אירועי דיומא – 26.08.2022 – כדורגל ואופניים

הגרלת הקונפרנס ליג / עמיחי קטן

היום תיערכנה הגרלות שלבי הבתים של הליגה האירופית והקונפרנס ליג, אליו העפילה הפועל באר-שבע. מחזיקת הגביע וסגנית האלופה הישראלית נקלעה אמש לפיגור ביתי נגד אוניברסיטה קראיובה מבעיטה חופשית, רגע לפני המחצית של ההארכה, אך הגיבה די מהר וכבר בדקה ה-107 מצא שחקן הרכש שאפי סולימיינוב את תומר חמד שנגח לרשת את השוויון. בדו-קרב הפנדלים היה זה השוער עומר גלזר שהצטיין כשהדף 2 מהבעיטות, בעוד לקבוצה הביתית כבשו כל 4 הבועטים – סולימיינוב, דוד קלטינס, הלדר לופז ואור דדיה.

גם מכבי תל-אביב הגיעו להארכה, כאשר יתרון 1- 0 מהמשחק הקודם נגד ניס לא נשמר בשלב די מוקדם של המשחק, אך עמידה טובה הגנתית אפשרה להם להישאר בתמונה, ובדקה ה-100 הם זכו למתנה כשניס נותרו ב-10 שחקנים. האורחים מישראל ניסו ליטול את היוזמה, אך למעט הזדמנות אחת של אוסקר גלוך המחליף, שבעט כדור נאה למשקוף, הם לא הצליחו להגיע להזדמנויות, ובדקה ה-114 הגיעה בעיטה של אלכסיס בקה בקה המחליף שהעניקה לניס ניצחון 2- 0 ומקום בשלב הבתים.

היום תיערך ההגרלה, והפועל באר-שבע נמצאת בדרג השני של הקונפרנס ליג (גם בגלל ההדחה של מכבי תל-אביב שמדורגת גבוה יותר גם מניס וגם מבאר-שבע), והם יקוו לקבל הגרלה שתעמיד אותם בפני אפשרות טובה להעפיל לשלב 32 האחרונות, ואולי אפילו ישירות לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית.

דרג 1: באזל, סלביה פראג, אלקמאר, גנט, בשקשהיר, פרטיזן בלגרד, ווסטהאם.
דרג 2: קלוז', מולדה, סטיאווה בוקרשט, פיורנטינה, קלן, הפועל ב"ש, אפולון לימאסול, סלובן בראטיסלבה.
דרג 3: ניס, אנדרלכט, ז'לגיריס, אוסטריה וינה, הארטס, שמרוק, סיבאספור, ואדוז.
דרג 4: דניפרו, לך פוזנאן, סלובצקו, סילקבורג, יורגארדן, פיוניק, ריגה, בלקני.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 7

קטע 6 של אתמול, עם הטיפוס הקשה לפיקו חאנו בסיומו, היה סוער מכל הבחינות. הקטע, שהתנהל תחת גשם כבד, כלל בתחילה קבוצת בריחה, שידעה שהסיכויים שלה להוציא ניצחון היום לא יהיו גבוהים במיוחד. הסיכויים עוד פחתו כאשר אלוף העולם, ז'וליאן אלאפיליפ, החל למשוך את דבוקת ה-GC עוד לפני הטיפוס המסיים. כאן ראינו בורח בודד, מארק פאדון, שנותר בחזית מהבריחה, בעוד שהקצב שהכתיב אלאפיליפ הפיל שמות גדולים כמו ואלוורדה, קאראפאז, לאנדה, אורן ולופז. פאדון המשיך להחזיק בחזית, וכאן תקף האוסטרלי ג'יי ויין מתוך דבוקת ה-GC, והצליח להדביק את פאדון. ויין המשיך קדימה בכל הכח, ועד מהרה הצליח לנער את פאדון. בינתיים, בדבוקת ה-GC, מי שלקח את העניינים לידיים היה רמקו אוונפול, שהחל להכתיב קצב רצחני בעלייה, כפי שאנו מכירים ממנו ממירוצים רבים בעבר. מתוך חבורת הפייבוריטים, רק אנריק מאס הצליח להחזיק מעמד על גבו של אוונפול, בעוד ששאר הפייבוריטים כרוגליץ', ייטס או הינדלי נותרו מאחור, ורק חואן איוסו הצעיר ניסה לרדוף אחר השניים. אוונפול ומאס היו לא רחוקים מויין, אך לא הצליחו להדביק אותו, והאוסטרלי הצליח להשיג את הניצחון, כשהשניים מגיעים 15 שניות מאחוריו. ויין הוא אחד הסיפורים המופלאים של הענף – אחד שהצטרף אליו בגיל מאוחר, לאחר שהתפרסם בכלל בזכות זכייה באליפות ביתית על טריינרים של זוויפט, ובעקבות זאת צורף לקבוצת רכיבה לפני שנתיים. לקבוצת הצמרת של אלפסין-פניקס הוא צורף סה"כ בשנה שעברה, ואתמול היה זה לו נצחונו הראשון בדרג המקצועני. אשר ל-GC, הרי שהתקיפה של אוונפול השיאה לו דיווידנד מיידי בדמות החולצה האדומה. הוא כעת מוביל במירוץ לפני מולאר (21+), מאס (28+), רוגליץ' (1:01+), איוסו (1:12+), סיבאקוב וגגן הארט (1:27+), רודריגז (1:34+), ייטס (1:52+) ואלמיידה (1:54+).
קטע 7 מביא את המירוץ לאיזור קסטיליה ליאון, ומביא לנו תוואי מוזר למדי – טיפוס ארוך ולא תלול מדי, אך עדיין כזה שמספיק לסווגו כטיפוס מהדרג העליון, ולאחריו מישור עד לסיום. קשה לצפות מי ינצח כאן – נראה סביר ביותר שזה יהיה מישהו מהבריחה, או אולי מאיץ בעל יכולות טיפוס כמו הייטר או פדרסן. בכל מקרה חברי ה-GC לא אמורים לגלות עניין בקטע. שידור ביורוספורט 1 ב-15:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מוקדמות אפריקה לאליפות העולם בשנה הבאה. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו נגד קמרון. יונתן קמינגה נתן יונתן קמינגה לקח. קמרון ניצחה ב 2 אחרי שפיגרה ב 7 3 דקות לסיום. אפס מ 7 מהשלוש. 11 מ 14 מהעונשין. החמיץ ( אמצע רבע אחרון) דנק בוינדמיל שהיה גורם לשווין. החמיץ דנק (2 דקות לסיום) נוסף שהיה מביא לנצחון . החברה בג"ס יסתלבטו עליו הרבה על הפיספוסים האלו. 3 נקודות בעיתיות: היה גרוע בחצי הראשון (אותה בעיה היתה בליגת הקיץ) פזיז, אין קליעה משלוש . אבל עדין לא בן 20 והיה השחקן הבולט בנבחרת שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט