:46:56

גם הסטטיסטיקה בNBA נקבעת מול קבוצות בתחתית הטבלה

גיא רוזן
09/09/2022 12:04:53

אני מבקש,
תתייחס יפה לבעל הבית המרכזי של הנדלן בראש שלך…
.
זה באמת משעשע איך שלברון מוצא את דרכו למרבית התגובות שלך.
ממש.
.
עוד יותר משעשע זו היכולת להתעלם מנתונים.
מה לעשות,
ממוצעים כוללים את כל היריבות,
לא רק מה שנוח לך לספור.
.
אבל אל תתן לי להפריע לך במלחמתך בתחנות הרוח…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אבל נבחרת אסטוניה ואלה לא ברמה של המגיק ויוסטון וכאלה…

גיא רוזן
09/09/2022 12:27:49

ממוצע, חביבי. זה לא מסובך.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 12:56:15

הוא רועה חשבון בעין רבתי, ממוצעים ו SD הוא מבין מצוין.
האמת איפהשהוא באמצע בין שניכם, קצת יותר קרוב אליך.
מדהים איך שללברון ג'מוס יש כל כך הרבה נדלן אצל שימון ואצלך.

גיא רוזן
09/09/2022 13:05:10

לא, דוק.
החיים הם לא תמיד "פשרה" ו-"באמצע".
לפעמים יש דברים שהם ברמת הנתון האמפירי.
לא סטטיסטיקה, לא הערכה. נתון.
.
מה לעשות,
זה נתון עובדתי שכל הכוכבים של האליפות קולעים באחוזים טובים יותר מאשר האחוזים שלהם ב-nba.
אפשר לנסות להתייחס לנתון,
מאפשר לצאת בהצהרות נרטיב שגרתיות.
.
ממוצע?
כמו כן הוא.
לוקח את הנתונים מכלל המשחקים (גם מול הקבוצות החזקות, גם מול הקבוצות החלשות).
לטעון שהקבוצות האירופאיות באליפות חלשות ואז לספר שההגנות באירופה חזקות יותר?
נרטיב, כבר כתבתי?
.
עכשיו, תחזור לתגובתי המקורית.
ראית שם אזכור ללברון?
אני אוהד מוכרז,
אבל אני לא מתקרב לכמות האזורים ללברון של שמעון,
גם לא לאלו שלכם ב-ללל…
.
(אם כבר מזכירים נדלן …)

דה שוט
09/09/2022 13:28:26

אתה מבין שאתה משווה נתונים של 5 משחקים (אצל יאניס 4) לנתונים של 60 משחקים ויותר?
מדהים שאנשים כאן קונים את זה…

גיא רוזן
09/09/2022 13:31:44

א. ניתן להשוות רק על סמך הנתונים הקיימים.
ב. לכן הכנסתי להשוואה גם נתוני פלייאוף.
ג. אתה מבין שאתה מספר נרטיב נחרץ ללא שום נתון רלוונטי?
.
(אם כבר, אתה עסוק בעיקר להתעלם מהנתונים כאשר אלו אינם נוחים…)

גיא רוזן
09/09/2022 13:33:51

ד. גודל המדגם גדול בהרבה מ-5.
אם ממוצע האחוזים של כל שחקני ה-nba שמשחקים באליפות גבוה מזה שהציגו ב-nba אז גודל המדגם הוא סך המשחקים של כל אותם שחקנים.
אתה מוזמן לבדוק גם אתה.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 13:38:27

אמרתי קצת יותר קרוב אליך.
האן בי איי נהיית WWA עם כל החוקים כמו 30 אלף שניות והאדרת הכוכבים ברמה של יחס מהשופטים או גלגול כדור. אלה דברים שאי אפשר להתעלם מהם ולכן אי אפשר לשלול את מה ששימון אומר, לן אני אומר שהאמת היא…..

גיא רוזן
09/09/2022 14:12:24

שמעון אומר שהכל בליגה מכור מראש.
אין "אפור" בהתייחסות לטענה שכזו.
אי אפשר להיות "קצת בהריון".
זה כן או לא.
.
אני אומר ששמעון נהנה להטריל,
ולכן זה כלל לא רלוונטי רואה חשבון או פרופסור למדעי המחשב,
מראש כל שנכתב מונחה הטרלה.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 16:15:52

נכון
כולנו פה לפעמים מטרילים אבל עם כל ההטרלות אין לו כוונות רעות.
וכולנו יודעים שלא הכל מכור מראש, גם שימון אבל….
כמו שכולנו יודעים האן בי איי הוא עסק מסחרי ומה שמוכר אותו טוב זה ווי אול וויטנס, זה מכניס כסף כנראה לכולם להאדיר את הכוכבים ולהקל עליהם (לא בצורה מופרזת). אז נכון שלא מכור אבל מקל במידת מה ומתפשר.

Jonathan
09/09/2022 11:39:25

ואחלה השוואה ואכן זה אמור לשים את הדברים בפרופורציה…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

משעשעת תגובתך במיןחד לגבי הגנת בוסטון 😂😂
שמנקים את הנרטיב רואים שהשחקנים מתקשים הרבה יותר חח.
תגיד קשת ה3 יותר קרובה אתה אומר אבל לא אמרת שהזריקה הכי לא יעילה בnba זה 2 ארוך או מיד ריינג חחח אז איך יותר קל להם יש לך הסבר?

דה שוט
09/09/2022 11:57:58

עכשיו אתה זה שנלחם בטחנות רוח חחחחחחח תיכנע, אין לך סיכוי נגד הררי הדאטה שגיא מפציץ אותך בהם פה, ועוד באתר הופס.סטאט-גרופי.סיאו.איי אל
שים קסדה, זה קרב אבוד מראש
😂😂😂😂😂😂
(הכי טוב זה ההשוואה בין הסטאט של יאניס מול בוסטון בפלייאוף לסטאט שלו מול אריות בריטניה ואסטוניה)

דה שוט
09/09/2022 12:03:04
Reply to  דה שוט

טוב מסתבר שיאניס לא שיחק נגד בריטניה חחחחח נח קצת… אבל עשה 31 נק' עם 9/10 מהשדה נגד אסטוניה
🤷‍♂️

גיא רוזן
09/09/2022 12:07:48
Reply to  דה שוט

לא קל, ההה?
.
ככה לפגוש דברים מוזרים כאלו,
נתונים. איכס.
עובדות…
.
איך ביקשו מהינשוף בטלוויזיה החינוכית?
.
"ספר לנו סיפור…"

דה שוט
09/09/2022 12:17:32

יש שלושה סוגים של שקרים…
ווינק ווינק

גיא רוזן
09/09/2022 12:26:23

מילון, חביבי. דחוף.
.
יש הבדל גדול מאוד בין נתונים לסטטיסטיקה.
.
הנתונים שכתבתי הם לא יותר ולא פחות ממה שהם. נתונים. הפרשנות לא מתיימרת להיות סטטיסטית,
ואתה בהחלט מוזמן להציג פרשנות אחרת משלך.

דה שוט
09/09/2022 13:26:48

כן נכון, בסך הכל הבאת "נתונים" חחחח
אני נכנע
🙂

גיא רוזן
09/09/2022 13:29:30

"נתונים". בדקת במקרה במילון מה ההבדל בין נתונים לבין סטטיסטיקה?
.
מומלץ.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

הוא בא אליי עם nav ראית?
מכיר את זה כנט אסט וליו אבל בnba לך תדע מה זה😁

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
09/09/2022 11:49:08

גיא, תהיה חזק..

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 12:58:45

הם תוקפים ישר ב OCD….
לגיא אין סיכוי

NBA בדם
09/09/2022 12:23:38

+22.
אם היורוליג או הנבחרות היה משוחקים 82 משחקים, השחקנים מדי פעם היו מורידים את הקצב והאינטנסיביות שלהם לא פחות מאשר שחקני הNBA.
אם הNBA היה במתכונת כמו היורוליג או הנבחרות שכל משחק קובע היית רואה רמת משחק ואינטנסיביות כמעט כמו בפלייאוף ששם באמת כל משחק קובע, וממשוחק ברמה הגבוהה ביותר שיש.
שחקני הNBA טובים בפער עצום משחקני היורוליג, על אחת כמה וכמה שאתה מדבר על אולסטארים ומעלה, שמה ההבדלים פשוט תהומיים.

עמיחי קטן
09/09/2022 12:56:50
Reply to  NBA בדם

אז סימן שיש יותר מדי משחקים ב-NBA.

NBA בדם
09/09/2022 13:02:18

נכון, אבל מה לעשות שהמוצר NBA הוא רווחי ביותר ב82 משחקים, וכולם כולל כולם רוצים להמשיך עם המתכונת הזו בגלל הכסף העצום שהבעלים והשחקנים מכניסים לעצמם, ופחות מעניין אותם שחיקה פיזית ומנטלית ופציעות שיכולות לבוא בעקבות כך.

דה שוט
09/09/2022 13:25:33
Reply to  NBA בדם

איזו אינטנסיביות ראית מכריס פול ודיאנדרה אייטון נגד דאלאס?
איזו אינטנסיביות ראית בפילי בפלייאוף?
מה עם אטלנטה ושיקאגו? מה עם ניו-אורלינס? מה לגבי קיירי?
ראית את סאטורנסקי אתמול משחק פצוע? מעניין כמה זריקות דחפו לו לפני המשחק.

NBA בדם
09/09/2022 13:51:24
Reply to  דה שוט

פול עבר את שיאו מזמן, נשארה רק הקליעה מחצי מרחק והשכל(שזה הרבה), אייטון עגל לא בשל מנטלית ולא בטוח שיהיה כוכב מוביל אלא כרגע מובל לשחיטה.
פילי הייתה פסיבית והפציעה של אמביד הכריעה אותה מנטלית.
אטלנטה ושיקגו הגיעו לפלייאוף (בצליעה) וממש לא בגלל אינטנסיביות, אלא בעיקר כישרון(יאנג ודרוזן בעיקר, שגם הם לא עילית בהגנה בלשון המעטה, בעיקר יאנג).
ניו אורלינס הייתה אגרסיבית מאוד, ועשתה את המוות לפיניקס ב7 משחקים.
אתה יכול למצוא פה ושם דוגמא וגם היא עם כוכבית, אבל בסה"כ הפלייאוף של הNBA הוא ברמת אינטנסיביות ופיזיות שעולה בכמה וכמה על אירופה.
בל נשכח שהאולמות בNBA גדולים יותר וקשה יותר לכסות שטחים מאירופה, כמו גם שבאירופה מותר למגן לחנות בצבע ובNBA אסור.
גם הפלייאוף ארוך ומתיש(הטוב מ7) לעומת הנוקאאוט הדי קצר של היורוליג.
תסתכל על מכבי. ביורוליג היא נותנת את הנשמה, בליגה היא מרשה לעצמה לזייף ולהוריד 2 הילוכים לפחות.
איזה משחק באירופה יכול לדגדג את מלחמת העולם שהייתה בין בוסטון למלווקי? אף לא אחד.

דה שוט
09/09/2022 13:58:01
Reply to  NBA בדם

נתתי דוגמאות, בעיקר מסיבוב ראשון, הצדקת את כולן בכל מיני תירוצים (ד"א ניו אורלינס הפסידו בבית במשחק 6 ופיניקס היו פצועים, הם לא נתנו שם איזה קרב הירואי מיוחד).
לגבי הסדרה בין בוסטון למילווקי – לקחת את הטופ של הטופ והשווית – ברור ששם זה אחרת. אנחנו לא מדברים על הסדרות האלה, אלא על 90% מהמשחקים האחרים.
חוץ מזה – תעשה סדרת גמר יורוליג של 7 משחקים, בית וחוץ, בין אנדולו-אפס לריאל, או בין ריאל לברצלונה, או צסקא מוסקבה – ותראה מה זה אינטנסיביות.

NBA בדם
09/09/2022 14:09:47
Reply to  דה שוט

אתה לא יכול להשוות מבחינה פיזיולוגית אמריקאי טיפוסי, לאירופאי טיפוסי.
יש יוצאי מן הכלל כמו יאניס(שגם הוא ממוצא ניגרי) ועוד כמה, אבל זה הסיפור בגדול.
שהחבר'ה האלה רוצים להתאמץ ולתת הכל הם נותנים אותו בפלייאוף ופחות בעונה הסדירה.
אני זוכר שנוריס קול שיחק פה לפני 5 שנים, הוא נזרק מהNBA, ועשה שמות באירופאים בעקבות האתלטיות החריגה שלו לעומתם.
רצון ומחוייבות יש לכולם בפלייאוף, כישורים ואתלטיות זה לרוב מתנת אלוהים, ולאמריקאים ולאפריקאים (שפחות מוכשרים), יש הרבה יותר מהאירופאי הממוצע.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 11:49:46

דפקתי הבוקר את הביצפס פמוריס כשירדתי דרופ אחד יותר מידיי בים של בת ים.
אתה חושב שאם אתה אקטומורףו זה לא קרה אף פעם אז זה כבר לא יקרה ואני מתלבט אם לקחת סיכון וללכת אחה"ץ שוב לזירת הפשע…
לא תמיד החיים תותיים.

shadow
shadow
09/09/2022 16:35:04

אם נפצעת במקום מסויים זה איתות של הגוף שלך שיש שם, ואולי בעוד מקומות, בעיה, חולשה, חוסר איזון. אולי כדאי להקשיב לגוף ולעבוד על חיזוק הגמישות והכוח לפני שתפצע באופן חמור יותר. עדיף לפני שאתה חוזר לעשות את אותה פעילות שכבר פצעה אותך.

דוקטור רזי הופמן
09/09/2022 17:54:05

קודם כל תודה
הפעילות שאני עושה בזמן הגלישה היא במידה רבה החיזוק עליו אתה מדבר.
כמו שאני מכיר את עצמי, לא אפסיק לגלוש אבל ויתרתי על גלישה בחלק השני של היום ואני אתן מנוחה לגוף בימים הקרובים בתקווה שהבעייה תיפתר מעצמה לפני שאפנה לרופאים. בהתחלה בכלל חשבתי שהבעייה ברצועות ושאולי מתחתי אותן יותר מדיי. לא כאב לי וגם עכשיו אחרי שהאדרנלין ירד לא כואב לי ולא נפוח (עדיין). בעיקרון הגוף היה במתיחה מוגזמת אבל כשמתוח בצד אחד מכווץ בצד השני….

מולי
09/09/2022 12:12:55

היה כמובן את בראיינט ריבס שכונה Big Country
וחוץ ממנו היו עם הכינוי הזה גם:

Brad Eldred (born 1980), American baseball player
Roy Nelson (fighter) (born 1976), American mixed martial arts fighter
Kyle Rudolph (born 1989), American football player

TheMike
TheMike
09/09/2022 13:45:32

דוק, כמה אי דיוקים ברשותך:
פרוויס שורט היה תותח גם באן בי איי.
דניליביץ' היה מצוין אבל פציעה גמרה אותו.

סביניס לא חשש מאף סנטר מוביל בגיל 30 פלוס אז בגיל 25 בלי בעיות ברכיים??? בוא. אם היה מגיע בגיל 20 כשהיה סוגר מתפרצות בהטבעה, היו מדברים עליו כאחד משלושת הגדולים בעמדה.

תודה על מעורב מהנה, כרגיל.

אשך טמיר המקורי
09/09/2022 14:06:07
Reply to  TheMike

אמת

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  TheMike

כל מילה על סבוניס. גאון וענק. יוקיץ' המקורי, רק יותר גדול ואתלטי. האיש היחיד בעולם שהצליח לשחק כדורסל תחרותי בהליכה מהירה.

דה שוט
09/09/2022 13:46:53

גיא אח יקר,
השווית כאן למעלה נתונים של יאניס לוקה ויוקיץ מ-5 משחקים לנתונים שלהם מ-67, 65 ו-74(!!!) משחקים שלהם בעונה האחרונה בליגה (בהתאמה).
הגדלת לעשות והשווית את יאניס באליפות מול אסטוניה קרואטיה איטליה ואוקראינה לסדרה של 7 משחקים בפלייאוף מול בוסטון קבוצת ההגנה הכי טובה באנ בי איי.
וזאת לאחר שהודית כאן בפה מלא שלא ראית אף משחק באליפות
🙂
זאת ללא ספק מדליית זהב אולימפית בדמגוגיה.
מה שמדהים – באמת! – ואני אומר זאת שוב – זה שאנשים כאן אשכרה קונים את זה…
נשגב מבינתי (אולי היא באמת השתבשה חחחחח).

גיא רוזן
09/09/2022 14:02:11
Reply to  דה שוט

שוב, מילון. דמגוגיה. המילה נשלפת ונזרקת לחלל ללא הרף עם 0 קשר למשמעותה האמיתי.
.
אני יודע שזה קל להתעלם מחלקים שלא נוח להתמודד מולם,
אז שוב –
יש גם את נתוני הפלייאוף.
שוב –
מדובר על נתונים של יותר משחקן אחד.
.
קח את 15 השחקנים האירופאים המובילים בליגה שמשחקים באליפות ותשווה את נתוניהם לאלו שהם מציגים באליפות.
עונה רגילה, פלייאוף, מה שמתחשק לך.
התוצאות אולי יעזור לך להבהיר למה אני מתכוון כאשר אני כותב "נתונים".
אם אתה ממש משועמם, וממש שונא סטטיסטיקה,
אתה מוזמן לבדוק את הנתונים של כל שחקני ה-nba שמשתתפים באליפות.
.
יש לי תחושה שתחליט בסוף להימנע מלפרסם את התוצאות,
הרי הנרטיב…

דה שוט
09/09/2022 14:24:15

איפה אמרתי שההגנות באירופה יותר חזקות מאשר באנ בי איי? זה מכוון גם ל-NBA בדם
אני דיברתי רק על היחס למשחק.
(בתגובה שלי אתמול שאמרה שהמשחקים באנ בי איי פחות מרגשים את השחקנים מאשר המשחקים בנבחרות).
ואני לא מבין איך אתה נכנס ככה לדיון על אליפות שלא צפית בה. בעצם אני כן מבין, בשביל מה לצפות אם יש את אנ בי איי רפרנס?

גיא רוזן
09/09/2022 14:56:31
Reply to  דה שוט

רואה?
זו דמגוגיה.
.
(אין לי ספק שצפיתי בהרבה יותר nba ממך. בשנה שעברה, בשנים האחרונות, ובכלל. היות וזה הענף היחיד בו אני צופה, ולצורך העניין אודותיו אני מגיב, יש לי פשוט יותר זמן).
.
אני שמח שאתה חוזר בך מהטענה שבאירופה שומרים חזק יותר. ביבי סטפס…

דה שוט
09/09/2022 15:02:00

איך אחזור בי מטענה שלא טענתי?
🙂
בכל מקרה אחזור בי לגבי התגובה למעלה – תמיד טוב שאתה נכנס לדיון
🙂🙂🙂

Dipsy
Dipsy
09/09/2022 13:48:36

האמריקאים איבדו את זה לגמרי ואני לא מבין את הלגיטימציה שנותנים למשכורות המשוגעות ששחקנים מרוויחים היום.
ליליארד שחקן שלא עושה הגנה וזורק מידי פעם שלשות בסוף שעון שנכנסות לסל הרוויח בקריירה 191 מיליון דולר רק מחוזים!! זה סכומים משוגעים.
יוקיץ יסיים עם מעל 300 מיליון דולר בלי סיכוי כמעט לקחת אליפות ( הוא לא מספיק טוב בשביל זה)

אין עוד מקום בעולם שזורק על הלקוחות שלו( האוהדים ) כמו באן בי איי. וגיא השימוש שלך בנתונים שגוי מיסודו כשאתה בא להראות מה מתאים לך מבחינת אג'נדה.
נוצר מצב הזוי ששחקן כדורסל לא זורק לסל וזה לגיטימי. והוא יקבל יותר כסף מלשבת על הספסל עונה שלמה מאשר כל האנשים שנכנסים לאתר ביחד. כל החיים.

שחקן לא עולה למשחקים כי גם ככה הוא יקבל אותה משכורת. ואני לוקח את זה מהדיון בפוסט אחר – קאווי למד את השיטה – אני אמכור לאוהדים שאני פציע( לא מקצוען במילים אחרות) ואני אשחק מתי שבא לי.

עכשיו אין לי בעיה עם הגישה הזאת כל עוד ירוויח מאה אלף דולר בשנה. אבל מה? השחקנים משתינים על האוהדים בקשת. ואוהדים שמגנים על המולטי מיליונרים האלו שמשחקים להם ברגשות – טיפשים בעיני. אכלו את הלוקש
.

גיא רוזן
09/09/2022 14:08:15
Reply to  Dipsy

אתה מוזמן להציג נתונים שחבהירו את עמדתך.
.
אני טוען שמי שכותבים שההגנה באירופה טובה יותר,
מתעלמים מהמציאות.
שחקני ה-nba האירופאים קולעים באחוזים גבוהים יותר מול הנבחרות האירופאיות בהשוואה למה שהם מציגים ב-nba,
זה נהיה בולט יותר כאשר משווים לפלייאוף.
.
בוא, תראה לי נתון אחר. אתה מוזמן.
.
השכר שהשחקנים מרוויחים?
.
עדיף שהמיליארדים שהם בעלי הקבוצות יקבלו את הכסף?
אתה צופה ב-nba בגלל קרי וטייטום או בגלל דולאן וסארבר?
אישית,
אני צופה במשחקים שמעניינים אותי,
ומי שהופכים משחקים למעניינים הם קודם כל השחקנים.
בדיוק כפי שאני הולך להופעה של אמן שמעניין אותי, ולא בגלל בעלי זאפה שם אותו אומן מציג.

shadow
shadow
09/09/2022 14:31:41
Reply to  Dipsy

אתה מתעורר ואני מברך אותך על זה😊
נפלת קצת עם ה"100 אלף דולר", דין פרוטה כדין מאה, אבל כל השאר נכון מאוד.

MacLeod 1
MacLeod 1
09/09/2022 15:29:49

ענק, אחד הגדולים מנחם, הכל נכון וגם מצחיק
אולי חוץ מעניין השפה, נראה לי תכף העולם ידבר רק בסינית 😀

שדות פופ לנצח
09/09/2022 18:03:52
Reply to  מנחם לס

תמונה
אגב מנחם big country זה הכינוי של בריאנט ריבס ששיחק בגריזליס בין 1995- 2001. 2.17 מ' על 160 ק"ג

Kobv
Kobv
09/09/2022 16:44:33

אולי נעשה סקרים על דיונים באתר?
מי ניצח את הדיון?
מי מתדיין הכי טוב?
ועל מה THE FUCK אתם מתדיינים?

דה שוט
09/09/2022 18:11:18
Reply to  Kobv

גיא מנצח בכל הדיונים
שמעון מתדיין הכי טוב
הנושא שעליו מתדיינים הוא חסר משמעות – כולם מגיעים עם השריקות מהבית
🙂

Kobv
Kobv
09/09/2022 20:35:03
Reply to  דה שוט

אוקי

יהלי אולמר
09/09/2022 17:17:10

מעורב נהדר!
הכינויים פרייסלס. אם למדתי משהו היום זה שדיוני שבר לשעבר-טנש לא מתים, פשוט המתדיינים בהם מתחלפים.

דן רוזנבלום
09/09/2022 19:13:28

Big Country is Bryant Reeves.
Played with the Vancouver Grizzlies.
Was pretty good and even Shaq said he had a real hard time playing against him…
Too bad his career was cut short.
Some filmmaker actually made a documentary about him…
The film was called "Finding Big Country" but I havent seen it yet.
https://www.imdb.com/title/tt8546396/ – Link to the movie details

Im sure you can find it online to watch with a little digging…

I personally never liked "Black Mamba" for Kobe. It was after that Quentin Tarantino Movie "Kill Bill" where "Black Mamba" was a codename for one of the female assassins in the film.
Kobe should have had a different nickname, as others.
The Joker for Jokic kinda sucks and how are you gonna use Magic again for Doncic?
Magic is Johnson.
I would give Doncic the nickname "The Don" and be original

Anyway…
Have a great weekend Doc!

דני האדום
10/09/2022 21:02:47

מל
ביג קאונטרי היה בראיינט ריבס
כינוי לאבדיה צריך להיות "מרן " כמו הרב יוסף עובדיה {אבדיה }