הסיבות המרכזיות לכישלון נבחרת ישראל ומה צריך לעשות בכדי להצליח בעתיד / אהרון שדה

שוב נבחרת הכדורסל שלנו נכשלה והפעם מדובר בכישלון כואב במיוחד לאחר שבין הטורניר הקודם ב 2017 לטורניר הנוכחי גדל כאן דור שהביא לכאן פעמיים את היורובסקט לנבחרות צעירות. הרבה יבואו בטענות כלפיי המאמן ובהחלט יש על מה אבל לענ"ד יש אשמים גדולים ממנו והם הצוות הניהולי, קרי איגוד הכדורסל. במאמר הזה אנסה לנתח את הטעויות מתוך תקווה להפקת לקחים.

טעויות ניהוליות:

הטעות הראשונה – החלפת עודד קטש:

זה לא סוד שעבר חתול ששחור בין האיגוד לקטש ,אבל חייבים לציין שהקדנציה של קטש הייתה טובה מאד. ישראל הבטיחה מהר בסטייל ובקלות את העפלה ליורובאסקט בהרכבים משניים (עקב הסכסוך בין היורוליג לפיב"א). נכון שזה נחלת כולם אבל באופן יחסי לנבחרות הבינוניות/קטנות לישראל היו הרבה נעדרים, ועדיין קטש הוביל נבחרת ששיחקה מצוין ועלתה בקלות.

נכון גם שהטורניר נדחה בשנה בגלל הקורונה ועדיין קטש היה למאמן הראשון שמעלה את הנבחרת לטורניר גדול ולא זוכה לאמן בו וכאשר ישנו כזה הבדל ביכולת הנבחרת האשמה רובצת על האיגוד.

הטעות השנייה – מינוי גיא גודס:

עוד נדבר על הטעויות של גודס ואני בהחלט חושב שהוא מאמן טוב מאד בטח בגזרה הישראלית, אבל אם כבר לא המשיכו עם קטש היה צריך לנסות לייצר המשכיות כלשהי בין הדורות שהצליחו בגיל הנוער מעברם לבוגרים. במילים אחרות, אם כבר נפרדו, אפילו שלא בצדק, מעודד קטש, היה צריך למנות את אריאל בית הלחמי מהעתודה למחליפו.

הטעות השלישית – ההכנה לטורניר

גם יריבות האימון היו חלשות עד חלשות מאד (גיאורגיה ורומניה), וגם העובדה שאבדיה לא יכול היה לשחק בחלון יוני במוקדמות המונדובאסקט פגעו בנו מאד. גם בהפסד מיותר לפולנים, אבל גם בשילוב הכוכב הגדול של הנבחרת שהיה חסר תיאום והשתלבות עם יתר הנבחרת דבר שפגם בנו בטורניר.

נכון שבסיכום בין פיב"א לנ.ב.א נאמר שקבוצות יכולות לסרב לשיתוף השחקנים במוקדמות יוני, וכך אכן עשתה וושינגטון, אבל יש יסוד להניח שעם מאמץ גדול ומבעוד מועד של האיגוד דברים היו יכולים להיראות אחרת. באיגוד היו יכולים להסביר לוושינגטון כמה הם עצמם ירוויחו מכך.

הטעות הרביעית והגדולה מכולם – חוסר היכולת לחזק את הנבחרת במתאזרח ראוי לשמו:

זה לא רק מתאזרח יש עוד שמות שיכולים היו לשחק בנבחרת הבולט בהם הוא טי ג'י ליף, שהוא הבן של ברד ליף האגדי כדורסלן ישראלי, בהגדרה בגיל המתאים (25), בגובה המתאים 2.08 ובתפקיד המתאים (4-5), היה בחירה 18 בדראפט לא הצליח בנ.ב.א אבל היה יכול להרוויח הרבה מאליפות ברמה גבוהה שכזו וכמובן גם אנחנו. ניתן היה גם להציע תגמול כספי מכובד למשימה לאומית זו.

כמובן, לכך ניתן וצריך היה לצרף מתאזרח ראוי לשמו. תחשבו למשל מה היה קורה אם אונואקו, הנהדר שגם הוא בגיל (25) בגובה (2.06) ובתפקיד ( 4-5) המתאים היה מצטרף?

שמא תגידו מה בינו לבין נבחרת ישראל? בדיוק מה שבין לארקין לטורקיה או לורנזו בראון לספרד. אם נבחרות העל הללו יכולות לאזרח שחקן לצורך נקודתי בטח גם אנחנו. מי שראה את הרכות של הנבחרת בעיקר בצבע מבין שעם החיזוק הנכון היינו במקום אחר לגמרי.

עכשיו אחרי שעברנו על הטעויות הניהוליות נעבור לטעויות של הצוות המקצועי:

הטעות העיקרית – ההרכבים הבעייתיים:

לאורך כל האליפות ההרכבים העיקריים שהצליחו היו הרכבי הפוורוודים, אבל גודס המשיך להתעקש על ההרכבים הקלאסיים למרות שהם היו רכים מדי. ההרכבים הללו הובילו גם לפיגורים קבועים לאורך כל הטורניר אותם היה קשה מאד למחוק.

טעות נוספת – אי יציבות בסגל:

אמנם, למעט זלמנסון כולם קיבלו צ'אנס ראוי. יחד עם זאת, לא מעט שחקנים לא ידעו את מקומם ברוטציה. כך למשל, ים מדר לא ראה כמעט דקות בניצחון על פינלנד, אך מאז הפך לשחקן מפתח, בעוד תמיר בלאט התחיל נהדר ובקושי ראה דקות במשחק המכריע מול הצ'כים. בסיכומו של יום רק 3 שחקנים שיחקו בממוצע מעל 20 דקות לערב וככה קשה לצבור ביטחון.

בנוסף, הוא מיעט באופן יחסי להשתמש בגינת, למרות שהוא אולי השחקן הכי אגרסיבי והריבאונדר הכי טוב שלנו. גם זלמנסון כסנטר כמעט יחידי היה צריך לקבל יותר הזדמנויות במיוחד מול הפולנים והצ'כים שם הרכות הרסה את הנבחרת, בייחוד כאשר סורקין היה רך מאד במדד ה +- הנמוך בקבוצה.

טעות אסטרטגית נוספת הייתה חוסר ההסתמכות של הדור שהוביל את ישראל ל 2 זכיות באליפות העתודה + מדליית כסף. אמנם אבדיה ומדר הובילו את הנבחרת, אבל מדר זה היה בדיעבד כאשר זוסמן, ה-MVP של העתודה ב-2018, לא קיבל מגודס מספיק דקות, וגם בלאט (מהאליפות של 2017) שפתח נהדר לא נספר בצמד המשחקים האחרונים (דברת בחמישיית האליפות האחרונה נופה קודם לכן).

סיכום הופעות השחקנים בסגל:

עידן זלמנסון – בניגוד לכל יתר הסגל שיחק רק משחק אחד גם בו 4 דקות. לא שיחק מספיק בכדי לקבל ציון אך בסיטואציה שנוצרה ברור שהיה צריך לקבל צ'אנס ממשי יותר. ספק רב אם ישחק בעוד טורניר משמעותי בעתיד.

ג'ייק כהן – מכאן כל 11 השחקנים שיחקו בכל חמשת המשחקים. כהן קיבל מעל 12 דק' בהם קלע 4.8 נק' קטף 3.2 ר' במדד 4.4 ובמינוס 1.4. בשורה התחתונה רצה מאד אבל היה רך מדי ולא סיפק את הסחורה כנראה גמר דרכו בנבחרת.

גיא פניני – קיבל 14 דק' תרם 4.4 נק'. לא זרק כלל מ-2 אך דייק ב 40 אחוז מחוץ לקשת מדד 2.8 ומינוס 2.6. פניני לא נבחן בסט' אלא בשינוי בפועל הוא הביא את השינוי מול הפינים וכמובן גם בגיל 39 הצדיק את מקומו. הוא מן הסתם יפנה את המקום שלו כשחקן אבל הניסיון שלו חבל לבוא לידי ביטוי בתפקיד מקצועי באליפויות הבאות.

רפי מנקו – קרוב ל 15 דק' עם 5.8 נק' מדד 6.2 ומינוס 2.8. קלע טוב מכל הטווחים (60 44 100), אבל לא קיבל מספיק צ'אנס וחבל.

רומן סורקין – קרוב ל 15 דק' 7.2 נק' 3.8 ר' כולל 1.4 בהתקפה, מדד 8.8. לכאורה סט' נהדרת אבל הוא היה חור גדול מאד בהגנה ולא בכדי עם +- הנמוך בקבוצה של מינוס 6.4. אם הוא באמת רוצה להיות שחקן חייב לשפר את האגרסיביות.

יובל זוסמן – 16 דק' 4.6 נק' מדד 5.4 ומינוס 5.6. בעיני אכזבת הטורניר. לא רק באשמתו, אבל לקח לו זמן להיכנס לטורניר. לבסוף קלע באחוזים סבירים אבל מעט מדי ומאוחר מדי גם לא תרם מה שיכול היה בהגנה. נראה כדורך במקום אבל עם מאמן שהיה מאמין בו יותר היה יכול לתרום יותר.

תמיר בלאט – 18 דק' 5.8 נק' 4.2 אס מדד 7.0 אל מינוס 5.0. התחיל נהדר את הטורניר נעצר בסופו כי לא קיבל מספיק דק' גם הקליעה צריכה להשתפר.

תומר גינת – יותר מ 19 דק' 8 נק' 4 ר 2.8 אס ומדד 12.2 ואפילו +1.2. סט' נהדרת שמוכיחה שגודס טעה בענק כשלא נתן לו קצת יותר בעיקר כי היה הכי קשוח בהגנה, רק חבל שלא קלע מבחוץ.

נמרוד לוי – מעל 21 דק' 5.6 נק' מדד 4.4 +0.2, אך גם הוא כמו גינת לא קלע מ-3. טורניר ראשון היה סביר אך קלע לא משהו והיה רך מידי.

ים מדר – 13.4 נק' בפחות מ 23 דק' מדד 14.2 + 2.0. במוקדמות המונדובאסקט היו לי הרבה ביקורות כלפיו בעיקר בקבלת החלטות, אבל נתן טורניר נהדר עם אחוזים טובים מכל הטווחים (65 52 90). לכל זאת הוא נתן הגנה נהדרת והוכיח אופי גדול לאחר שקיבל במשחק הראשון פחות מ 7 דק' ולא הוריד את הראש. בעיני שחקן הטורניר שלנו. אני הגעתי לטורניר עם ביקורת רבה עליו אבל הוא קנה אותי לגמרי הלוואי שתהיה המשכיות. נקודת האור שלי בטורניר.

דני אבדיה – 14.6 נק' 8.2 ר' 4.6 אס ואפילו 1.2 חס מדד 18.2 (-3.6). מבחינה סט' היה בסדר גמור, הקליעה צריכה שיפור אבל לא קטסטרופה (47 33 71). העניין הוא שהוא לא הצליח להוביל את הנבחרת בדק' החשובות אולי זולת המשחק מול הולנד, והיה קושי גדול להתאים אותו להרכב השחקנים וזה חייב שיפור. מצד שני, זהו טורניר ראשון שלו והוא רק בגיל 21 זה יכול להשתנות.

לסיום – הסקת מסקנות לעתיד

האיש על הקווים :

אני לא הייתי ממהר לחרוץ את גורלו של גודס מהסיבה הפשוטה שאני חושב שצריך להטמיע יותר זמן בין מאמן לבין צוות השחקנים. מצד שני, בתוך עמי אני יושב, ולכן אם הוא יעזוב ישנם 2 מעומדים לגיטימים, אבל מכיוון שקטש לא רלוונטי כנראה הן בגלל הסכסוך עם האיגוד והן בגלל היותו מאמן מכבי, הרי שהמעומד המתאים ביותר הוא אראל בית הלחמי שמכיר את הדור הזה ויוכל לתת להם את החבל גם בתור מאמן בוגרים.

אלא אם כן מדברים על תוכנית חומש ל 5-10 שנים ואז יש מעומד אחד בולט מכל השאר, גם אם הוא שקט ונחבא אל הכלים, ושמו כמובן ננו גינצבורג, מאמן צ'כיה ב-9 השנים האחרונות, שהדיח זה עתה את הנבחרת.

הסגל העתידי :

בסיס הסגל צריך להיות זה שהוביל את נבחרות העתודה להצלחות, והשמות הם כמובן מדר ,אבדיה זוסמן ובלאט. איתם, מקומו של תומר גינת נראה מובטח, ומי שגם אמורים להישאר הם לוי סורקין ומנקו, אבל תהיה להם תחרות. להם צריך לצרף מתאזרח ראוי לשמו ואיתו לעשות מה שאפשר לשכנע את ליף להצטרף.

על המקומות האחרונים צריכים לבוא בחשבון הצעירים הבאים בתור, כמו צ'אצ'אשוואלי ודברת, כאשר גם שמות כמו בריסקר ואולי דאוסן יכולים להילקח בחשבון ואולי עוד כמה מהצעירים שצריכים להתפתח.

מי שאומרים לפנות את מקומם הם הוותיקים מקל ופניני, כאשר האחרון צריך להיות בצוות המקצועי. גם ג'יק כהן סיים את תפקידו וסביר להניח שגם זלמנסון.

במהות הנבחרת צריכה להתבסס על אבדיה ומדר עם גבוהים ראויים לשמם. אם תהיה חמישייה שתהיה מורכבת מבלאט ,מדר ,אבדיה ,ליף ואנואקו, כאשר הראשונים לעלות מהספסל יהיו זוסמן וגינת, נקבל נבחרת איכותית בגיל המתאים שתוכל סוף סוף גם לשמח אותנו. לו יהי.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מסכים עם כל מילה שנאמרה בכתבה. הייתי מוסיף את נוכחותו של פיני גרשון על הספסל שלדעתי הייתה מיותרת ולא הוסיפה כבוד לגודס. אני גם חושב שההתקפה של הנבחרת הייתה סבירה אבל ההגנה הייתה קטסטרופה. צריך כבר לעבוד מעכשיו על מתאזרח משמעותי לקמפיין הבא.

  2. במשחקים שראיתי לא היה ריווח על המגרש, המון איבודי כדור וכל זה היה אפשר למנוע מריווח נכון. חבל אבל אומרים שהעתיד וורוד…

  3. תודה אהרון.סיכום מאוד מדויק של האליפות והמצב בכלל בנבחרת. יש מצב שאני עומד לעבור פה צליבה אבל מבחינת הגו-טו-גאי והמנהיג של הנבחרת אני לא בטוח שמדר צריך להיות מאחורי אבדיה. מבחינת כישרון נטו ברור שדני טוב יותר חד משמעית אבל מבחינת המנהיגות וחוסר המורא לקחת על עצמי בדק' הקריטיות מדר באליפות הזו (להוציא את פינלנד שלא שיחק כל כך) לא נפל מאבדיה.

  4. מצויין אהרון. בהחלט תחושת אכזבה, אבל גם עם שמץ של תקווה-
    הגרעין של הנבחרת יהיה גם עוד 4 שנים, ועם תוספת ראויה של מתאזרח יש סיכוי "לעשות רעש".
    .
    גודס – אני שואל אתכם, במחצית השניה השחקנים הורידו בהתמדה את ההפרש, ואז שלשה של אבדיה הורידה ההפרש למינוס שתיים, אבל השחקנים כבר נראו גמורים. סטורנסקי דפק שלשה והעלה לחמש. רבאק, קח טיים אאוט. תן להם רגע לנוח, לנשום. אולי אפילו איזה חילוף של שחקן טרי. תגיד להם שזה רק חמש ועכשיו תעלו כמו אריות.
    במקום זאת המשחק המשיך כרגיל וצ'כיה רצו עלינו משהו כמו 10:0 והמשחק נראה גמור.

  5. יפה אהרון.
    גודס מאמן טוב, ואפילו טוב מאוד, אבל יש הבדל בין מאמן של עונה לבין מאמן נבחרת של טורניר, שהכל יותר אינטנסיבי ואין יותר מדי זמן להכנות.
    האיגוד עשה טעות עם קטש, שלפחות כלפי חוץ, נראה שהשחקנים פשוט אוהבים לשחק עבורו והוא בנה תהליך יפה עם הנבחרת.
    לגבי השחקנים, אין כמעט אף שחקן שמסוגל ליצור לעצמו ולאחרים מכדרור ואחד על אחד, גם אבדיה עם כל הכשרון עוד לא שם (וכנ"ל מדר).
    הנבחרת בעבר היתה שלם שגדלו מסך חלקיו, משחקת מהר ונלחמת בהתלהבות. הפעם נראו כבויים.
    בנוסף, בעיית הגבוהים זועקת לשמיים. נותר רק להיזכר בימים של גרין וקוזיקרו שנלחמו כמו אריות בכל המפלצות האירופאיות.
    2 סוגיות נותרו לפתור: אחת זה עניין ליף, שלטעמי יכול היה מאוד לעזור. השני זה עניין המתאזרח.
    אני יותר בכיוון להביא איזו מפלצת צבע אתלטית שיהיה מטרה בהתקפה ועוגן הגנתי. או שהולכים על סקורר כמו סלוטר של פולין (שמסוגל ליצור מכדרור טוב יותר מכל אחד בנבחרת הישראלית והוא טופ סקורר בלבל השני של אירופה).

  6. תודה אהרון
    להביא את אונואקו לנבחרת נשמע מדהים. חייבים לבדוק איך עושים את זה. אם יש מישהו שיכול להראות לגבהים הישראלים איך משחקים כגבוה זה הוא.

  7. אחלה טור
    אין על ננו גינזבורג. מחפשים מאמן אירופאי מוערך ורב הישגים?
    הנה יש אחד, שגם יודע עברית ויהיה לו רגש מיוחד לנבחרת.
    לא מבין איך עד היום לא הציעו לו.
    שגודס יתעסק בלהביא לנו עוד אליפות….
    🤣

  8. לא מסכים עם סוזמן ובלאט. אנחנו צריכים מהר מאד לחשוב על הדור. דברת ונועם יעקוב חייבים להיות בנבחרת.
    נעם יעקוב מתאמן באקדמיה של טוני פרקר ורואים במשחק שלו שעבדו איתו על כל המובים של שחקני הnba שם.
    למקל ובלאט לטעמי אין מקום בנבחרת.
    סוזמן זה סנדלר שחקן הגנה ענק אבל לא שווה 4 מול 5 בהתקפה.

  9. החיסרון הגדול של הנבחרת הוא בעמדת הסנטר. סורקין בסדר פלוס, אבל כהן חלש מדי וזלמנסון חסר הגנה באופן קיצוני.
    לדעתי היה צריך לצרף לנבחרת את צ׳אצ׳אשווילי, שגבוה, בעל יכולות הגנתיות טובות וחזק יותר מכהן. היה כדאי להציע לאמארה סטודמאייר הזקן לבוא להכנה, ברמת הסנטרים שלנו סיכוי סביר שהוא שיפור.

  10. תודה אהרון, רציתי לכתוב על זה וחסכת לי במילים הנכונות והמדויקות שלך.
    לפני גודס מי שאשם במה שקרה לנבחרת זו הנהלת איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, יענקלה בן שושן וכמובן עמוס פרישמן, יו"ר הועדה המקצועית (מוזמנים לקרוא את הראיון הביזיוני שלו בווואן ולהבין כמה האיש מנותק) וגם פיני גרשון, המנהל המקצועי. כולנו ידענו מה גודס שווה, כולנו יודעים שהוא אולי מאמן ששחקנים אוהבים והוא יודע להכין למשחק אבל ניהול משחק זו משימה שגדולה עליו. בקבוצות המצליחות שלו, תמיד יש רכז דומיננטי שבעצם מהווה 'מאמן' על המגרש וגודס משתדל לא להפריע… בנבחרת הזו לא היו לו את הכלים להצלחה.
    אבל כאמור, גודס הוא לא האשם. אשם מי ששם אותו שם ועוד יותר אשם מי ששם אותו על חשבון עודד קטש שפיתח דרך ושיטה, מותאמת לכלים שעמדו לרשותו. הנבחרת של קטש לא הייתה מושלמת אבל היא ידעה לעשות כמה דברים שגודס לא השכיל להוציא מהשחקנים שלו – היא שיחקה הגנה לוחצת 40 דקות, היא שיחקה התקפה פשוטה מאוד (מבוססת פיק אנד רול כמו שקטש אוהב), הייתה לה רוטציה ברורה והיא ניצלה את ההדמנויות שנתנו לה וכל משחק שהנבחרת מולה נתנה לה הזדמנות או הגיעה בסגל חסר – היא לקחה. זה הספיק לקטש לעשות 1-7 בקמפיינים האחרונים שלו (מוקדמות אליפות העולם ומוקדמות אליפות אירופה). אלא שאז, באמצע קמפיין החליטו להחליף אותו… ובמקרה של גודס, שוב דבר ממה שהנבחרת של קטש הוציאה לא עבד, והמאזן בהתאם – 8-3. כשברור לכל שהשחקנים לא אוהבים את המאמן שלהם, לא מאמינים בו ומן הסתם כועסים שהחליפו להם את מנהל העבודה האהוב.
    עם יו"ר האיגוד ויו"ר הועדה המקצועית לא יילכו הביתה על זה, אז אני לא יודע על מה. וגודס? לא שהוא בדיוק הבעיה, אבל הוא לגמרי לא הפיתרון.

    1. יאיר ברוכים הבאים ותודה רבה
      לכבוד הוא לי
      אם הייתי יודע שאתה בדרך לכתוב …..הייתי מחכה כי זו זכות ענקית ( מצד שני זה אחד המאמרים שכתבתי אותם הכי מהר להוציא מה שיש לי בלב ….אז תודה )
      שבת שלום ואני מרשה לעצמי כבר לאחל שנה טובה ומתוקה.

    2. דווקא רוב הפרשנים אומרים על גודס שהוא מנהל משחק מצוין וחלש בהכנות ובתוכנית משחק….
      כנראה שהכל זה המצאות

  11. סוף סוף כתיבה מכובדת מכבדת ומדוייקת בלי ירידות אישיות ופגיעה באנשים.
    כל הכבוד אהרון

    מדר
    אבדיה
    גינת
    זוסמן
    מנקו
    (סורקין גבולי)

    מעבר לחמישה/שישה האלה אני לא רואה מישהו שהוא פוטנציאל להצלחות בהמשך

    עם כל הכבוד, ויש כבוד, לנמרוד לוי, תמיר בלאט, וכו'.
    אם כולם היו נלחמים כמו רפי מנקו וים מדר אולי היה סיכוי

  12. תודה לכולם על התגובות
    אני גם חושב שבלבל האירופאי מדר עוד לפני אבדיה בטח מבחינת יצירת הנקודות
    אבדיה יותר וורסטילי
    אשר לבלאט /זוסמן
    השנקל שלי
    שניהם שחקנים מוכחים שהובילו את העתודה להישגים
    זוסמן היה גם אם וי פי אליפות
    הם גם שחקני יורוליג משמעותיים ועוד מחוץ למכבי
    כמה כאלו יש והיו לנו ?
    נכון הקליעה שלהם לא משהו אבל הם מחפים על כך זוסמן בהגנה נהדרת ואחוזים טובים גם אם זורק מעט
    ובלאט עם ניהול משחק לתפארת

    בנוסף אין להם באמת חלופה
    דברת לגמרי לא שם
    אולי יגיע לשם בעתיד.

    בנוסף הם בגיל שיכולים לצבור ניסיון ולהשתפר
    בניגוד למקל למשל .
    ככה שמקומם בטוח איתנו
    מה שכן אם בעתיד ליף יבוא באופן ודאי אפשר לחשוב על גארד סקורר ממשי בנוסף למדר ועל חשבון מתאזרח גבוה

    1. זוסמן הוא תוצר של משחק קבוצתי ושיטה, במקומות שיש את אלה, הוא בא לידי ביטוי עם הכישרון שלו והורסטיליות שלו. בלאט, הוא תוצר של ביטחון, תנו לו מושכות והוא ינפק תוצאות. שניהם היו טובים מאוד בעידן קטש ואין סיבה שלא יתנו להם צ'אנס

  13. תודה על הכתבה המעמיקה והחשובה.
    כמה תובנות שלי:
    1.מקל וכהן הם בלופים שנים–הראשון אוברייטד בטירוף, בלי קליעה, איטי כמו צב ומכדרר למוות שנים שלא השתפר בקליעה אף פעם. השני מרגרינה מהלכת שלא תורם כלום בהתקפה.
    2.סורקין,בלאט, זוסמן – לא מספיק מוכשרים או פיזיים ולא עומדים בסטדנרט האירופי הגבוה.
    3.למה להזמין את לזמנסון(החלושס), אם לא התכוונת לתת לו דקות? אפשר להביא את בלייזר, דאוסן שנותנים אנרגיות, אגרסיביות וקליעה ויכולים לשחק בכמה עמדות. היו תורמים בטוח יותר מכל מי שציינתי.
    4.מדר,מנקו,אבדיה,לוי,גינת- אני חותם שבמידה וגודס היה נותן לכל אחד מהם 30 דקות מתחילת הטורניר ישראל הייתה עולה.
    שני הכוכבים היה מעולים ויהיו טובים עוד יותר בעתיד, כל השלישייה היו סולידיים (אם כי גינת ומנקו היו קצת טובים מלוי ), וכל פעם שגודס נתן לחמישייה הזו לעבוד היא הוכחה כחזקה ביותר וזה הטעות הכי גדולה שלו, אחרי שהוא ראה שהסנטרים שלו לא שווים הרבה.
    5.גיא פניני זה הווינר הכי גדול שיש בכדורסל הישראלי, בגילו אפילו אני מאוהדיו הגדולים שחשבתי שהוא גמור, הוא הפתיע אותי מחדש.
    מוציא 700% מעצמו בלי אתלטיות וכדרור ברמה גבוהה, רק על קליעה אמינה ושכל שבכל גיל לא יורד. כבוד כבוד כבוד.

  14. תודה אהרון.
    מסכים עם רוב הכתוב וגם עם מה שיאיר הוסיף. אני הצעתי כצעד של זעזוע לפטר את גודס אחרי ההפסד לשוודיה. לא כל כך בגלל שהוא אשם – יותר כדי לנער את כולם ולהעיר אותם.
    מה שבעיקר הפריע לי בכדורסל ששיחקנו היה המשחק לרוחב, שהרגיש גם סוג של שיעור ספורט בכיתה ט' עם כל ההנדאופים האלו באזור קו החצי. אף אחד לא מסתכל או מאיים על הסל (בטח במרחק כזה…), ועיקר המאמץ זה להעביר את הכדור בהנדאוף לשחקן אחר שיהיה עוד יותר רחוק מהסל. זה ממש לא כדורסל מודרני, ואפילו לא כדורסל מיושן. זה לא כדורסל. אפילו בנערים אצלנו בוב גונן תמיד הטיף ל- triple threat: מבט על הסל לקליעה; חדירה; ומסירה. ואם השלושה האלו לא מתקיימים – המשך תרגיל. איך אפשר לאיים על משהו כשאתה מטר וחצי מאחורי קו השלוש, ועם הפנים לכיוון קו החוץ או לכיוון קו החצי?!?
    כמובן שגם ההגנה האישית היתה מחפירה (3 משחקים ראשונים עם 40 נק' במחצית, השניים האחרונים אפילו יותר) – וזה כבר על השחקנים כולם.
    לגבי האכזבה וההמשך:
    אני ממש לא הייתי שותף לציפיות הגבוהות מהאליפות הזו. צריך לזכור ששיא קריירה של שחקנים מגיע סביב גילאי 26-32. ה-core המוכשר שלנו ממש עוד לא שם, בעוד שבאירופה אצל נבחרות רבות יש סגל מספיק עבה בטווח הזה. לדעתי זה לא היה ריאלי לצפות שילדי דור הזהב של העתודות ישלטו כבר בשלב כזה בכדורסל האירופי. אני חושב שטוב מאוד שהם השתפשפו הפעם (וחבל על גבי שוויתרו עליו), ושאת עיקר הפירות נראה בקמפיינים הבאים.
    שבת שלום לכולנו

    1. לא יודע אם היו ציפיות גבוהות אבל ריאלית לעבור את השלב הראשון היה נדרש. באמת שקיבלנו בית חלש, את פולין ניצחנו ב3 מ-4 הפעמים שפגשנו אותם בשנתיים האחרונות, בלי אבדיה וכשאת ההפסד היחיד (בעידן גודס…) הפסדנו אחרי שהובלנו ב6 הפרש חצי דקה לסוף… צ'כיה אמנם הייתה ביתית אבל הגיעה בסוף עידן ועם הכוכב הגדול שלה מדדה על רגל אחת. זה בית שהיינו צריכים לעבור ומעבר לזה זו כבר פנטזיה. מאכזב..

    2. נסעתי עם הבן שלי למשחק מול רומניה, פתחנו אחריו בקמפיין להשאיר את גבי ציצאשווילי בנבחרת אבל הקמפיין נכשל.

      1. המאמן של גבי בנוער זה חבר הילדות הכי טוב שלי. הקבוצה היחידה שלקחה תואר מדני אבדיה בגילאי נוער. הוא גם לא מבין איך גבי לא בסגל

  15. תודה אהרון יופי של ניתוח. מבחינתי הסיבה היא קצת יותר פשוטה – מחסור ברור בכישרון בעיקר בגארדים. נגד הצ׳כים זה הכי בלט לי כמה חסר לנו איזה סאטורנסקי אחד שיהיה באנקר בקו האחורי. שנים התרגלנו לגארדים דומיננטיים והיום אין לנו אפילו גארד אחד עם חדירה טובה מכדרור שלא לדבר על קליעה טובה מבחוץ.

    1. לאיזה גארדים דומיננטים התרגלת? אל תגיד לי הלפרין די הוא היה הרבה דברים חוץ מדומיננטי. מאז קטש/שפר לא היו כאן גארדים דומיננטים ברמה גבוהה.

      1. ב 20-30 שנים האחרונות (וקודם) תמיד היו גארדים דומיננטיים. גורדון, קטש/שפר, טפירו, פפי, בורשטיין, אפיק ניסים, שארפ, ליובין, הלפרין ואפילו מקל ואוחיון בשיאם. באליפות הזאת היה לנו רק את מדר שלא אסרטיבי מספיק ובלאט ומקל שהיו זוועה. השחרור של דיברתולומאו גם היה טעות. אולי זאת לא דומיננטיות כמו לוקה אבל כן יותר טוב מהמצב היום

        1. נו דור, כנראה שאנחנו לא מגדירים גארדים דומיננטים בצורה דומה. החברה שציינת הם או רול פליירס (בורשטיין, אוחיון) או ברמה מאוד רחוקה מהטופ האירופאי ( טפירו, ניסים). מאז קטש שפר לא היה אף אחד בליגה הזאת.

  16. תודה אהרון על הפוסט המושקע – גם התגובות אחלה. אין לי הרבה מה להוסיף.
    רק אומר שאני מסכים עם דור – אין לנו מספיק כישרון ויכולת בקרב הגארדים (מדר עדיין בוסר) – וזה תמיד אכן היה אחת החוזקות שלנו. גובה תמיד היה חסר לנו.

  17. יופי של טור אהרון, כתבת יפה.
    בסך הכל, הכל בסדר גמור. יש לנו סגל מאוד צעיר אבל הקור עם דני ומדר (השיקוצים) שם והאליפות הזו זה עוד נסיון וחוויית למידה שתקדם אותם לאן שצריך.
    אם מישהו שם יישב לטי ג'יי ליף טוב טוב על הראש שיבוא, וימצאו איזה מתאזרח גבוה, אז יש למה לצפות.

    1. האיגוד וקברניטי הקבוצות קצרי רואי כמו חתולים בשעות היום. ימשיכו להביא עשרות זרים בשנה ולחגוג זכיות בליגת האלופות, שחשיבותה לא רחוקה ממפעל נוסף בעל שם זהה בענף מעט שונה, ולזרות חול בעיניי הקהל. מי שמסייע באופן ישיר לעניין הוא הערוץ שמספרו מסמל את ספרת המזל בקרב חלק מעמי האיזור. עבור בדל רייטינג, הם אינם מעזים לומר את הברור מכל – שהכדור לא יגיע לשחקן הישראלי, כשיוותרו שניות בודדות לסיום המשחק.
      בעוד מספר שנים נתגאה כי הנבחרת תעמוד בצורה איתנה מול מדינות בעלות תרבויות ספורט מפותחות כמו נורבגיה ושוויץ, שידועות במסורת הכדורסל שלהן.

  18. תודה, אני בספק ענק אם וושינגטון היו מאפשרים לאבדיה להשתתף במשחקים שבהם חוזית הם יכולים לאסור עליו, וכנ״ל ספק ענק אם אפשר לאזרח מישהו כמו אונואקו, ישראל אינה סרביה או טורקיה, וחוקי האזרחות פה מצד אחד עושים חיים מאוד קלים לכל יהודי, ומנגד עושים את המוות לכל השאר.

  19. לא מסכים עם הרבה דברים שכתבת שנופלים לאיזור הקלישאות
    עיקרי הדברים :
    סורקין חור בהגנה : מי שרואה משחקים מבין שלסורקין אין שום בעיה בהגנה אישית גם כל נמוכים. הוא סובל מחוסר תיאום הגנתי כשהוא בא לעזור כל הזמן. זה נושא של מאמן.
    יובל זוסמן ותמיר בלאט : 2 שחקנים שמוערכים בצורה מוגזמת. אחד אדיש על המגרש וחולם בהתקפה, והזריקה משלוש חשודה מאוד. בלאט נמוך מידי וקולע חלש מעדי להצדיק את המקום שלו על המגרש. לא ברמה של נבחרת ישראל.
    נמרוד לוי – כן בארץ הוא חיה רעה …כשהוא משחק במסגרת אחרת הוא מגלה שלא מספיק להזיז את הרגליים מהר…הפוורורדים באירופה גם יודעים לקלוע מעבר לטווח של 2 מטר. לא ברור לי מה מוצאים בו.
    הימור מושכל- זוסמן ובלאט אאוט ( מעט מאוד דקות בהמשך הדרך) מדר (איזו יעילות) ואבדיה אין ( תנו לו את הכדור כל התקפה..גם כשהוא טועה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט