אירועי דיומא – 09.08.2022 – שחמט, אופניים וטניס

גביע סינקפילד בשחמט / עמיחי קטן

היום יתקיימו משחקי הסיבוב השביעי:

שחריאר ממדיארוב – יאן נפומניאצ'י

לנייר דומינגז פרז – אלירזה פירוז'ה

מקסים וושיה לגראב – הנס נימן

פביאנו קרואנה – לבון ארוניאן

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 19

קטע 18 של אתמול, עם הטיפוס הכפול לאלטו דל פיורנאל, הביא לנו רכבת הרים מוחלטת של אירועים. כבר בתחילת הקטע ראינו תאונה של מספר רוכבים, שבה הרביעי במירוץ, קרלוס רודריגז, נותר חבוט וחבול, אך גרוע מכך, מלך ההרים ג'יי ויין נאלץ לנטוש את המירוץ. בהיעדרו מי שתפס את ההובלה בחולצה המנוקדת היה ריצ'רד קאראפאז. קאראפאז היה כדרכו בבריחה, יחד עם מעל ל-40 רוכבים, שפתחו פער גדול על הדבוקה. זה היה נראה כמו ניצחון קל לבורחים, אלא שמהלך שעשה ז'ואאו אלמיידה שינה לחלוטין את הדינמיקה של הקטע. הפורטוגלי המדורג שישי במירוץ ברח קדימה מהדבוקה, כשהוא נעזר בחברים לקבוצת האמירויות כמו מקנולטי ואוליברה. קבוצת אסטנה של מיגל אנחל לופז, שחששה מכך שאלמיידה יעקוף את לופז ב-GC, עברה לחזית דבוקת הפייבוריטים, מה שהחל לצמק את הפער. בינתיים, שישה רוכבים בדמותם של קאראפאז, חסינק, ז'סבר, פינו, קארתי והיגיטה עברה לחזית, בעוד שאלמיידה הצליח להדביק את חלק הארי של הבריחה, שכעת הובלה ע"י חברו מארק סולר. המרדף בין שלוש הקבוצות נמשך, כשקבוצת אסטנה הזעיקה מהבריחה גם את וינצ'נזו ניבאלי. הכריש דאג לצמצם עוד את הפער מהבורחים, אך עדיין לא לגמרי. בינתיים בחזית, קיבלנו מתקפה של אלי ז'סבר, שאליו הצטרף רוברט חסינק. חסינק בהמשך ניער את ז'סבר, ונותר בבדידות מזהרת בחזית. כאן פחות או יותר המוביל רמקו אוונפול החליט שדי לו לשבת מאחור, והוא פתח במתקפה עוצמתית, תוך שהוא מדלג מקבוצה לקבוצה מלפנים. המתקפה אילצה את אנריק מאס לדלוק אחריו ולהדביקו בסופו של דבר. כאן ראינו מתקפות הדדיות של השניים, שקידמו אותם עוד ועוד קדימה, כשהם תופסים עוד ועוד בורחים מלפנים, עד שהגיעו בק"מ המסיים לכפסע מחסינק שבחזית. עוד האצה של מאס הביאה את הצמד לחסינק האומלל, וכאן, ב-200 מטרים האחרונים, פתח אוונפול את המבערים, והמשיך לעבר הניצחון השני שלו במירוץ, כשמאס וחסינק משלימים את הפודיום. כך שבסיום היום גדוש האירועים, אוונפול ממשיך להוליך במירוץ לפני מאס (2:01+), איוסו (5:14+), לופז (5:56+), רודריגז (6:49+), אלמיידה (7:14+), ארנסמן (8:09+), אוקונור (9:34+), אורן (9:56+) והינדלי (12:03+).

קטע 19, המקרב את המירוץ לאיזור מדריד, הוא קטע קצר ומעגלי, המתחיל ומסתיים בעיר טלברה דה לה ריינה. זהו למעשה קטע הכולל שתי הקפות של האיזור, עם פעמיים הטיפוס מהדרגה הבינונית לפוארטו דל פיאלגו, וסיום במישור. תוואי הקטע, כמו גם המאמץ של קטע אתמול והיותו של קטע מחר מכריע ב-GC, אמורים כולם לפסוק בבירור לטובת קבוצת בריחה היום. שידור ביורוספורט 1 ב-15:30.

הגראנד פרי של קוויבק

לאחר שנתיים של הפסקה, חוזר אלינו צמד מירוצי הוורלד טור החד יומיים בחלק הצרפתי של קנדה – מירוצי הגראנד פרי של קוויבק ושל מונטריאול. שני המירוצים, הנערכים בהפרש של יומיים זה מזה, הם בעלי תוואי דומה – מירוצי הקפות מרובות ברחובות העיר, כשכל הקפה כוללת עליות קצרות ותלולות, מה שהופך את המירוץ לעניין מפרך למדי. מדובר במירוצים יוקרתיים, המושכים את השמנא והסלתא של הענף, הן מקרב הקלאסיקנים והן מקרב המטפסים. היום נוכל לראות את המירוץ של קוויבק. הפייבוריט הגדול לזכייה כאן הוא וואוט ואן ארט, שהמירוץ די תפור לסט הכישורים שלו. עוד שם ענק שיגיע לכאן הוא טאדיי פוגאצ'אר. שני זוכים כפולים של המירוץ, מייקל מתיוס ופטר סאגאן, יהיו כאן גם כן, כשלפחות הראשון הראה העונה שהוא עדיין בכושר טוב. קלאסיקנים נוספים שנראה כאן הם מוהוריץ', גירמאי, סטויבן, קוסנפרואה, ואן אוורמאט וסורן קראו. מטפסים נוספים שנראה כאן הם תומאס, אדם ייטס, בארדה, גודו, פאולס ובילבאו. קבוצת IPT תגיע לכאן עם המובילים יאקוב פוגלסאנג וספ ואן מארק, ועם הנציגים המקומיים גיום בואבן והוגו הול. שידור ביורוספורט 1 ב-17:30.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב

אונס ג'אבור, שגברה על קארולין גארסיה, ואיגה שוויונטק, שניצחה את ארינה סבאלנקה, העפילו לגמר טורניר הנשים, שיערך מחר.

חצי גמר הגברים

20:00 (יורוספורט): קאספר רוד (נורבגיה) – קארן חצ'אנוב (רוסיה): הנורבגי בן ה-23 היה הראשון מבני ארצו לשחק בגמר גרנד סלאם, כשהתמודד מול נדאל בגמר הרולאן גארוס ביוני. יריבו בן ה-26, שמתנשא לשני מטרים, יערוך הופעה ראשונה בחצי גמר של טורניר מסדר גודל זה. סגנון המשחק של שני הטניסאים שונה למדי. הנורבגי, כיאה לשחקן שמצטיין על החימר, הוא שחקן הגנה יוצא מן הכלל, נע היטב על המגרש ומגיע לכדורים רבים. חצ'אנוב, לעומת זאת, מסתמך על מכות הפתיחה המהירות שלו וחבטותיו החזקות בכף היד, תוצאה גם של נתוניו הפיזיים. לא מן הנמנע, כי רוד ירצה להאריך את הנקודות בעוד שחצ'אנוב יעדיף לקצרן.

02:00 (יורוספורט): פרנסס טיאפו (ארה"ב) – קרלוס אלקראז (ספרד): תהיה זאת הופעת הבכורה של שני הטניסאים בחצי גמר גרנד סלאם. הקהל האמריקאי יעודד במרץ את טיאפו בן ה-24, שהספיק לגבור, בין היתר, על רפאל נדאל בטורניר. האמריקאי, שינסה להפוך לבן ארצו הראשון שיעפיל לגמר מייג'ור מאז אנדי רודיק – אי שם בעשור הראשון של המאה הנוכחית (הגמר הבלתי נשכח בווימבלדון), מבצע היטב את מכות הפתיחה שלו וחובט מעולה בכף ידו. אלקראז בן ה-19 הינו שחקן מגוון יותר מיריבו (דבר המתבטא גם בדירוג) ומצטיין כמעט בכל היבט של המשחק. הוא נע מהר מאוד במגרש וחובט היטב תוך כדי תנועה. עם זאת, הספרדי שיחק למעלה מחמש שעות מול יאניק סינר ברבע הגמר ופספס, למעשה, לילה של שינה, היות והמשחק הסתיים כמעט בשלוש לפנות בוקר. נותר לראות, אם כך, כיצד הדבר ישפיע, אם בכלל, על אלקראז וליהנות מהתפתחות המשחק.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. דוד ועמיחי תודה רבה
    הסתיים שלב הבתים ביורובסקט
    לצערינו הרב הנבחרת הלכה הביתה
    את הסיבות לכישלון והסקת מסקנות אשלח בהמשך במאמר מיוחד
    כרגע אני מתמקד בבארקט להמשך הטורניר
    מכל רביעייה תגיע אחת לפיינל פור

    שמינית גמר
    ספרד – ליטא
    פינלנד – קרואטיה

    יוון – צכיה
    גרמניה – מונטונגרו

    סלובניה – בלגיה
    אוקראינה – פולין

    סרביה – איטליה
    טורקיה – צרפת

    עכשיו ננתח רביעייה רבעייה
    ספרד ליטא פינלנד קרואטיה
    ברור שהמנצחת ספרד ליטא פייבוריטית
    אבל לא ברורה וכל אחד מהרביעייה יכולה להפתיע לכיוון הפיינל פור
    אני מעריך שליטא תנצח את פינלנד ברבע הגמר
    אבל הכל פתוח

    יוון גרמניה צכיה ומונטונגרו
    יוון וגרמניה פייבוריטיות מובהקות למפגש רבע גמר מרתק
    עדיין צכיה הוכיחה שאסור לזלזל בה ועדיין אם זו לא תהיה יוון גרמניה ברבע זו תהיה הפתעה גדולה

    אני משום מה בתחושה שהגרמנים ינצחו את היוונים שלהם אמנם יאניס אבל גרמניה ביתית עם כמה שחקני נ.ב.א מוכשרים והיא גם עברה מפגשים קשים מאד בבתים שיחשלו אותה

    ולכן הערכה שלי שליטא – גרמניה יהיה חצי הגמר הראשון

    סלובניה בלגיה אוקראינה פולין
    ברביעייה הזו סלובניה פייבוריטית מוחלטת
    השאלה היחידה מי תהיה השטיח ברבע והתשובה אוקראינה.

    סרביה איטליה טורקיה וצרפת

    הרביעייה האיכותית ברבע 3 שהיו אלופות עבר ועוד סגנית אחת שהייתה גם סגנית אלופת עולם .

    אם יש מקום להפתעות זה המקום
    בכל זאת סרביה פייבוריטית מול איטליה הפצועה
    צרפת עדיפה על טורקיה נטולת לארקין כנראה
    ככה שסרביה צפויה לקבל למשחק אש את צרפת
    אני הולך על סרביה

    אם נכונים דברינו אז סרביה תפגוש בסלובניה בחצי השני

    אם נמשיך אז בחצי הראשון תהיה ירידת מתח גרמנית אותה ינצלו הליטאים שיילכו כל הדרך מ 3-0 עד לגמר הטורניר
    בצד השני נקבל את משחק האליפות בו ינצח לבסוף יוקיץ את לוקה

    בגמר שיהיה שחזור של 95 הנהדר
    נקבל את אותה המנצחת סרביה
    כאשר הגרמנים יזכו בארד ושוב ישאירו את לוקה בידיים ריקות .

    1. מסכים עם רוב מה שכתבת.
      לדעתי דווקא הקרואטים הם אלו שיתכבדו להפסיד לליטאים ברבע הגמר.
      בצד השני – סרביה קיבלה את הבית המוקדם הכי חלש (איתנו) אבל את הדרך הכי קשה בהצלבה. קודם כל איטליה ואז כנראה צרפת…
      סלובניה לעומתם עם בית מוקדם מהגיהנום וטיול לחצי הגמר.
      בחצי גמר זה יכול ללכת לכל כיוון: יוון (שיעברו את גרמניה) יכולים ליפול מול הליטאים (או מול ספרד), אבל לדעתי יגיעו לגמר. סרביה לדעתי תעבור את סלובניה, בדרך לגמר הקלאסי שכולם דיברו עליו לפני הטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט